SEAT Beoordeling Tarraco van 2019

Prijs: € 34.040
  • Rijtest
  • Motor Prestaties
  • Interieur
  • Passagiersruimte en Bagageruimte
  • Veiligheid en Betrouwbaarheid
  • Kosten, Brandstofverbuik en CO²
3.7

Samenvatting

Voordelen:

  • Samengestelde behandeling
  • Gladde 2,0-liter dieselmotor met 2,0 liter
  • Briljante crashtestresultaten voor de veiligheid

Nadelen:

  • Krappe stoelen op de derde rij
  • Stevige rit
    De versies van het assortiment zijn prijzig.

SEAT Tarraco Zitplaatsen worden steeds meer geïnteresseerd, want de zeer goede reden dat de Europese marktvoorspellingen aangeven dat de vraag naar deze Seat al populair is, zal tussen 2019 en 2025 met 25% toenemen.

design

Review en Rating

Tarraco is vernoemd naar de oude naam van de Spaanse havenstad Tarragona – vormen een aanvulling op deze zetel van de SUV, die zich bij de kleine en middelgrote Arona Ateca voegt. En het is een groot probleem, is gebouwd om te concurreren met de Hyundai Santa Fe en Skoda Kodiaq, die natuurlijk ook een neef is niet zozeer met deze Tarraco.

Stoelen hebben er al één gemaakt in de Alhambra, die ook plaats biedt aan het hele waterpoloteam met als bonus een schuifdeur, maar laten we eerlijk zijn, de MPV is vandaag de dag net zo modieus als de sokken en krokodillen. SUV die in en Tarracco heeft het uiterlijk en de afmetingen te dragen van het label (4735mm lang en 1658mm hoog).

Maar het zijn niet alleen de verschillende pieken in grootte. Het krijgt ook topkwaliteit materialen, een hogere specificatie, en apparatuur over de showroom van zijn ondergeschikten.

“Een mix van design en functionaliteit, sportiviteit en comfort, toegankelijkheid en kwaliteit, technologie en emotie – maar in een vorm die geschikt is voor een grotere verscheidenheid aan levensstijlen. Natuurlijk. Je zou ook kunnen zeggen dat het geweldig is, praktisch gezien is dat niet slecht om naar te kijken.

Het silhouet van deze Kodiaq lijkt sterk op dat van deze Kodiaq – verrassend genoeg voor architectonische kleding samen – hoewel Tarraco iets langer en schuin is. De vinnen van de kap. En geometrisch traliewerk van licht puntig, inzetbaar. Aan de andere kant is er een ‘lichtbalk’ over de volle breedte op het kofferdeksel, die niet verlicht is, dus de enige lijn van nutteloos plastic. Jammer van namaak, maar ook van uitgeblindeerde uitlaatstroken.

De hulp aan de bestuurder, alle Tarracos komen naar voren met rijstrook assist en hulp, die zich afmelden voor voetgangers en fietsen. rijders ook, hopelijk. De facultatieve uitrusting omvat de gebruikelijke vervoerprijs: blinde vlek bijstaan, verkeerstekenherkenning, adaptieve cruise en hulp bij congestie, die voor u vertragen / snelheid deed vertragen. Het zal ook zoemen de hulpdiensten als je crashen.

Motor Prestaties

De Tarraco Seat benzine- en diesellijn start met een turbobenzinemotor met een 148 pk sterke 1,5-liter – 1,5 TSI Evo. Hoewel deze motor indrukwekkend is in sommige andere auto’s van de Volkswagen, voelt hij iets minder krachtig aan onder de motorkap van een grote en krachtige Tarraco. Hij voelt al bij lage toeren laf aan en biedt zelfs bij het gas geven minder vermogen dan de 128 pk sterke 1,2-liter driecilinder motor van de Peugeot 5008.

Dan is er nog de duo 2.0-liter dieselmotor, met 148 pk en 187 pk, respectievelijk de 2.0 TDI 150 en 190 genoemd. Met veel laagdrempelige grunt is zelfs de eerste merkbaar sterker dan de 1.5 TSI Evo en biedt meer dan genoeg ruimte voor een grote SUV. 2.0 De TDI 190 is ondertussen geschikt voor de snelheid van de topklasse benzine 2.0 TSI 190. Beiden voelen snel als ze worden geduwd, maar de dieselmotor biedt gemakkelijker charme, voelt beduidend krachtiger lager in het toerentalbereik dan benzine. Over het geheel genomen biedt de 2.0 TDI 150 echter een balans tussen prestaties en brandstofbesparing.

Hoe is hij op de weg?

Nieuwe Tarraco is een knap en imposant voertuig, 4,75 m lang en schaamteloos toegeschreven aan Volkswagen en Skoda modellen met dezelfde bloedlijn. Hoewel de carrosserie en het interieur zijn ontworpen in een typisch hoofdkwartier van Seat Martorell, worden de voertuigen door Volkswagen in Wolfsburg met dezelfde modellen van andere merken gebouwd.

Hij wordt echter niet ontslagen als onderdeel van de badge-engineering, omdat het een sportieve, stijlvolle, unieke en unieke zitplaats van binnen en van buiten heeft en het bijhorende jongere merkethos. Let wel, iedereen die bekend is met Skoda Kodiaq zal geen nieuwe grote stoelen te verrassend vinden.

Zoals broers en zussen, die Tarraco als gezinsauto binnenkwamen, die met elke aandrijflijn vrij snel en snel kan reageren. Zijn kracht om mensen en dingen tegemoet te komen. Stevige maar comfortabele stoelen, en er is een scala aan bekledingsmaterialen, van duurzaam ogende huid vol met stoffen.

Zoals broers en zussen, die Tarraco lijkt te krimpen als je rijdt, roemt het chassis om zijn sterke en neutrale rijgedrag. Alle verbeterde versies (op wat windgeruis na, dat we in twee of drie verschillende voorbeelden van de buitenspiegels zien). de besturing biedt een hoogwaardig gevoel en het rolcomfort-onderstel is zeer indrukwekkend, zelfs bij de hoogste snelheden. De remmen zijn krachtig en eenvoudig te moduleren.

Er zijn drie verschillende versies van de test gereden (rijtest) – basismodellen en versies van benzine en diesel hierboven – en ontdekten, enigszins verrassend, dat de vlotte en stille van hen allen het voorwielaangedreven 148 pk sterke benzinemodel is dat op 17-inch legeringen tamest rijdt. Echter, als de grootte van de band is een prioriteit voor u, Xcellence topmodellen bieden tot 21 inch wielen met een diameter van maximaal 21 inch.

Hoe ziet het Interieur eruit?

Je zit relatief hoog bij Tarraco, kijkend naar de mensen in de hatchback en kleinere SUV’s zoals de Seat Arona en Ateca. Maar als je naast de Range Rover bent, voel je je je ineens weer vrij klein. hhh!

Hoe ziet het Interieur van Nieuwe Seat Model eruit?

Het stuurwiel en de stoel zijn voorzien van veel verstelmogelijkheden, zodat u alles naar wens kunt instellen; zelfs de standaard verstelbare lendensteun.
Ook het dashboard is logisch ingedeeld, met grote, duidelijk gelabelde knoppen en knoppen voor de klimaatbeheersing. Het configureerbare digitale instrument is echter in één oogopslag beter afleesbaar; welke instelling u ook kiest, de speedo valt niet bijzonder op.

Uw zicht op de weg is zeer goed en hoewel de grote achterste pilaren het zicht over de schouder belemmeren, zijn alle Tarracos voorzien van parkeersensoren aan de achterzijde om u te helpen bij het manoeuvreren.

Ook zijn de achteruitkijkcamera en de parkeersensoren voorin standaard op de Xcellence en Xcellence Lux bekleding.

Een 8,0-infotainmentsysteem met 8,0-inch touchscreen met DAB-radio, evenals de integratie van CarPlay Apple en Android-smartphone Auto, is standaard op alle uitrustingen, met een navigatiesysteem dat alleen op de instapmodellen van de SE is geïnstalleerd.

Dit systeem heeft nogal wat menu’s en submenu’s kunnen wat leren, maar er is bijna geen vertraging tussen het indrukken van het scherm en het reageren. Het aanraakscherm is echter meer afleidend om te gebruiken terwijl u rijdt vanaf de draaiknopcontroller die op een concurrerende Mazda CX-5 is gemonteerd.

Seat Interieur van Tarraco ziet er misschien niet zo bijzonder uit als de Peugeot 5008, maar het was een stap van de andere stoel, zoals Ateca. De tactiele, soft-touch materialen vergelijkbaar met die gevonden in de Skoda en Volkswagen Tiguan Kodiaq Allspace.

opties

Als u op zoek bent naar hen, vindt u een aantal luide, goedkoop aanvoelende plastic, maar ze zijn over het algemeen beperkt tot lage plekken naar beneden en weg van het gebied dat u aanraakt. De knoppen en schakelaars zijn ondertussen allemaal goed gedempt en leuk om te gebruiken.

Zelfs de hoogste bewoners hebben voldoende ruimte voorin, dankzij de ruime hoofdruimte en de verder naar achteren geschoven stoelen.
Bovendien is elke deur van de bak breed genoeg om een grote fles water op te kunnen nemen en is er nuttige bergruimte, waaronder een bak onder de armleuning, twee bekerhouders tussen de voorstoelen en een kubby voor de versnellingspook.

Interieurruimte

Alle versies van de Tarraco worden geleverd met verschuifbare en verstelbare tweede rij stoelen, en met deze push right back is er voldoende beenruimte voor volwassenen. De hoofdruimte is ook indrukwekkend, zelfs als u een panoramisch glazen dak specificeert. In plaats daarvan, deze 5008 Peugeot tweede rij hoofdruimte weg van het gemiddelde voor de eerlijk gezegd vreselijke wanneer een panoramisch dak gemonteerd.

passagiersruimte

Verwacht niet dat luxe accommodaties in de derde rij stoel maar, adolescenten of volwassenen vrij veel moeten vouwen in de helft aan te passen. Ze zijn ook alleen echt geschikt voor kinderen, omdat er geen Isofix-kinderzitjes zijn gemonteerd. Als je er zeven moet meenemen op meer dan een enkele keer, dan is de 5008 of Kodiaq beter geschikt voor je.

Naast het heen en weer schuiven, splitst de tweede rij stoelen 40/20/40, zodat u langer en slanker door het midden van de auto kunt rijden en toch ski’s of twee achterpassagiers kunt meenemen.

Twee achterzetels, ondertussen, lichtgewicht en gemakkelijk op te vouwen en plat genoeg om niet te blokkeren bij het laden van zware voorwerpen.

kofferbak

In alle drie de stoelconfiguratie, is de kofferruimte Urbis een gelijke voor de Volkswagen Tiguan Allspace maar werd geslagen door de Peugeot 5008. In de echte wereld, kan Urbis acht koffer-grootte cabine met vijf zetels in gebruik aanpassen, terwijl 5008 indrukwekkende 10 kon slikken.

SEAT Tarraco-zit binnenruimte

Er zijn verschillende tie-down ringen in bagageruite om te helpen met de lading, plus ondervloerbagage, ook al is de ruimte die het reservewiel in beslag neemt als je er een bestelt.

Veiligheid en Betrouwbaarheid

Beveiligingsexperts Euro NCAP bekroonde de zeer indrukwekkende met volledige vijfsterren crashtestclassificatie, met zeer hoge scores voor de bescherming van volwassen inzittenden. De Kodiaq, 5008 en Tiguan behaalden ook een vijf-sterren classificatie, maar Tarraco wees ze allemaal op de waardecategorie voor de veiligheid van volwassenen, kinderen en voetgangers.

Het wordt geleverd met een ruime hoeveelheid kit om u te helpen ongelukken te voorkomen, met automatische noodremming (AEB), hulp bij het onderhouden van de rijstrook en slaperigheidsmonitor voor de bestuurder, allemaal standaard over het hele gamma.

CO²-uitstoot en Kosten

Seat Tarraco heeft een hogere startprijs dan de Peugeot 5008 en Skoda Kodiaq maar is nog steeds competitief. Ook wordt verwacht dat hij zijn waarde beter zal behouden dan veel grote SUV’s die met grote SUV’s concurreren.

Dit, op zijn beurt, is goed nieuws als u op financiën PCP kocht. Het moet echter worden opgemerkt dat deze Tarraco officiële Tarraco brandstofverbruik en CO2-cijfers zijn niet interessant als dit 5008 equivalent.

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: