Nieuwe Range Rover Evoque 2019 Beoordeling

Rating
  • Rijtest
  • Interieur
  • Passagiersruimte
  • Veiligheid
4.5

Range Rover Evoque 2019 prijzen:

Range Rover Evoque 2019 Prijs:

€ 39.250

Range Rover Evoque S 2019 Prijs:

€ 44.450

Range Rover Evoque SE 2019 Prijs:

€ 55.000

Range Rover Evoque HSE 2019 Prijs:

€ 60.150

Range Rover Evoque 2019 Gegevens:

Brandstofverbruik (l/100 km):
CO2-uitstoot (g/km):
Bruikbare inhoud brandstoftank (liter):

Range Rover Evoque 2019 Prestaties en Gewicht:

Prestaties:
Topsnelheid (km/u)
Acceleratie 0-100 km/u

201 km / u

10,5 Seconden

MOTOR:
Cilinderinhoud
Vermogen (pk)
Transmissie

1.999 cc

Manueel
Gewichten:
Leeggewicht (kg)
Maximaal toegelaten massa (kg)

1.787 (EU)** / 1.712 (DIN)

2.370

Afmetingen:
Totale lengte (mm)
Wielbasis (mm)
Hoogte
bagageruimte (liter)
4.371

2.681

1.649 mm

Vast 472, vloeibaar 591††

Range Rover Evoque 2019 Rijtest:

Motor en versnellingsbak

Elke motor is ofwel een 2,0-liter benzine of een 2,0-liter diesel; ze variëren alleen in de hoeveelheid vermogen die ze produceren. Ter referentie, de benzines worden voorafgegaan door een P, de diesels met een D. Negeer niet het instapmodel 148 pk D150 diesel, wat absoluut prima is als je het grootste deel van je rijgedrag in de stad hebt. De 178 pk sterke D180 is echter onze favoriet; hij is niet zo snel als de XC40 D4, maar voelt in het middengebied meer dan flexibel genoeg, heeft de poke voor redelijk scherpe inhaalbewegingen en zal de hele dag met plezier de hele dag met 70 km/u op de snelweg zitten. De 237 pk sterke D240 is vrij snel als je meer vermogen nodig hebt.

Wat betreft benzine, de P200 is sneller dan een van de diesels (met uitzondering van de krachtigste D240) als je hem uittrekt. Wat het ontbreekt, in vergelijking met zelfs de minder krachtige diesels, is trekkracht; als je een caravan of aanhanger trekt, houd daar dan wel rekening mee. U kunt ook een 247 pk (P250) en 296 pk (P300) benzine kopen, maar we moeten ze nog uitproberen.

Alle versies van Range Rover Evoque (behalve de D150 diesel) zijn standaard voorzien van een automatische versnellingsbak met negen versnellingen. Deze kan soms een beetje zwakzinnig zijn bij het manoeuvreren op lage snelheid en bij het uitrijden van kruispunten en op rotondes. Bij hoge snelheden kan het enkele seconden duren om ook op schokeffecten te reageren.

Vering en rijcomfort

De standaard vering is indrukwekkend voor de klasse, probeer gewoon de kleinere 17in of 18in lichtmetalen velgen te gebruiken als je de beste rijkwaliteit wilt. Zelfs met deze wielen is de XC40 eerlijk gezegd iets soepeler over kuilen, maar Range Rover Evoque 2019 is beter gecontroleerd en zwaait niet zo veel over oneffenheden in de weg. Hij rijdt ook met meer gratie op hobbels en blijft zeer goed op de snelweg zitten. Als je 20in wielen toevoegt is de rit verre van een echte breaker, maar je krijgt meer wispelturigheid bij de snelheid en de auto krijgt meer kans om over scherpe randen te bonzen.

Op dit moment hebben we alleen de adaptieve vering geprobeerd in combinatie met enorme 21 inch wielen, en het was niet beter dan de standaard opstelling. Ook hier kunnen kleinere wielen een ander verhaal vertellen.

Behandeling

Het is geen Porsche Macan door de bochten, maar net als een Volvo XC40 is Range Rover Evoque 2019 wel degelijk in staat om te rijden de carrosserie van de Evoque is behoorlijk slank, maar er is geen groot gebrek aan grip. De besturing is ook nauwkeurig en goed afgestemd niet te langzaam maar niet te snel maar probeert wel een beetje agressief terug te keren naar het midden, wat even wennen is.

Je zou verwachten dat een Range Rover ook in het terrein heel goed is, en Range Rover Evoque 2019 kan zeker het terrein aan dat een XC40 met een flummoxed en een BMW X1 uitgeschakeld zou achterlaten. Het Terrain Response 2-systeem kan de vierwielaandrijving van de auto automatisch aanpassen aan het oppervlak waarop je rijdt; het heeft ook meer bodemvrijheid dan de meeste concurrenten en kan door een indrukwekkende 600 mm water (150 mm meer dan een XC40) waden.

Als u een caravan sleept, kan Range Rover Evoque 2019 tot 2000 kg trekken, wat niet de beste in zijn klasse is, maar het zal wel een van de meest stabiele auto’s zijn als u zo’n gewicht trekt.

Geluid en Trillingen

Het stop-start systeem van de D150 is niet zo soepel als in de D180 en D240 (deze hebben een milde hybride technologie die de motor zeer onopvallend laat draaien). De D180 en D240 zijn ook stiller dan de D150 in feite zijn ze veel stiller dan concurrerende diesels in de XC40 en BMW X1. De benzine-Evoques zijn nog soepeler en stiller bij lage snelheden, maar vragen er veel van en kunnen bij hogere toeren een beetje ruw worden.

De Range Rover Evoque 2019 is ook in andere opzichten een relatief rustige cruiser, die veel minder geluid produceert dan de XC40 of BMW X1 op de snelweg. Ook is er niet veel windruis, alhoewel je het onderstel langs pokdalige wegen kunt horen werken.

Er zit één vlieg in de verder rustgevende zalf van Range Rover Evoque 2019: de versnellingsbak. Het stop-start-systeem heeft een voorkeur voor het uitschakelen van de motor wanneer de snelheid tot ongeveer 10 mijl per uur daalt, in de veronderstelling dat je op het punt staat tot stilstand te komen. Maar als de weg vrij komt en u de acce raakt en u de acce raakt.

Range Rover Evoque 2019 Interieur:

Rijpositie en dashboard

Land Rover is een van de beste in de branche als het gaat om rijposities, en Range Rover Evoque 2019 is weer een voorbeeld van hoe je het goed moet doen. Je zit hoger van de weg dan bij veel concurrenten, waaronder de Audi Q3 en BMW X1, het stuurwiel beweegt veel en de bestuurdersstoel is super comfortabel met een elektrische verstelling in tien richtingen vanuit de S-trim. Het enige probleem is dat u de relatief dure 14-wegstoelen moet toevoegen als u een lumbaalverstelling wilt, of om de standaard SE-trimfunctie in te stellen.

Ga voor SE-trim of hoger en je krijgt een secundair 10-inch touchscreen dat direct onder het hoofdinfotainmentscherm zit. Dit wordt gebruikt om de airco (samen met een paar fysieke wijzerplaten om de temperatuur en luchtstroom te regelen), de verwarmde stoelen en de verschillende rijmodi te regelen. Deze opstelling houdt de rest van het dashboard ongetwijfeld mooi schoon, maar het feit dat je naar beneden moet kijken om het te bedienen is onvermijdelijk behoorlijk storend tijdens het rijden.

Zichtbaarheid, parkeersensoren en camera’s

Ondanks zijn extraverte styling is Range Rover Evoque 2019 niet al te lastig om uit te zien. De hoge rijpositie geeft je een verhoogd zicht op de weg en de voorpilaren blokkeren niet te veel van je diagonaal zicht op kruisingen en rotondes.

Ondanks de stijgende lijn van de achterruit en de ondiepe achterruit, zie je veel van wat er achter de rug is in vergelijking met andere auto’s in de klasse. Bovendien is elke Evoque standaard voorzien van parkeersensoren voor en achter en een achteruitrijcamera.

Bovendien kunt u, als u iets extra betaalt, de achteruitkijkspiegel veranderen in een achteruitkijkspiegel, zodat u tijdens het rijden nog steeds achter u kunt kijken, zelfs als de bagageruimte op het dak is geladen. U kunt ook meer betalen voor een surroundcamera die het zicht op de auto in vogelvlucht op het centrale touchscreen weergeeft.

Satellietnavigatie

Het infotainmentsysteem is vrijwel hetzelfde als in de grotere Range Rover Velar. Het 10in touchscreen is scherp en de hoek kan worden aangepast zodat je het beter kunt zien. Je krijgt ook veel gadgets, waaronder Apple Carplay en Android Auto smartphone integratie op alle, behalve de instapmodellen, die het hele scherm gebruikt om het startscherm van je telefoon weer te geven (in tegenstelling tot de XC40, die slechts een klein deel van zijn scherm gebruikt).

Helaas kan het scherm soms wat traag reageren op staven en het besturingssysteem is niet zo intuïtief als dat van de BMW X1 (BMW’s iDrive roterende interface is veel gemakkelijker te gebruiken voor onderweg), maar het is over het algemeen nog steeds beter dan het systeem van de XC40.

Kwaliteit

Als het gaat om absolute stevigheid, past het interieur van de Range Rover Evoque 2019 bij het beste in zijn klasse, inclusief de Volvo XC40. En de gebruikte materialen voelen aangenaam pluche aan, vooral bij de lederen stoelen die standaard in de S-trim worden geleverd, maar u kunt ook kiezen voor een ‘Eucalyptus’-niet-leren interieur als een gratis optie.

De stuurwielbekleding is gemaakt van gerecycled kunststof (hoewel het aanvoelt als suède) en de stoelen zijn afgewerkt met een materiaal dat een beetje op denim lijkt en aanvoelt. Als u zich zorgen maakt dat alle geluiden een beetje laag geprijsd klinken in wat een premium SUV zou moeten zijn, kunnen we u verzekeren dat het echt niet afdoet aan de algemene luxe uitstraling van het interieur.

Range Rover Evoque 2019 Passagiersruimte:

Ruimte van voor:

Als vrij grote auto zou je niet verwachten dat je moeite hebt om voorin Range Rover Evoque 2019 te passen en dat zal je zeker niet gebeuren in ieder geval niet, tenzij je uitzonderlijk groot bent.

Beide voorzetels glijden ver naar achteren op hun lopers en je moet bijna een meter of twee meter hoog zijn om je haar het plafond te voelen borstelen, zelfs als je kiest voor een panoramisch schuifdak een functie die vaak de hoofdruimte ernstig kan beperken.

Wat de opbergruimte betreft, zijn er veel spullen, waaronder een redelijk groot handschoenenkastje en cubby onder de centrale armleuning, een paar bekerhouders tussen de voorzetels en een heleboel handige bakjes die verspreid liggen.

Ruimte van achter:

Hoewel Evoque 2019 naar Range Rover-maatstaven nog steeds klein is, is deze laatste versie achterin groter dan zijn voorganger, dankzij de langere wielbasis (de afstand tussen de voor- en achteras).

Range Rover Evoque 2019 is een van de ruimste SUV’s van de familie als het gaat om zowel de hoofd- als beenruimte achterin de Xc40 heeft meer van die laatste, maar niet veel, en de achterbank van de Evoque is beter vormgegeven. Ook het relatief brede interieur moet het vervoer van drie volwassenen achterin minder belastend maken dan bij veel concurrenten.

Zitting opvouwen en flexibiliteit:

De achterzetels doen niets slims, zoals schuiven of achterover leunen handige functies die zowel op de Audi Q3 als op de BMW X1 beschikbaar zijn.

De achterbank is echter in gesplitst, wat beter is dan de split die u in de XC40 krijgt en een grote flexibiliteit biedt wanneer u zowel achterpassagiers als een lange lading moet vervoeren.

Bagageruimte:

U kunt de officiële capaciteit in liters negeren Land Rover meet de kofferruimte op een andere manier dan de meeste andere fabrikanten. koffertest om te zien hoe het in werkelijkheid is. Er werden vijf handbagagekoffers geaccepteerd, wat oké is, maar niet geschikt voor een BMW X1 of Volvo XC40. Als golf uw tas is, is er genoeg ruimte voor een set clubs.

Range Rover Evoque 2019 veiligheid en betrouwbaarheid:

Kosten en CO2-uitstoot:

Misschien wel de grootste reden om een Evoque te kopen (anders dan de manier waarop hij eruitziet, natuurlijk) is hoe goed hij waarschijnlijk zijn waarde zal vasthouden. Onafhankelijke afschrijvingsexperts verwachten dat Range Rover Evoque 2019 over drie jaar meer waard is dan alle concurrenten, inclusief de Volvo XC40 en Audi Q3, als je hem verkoopt.

Voor particuliere kopers compenseert dat vooruitzicht ruimschoots het feit dat de catalogusprijzen iets hoger liggen dan die van de belangrijkste concurrenten. Het houdt de PCP-financieringspercentages uiterst concurrerend en compenseert ook het relatief lage brandstofverbruik van Range Rover Evoque 2019 enigszins als u ook op lange termijn kijkt. Maar als u een bedrijfswagenbestuurder bent, zullen de hoge CO2-uitstoot en catalogusprijzen van Range Rover Evoque 2019, in vergelijking met veel van zijn concurrenten, uw maandelijkse belastingrekening doen stijgen.

Uitrusting, opties en extra’s:

Elke Evoque is goed uitgerust, met lichtmetalen 17-inchwielen, klimaatbeheersing, regengevoelige ruitenwissers, automatische LED-koplampen, sleutelloze start en verwarmde voorzetels als standaard.

Upgrade naar S-trim en u krijgt grotere (18in) legeringen, samen met lederen zetels en elektrisch inklapbare buitenspiegels. Deze bekleding is onze keuze voor de beste prijs-kwaliteitverhouding.

SE trim, is ook het overwegen waard, die een aangedreven achterklep, automatische grootlichtondersteuning voor de koplampen en een vogelvlucht camera toevoegt (zie de zichtbaarheidssectie). U wilt waarschijnlijk nog steeds mistlampen aan de voorkant en een sleutelloze instap toevoegen, maar dit is goedkoper dan een HSE-afdekkap.

Betrouwbaarheid:

Dit is voor Land Rover meestal geen sterk punt. Inderdaad, het merk eindigde een zeer teleurstellende 30e (van de 31 fabrikanten) in de 2018 What Car? Betrouwbaarheidsonderzoek, waarbij de vorige generatie Evoque de meest onbetrouwbare van alle SUV’s van de familie bleek te zijn.

Vingers gekruist, dus, dat dit nieuwste model aanzienlijk betrouwbaarder zal blijken te zijn dan zijn voorganger en dat kopers niet te vaak een beroep hoeven te doen op de driejarige, onbeperkte kilometergarantie.

Veiligheid en beveiliging:

Range Rover Evoque 2019 verdiende de maximale vijfsterrenscore toen hij werd getest door onafhankelijke veiligheidsexperts Euro NCAP. Hoewel hij niet zo goed scoorde als de Q3 en XC40 voor de bescherming van volwassen inzittenden, scoorde de Evoque niet zo goed als de Q3 en XC40 voor de bescherming van volwassen inzittenden, maar hij scoorde wel beter op de bescherming van de kinderen van Audi en kwam overeen met de Volvo op dit gebied. Met andere woorden, het is een van de beste auto’s in deze klasse om u en andere weggebruikers veilig te houden bij een ongeval.

Er is genoeg technologie voorhanden om te voorkomen dat u ook nog eens een ongeval krijgt, zoals een noodstop in de stad, hulp bij het onderhouden van de rijstrook en een systeem dat de bestuurder waarschuwt als hij of zij moe wordt. Jaloeziebewaking is optioneel op de meeste uitrustingsstukken en is standaard op de HSE met de bovenkant van het assortiment.

Twee sets Isofix-kinderzitjes, één op elke buitenste achterbank, worden standaard op alle versies meegeleverd. Het is gewoon jammer dat er geen optie is om een derde set op de voorpassagiersstoel toe te voegen.

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: