OFFICIEEL: NIEUWE McLAREN ELVA ROADSTER (2019)

Prijs: $1.7 miljoen

McLAREN

OFFICIEEL: NIEUWE McLAREN ELVA ROADSTER (2019)

McLaren Elva roadster is een waardige opvolger van de Senna.

Supercarfabrikant McLaren heeft onlangs de open top roadster van de Elva onthuld. Het begint bij ongeveer $1.7 miljoen en wordt geleverd met een optionele voorruit.

Nee, we maken geen grapje. De Elva is een echte dakloze auto, wat betekent dat het geen cabriolet met een vouwdakmechanisme is. Met deze auto, krijgt u letterlijk geen dak. Je krijgt ook geen voorruit, maar McLaren installeert er een voor extra geld.

OFFICIEEL: NIEUWE McLAREN ELVA ROADSTER (2019)

De Britse autofabrikant gelooft dat de rijders in deze roadster het niet erg zullen vinden om een traditionele voorruit af te zien, omdat de Elva is ontworpen om de inzittenden in een aerodynamische “luchtbel” in te kapselen. McLaren bereikt dit door de lucht door de neus van de Elva te leiden en uit een ventilatiegat aan de voorzijde van de auto, net voor de passagiersruimte. Met behulp van een actieve deflector, die tot 5,9 inch stijgt, baant de turbulente lucht zich een weg door de voorste ventilatieopening en laat op zijn beurt de inzittenden in de Elva in relatieve rust achter.

Nieuwe Elva is dit de lichtste wegauto die het merk ooit gebouwd heeft. Niet onverwacht hebben ingenieurs het gewicht zo laag mogelijk gekregen door hoog te gaan – dat wil zeggen, door over te schakelen op een koolstofvezelrijk dieet.

Carrosserie

De carrosserie, het chassis, de deuren en de stoelen van de Elva zijn allemaal gemaakt van dit vederlichte materiaal. Zelfs de remschijven, die meer dan 390 millimeter in diameter zijn, zijn gemaakt van gesinterd koolstof-keramisch materiaal. Deze bindmiddelen zijn gebaseerd op de Senna’s, maar verder verbeterd door de toevoeging van titanium remklauwen,

OFFICIEEL: NIEUWE McLAREN ELVA ROADSTER (2019)

Het verbinden van de Elva’s binnen en buiten, de koolstofvezel carrosserie wraps over de deuropeningen, morsen in de cabine. Een rondhout van hetzelfde materiaal loopt tussen de voorstoelen door, waar het een centrale armleuning en een verscheidenheid aan bedieningselementen ondersteunt.

Voor klanten die hun Elva in woede willen gebruiken, is er een zespuntsgordel beschikbaar. Deze beperkingen moeten de bestuurder stevig op zijn plaats houden, zelfs tijdens de meest extreme manoeuvres. Voor een goede bescherming bij ernstige ongevallen is een kantelbeveiligingssysteem inbegrepen.

Motor Prestaties

Motor Prestaties, Mclaren Elva is het vierde model in de Ultimate Series lijn, inclusief de Senna en Speedtail. Als zodanig heeft hij een machtige krachtbron nodig, en hij wordt geleverd in de vorm van een 4.0-liter V8-motor met dubbele turbolader en een vermogen van 804 pk. De motor is vastgeschroefd aan een automatische zeven-versnellingsbak die de achterwielen voedt.

OFFICIEEL: NIEUWE McLAREN ELVA ROADSTER (2019)

Met zoveel vermogen accelereert de Elva van 0 naar 100 km/u in minder dan drie seconden. Hij racet van nul naar 200 km/u in 6,7-seconden, wat sneller is dan de Senna – die overigens een auto is met een dak, voorruit en grote achtervleugel, dus de Elva is machtig indrukwekkend,

 

 

 

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

0 gedachten over “OFFICIEEL: NIEUWE McLAREN ELVA ROADSTER (2019)

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: