Speedtail Mclaren 2020 Onthuld

Maak kennis met de nieuwe Speedtail Mclaren 2020 de snelste superauto ooit van het Britse bedrijf, met meer dan 1.000 pk en een topsnelheid van 403 km per uur.

Mclaren 2020 Speedtail

Overzicht

Als de spirituele opvolger van de legendarische McLaren F1, heeft McLaren hetzelfde teweeggebracht met het ontwerp van unieke en buitenaardse prestaties in Speedtail . McLaren’s slanke Speedster is de snelste en krachtigste speedster die ooit is gebouwd, en het is het hoogtepunt van een reeks exotische bedrijven.

Mclaren Motor Prestaties van Speedtail 2020

De missie van Speedtail is wreed eenvoudig maar verbijsterend moeilijk: een waardige opvolger zijn van de 1993 McLaren F1, ultralichte, V-12-aangedreven, coupe middenmotorige acceleratie in andere werelden en 403 km per uur, en de eerste, verrassend succesvolle hypercar ter wereld , Wel, als de F1-stand, waarvan de Speedtail drie zitplaatsen heeft, bestuurt de coureur vanuit het midden van de cockpit.

Alle 106 Speedtails die gepland zijn voor de productie zijn verkocht, ook al is de prijs van 2,3 miljoen dollar, vrijwel alleen al op basis van twee details.

In tegenstelling tot de F1, die een volledig op maat gemaakte auto is, aangedreven door de unieke BMW ontwikkelde 6.1-liter V-12 motor, die grotendeels gebaseerd is op de 720S. Dat gezegd hebbende, is de Monocage Speedtail carbon-fiber kuip nieuw, met een passagiersstoel achterin in de schotten aan de voorzijde en nieuw voor een centrale rijpositie. De 2-inch wielbasis is uitgebreid om plaats te bieden aan passagiers en 1.035 pk accu’s voor hybride gas-elektrische aandrijflijn.

ontwikkelingsvoertuig McLaren CEO Andy Palmer is op details aandrijflijn, maar hij dringt erop aan dat de achteraangedreven Speedtail ongeveer 3.500 kg weegt en zal versnellen van een stilstand naar 299 km/u in een duizelingwekkende 12,8 seconden, dus het is niet alleen de snelste McLaren ooit, maar ook de snelste,. Voor de context, de P1 904 pk, de vorige leider McLaren’s prestaties, duurt het 16,5 seconden om dezelfde snelheid te bereiken, terwijl de 1.500 pk sterke Bugatti Chiron ongeveer 13,6 seconden nodig heeft.

Ontwerpkopman Rob Melville is van mening dat een ultra high-performance McLaren-vorm de functie moet volgen en moet variëren met de brutalistische Senna, die zo duidelijk ontworpen is voor maximale downforce en grip in de bochten, die door de gevisualiseerde Speedtail met een hoge snelheidsluchtstroom wordt weergegeven. Veel van dezelfde basishaak 720S, maar de totale lengte van 23,3 inch, en het grootste deel van de extra lengte die zich uitstrekt vanaf de achteras. Het effect was dramatisch.

Dit was een droomproject,” aldus Melville toen hij rond Speedtail liep, “een conceptcar naar de weg”. De verhouding is super exotisch, een soort van ding dat je in de studio tekent.” Er zit echter een wetenschap achter de kunst: Melville zei dat het achterste punt van Speedtail, hoe scherp gedefinieerd de rand achter de achterwielen, de plaats is waar de luchtstroom over het boven- en onderoppervlak van de auto samenkomt. McLaren heeft hier ook een paar rolroeren ingebouwd, kleine kleppen in de linker- en rechterhoek van de auto die in de luchtstroom kunnen worden getild om de neerwaartse kracht van de auto en de noodzakelijke stabiliteit te vergroten. Kleppen gemaakt van flexibele koolstofvezel, dus er is geen verbinding aan de voorkant om de luchtstroom te verstoren.

Elk paneel in Speedtail is gladder dan de 720S. En elk detail, van het ultraslanke licht op het gladde voorframe met vlak glas over de gehele cockpit, is ontworpen om de luchtinval op de auto bij hoge snelheid te kalmeren. Naast de lange staart en de actieve aërodynamica zijn de Speedtail-kenmerken voorzien van vaste carbonfiber bekleding over de voorwielen, wat de turbulentie drastisch vermindert. Waarom niet ook het achterwiel? Niet vereist, zei Melville. En asymmetrie die de nadruk legt op het traanvormig profiel van de auto.

Hoe ziet het Interieur eruit?

Met een lengte van 5,2 meter langer dan de nieuwe BMW X7 – doet McLaren Speedtail zijn naam eer aan met dramatische ontwerpen die bijna volledig op de aerodynamica zijn gebaseerd. Het passagierscompartiment (McLaren noemde het een ‘cockpit’) is druppelvormig, wat samen met de lengte van de koolstofvezel carrosserie de Speedtail de laagste luchtweerstand geeft van alle McLaren-wagentypes.

Andere aërodynamische accenten zijn onder meer de statische deken op de voorwielen, de camera die in de achteruitkijkspiegels en de actieve rolroeren achter – kleine kleppen om de luchtstroom aan te passen – die bijna naadloos in de carrosserie van deze Speedtail zijn gevouwen. Het kanaal onder LED-verlichting is zo klein mogelijk om de luchtweerstand te minimaliseren, terwijl de boveninlaat lucht door de carrosserie en door de deur naar buiten stuurt.

In tegenstelling tot de gestripte, baangerichte McLaren Senna, die Speedtail 2020 een luxueuzere benadering van binnen hanteert. De bestuurdersstoel bevindt zich in het midden van de auto, aan weerszijden geflankeerd door twee verder naar achteren geplaatste passagiersstoelen – zoals de McLaren F1. Het interieur is afgewerkt met koolstofvezel, anilineleder en ander exclusief materiaal, dat allemaal kan worden aangepast aan de exacte specificaties van de kopers via de McLaren Special Operations afdeling.

McLaren heeft zelfs samengewerkt met de makers van luxe horloges Richard Mille om een nieuw type koolstofvezel te creëren dat Thin-Ply Technology (TPT) Carbon Fiber wordt genoemd en dat een unieke uitstraling geeft aan het bedieningspaneel van de bovenliggende auto’s, de paddle gearshift en de stuurwielgesp. McLaren’s badge op de neus van de auto werd ook in het materiaal aangevuld met handgepolijste witgouden letters.

de nieuwste auto’s

 

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

0 gedachten over “Speedtail Mclaren 2020 Onthuld

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: