Nieuwe Peugeot 5008 2019 Beoordeling

rating € 26.720
  • Rijtest
  • Interieur
  • passagiersruimte
3.5

Review

Peugeot 5008 2019 is stijlvol, praktisch en goed te besturen. Hij is ook relatief betaalbaar om te rijden, zeker als je kiest voor de pittige, maar toch efficiënte en zuinige 1.2 Puretech 130 benzine. Als u geen last heeft van zeven stoelen en iets beters wilt dan is de Mazda CX-5 het overwegen waard.

Peugeot 5008 2019 prijzen:

Peugeot 5008 2019 afmetingen:

Lengte (m)4.641
Breedte (m)1.844
Hoogte (m)1.651
Wielbasis (m)2.840

Peugeot 5008 2019 motoren:

Benzine injectie1.2 PureTech 130 pk
Manueel 6 STT
Cilinderinhoud (cm3)1199
MilieuklasseEuro 6.3
Fiscale pk7
Maximumvermogen (kW) / (pk) bij (tr/min)96 / 130 bij 5500
Maximumkoppel (Nm) bij (tr/min)230 bij 1750
Banden215/65R17 of 225/55R18
Stop & StartJa
Turbo diesel1.5 BlueHDi 130 pk FAP
Manueel 6 STT
Cilinderinhoud (cm3)1499
MilieuklasseEuro 6.2
Fiscale pk8
Maximumvermogen (kW) / (pk) bij (tr/min)96 (130) bij 3750
Maximumkoppel (Nm) bij (tr/min)300 bij 1750
Banden215/65R17 of 225/55R18
FAP-roetfilterJa
Stop & StartJa
Benzine injectie1.2 PureTech 130 pk
Auto 8 STT
Cilinderinhoud (cm3)1199
MilieuklasseEuro 6.3
Fiscale pk7
Maximumvermogen (kW) / (pk) bij (tr/min)96 / 130 bij 5500
Maximumkoppel (Nm) bij (tr/min)230 bij 1750
Banden215/65R17 of 225/55R18
Stop & Startja
Turbo diesel1.5 BlueHDi 130 pk FAP
Auto 8 STT
Cilinderinhoud (cm3)1499
MilieuklasseEuro 6.2
Fiscale pk8
Maximumvermogen (kW) / (pk) bij (tr/min)96 (130) bij 3750
Maximumkoppel (Nm) bij (tr/min)300 bij 1750
Banden215/65R17 of 225/55R18
FAP-roetfilterJa
Stop & StartJa

Peugeot 5008 2019 Rijtest:

Motor en versnellingsbak

Je zou kunnen vermoeden dat de instapniveau 129 pk sterke 1,2-liter motor te klein is om genoeg vermogen te leveren voor een SUV met zeven zitplaatsen, maar het is echt spannend, enthousiast om te toeren, en veel van de motoren reageren genoeg om aan de prestatieverwachtingen van de meeste mensen te voldoen. Dit is beschikbaar met een keus van zes-snelheid hand of automatische versnellingsbak, terwijl de 1.6bhp 1.6 liter sterkere benzine met slechts automatische zes-snelheids automatisch komt. Hoewel 1.6 extra grote vasthoudendheid toevoegt, suggereert de extra kosten van het kopen en gebruiken van de 1.2 als onze gekozen machine.

Sommige dieselmotoren zijn ook beschikbaar: 1,5-liter hebben 129 pk en 2,0-liter met een vermogen tot 175 pk. 1.5 biedt voldoende prestaties voor dagelijks gebruik door het gezin en houdt de bedrijfskosten laag. 175 pk sterke motor – de 2.0 pk sterke BlueHD 180 – is flexibel en heeft geen problemen bij het hanteren van grote lasten. Met voldoende kracht die alleen naar de voorwielen wordt gestuurd (bij 5008 is geen vierwielaandrijving beschikbaar), kan hij bij het accelereren uit de file de hand reiken, maar voelt hij zich bij het rijden snel genoeg voor zo’n grote familie. de trein.

Vering en rijcomfort

De relatief zachte Peugeot 5008 2019 die opduikt, bewijst zich als een van de meest comfortabele auto’s in zijn klasse. Zolang je de grotere 19-inch 19-inchwielen, die op veel modellen en standaarduitvoeringen van de GT’s optioneel zijn, vermijdt, past hij vrijwel altijd op de ruigste wegen in de stad. Gewoon kloppen als je een heel groot gat vindt, en natuurlijk veel meer ontspannen dan de altijd turbulente Nissan X-Trail.

Het is waar dat Peugeot 5008 2019 minder verticale controle heeft over de carrosserie om te proberen de golfbeweging te controleren dan bijvoorbeeld de Skoda Kodiaq – ervan uitgaande dat deze laatste op standaard vering staat en niet is uitgerust met dure upgrades voor adaptieve dempers. Dat betekent dat Peugeot 5008 2019 carrosserie, en dus ook de inzittenden, de neiging hebben om meer te zweven op zijn veren en dus ook op zijn inzittenden. Neem hem mee op de snelweg, en u vindt er 5008 brood met een snelheid van 70 km/u, verbazingwekkend genoeg, dat alle rimpelingen van de snelle Kodiaq absorbeert. Dit maakt de 5008 afstandsmotoren zeer stil.

Peugeot 5008 2019 Behandeling

Peugeot 5008 2019 is niet de belangrijkste in de klasse, maar het is niet iets dat kopers zich zorgen maakt over de grote SUV’s. Alhoewel er minder hellingen zijn dan bij de Kodiaq en er geen voldoende grip is, hebben we het hier over kleine marges. Vooral het feit dat de Kodiaq vooral langs uitdagende landelijke wegen – een van de scherpere auto’s in deze prijsklassen – de Kodiaq kan bijhouden, maakt hem tot een zeer capabele auto.

Het kleine stuurwiel dat je op de foto kunt zien, komt van het ontwerp van de i-Cockpit Peugeot (meer daarover in het hoofdstuk Rijpositie). Dit geeft Peugeot 5008 2019 leviteit als je een hoek maakt die je moet wennen, maar het duurt niet lang en je vindt meteen een redelijk gewicht en stuurnauwkeurigheid. Dat geeft je het vertrouwen om de auto instinctief op de weg te kunnen zetten.

Eén ding om op te merken als je ver weg op het platteland woont of de neiging hebt om uit de weg te gaan: Peugeot 5008 2019 biedt een vierwielaandrijving. In plaats daarvan kunt u iets toevoegen dat Grip Control heet: een elektronisch systeem dat ontworpen is om de tractie te verhogen, samen met modder- en sneeuwbanden en controle over de hellingen. Dit helpt in gladde omstandigheden, maar het is niet mogelijk om de extra aantrekkingskracht van een vierwielaandrijving zoals de Kodiaq of X-Trail te evenaren wanneer het echt moeilijk wordt.

Geluid en trillingen

Op snelweg is Peugeot 5008 2019 zeer stil, met minder windgeruis dan de Kodiaq en minder weglawaai dan de X-Trail. Alleen als je een deel van het asfalt raakt dat echt versleten en ruw is, hoor je veel gezoem van de banden.

Benzine 1.2 is zeer soepel en de 2.0 diesel is niet ver achterop. Eigenlijk is dit een van de stilste in de klasse, maar het mompelt niet in premium toon en de Audi Q5 die veel duurder is.

Door het gewicht van de besturing zijn de zijkanten wat lager komen te liggen, vooral bij het benzinemodel

Peugeot 5008 2019 Interieur:

Rijpositie en dashboard

Alle versies zijn voorzien van een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel en een in hoogte verstelbaar stuurwiel dat met een hark kan worden bereikt en versteld. Uw kleermakers bieden genoeg kleermakers om zich comfortabel te voelen, en de aanbevolen Allure mid-spec trimmen we toevoegen lendensteun die handmatig kan worden aangepast om de kwaliteit te verbeteren.

Als je van een aangedreven bestuurdersstoel houdt, moet je kiezen voor de klokkenluidersafwerking van de GT-bovenkant. Anders maakt het deel uit van een duur optiepakket dat de luxe van massagefuncties met zich meebrengt, iets wat zeldzaam is in deze klasse.

Het i-Cockpit Peugeot-dashboard is zo ontworpen dat uw instrumenten boven, niet door het stuurwiel, dat veel kleiner is dan in de meeste auto’s, te zien zijn. Bij sommige andere Peugeot-modellen, zoals 308, kan het stuurwiel het zicht op het instrument blokkeren, maar dit probleem heeft geen invloed op Peugeot 5008 2019: na een kleine introductie voelt het heel natuurlijk aan en werkt het heel goed.

Je krijgt ook een digitaal instrument in plaats van een analoge oproep, die wordt weergegeven op het 12.3in scherm. Ze zijn heel duidelijk en je kunt de displays op een aantal manieren configureren om de informatie weer te geven die voor jou het nuttigst is, waaronder een grote kaart om je navigatieroute weer te geven.

De meeste bedieningselementen zijn redelijk gepositioneerd, maar we hebben een paar klachten: U moet het touch screen menu openen om de klimaatcontrolefunctie te bedienen, zoals het wijzigen van de temperatuur, en de roaming control knop volledig verborgen achter het stuur. Ook al kun je jezelf trainen in het vinden van roaming control knoppen met slechts een druk op de knop, je moet door het scherm navigeren om de temperatuur te veranderen is faff.

Zichtbaarheid, parkeersensoren en camera’s

Uitkijken vanuit Peugeot 5008 2019 is net zo gemakkelijk als in een moderne SUV stappen. Je zit hoog en ook al is de voorstijl dik genoeg, je kunt er nog steeds goed naar uitkijken. Terugkijkend is je over-the-shoulder look geweldig door de grote achterruit.

Als u nog steeds bang bent dat een auto van dit formaat u duizelig maakt om de auto te parkeren, kies dan voor de Allure-trim die wij aanraden voor de parkeersensoren en achteruitrijcamera’s voor en achter. Als u rustiger wilt zijn, is er een 360deg camerasysteem dat u een glimp van de auto laat zien wanneer u aan het manoeuvreren bent.

En dat zijn niet alle elektronische trucs van Peugeot 5008 2019 . Alle versies zijn voorzien van schemerlampen en ruitenwissers met regendetectie en de GT Line-afwerking is voorzien van heldere LED-verlichting, die optioneel bij Allure verkrijgbaar is.

Peugeot 5008 Satellietnavigatie en infotainment

Het infotainmentsysteem 5008 is een vrij geavanceerde kit. Alle versies zijn uitgerust met DAB-radio, Bluetooth en Apple CarPlay en weerspiegelen de Android Auto smartphone. Deze laatste functie betekent dat u geselecteerde applicaties van uw mobiele telefoon op het 8.0in scherm kunt weergeven en gebruiken, waaronder Waze en Google Maps. Als je echter kiest voor onze geselecteerde Allure-afwerking, krijg je standaard de standaard sat-sat met TomTom-verkeersupdates als standaard.

Het aanraakscherm staat hoog genoeg op het dashboard. Dit wordt gepresenteerd in een redelijke definitie en heeft een goede grafische weergave, maar ziet er niet zo goed uit als het glasheldere display dat u op de nieuwste auto’s van de Volkswagen Group – inclusief de Skoda Kodiaq – kunt vinden.

Ook dit is niet eenvoudig te gebruiken. Problemen ontstaan wanneer u een submenu gebruikt, waar sommige kleinere pictogrammen moeilijk te raken zijn tijdens het reizen en vaak zijn er vertragingen wanneer het systeem uw commando’s verwerkt. Sommige functies zijn ook taken die via een ingewikkeld menu bereikt moeten worden.

Een ding om te overwegen als u geniet van uw muziek is een verhoging van het Focal premium geluidssysteem. Dit voegt een 515W versterker en meer luidsprekers toe die ook een hogere kwaliteit hebben, plus een subwoofer. Het klinkt pittig en zeer goed.

Kwaliteit

Terwijl bepaalde auto’s in zijn klasse, zoals de Kodiaq, iets robuuster zijn, kunnen alleen de auto’s met premium badges en geschikte prijskaartjes het gevoel van de hogere klasse 5008 evenaren.

Peugeot 5008 2019 passagiersruimte:

Ruimte van voor

Er is veel beenruimte voor 5008, en hoewel de hoofdruimte niet zo groot is als in Skoda Kodiaq, is het nog steeds mogelijk voor grotere mensen. Dat verandert echter als je een panoramisch schuifdak bestelt – het beperkt de hoofdruimte vrij sterk. Wees voorzichtig, deze standaard op de top GT sierlijsten specificaties. Het interieur is ook breed genoeg om een comfortabele afstand tussen u en uw voorpassagier te creëren.

De rijkdom aan opbergmogelijkheden in het interieur is daarboven met de beste klasse. Je denkt het misschien niet als je begint met het openen van het handschoenenkastje, dat je moet vechten om twee handschoenen te koppelen, maar de brede grot onder de centrale armleuning vervangt het. Het is ook voorzien van airconditioning, zodat u uw lunch koel kunt houden. Je hebt ook verschillende bekerhouders en een groot dienblad voor je mobiele telefoon met een draadloze oplader van GT Line naar de bovenkant. De vuilnisbak is massief en het is een leuke bijkomstigheid dat ze binnenin zijn voorzien van tapijt, zodat losse voorwerpen niet kunnen bewegen.

Ruimte van achter

We vermelden het gebrek aan hoofdruimte voorin als u een optioneel panoramisch schuifdak (of standaard op GT) heeft. Nu, het dak maakt alles nog erger voor iedereen die in een rij van middelste stoelen reist. Misschien wordt het licht en luchtig als je als kind treurig naar de blauwe lucht kijkt, maar elke zes meter hoge volwassene met een hoofd dat op het dak leunt, zal de lucht blauw van frustratie maken. Denk er goed over na om het te bestellen. Zonder dat is de hoofdruimte prima, ook al is het niet de beste in zijn klasse.

Een Kodiaq of Nissan X-Trail heeft ook een of twee centimeter achter de achterste beenruimte, maar er zijn nog steeds veel 6 voet volwassenen die achter hun tegenhangers voorin zitten. Maar waar de tweede lijn opnieuw scoort, is het vermogen om plaats te bieden aan drie volwassenen. Niet alleen is Peugeot 5008 2019 breed genoeg om te voorkomen dat passagiers met hun schouders botsen, elk van hen krijgt een individuele stoel die schuift en leunt, inclusief de middelste passagier. En, met een echt vlakke vloer, is er geen centrale tunnel om op de middelste passagier te rijden, zoals die in de Kodiaq, dus de stoel is veel comfortabeler dan de smalle en verhoogde plaatsen die je krijgt in veel van Peugeot 5008 2019 rivalen.

5008 derde rij, klapstoelen zijn natuurlijk meer geschikt voor kinderen dan grote volwassenen. Echter, sommige 6-voet-hoge passagiers in staat zijn om ze te bezetten voor korte ritten, en de voorkeur aan die ervaring te worden beperkt tot de derde rij van de strakkere Kodiaq of X-Trail.

Peugeot 5008 2019 Vouwstoelen en flexibiliteit

Voorpassagiers krijgen standaard een hoogteverstelling, maar er is geen optie voor een verstelbare lendensteun of elektrisch verstelbare passagiersstoelen.

In de middelste rij kunnen de passagiers met drie verschuifbare stoelen en een individuele leuning hun eigen optimale zitpositie vinden. En omdat ze in gelijke delen kunnen worden opgevouwen dan 60/40, heeft u meer flexibiliteit bij het vervoer van goederen en langere passagiers.

De voorpassagiersstoel is plat opgevouwen, waardoor de hele lengte van de auto, van de kofferruimte tot het dashboard, vrijkomt, als u een zeer lange lading moet laden, en de derde zitrij kan er met de hand uit worden getrokken en is eenvoudig op te bouwen of op te bergen wanneer en wanneer dat nodig is.

Bagageruimte

De laars is enorm. We zijn er met weinig moeite in geslaagd om 10 draagbare koffers te laden – hij was geschikt voor de Audi Q5 en beter dan de dichtstbijzijn Peugeot 5008 2019 concurrenten, Kodiaq en Mazda CX-5.

De mogelijkheid om grote ladingen in te slikken is te danken aan een mooie vierkante vorm zonder dat de wielkasten binnendringen, en zo hoog van de vloer tot aan de laadklep. Het werd gemakkelijk te laden gemaakt door een relatief lage laadvloer op de grond en eindigde vlak met een vrachtwagenopening, zodat er geen lastige lippen waren om zware voorwerpen op te tillen.

Omdat de achterbank naar voren glijdt, kunt u de bagageruimte uitbreiden met behoud van drie stoelen op de middelste rij. Of, als je geen passagiers hoeft te vervoeren, vouwen ze plat om je een lange laadruimte te geven die lijkt op een kleine bestelwagen.

Peugoet 5008 2019 veiligheid en betrouwbaarheid:

Kosten en CO2

Voor kopers van contant geld zal een prijslijst van 5008 die met concurrenten zoals Skoda Kodiaq concurreert, en de wederverkoopwaarde naar verwachting even sterk zijn als Skoda. Het is ook relatief goedkoop als bedrijfsauto, dankzij de lage CO2-uitstoot voor benzine- en dieselmodellen. Leasetarieven zijn meestal duurder dan die van concurrenten.

We hebben het reële brandstofverbruik getest op 1,2 Puretech 130 en hoewel het niet overeenkomt met het gecombineerde aantal van 38,8mpg en 44,2, is de 36,0mpg die we registreren niet slecht voor een benzinemotor.

De onderhouds- en verzekeringskosten zijn hoger dan gemiddeld, maar slechts een paar honderd pond als je een driejarige eigendomsperiode ziet.

opties en extra’s

Peugeot 5008 2019 is vrij goed uitgerust, maar niet op hetzelfde niveau als rivalen, met name de Nissan X-Trail. Wij streven ernaar om de kosten laag te houden en de gemiddelde Allure spec trim, die de meeste van de dingen die u elke dag zou kunnen gebruiken heeft.

U krijgt een elektrische vouwdeurspiegel, parkeersensoren voor en achter, achteruitrijcamera, automatische verlichting en ruitenwissers, 18-inch wielen en privacyglas achteraan. Er zijn ook een aantal functies die comfortabel aanvoelen, zoals all-round interieurverlichting, plus picknicktafels en intrekbare raamgordijnen voor passagiers op de middelste rij.

De aanzienlijke opties omvatten metaalverf en pakketten die sleutelloze ingangen verenigen en beginnen met een krachtige achterklep die vrij van hand werkt, dit alles zonder veel extra’s.

Betrouwbaarheid

Het merk Peugeot eindigde iets onder het gemiddelde van ons laatste betrouwbaarheidsonderzoek en eindigde op nummer 24 van de 31 geteste producenten. Van de belangrijkste concurrenten eindigde alleen Nissan lager, met een 27e plaats op de ranglijst. Het is nog te vroeg om te weten of dit tevredenheidsniveau van toepassing zal zijn op de huidige 5008-serie; wij zullen u hier zo snel mogelijk over informeren.

Alle 5008 worden geleverd met een ongelimiteerde garantie van drie jaar op het aantal gereden kilometers, wat overeenkomt met het circuit. Kia en Hyundai bieden standaard veel langere garanties.

Veiligheid en beveiliging

Euro NCAP kreeg 5008 vijf sterren in een botstest, en als je individuele scores voor elke categorie ziet, is het goed gerangschikt over de hele linie. Dat gezegd hebbende, is het niet de beste in zijn klasse, met rivalen als Toyota RAV4 en Volvo XC60 die veel meer punten verzamelen. Peugeot 5008 2019 serie eindigt met een totaalscore die vergelijkbaar is met die van de Hyundai Santa Fe.

Zelfs de Active-modellen op beginnersniveau krijgen actieve veiligheidsgereedschappen die naar verwachting een einde zullen maken aan ongelukken, zoals automatische noodremming en waarschuwingen voor het verlaten van de rijstrook.

De versiering van de fascinatie voegt automatische hoge koplamphoogtepunten, blindspotwaarschuwingen, en het waarschuwingssysteem van de bestuurder toe om te waarschuwen als de bestuurder vermoeid is. Er zijn ook hulplijnen, die in combinatie met de waarschuwingsstrook voor vertrek werken om u weer op het spoor te krijgen als u van uw pad afwijkt.

Beveiligingsexpert Thatcham Research geeft Peugeot 5008 vijf sterren uit zijn vermogen om weerstand te bieden aan pogingen van dieven om het te knijpen vanaf je ingang en vier van de vijf om je te verdedigen tegen iemand die probeert binnen te komen.

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: