OFFICIEEL: FERRARI ROMA (2019)

Ferrari

OFFICIEEL: FERRARI ROMA (2019)

Ferrari heeft de nieuwe Roma onthuld, een nieuwe coupé met 2+ zitplaatsen voor/middenmotorige coupe met 2+ zitplaatsen (zelfs Ferrari beweert niet dat er iemand in de twee achterstoelen kan passen….). De auto maakt gebruik van een sterk gemodificeerd Portofino-ruimteframe en een nieuwe versie van de twin-turbo V8 die in de middenmotorige 488 debuteerde.

De prijs van iets meer dan 200.000 euro in Italië, de Roma zal volgende zomer de eerste klanten bereiken. Het is niets minder dan de vijfde nieuwe auto die Maranello dit jaar heeft geïntroduceerd en geeft invulling aan het goedkopere deel van een reeks die nu wordt afgedekt door de middenmotorige hybride V8 SF90 Stradale.

Motor Prestaties

De proporties van de motor in het midden van het front worden ondersteund door Ferrari’s bekroonde turbo V-8, goed voor 611 pk bij 7500 tpm en 561 Nm koppel.

OFFICIEEL: FERRARI ROMA (2019)

Het vermogen wordt verdeeld via een DCT met acht versnellingen, dezelfde die onlangs op de SF90 Stradale debuteerde, wat betekent dat het ook ongeveer 13 kg lichter zou moeten zijn dan de DCT die het vervangt. Ferrari zegt dat de Roma 100 km/u in ongeveer 3,3 seconden kan bereiken.

Design

De Roma dragen een gladde, eenvoudige buitenkant, maar de styling is nog steeds opvallend. Er is een naar beneden hellende neus die leidt naar een roostervloer in de vorm van een eierkrans. Daaronder bevindt zich een opvallende splitter met een netbespanning in de onderste fascie. De koplampen zitten laag op de prominente spatborden, en er is een krachtige uitstulping in het midden van de kap.

OFFICIEEL: FERRARI ROMA (2019)

De achterzijde is voorzien van een brede achterruit en vier ovale achterlichten met horizontale LED’s voor de lampen. De vierwieluitlaten komen uit de diffuser.

De strakke lijnen van de Roma zijn vooral duidelijk zichtbaar in het profiel van de auto, waar de lange motorkap en de spatborden het gemakkelijkst te zien zijn. De steil geharkte A-stijl leidt naar een gebogen dak en een brede achterzijde. De verzonken deurkrukken zorgen ervoor dat de zijkanten er glad blijven uitzien.

Nieuwe Interieur

De volledig nieuwe Interieur maakt gebruik van een dubbele cockpit, met een knusse omgeving voor zowel de bestuurder als de voorpassagier, waarbij de passagier ook hun digitale display krijgt.

De bestuurders krijgen het nieuwe, meer gedigitaliseerde stuurwiel van Ferrari en het ultrakleine nieuwe bestuurdersdisplay, een multifunctionele, zeer mooie 16-inch-cluster met driedimensionale kromming en de mogelijkheid om het standaard Ferrari-display te tonen – reuze toerenteller, geflankeerd door al het andere – of bijvoorbeeld een gigantische plattegrond, een la Audi Virtual Cockpit.

OFFICIEEL: FERRARI ROMA (2019)

Op de middenconsole vindt u het 8,4-inch verticale touchscreen. Deze net zo heldere interface debuteerde op de SF90 en zit boven een nette lay-out van aandrijflijnbesturingen die ontworpen zijn om de oude open poort van Ferrari’s geweldige handmatige ‘dozen’ te echoën.

De twee achterstoelen zijn slechts af en toe te gebruiken, met de rugleuning van de bestuurdersstoel al tegen de rand van de voorkant van de stoel als de bestuurder ook maar een beetje lang is.

 

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

0 gedachten over “OFFICIEEL: FERRARI ROMA (2019)

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: