Officieel: NIEUWE HYUNDAI IMAX N (2019)

We kennen allemaal de prestatiedivisie van nieuwe N Hyundai voor haar warme luiken zoals de i30 en Veloster N, maar hun nieuwste producten zijn anders. Helaas slechts een beperkt aantal eenmalige tracks, nieuwe Hyundai iMax N 2019 Drift bus na een ander voertuig vreemd die trekken deze week geïntroduceerd door het bedrijf.

Nieuwe Hyundai Motor prestaties van iMAX N 2019

In een poging om de geest van de Ford Transit Supervan en Renault Espace F1 op te roepen, heeft Hyundai besloten om een snelle bestelwagen te bouwen die is uitgerust met een 3,5-liter V6-motor met dubbele turbo en een 2,5-liter V6-motor ter vervanging van de 2,5-liter dieselstandaard. Hij stuurt 402 pk en 555 Newton-meters koppel naar de achterwielen met behoud van de orde van acht zitplaatsen van de bestelwagen die u, afhankelijk van de markt, misschien wel gehoord heeft van de naam Grand Starex, i800 of H-1.

Hyundai stond toe om achter het stuur van een racecircuit bij Pheasant Wood te glijden, dat onlangs in Marulan, ongeveer 200 km ten zuidwesten van Sydney op de Hume Highway, is gerenoveerd.

Maar eerst moet je er omheen lopen. nieuwe IMax N editie begon met een baby blauwe (‘Performance Blue’) lak en daarna voegden de Hyundai-ingenieurs er een go-fast beetje van daaruit aan toe.

Wielen en banden direct uit een echte-N i30 hotdogklep, waarbij van zes mannetjes werd overgeschakeld op vijf spijkerpatronen in het proces.

Door het gewicht van de nieuwe iMax zijn de voorremmen van de vierzuigerremklauw opgewaardeerd tot een grotere (348mm) schijf, maar de scheuren trommelen nog steeds.

Een aangepaste splitter is ontworpen voor de voorkant, met elementen die geleend zijn van aftermarket onderdelen voor de Nissan GT-R.

Daarna neemt de echte N Hyundai I30 de achterbumper en wordt deze gegoten om te passen. Zijmal gemaakt handen na het gebruik van accessoires als onderdeel van een donor.

Nieuwe Interieur

Binnenin is de nieuwe Hyundai i30 uitgerust met een N-zitting naar voren, met toevoeging van het i30 N-stuurwiel – compleet met paddle-shift-bediening – en zelfs de achterste twee rijen stoelen opnieuw beplakt, om te borduren en logo’s te maken.

Onder de motorkap bevindt zich een 3,5-liter twin-turbo V6 van de Hyundai-familie – maar wordt aangemoedigd tot 300 kW en 555 Nm – geschikt voor een automatische 8-versnellingsbak die de achterwielen door een gelast differentieel aandrijft.

Het was een beetje een verplichting om de V6 aan te passen aan de eerste viercilinder diesel, dus de firewall moet worden geopend, terwijl de berg op maat werd gemaakt voor de nieuwe motor en versnellingsbak. Een nieuwe staartschacht werd ook op maat gemaakt.

Na de doorloop is het tijd om een 2.2-tons busje te flossen met te veel vermogen rond het circuit met te veel krappe bochten.

Achter het stuur, wat verklaart waarom het in eerste instantie een beetje plat aanvoelde. Na te veel werk om naar de camera te drijven, worden de turbo’s uitgeschakeld, dus ik had alleen de V6 om me aan te drijven.

Ingenieurs die de nieuwe Hyundai iMAX N bouwden kennen het van binnen en van buiten, lethargisch keerde ik terug naar de pits omdat hij wist, gewoon door te luisteren, dat er iets niet klopte.

Een snelle reboot van het motormanagementsysteem – wordt gedaan via Bluetooth en iPad, geen plug-ins nodig – en ik ging weer de baan op.

En wat een verschil dat maakt. Nu kan ik begrijpen waar de ophef over ging. De drukte na de turboschop is fenomenaal. Het enige drama is dat je veel sneller naar de volgende bocht gaat en meer remkracht moet toepassen.

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: