Beoordeling: porsche cayenne coupe (2020)

Prijs: € 87.084
  • Rijtest
  • Comfort
  • Interieur
  • Passagiersruimte en kofferbak
  • Brandstofverbuik
3.2

Porsche Cayenne Coupe 2020 review en rating:

Het woord “Sport” kan deel uitmaken van de “SUV”, en velen van hen beweren dat ze een of andere vorm van sportiviteit van Porsche Cayenne Coupe 2020. dynamisch rijgedrag! van 0- 100 in 5 seconden! Dat is allemaal goed en wel, maar weinigen geven een rijervaring die echt spannend is om in de buurt van de sportberline of sportwagen te komen.

Daarentegen komt heel dicht in de buurt van de vorige Porsche Cayenne, die bijna elke andere SUV verslaat als het gaat om rijplezier. Hij biedt ook een keuze aan modellen, aandrijflijnen en, voor de stijl, body.

porsche.comBinnenin is er een technologie die gemakkelijk te gebruiken is, sensationele bouwkwaliteit en eindeloze aanpassingsmogelijkheden (in tegenstelling tot de Porsche nickel-and-dime u een beetje op functies). Dus als u op zoek bent naar een sport utility vehicle correct en u hebt het geld, het een uitstekende auto.

Er is een nieuwe carrosserie stijl. Hij heeft nog steeds vier deuren, maar heeft een meer mannelijke “coupé-achtige” daklijn die vaag aan 911 doet denken. Dit geeft een andere kijk op het dak, maar dat gaat ten koste van de praktische uitvoerbaarheid en de hogere prijzen. Ook belangrijkste  is een nieuwe Turbo S E-Hybrid-modellen met topmodel in beide carrosserie-uitvoeringen. Dit is een model dat gebruik maakt van hyperperformante Porsche plug-in hybride technologie om zowel het brandstofverbruik als de acceleratie te verbeteren.

Porsche Cayenne coupe 2020 modellen

Porsche is synoniem voor prestaties, en daarom slaan we het basismodel over, dat in staat is maar niet geïnspireerd is. Een andere optie is een slam dunk – een plug-in hybride modellen hebben een intuïtievere remwerking dan de vorige Cayenne hybride, dus we raden ze ook aan. Voor ons geld bieden Cayenne S en E-Hybrid beide voldoende kracht en hebben hun unieke prestatie-upgrades ten opzichte van het standaardmodel, maar ook de highoctane Turbo-modellen hebben veel plezier.

Wat kunnen wij zeggen over de motor prestaties?

Er zijn 5 modellen, die alle vijf overeenkomen met een verschillende aandrijflijn. Automatische en vierwielaandrijving met acht versnellingen is standaard op alle modellen.

Basic Cayenne heeft een 3.0-liter turbo V6 die 335 pk en 332 Nw koppel. Porsche zei basis Cayenne zal gaan van 0-100 km/u in 5,9 seconden (Coupé over het algemeen scheren 0,2 seconden van 0-100 km/u). Het is een paar tienden langzamer dan de BMW X5 xDrive35i, maar nog steeds snel genoeg. EPA-geschatte brandstofbesparing is ongeveer 12.3 liter in de stad, 10.22 liter op de snelweg.

Model S heeft een 2,9-liter twin-turbo V6 die 434 pk en 406 Nw koppel produceert. Het zal 100 km/u bereiken in 4,9 seconden. Het geschatte brandstofverbruik is gelijk.

porsche.com

De Cayenne Turbo heeft net als al het andere een turbomotor, maar eindigde zijn stand met de 4.0-liter V8 die 541 pk en 568 Nw aan koppel pompt. Porsche zegt dat hij in 3,9 seconden 100 km/u zal bereiken.

De E-Hybrid is meer gericht op een zuiniger model, ook al kan hij in 4,7 seconden nog steeds 100 km/u bereikt. Tussen de turbo V6 en de elektromotor, met een vermogen van 455 pk en 516 Nw. Dit kan een bescheiden 20,92 km op elektriciteit alleen al, en wanneer de plug-in zelf uitgeput is, bereikt hij 10.69 liter per 100km in combinatie met een normale hybride. EPA levert 46 MPGe, maar zoals bij elke plug-in hybride, is het brandstofverbruik afhankelijk van het type aandrijving. Als u een korte rit heeft en thuis kan worden aangesloten, moet u meer gas vasthouden dan de EPA-cijfers laten zien.

De nieuwe Cayenne Turbo S E-Hybrid is de nieuwe modellen die een monster van 670 pk en 663 Nw genereren. De 0-100 km tijd is 3,6 seconden, dus het is niet veel sneller dan de gewone Turbo (met 600 extra kilo extra batterijgewicht is een factor die), maar alle elektrische koppel moet ervoor zorgen dat het gevoel in overeenstemming met sneller. EPA schattingen zijn niet beschikbaar op het moment van dit schrijven, maar we verwachten dat ze lager zijn dan een minder georiënteerde E-Hybride prestatie en beter dan de Turbo.

Hoe is het om mee te rijden?

Er zijn twee belangrijke elementen om rekening te houden met de rijervaring.

  1. Ten eerste is de acceleratie zeer verschillend, afhankelijk van het model dat je krijgt.
  2. Ten tweede kunnen sommige opties de rijervaring fundamenteel veranderen en over het algemeen verbeteren. Het omvat een vierwielstuursysteem met koppel-vectoring voor vierwielaandrijving, Dynamic Chassis Control active roll of stabilization, Sport Chrono Package, en diverse upgrades voor het wiel. Mogelijk kunt u de keramische composietremmen echter overslaan. Testrijden met veel variatie is sterk aanbevolen om ervoor te zorgen dat u de gewenste rijervaring opdoet en om te voorkomen dat u betaalt voor dingen die u niet kunt waarderen of opmerken.

Ongeacht welk model je ook kiest en welke optie je ook kiest, je kunt gerust zeggen dat je een van de meest interessante en verfrissende SUV’s krijgt om in te rijden. U hoeft niet eens de extra-juridische snelheden te gaan om het te realiseren. Scherpe besturing, een absoluut eerlijke gaskalibratie en een bestuurderspositie die alle belangrijke bedieningselementen precies daar zet waar ze onmiddellijk duidelijk moeten zijn wanneer u in de stad rondhangt. Als je de neiging hebt om de prestaties van een op de bestuurder gerichte auto te oriënteren, dan voelt de Cayenne precies zoals je denkt dat het moet. Het maakt de rijervaring des te interessanter, ongeacht hoe en waar u rijdt.

Dat is het geval met het Cayenne basismodel dat we getest hebben, want wij zijn de motor van zijn 335 pk die sterk genoeg is. Aan de andere kant van het spectrum, een Cayenne Turbo met de bovenstaande lijst leek vrij fatsoenlijke selectie van snelheid en vermogen, bleef de wetten van de fysica uitdaging door het creëren van een grote SUV versnelt en behandelt als een sport-getunede voertuig is veel kleiner. Hij is echter groter, groter en comfier dan een Porsche, in voor- en tegenspoed.

Porsche Cayenne coupe vs. Porsche Macan

Porsche Macan is kleiner en goedkoper dan de Cayenne, maar deze baby Porsche crossover is naar wens. Tijgers kosten meer en hebben minder vracht- en passagiersruimte van een compacte SUV-rivaal, maar het valt niet te ontkennen dat de Porsche Macan een betere rijervaring biedt dan de meeste andere modellen.

Porsche Cayenne coupe vs BMW X5

Porsche Cayenne coupe en BMW X5 is een hechte rivaal, en we houden van beide om verschillende redenen. BMW is praktischer dan de Porsche, met een grotere passagiers- en laadruimte. Het is ook leuk om te rijden, wat van veel concurrenten niet gezegd kan worden. De Cayenne biedt echter een betere rijdynamiek en een meer gevarieerde aandrijflijn.

Porsche Cayenne coupe vs Land Rover Range Rover Sport

Terwijl Cayenne tegen een prijs die gelijk is aan die van de Range Rover Sport, zijn de lijst met opties en status beter afgestemd op de top-dog Land Rover Range Rover. De Range Rover is groter en omvangrijker dan twee. Maar de off-road dapperheid is uitstekend, wat ten koste gaat van de sportieve – grote rugzak was zwaar om de bocht. Tenzij je de bagageruimte van de Range Rover of de avontuurlijke houding nodig hebt, krijgt de Cayenne de overwinning. Hij is comfortabeler en soepeler en biedt een veel beter infotainmentsysteem.

Hoe ziet het Interieur er eruit?

Hoewel het interieur beter dan een laatste redmiddel, is hij niet overdreven luxueus in materialen of sfeer zoals sommigen zouden verwachten voor zijn flinke prijsstelling. Er is ook een gemeenschappelijk kenmerk dat de standaard die je moet betalen extra voor, zoals de nabijheid toegang en sleutelloze start. Nu kan de lijst van opties worden gebruikt om de situatie te verbeteren, maar de prijzen zal onvermijdelijk beginnen te sneller dan de Cayenne zelf te bewegen.

Porsche - Cayenne Coupé 2020Porsche - Cayenne Coupé zetels

Dat gezegd hebbende, de pasvorm en afwerking met de gebruikelijke Porsche gebruikelijke standaard, en het ontwerp zeker spreken tot de Cayenne te verschillen van de norm. De middenconsole stijgt om te voldoen aan het dashboard gekanteld op een manier die een Porsche sportwagen. Afgezien van de schakelaar om over te schakelen naar een bepaalde klimaatregeling en een volumeregelaar rolwiel, middenconsole, diverse “knoppen” touch-sensitive met haptische feedback om te bevestigen dat u hit wat je wilt. Hoewel dergelijke bedieningselementen een dubieuze staat van dienst hebben, is de Cayenne goed genoeg voor de Cayenne.

2020 Porsche Cayenne interieur
porsche.com

De touchscreen interface is ook verbazingwekkend – het is 12,3 inch breed, gemakkelijk toegankelijk en bekeken. Het beste is het startscherm, dat is verdeeld in drie tegels die u kunt toewijzen aan elke controle of uitlezing die u wilt. U kunt ze ook opsplitsen in halve tegels of in kwart-toevoegende functies en uitlezingen, bij voorkeur nog meer functies en uitlezingen. Zo zetten we bijvoorbeeld de radio presets links, de info radio in het midden en de navigatiekaart rechts. Bij gebruik van Apple CarPlay ploegt het systeem automatisch de twee meest linkse tegels, waarbij de meest rechtse tegels op hun plaats blijven. Er zijn echter ook goot is altijd aan de linkerkant menu biedt snelle toegang tot gemeenschappelijke taken zoals navigatie, media, telefoon, auto, klimaat en CarPlay. Met Porsche kunt u het infotainmentsysteem naar wens aanpassen. Zo hoort het te zijn.

2020 Porsche Cayenne passagiersruimte
porsche.com

Hoe veilig is hij?

veiligheid: Porsche Cayenne coupe wordt standaard geleverd met een automatische noodstop, maar elke technologische systeembeveiliging en hulp aan de andere bestuurder is optioneel. Dat is niet verwonderlijk gezien het traditionele Porsche-autopakket, maar het was nog steeds teleurstellend naar de huidige maatstaven.

Landmanagement assist, blinde-vlek waarschuwing en adaptieve cruise control zijn beschikbaar als stand-alone optie of de 6.240 dollar steunpakketten samen met andere items.

2020 Porsche Cayenne
porsche.com

Nachtzicht Assist: Helpt de bestuurder in het donker te navigeren met behulp van een warmtebeeldcamera.

Bescherming van voetgangers: Verlichting detecteert voetgangers en remt automatisch af om een aanrijding te voorkomen.
InnoDrive
De bestuurder helpen bij het navigeren op onbekende wegen met behulp van navigatie, topografische en verkeersborden en snelheidsbeperkingen op basis van GPS-informatie.

 

 

 

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: