SsangYong Tivoli 2019 Beoordeling

Prijs: € 20.300
  • Rijtest
  • motor Prestatie
  • Interieur
  • Passagiersruimte en bagageruimte
  • Kosten en Transmissies
  • Veiligheid
2.7

Besluit;

De SsangYong Tivoli (2019) is Ruim en goed uitgerust.

De SsangYong Tivoli XLV neemt de stijlvolle Tivoli en maakt hem groter. Het ziet er wat lastiger uit dan voorheen, maar het is ook praktischer.

SsangYong Tivoli (2019) Review en rating:

De Ssangyong Tivoli (2019)

De Ssangyong Tivoli (2019), die voor het eerst ontwikkeld werd door de nieuwe eigenaren Mahindra betekent een nieuw begin voor het bedrijf en heeft als doel dit merk eindelijk succesvol te maken in Europa.



Ontworpen voor onder andere Nissan Juke, Renault Captur, Skoda Yeti en Opel Mokka, gaat dit merk een competitief segment binnen, maar wat zeer belangrijk is voor Koreaanse fabrikanten.

Ssangyong Tivoli wordt duidelijk als een onderdeel gezien, en hoewel de lijnen niet iedereen aanspreken, is het veel minder homogeen dan het iets oudere en grotere Korando-model. Scherpe koplampen, gladde 16-inch of 18-inch velgen en zwevende daken zorgen ervoor dat ze zich onderscheiden van veel van hun concurrenten. Vooral wanneer ze zijn uitgerust met een van de Black of White kleurenpakketten, die in contrast staan met het dak, de spiegel en de achterspoiler met carrosserie.

De cabinestijl van Ssangyong Tivoli heeft een soortgelijke sprong voorwaarts gemaakt, met een dikke middenconsole, nette instrumenten, sterke schakelapparatuur en een algehele kwaliteitsverbetering ten opzichte van eerdere bedrijfsmodellen. Ook is er voldoende opbergruimte, terwijl de achterstoelen tot de ruimste in dit segment behoren en de kofferbak een indrukwekkende 423 liter bagage met stoelen op zijn plaats kan bevatten.

  • is SsangYong Tivoli goed uitgerust?

Welke SsangYong Tivoli u ook kiest, ze zijn allemaal uitgerust met vele standaard kits, waaronder lichtmetalen velgen (16 inch voor SE en 18 inch voor EX of ELX), roamingcontroles, sleutelloze toegang, zeven airbags, Smart steering en Bluetooth-aansluiting. De mid-spec EX wordt geleverd met een verwarmde lederen stoel, dubbele klimaatregeling en een 7-inch kleurentouchscreen, terwijl de ELX met de allerbeste specificaties is uitgerust met een navigatiesysteem, een sleutelloze start, automatische verlichting, ruitenwissers en een achterspoiler.

De Ssangyong Tivoli (2019)

Er zijn een reeks pakketopties beschikbaar om u te helpen uw SsangYong Tivoli met inbegrip van het Rode Pakket van het Leer van het Leer van de Rode die het binnenland met huidkleur en het Zwarte of Witte Pakket verlicht om de binnenlandse contrastelementen te kleuren.

Ze worden allemaal geleverd met een onbeperkte garantie van vijf jaar van het bedrijf.

  • Hoe rijdt de nieuwe SsangYong Tivoli?

1.6-liter benzinemotor is de SsangYong Tivoli langzamer dan zijn Kia Soul en Nissan Juke equivalenten.

In tegenstelling tot de Nissan Juke, die een turbolader gebruikt om extra lage stuwkracht te leveren, wordt de Tivoli (2019) benzinemotor op natuurlijke wijze aangezogen, waardoor de Tivoli-benzinemotor een tamelijk leeg gevoel geeft.

SsangYong Tivoli - sportief en opvallend

De dieselmotor is een betere optie. Ook al is het tempo nog niet zo hoog, een gezonder, zelfverzekerder koppel helpt u om soepeler te vorderen, waardoor de snelheid op de snelwegen toeneemt zonder voortdurend te hoeven schakelen.

Of u nu kiest voor de handgeschakelde zesversnellingsbak of de automatische zesversnellingsbak heeft weinig invloed op de prestaties. Zelfs de versies met vierwielaandrijving voelen op de weg niet veel langzamer aan.

U zult merken dat de race in SsangYong Tivoli hobbelig en onstabiel is.

SsangYong Tivoli is nog steeds onrustig, zelfs op kleine oppervlakkige onvolkomenheden, maar diepe kuilen zijn de hoofdoorzaak van het probleem en schudden je met een dreun in de cabine.

Op open wegen met een reeks van troggen en ruggen is het zweven van de ophanging zeer belangrijk vanwege de slechte demping, vooral van de achterkant van de auto.

Gelukkig hebben de grote wielen niet veel invloed op het rijden. Daarom maken de standaard 18-inch wielen op onze favoriete EX versie geen groot verschil. We mogen ook niet vergeten dat de Kia Soul en Nissan Juke iets beter zijn, maar dat er geen enkele reden is om bijzonder soepel te rijden.

Hoewel de besturing veilig is, is SsangYong Tivoli 2019 niet zo veilig op de weg als een Kia Soul. Er is meer rol in bochten en minder grip. Neem zelfs een onstuimige rijstijl aan in bochten, en je zult merken dat de voorbanden zeer gemakkelijk krassen op de voorwielen maken.

Het management van Tivoli is niet slecht. De responsieve en precieze manier om te reageren is voorzien van een knop om het gewicht te variëren, hoewel de comfortmodus het meest natuurlijk lijkt. De Comfort-stand zorgt er ook voor dat de besturing lichter aanvoelt bij het parkeren, wat in combinatie met een extreem kleine draaicirkel maakt dat de Tivoli een gemakkelijk te besturen als de  auto in de stad is.

De vierwielaandrijving is alleen beschikbaar op dieselmodellen, maar we raden het alleen aan als u buiten de stad woont en denkt dat extra tractie in gladde omstandigheden extra kosten met zich meebrengt.

SsangYong Tivoli 1.6-liter benzinemotor is relatief verfijnd bij lage toerentallen, en wordt dan uitgesproken onbeleefd en kreunt boven de 4.000 toeren. Dit is een beetje een probleem, want de meeste prestaties worden geleverd in het bovenste toerentalbereik. Hoewel de dieselversie over het algemeen meer gekletterd is, betekent het feit dat u het niet zo moeilijk hoeft te maken om goede vooruitgang te boeken, dat het de versie is die wij aanbevelen.

De benzine heeft ook een zeer gevoelig gaspedaal dat de doorgang van de motor vergemakkelijkt wanneer men zich van een stop verwijdert. Dit, evenals de schokkerige remmen, maken de Tivoli  moeilijk te besturen in de stad.

Beide versnellingsbakken werken echter goed. De handgeschakelde zesversnellingsbak heeft een positieve deur en een soepele werking, die alleen wordt gehinderd door een lange worp. Ondertussen is de auto, afgezien van een scherpe kickdown die de motor af en toe laat draaien, soepel en efficiënt genoeg.

Op zware hobbels en scherpe randen is er veel veringsgeluid, en als je eenmaal zo’n 60 km/u hebt bereikt, is er ook veel wind en weggeluid.

  • Hoe ziet het Interieur van SsangYong Tivoli eruit?

SsangYong Tivoli 2019 - Interieur

Als u al heeft deelgenomen aan een andere editie van SsangYong wanneer Tivoli 2019 is gepubliceerd, zult u eerst merken hoe ver het bedrijf is gevorderd op het gebied van interieurkwaliteit en design. Vergeleken met de saaie grijze, fantasierijke en ouderwetse voorzieningen en materialen van de Rexton W of Turismo, voelt dezeSsangYong Tivoli zich modern, fris en fris en durft hij te zeggen dat hij grenst aan de jeugd.

Het stuurwiel heeft een modieuze platte bodem, de instrumenten erachter zijn stijlvol en gemakkelijk af te lezen, de middenconsole heeft een zeven inch kleuren infotainmentsysteem met aanraakscherm en een versnelling die op de grens van robuustheid aanvoelt. Alleen de dunne rode knoppen van het optionele aircosysteem en enkele te heldere materialen rond de transmissie verliezen kwaliteit.

SsangYong Tivoli 2019 - Design interieur

De comfortabele stoelen bieden een aanvaardbare hoeveelheid aanpassingen. Het aannemen van de rijpositie van uw keuze is geen karwei en de lay-out die voor u is geplaatst is schoon en goed doordacht. Wie satellietnavigatie heeft geïnstalleerd, zal merken dat het een TomTom-gebaseerd systeem is dat eenvoudig te gebruiken is, met duidelijke afbeeldingen en eenvoudig te volgen bedieningselementen.

We zijn echter niet overtuigd door de rode lederen optie die wordt gebruikt op het wiel, dashboard, de stoelen en de deurkaartsecties. Het klinkt nu behoorlijk funky, maar vermoedelijk zal het er na verloop van tijd luidruchtig uitzien – vooral wanneer het begint te verouderen en versleten is.

Als junior SUV is het geen sportwagen en daarom is het comfort van de SsangYong Tivoli  vrij geschikt. Tivoli (2019) voelt iets stevig aan, maar behandelde de kuilen naar de maankrater op een acceptabele manier – vooral op de 16 inch wielen van de SE-specificatie.

De bestuurdersstoel is in de hoogte verstelbaar en is comfortabel genoeg voor de meeste typische Tivoli-manoeuvres. Kies voor het EX mid-spec model en het voorste paar is verwarmd en bedekt met leer. Vink de vakjes van de juiste opties aan en u kunt ook het stuurwiel verwarmen. Geventileerde stoelen zijn ook voor het eerst in het segment verkrijgbaar.

  • Is SsangYong Tivoli geschikt voor gezinnen?

Passagiersruimte en Bagageruimte:

SsangYong Tivoli 2019 - Zetels met een sportieve uitstraling

JA, Het in- en uitstappen van de SsangYong Tivoli 2019 is eenvoudig dankzij de wijd opengaande deuren en de relatief hoge zitpositie.

Eenmaal binnen, zult u merken dat het model perfect past, zelfs voor de grootste concurrenten in de klasse. De twee voorstoelen bieden een grote bewegingsvrijheid, zodat volwassenen van verschillende afmetingen zich comfortabel voelen. Vooral de grote hoofd- en beenruimte zal door grote mensen worden gewaardeerd.

Ook de opbergmogelijkheden zijn goed. Elke ingangsdeur heeft een zakje met een waterfles aan de voorkant, met ruimte voor een kaart of een kleine paraplu.

In de middenconsole bevindt zich een dienblad voor de versnellingspook met een smartphone. Daarachter bevinden zich twee bekerhouders en een opbergruimte onder de centrale armsteun.

Direct voor de passagier bevindt zich een handschoenenkastje en een open uitsparing erboven voor kans op en schade.

SsangYong Tivoli - Grote kofferruimte

Dankzij de vierkante vorm en de hoge daklijn is de de SsangYong Tivoli  ongeveer even ruim als achterin voor een kleine SUV. Hij is ruimer dan een Kia Soul – zelf vrij ruim. Zelfs met de voorzetels naar achteren vouwen, is er voldoende ruimte achter de voorstoelen voor twee grote volwassenen om zich comfortabel te voelen, en voldoende ruimte voor het hoofd en de benen. Zelfs een derde passagier zal zich niet benauwd voelen dankzij de breedte van de achterbank en een lage centrale tunnel die veel ruimte laat voor de voeten.

De drie stoelen hebben verstelbare hoofdsteunen en een opklapbare armsteun in de middelste stoel. De twee buitenste zitjes bieden elk plaats aan een kinderzitje en zijn voorzien van Isofix-bevestigingspunten.

Op de achterkant van elke voorzetel zit een elastische riem voor het bevestigen van kaarten en papieren. De voorpassagiersstoel is niet in hoogte verstelbaar, zelfs niet in optie, zelfs niet als er veel heen- en weerbewegingen zijn en de hellingsfunctie schuin is.



De vaste achterbank kan niet naar voren worden geschoven om de bagageruimte te vergroten, maar de rugleuning kan tot 60/40 worden opgeklapt. Met een hendel aan de bovenzijde van elke stoel kan de rugleuning eenvoudig worden neergelaten en hoeven de voeten van de achterbank niet te worden opgetild om ze plat te vouwen. U komt echter met een belangrijke stap in de verlengde laadruimte terecht wanneer deze naar beneden is, tenzij u de kofferbak onder de vloer hebt geïnstalleerd.

de SsangYong Tivoli 2019 moet voldoende ruimte hebben om een fiets of een set golfclubs te herbergen. Het is ook een goede vierkante vorm, met een brede opening die de toegang vergemakkelijkt. Een oplaadhoes is standaard op alle versies, behalve op het instapmodel SE.

De kofferruimte is echter niet perfect en is niet zo flexibel als die van sommige concurrenten. Om te beginnen is er een hoge belastingslip om zware voorwerpen op te tillen en geen opslag onder de vloer, tenzij u de afzonderlijke startbak hebt geïnstalleerd. Het probleem hier is dat je niet zomaar de vloer kunt laten vallen wanneer de tray niet nodig is, zoals bij een Nissan Juke en een Kia Soul, en de totale hoogte van de kofferbak kunt verminderen.

  • Hoe veilig is de SsangYong Tivoli?

SsangYong Tivoli - 7 airbags

De SsangYong Tivoli (2019) wordt geleverd met een royale hoeveelheid veiligheidsuitrusting. Hij heeft zeven airbags, waaronder een voor de knie van de bestuurder – iets dat niet beschikbaar is op de Nissan Juke of Kia Soul. Stabiliteitscontrole, hulp bij het starten op een helling en bewaking van de bandenspanning zijn eveneens standaarduitrusting.

SsangYong Tivoli - Uitgerust met tal van slimme veiligheidstechnologieën

De EX is uitgerust met zes airbags (inclusief gordijnairbags over de hele lengte die tot de derde rij reiken), automatische noodstop (AEB), waarschuwing voor een aanrijding naar voren (FCW), de waarschuwing voor het vertrek van de rijstrook (LDW), koplampassistent (HBA) en parkeerassistent achteraan.

De ELX en de Ultimate profiteren van de bovengenoemde veiligheidsvoorzieningen, evenals twee zijairbags aan de achterkant en een knieairbag voor de bestuurder, een bandenspanningscontrolesysteem, dodehoek-detectie (BSD), hulp bij het verlaten van de rijstrook (LCA) en een waarschuwing voor kruisend verkeer achteraan.

Diefstalbeveiliging is mogelijk dankzij een standaard alarm- en motorimmobilisatiesysteem, maar veiligheidsexperts die niet onder de indruk waren van Tivoli toen ze het systeem testten. Ze gaven hem drie van de vijf sterren voor hun weerstand tegen diefstal, en slechts één voor hun weerstand. Alle grote rivalen werken veel beter.

  • Kopen, Kosten en transmissies CO²:

SsangYong Tivoli 2019 - Krachtige motor van 128pk

De SsangYong Tivoli 2019 onderscheidt zich vrij goed van de Nissan Juke met een PCP-financieringscontract, dankzij de lage catalogusprijs en de relatief hoge optionele eindbetaling.

Het is echter onwaarschijnlijk dat de Tivoli hetzelfde deel van zijn waarde behoudt als een Nissan Juke of Kia Soul. Als u bijvoorbeeld een contante koper bent, hoewel het in eerste instantie goedkoper kan zijn om te kopen, kan het zijn dat het u meer kost aan langdurige afschrijving.



Hoewel de motoren van De SsangYong Tivoli iets efficiënter zijn dan die van de Kia Soul, is het in dit opzicht niet zo goed als de Nissan Juke. Het gevolg is dat een hoger brandstofverbruik en een hogere CO2-uitstoot betekent dat belastingen en brandstof meer kosten dan die van Nissan, en als je een zakelijke automobilist bent, betaal je meer aan uitkeringen.Ten minste tegen een redelijke prijs kunt u een vijfjarig onderhoudspakket aanschaffen om uw jaarlijkse budgetten te beheren.

  • Hoeveel host de nieuwe SsangYong Tivoli?

SsangYong Tivoli kostprijs begint vanaf € 20.300.

 

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: