De nieuwe Volvo XC40 2019 Beoordeling

3.5

De Volvo XC40 is een stijlvolle kleine SUV die boordevol veiligheidsuitrusting zit en zich chique is.

Volvo XC40 prijs:

Het begin prijs van Volvo XC40 2019 is € 31.300 – Alle prijs lijsten=>

Overzicht:

De XC40 is het ding dat gebeurde toen Volvo ervoor koos om, vanuit het niets, het geminimaliseerde SUV-veld in te rijden. Een zone die zo druk blijkt te zijn dat het ding op de Europese markt komt (echter niet van RHD Britain) binnen de dagen van Jaguar’s vergelijkende voertuig, de E-Pace.

Volvo-particulieren geven aan dat ze het eveneens op een degelijke manier hebben gericht op de Mercedes GLA, Audi Q3, BMW X1 en Range Rover Evoque. De Lexus NX en Infiniti QX30 spreken hier met Japan, en de DS7 zal de tricoleur zwaaien.

Elk van deze auto’s heeft een transversale motor en een stalen carrosserie, ondanks het feit dat ze afkomstig zijn van merken die normaal longitudinaal en multimateriaal gebruiken. Ze kiezen allemaal voor dat formaat, omdat het trossen lodge-ruimte in een matig minimale indruk geeft, en het de kosten laag houdt.

In het geval dat u moeite ervaart om uw BMW X1s te vertellen vanaf uw X3s en X5s, zult u merken dat Volvo niet de equivalente herhalingsstrategie heeft toegepast om te plannen. Ze gingen over tot het ongemak van het redeneren van enkele nieuwe lijnen en vormen die je kunt onthullen, gescheiden van een XC60 en XC90. Het heeft dus een rakish, over het algemeen weinig zijglaasje grondgebied, en uitgebreide achthoekige patronen in de lagere lichaamszijde. Tweekleurige verfplannen markeren opvallend in de configurator.

Binnenin is het bovendien briljant (als je het toevallig nodig hebt). Visuele alternatieven lopen het rijtje op naar (en inclusief) de hoofdstraat van beroemdheden op de vloer en de lagere toegangspoorten. Als je voorbij die verdovende blik bent gegaan, zul je ontdekken dat het handig en eenvoudig is. De lodge en boot hebben een paar sluwe plannen om je bezittingen op orde te houden en te voorkomen dat ze over elkaar kruipen.

De XC40 maakt ook geen gebruik van een samengetrokken variant van de XC60 / XC90-structuur en ophanging. De nieuwe standaard uit de doos van de XC40 heet ‘reduced particular engineering’. De CMA gebruikt meer ruimte-productieve, minder dure rugvering (vier-interface met stalen armen en lussen in plaats van vijf-verbinden met composiet bladveer).

De kosten zullen eveneens worden verlaagd door een nieuwe V40 te maken, maar door deze fase aan het premium Chinese merk Lynk en Co. te geven. Zowel Volvo als Lynk en Co worden opgeëist door het Geely-aggregaat.

Ondanks het feit dat het een gezamenlijke onderneming is, werd deze fase in Zweden ontworpen en maakt het gebruik van Volvo’s momenteel gebruikelijke viercilinder diesel- en petroleummotoren. Het heeft eveneens vergelijkbare scherminterfaces als grotere Volvo’s en een vergelijkbaar driver-help- en beveiligingsraamwerk. Dus het is een legitieme Volvo en het voelt als een.

Testrit Volvo XC40

Motorische beslissingen zijn grotendeels Volvo’s viercilindervierkant en volgen basishema’s: D voor diesel, T voor turbo-olie. Op dat moment is een aantal: 3 ongeveer 150 pk, 4 is 190 pk en 5 is 250 pk. Het besluit is diesels als D3 en D4, naast benzine als T3, T4 en T5. Handbediening en voorwielaandrijving zijn toegankelijk voor de D3 en T3, maar hogerop de vermogensschaal wordt het als het ware een vierwielaandrijving en een geprogrammeerde versnellingsbak.

Volvo cijfers ruim de helft van de XC40’s die in het VK worden verkocht, hebben die laagdrempelige D3-motor, maar velen zullen de ‘energieke’ ogende R Design-bekleding hebben. Dat onderstreept de intelligentie van de instellingen van de ophanging: dit is een delicaat rijvoertuig voor het verkrijgen van een delicaat terrein, en niet een onveilig verende band-focus op terrorisator van zijwegen.

De voertuigen die we probeerden waren D4 en T5, beide met geprogrammeerde transmissie en AWD. In grof getale is de uitvoering gefocust, omdat het gewicht van de XC40 in lijn is gehouden met ongeveer 1.700 kg voor deze AWD-auto’s. De diesel krijgt in minder dan acht seconden 62 km / u, de olie in 6.5 seconden. Er is een handige mid-rev-kick die niet te zwaar wordt belast.

Bij de kans dat je in een van de aan de gang zijnde grotere Volvos bent geweest, veroorzaakt de aard van deze motoren geen bochten. De diesel is kalm voor zijn soort, maar hij straalt een wreed randje uit dat nooit weggaat. Niet fel lief. Noch de petroleum: het loopt met lage toeren, op dat moment produceert het een saaie en marginaal tintelende commotie terwijl je het hoger in de toeren traint.

Evenzo kan de versnellingsbak met acht versnellingen enigszins aarzelend zijn, en wanneer hij een beslissing neemt, wordt hij vaak vergezeld door een kramp. Uiteindelijk gebruikte ik de roeispook shifters. Het hield in dat ik de motor in zijn meest sonisch waardige toerentalbereik kon houden, net zoals de transmissie niet onder druk zou staan.

Gezien het feit dat de aandrijflijn nauwelijks agressief is voor de uitzonderlijke ambities van het voertuig, zou het een belangrijke prestatie zijn als de rest van de elementen zouden uitvinden hoe verloren terrein te compenseren. In elk geval doen ze dat.

De ophanging loopt dwars door suburbia en draagt ​​je bij aan een prachtige rust, met soepele en veerkrachtige banden. Wanneer je een vleugje snelheid toevoegt, neigen de lichaamsontwikkelingen naar floaty. Wat je beïnvloedt om te verwachten dat de hele bijeenkomst zal veranderen in een flubby puinhoop als je een vleugje energieke bochten probeert.

Het schokt je echter. Wanneer het die periode van ontwikkeling van lange toereikendheid doormaakt, verliest het geen controle meer. Het neemt rol- en gierranden op met een aangenaam uitgelijnde en dynamische elegantie. Het AWD-raamwerk is een goede oplossing voor onderstuur. Dus hij kan zich een heel eind van de bochten wringen. Een beetje controle afdingen snel aandeel maken het schokkend licht en behendig in stad kruispunten, maar het stopt tolerant verlegen voor dwaze grilligheid op snelheid.

Probeer je niet voor te stellen dat dit allemaal een truck vol goede tijden is. De besturing heeft een solide anesthesie gekregen en je zult niet veel communicatie ontdekken tussen de gas- en bochtlijn. Hoe het ook zij, het is een feit dat, als het niet uitmaakt dat je dat soort band nodig hebt – gericht op plezier – een SUV de verkeerde plek is om het te ontdekken. U hebt een voertuig met een lager zwaartepunt nodig. Een thuis. De XC40 heeft liever een schoon en los frame dat precies doet wat een SUV zou moeten doen. Het is prettig om in zichzelf te zijn en kalm te zijn.

Aan akoestische soelaas wordt ook veel aandacht besteed. Er is weinig windgerommel of lawaai van de banden. Het is een rustige cruiser. U kunt Volvo’s discretionaire Drive Pilot aanschaffen, een radarnavigatie en het volgen van een pad. Het zal het voertuig niet besturen en je zou een absolute truc zijn om jezelf buiten te sluiten. Hoe het ook zij, in de schijnbare kans dat je jezelf in de gelegenheid stelt om je handen vast te houden, kan het de zwakte van de lange reis ondersteunen.

Weg van snelwegen, en ver van straten op alle mogelijke manieren, is de XC40 geen Land Rover of Jeep, maar het heeft een nuttig aandeel van verschrikkelijke oppervlakkige smarts. De banden zijn flink getrapt. Benaderings- en opstijgpunten zijn niet erg, er is 21 cm grondvrijheid en je kunt overstappen op een ruwe terreinaanpassing voor de aandrijflijn en ESP.


Volvo XC40 CO2

Het meest voorzichtige motor- en versnellingsbakmengsel is de D3-handleiding, die kan terugkeren tot 58.9 mpg terwijl hij 127 g / km CO2 uitstoot. Dit is zeker om te spreken met organisatiedragers vanwege de redelijke 30% Benefit-in-Kind (BiK) -band. Het kan echter niet precies de meest voorzichtige Jaguar E-Pace coördineren, met cijfers van 60.1 mpg en 124 g / km.

Je zult ook moeten blijven met 18-inch samengestelde wielen om de centen te besparen, op grond van het feit dat grotere wielen (19, 20 of 21 inch) het gebruik verhogen tot 57,6 mpg terwijl CO2 stijgt tot 130 g / km met de 21-inch wielen, duwen BiK tot 31%. Het tikken van de container met het stempel ‘geprogrammeerd’ heeft een vergelijkbare impact, waardoor de economie zakt tot 56,5 mpg met gemonteerde randen van 18 inch. Vierwielaangedreven vormen van de XC40 D3 zijn tot nu toe dorstiger, ze keren 51,4-52,3 mpg terug en produceren 141-144 g / km CO2.

Afbeelding 6 van 30Trim-afmetingen bevatten Momentum, R-Design en Inscription, terwijl Pro-formulieren van elk een extra eenheid bevatten

De meer dominante D4 heeft vierwielaandrijving en is standaard geprogrammeerd en is niet minder voorzichtig dan de overeenkomstig voorbereide D3 – zo lang u geen 21-inch samengestelde wielen kiest.

Er zijn geen dergelijke inconsistenties waar de petroleummotoren zich zorgen over maken, met het doorgangsniveau voorwielaangedreven T3-handboek keert 45.6 mpg terug en produceert 144g / km voor een 29% BiK-band. Dit is een pad achter de 51,4 mpg en 127 g / km van de Audi Q3 met een 1,4-liter petroleum-turbo.

Een zuinigheid naar 40,4 mpg is volledig bescheiden, omdat de T4-uitvoering meer vermogen, vierwielaandrijving en een geprogrammeerde versnellingsbak heeft. Lozingen gaan echter naar 163 g / km, waarbij 33% BiK onwaarschijnlijk is om met zakelijke chauffeurs te spreken. Kies de T5 en de lopende kosten zijn nog duurder, in het licht van het feit dat het niet precies 40mpg kan breken. In ieder geval is dit superieur aan alles wat de Jaguar E-Pace P250, die toezicht houdt op 36.7 mpg en 174g / km CO2.


Interieur Volvo XC40

De cabine is een stukje hoger in vergelijking met de kalme noordse sfeer van de grotere Volvo’s. De luchtroosters steken in kleine, langwerpige motorgondels uit het dashboard en de sierstrips van het dashboard worden uit het hoofdoppervlak geschoven. Ze zijn ook van boven verlicht en worden geleverd met aluminium dat is vervaardigd uit schaakbordbewerkingen, als alternatief voor natuurlijk mat berkenbos.

In plaats van de deuren volledig in leer of nepverkleed te bedekken, wikkelt Volvo een groot deel van de deur van de XC40 in een wazige materiaalkleur – afgestemd op het tapijt. Verfrissend of weerzinwekkend barmhartig? Wij denken de eerste.

Alle versies krijgen zowel een full-size center-dash verbonden scherm met volledig verkeersbewuste navigatie, en een full-TFT driver display. Dit is het soort kit dat rivaliserende premium-makers altijd laten zien in hun advertenties (en passen bij hun pers-testauto’s), maar eigenlijk extra in rekening brengen. Hetzelfde geldt voor LED-koplampen en 18-inch wielen.

Zoals altijd met het touchscreen-systeem van Volvo, heeft het mooie grafische afbeeldingen en begrijpelijke menu’s. Maar gemakkelijk te doorgronden is niet hetzelfde als gemakkelijk te gebruiken. Veel functies vereisen een reeks van meerdere schermpersen, wat lastig is als je op de weg stuitert. Niets daarvan kan alleen door haptiek worden gedaan, dus je moet je ogen van het rijden afhouden. Meer daadwerkelijke hardwareschakelaars zouden helpen.

De stoelen zijn geweldig, en de rijpositie is over het algemeen prima. Het is een SUV-positie, met je rug rechtop en je benen naar beneden. Zoals we in zijn dynamiek hebben gezien, pretendeert het niet een sportverslaafde te zijn.

Achterbeen en hoofdruimte zijn prima voor volwassenen. Kinderen kunnen de oplopende raamlijn zien hellen van hun zijaanzicht. Of kijken kinderen ooit uit het raam? Ze staan ​​allemaal op hun apparaten. En de XC40 biedt voldoende poorten om ze op te laden, evenals wifi.

Cabineopslag is de som van slimme ideeën. De hi-fi baseenheden bevinden zich in het dashboard in plaats van de deuren, waardoor er in elke deurbak genoeg ruimte vrij is om een ​​laptop in te slikken. Ondertussen heeft de console twee deksels met deksels achter de bekerhouders.

Een daarvan is de diepe armsteunbak. De tweede bak is afneembaar, dus je kunt hem gebruiken als vuilnisbak en snel de cabine van opgehoopte zoete wikkels, parkeerkaarten en sinaasappelschil laten vervallen. Een curryhaak klapt uit het dashboardkastje voor het geval je een beetje freelance Deliverooing doet.

De kofferbodem doet een slimme opklapbare origami die de laars in tweeën deelt, en maakt een diepe bak om te voorkomen dat boodschappentassen omvallen. De hoedenplank past ook onder de vloer. Het soort saaie dingen die geen auto verkopen, maar het wel gemakkelijker maken om mee te leven.


Volvo XC40 Kofferruimte

Met 460 liter kofferruimte, zit de XC40 tussen de Audi Q3 (427 liter) en BMW X1 (507 liter) in de bagage, terwijl de Jaguar E-Pace heel wat groter is,en 577 liter heeft.

Volume is echter niet de belangrijkste kritische factor: de schoen van de XC40 is aangenaam en horizontaal, zonder lip om dingen overheen te gooien. Deze soepele stapelruimte blijft catch-free, ongeacht of u de secundaire lounges neerhaalt en de ruimte verhoogt tot 1.336 liter.

Neem een Convenience-pakket op en de kofferbodem kan vouwen om de ruimte op te delen en meer nissen en kieren geven om uw boodschappen te verifiëren zonder dat het verandert in een smoothie tijdens het vervoer naar huis. Er zijn zelfs draaipunten die veranderen in strikken wanneer je ze gebruikt als verdelers, waardoor er veel meer plaatsen zijn om je spullen te verifiëren.


Volvo XC40-betrouwbaarheid

De Volvo XC40 is gebaseerd op een andere fase voor Volvo, dus het is lastig om de potentiële betrouwbaarheid te evalueren voordat deze de basis in het VK raakt. Zijn motoren zijn echter geprobeerd en beproefd, gemonteerd in modellen zoals de XC90, XC60, V60 en V90, met een behoorlijke bekendheid om talloze kilometers af te leggen zonder aflevering. Dit is bovendien ver verwijderd van de belangrijkste excursie voor Volvo’s ingewikkelde infusainmentraamwerk van Sensus, dus alle problemen hadden hier ook moeten worden opgelost.


Volvo XC40 veiligheid

De Volvo XC40 heeft vijf sterren gekregen in gratis Euro NCAP-crashtests, met opmerkelijke scores in alle gevallen die het de veiligste kleine SUV maken. Een score van 97% voor de zekerheid van de volwassen bewoner is absoluut geruststellend, naast een hoge score van 87% voor jonge huurders.

Misschien is de belangrijkste veiligheidsinnovatie van het voertuig City Safety zelfvoorzienend remmen door een crisis, die voertuigen, hoe dan ook te voet, fietsers en zelfs grote wezens, kan identificeren, anticiperend op effecten of mogelijk hun ernst vermindert. Er zijn ook kaders om het voertuig buiten de deur te houden en het tegen te gaan richting naderend verkeer, allemaal standaard gemonteerd.

Elke XC40 vergezelt eveneens Volvo On Call, een mobiele telefoontoepassing en crisisbundel waarmee u een paar elementen van het voertuig op afstand kunt besturen (zoals vastschroeven en openen) en waarschuwt de crisisadministraties voor het geval u in verband wordt gebracht met een ongeluk .


Volvo XC40-dieselmotoren

De meest gematigde D3-dieselmotor heeft 148 pk en coördineert talloze tegenstanders, waaronder de Audi Q3 2.0-liter TDI. Het begeleidt het alternatief voor voorwielaandrijving of vierwielaandrijving en houdt er rekening mee dat een handgeschakelde zesversnellingsbak standaard is, u kunt maximaal achttraps vooruit rijden. Het duurt ergens in het bereik van 9,9 en 10,4 seconden om 62 km / u te bereiken vanaf een stilstand maar voelt nog leuker dan de cijfers aanbevelen als je eenmaal beweegt.

Vervolgens is er de 188bhp D4, die eveneens een 2.0-liter dieselmotor is, echter anders afgesteld om zijn extra vermogen te leveren. Het 0-62 mph-dashboard wordt binnen 7,9 seconden uitgezonden, terwijl de topsnelheid van 130 mph-methoden met een snelheid van 70 km / u werkelijk eenvoudig moet zijn. Ongeacht zijn des te meer slijtage-eisen, deze cijfers zetten de Volvo voor de Jaguar E-Pace D180, die een groot deel van een seconde langer nodig heeft om 62 km / u te halen.


Volvo XC40 benzinemotoren

Er zijn drie benzinemodellen verkrijgbaar, de 244bhp T5 en 187bhp T4, beide alleen toegankelijk met vierwielaandrijving en achttraps geprogrammeerd, en de 1,5-liter T3, die alleen met een handgeschakelde versnellingsbak toegankelijk is. De laatste hangt af van de 2,0-liter viercilindermotor, maar met één kamer eraf gesneden waardoor hij een 1,5-liter motor was. Deze motor zal eveneens het uitgangspunt vormen van een toekomstige module half ras.

We denken dat het beter zal werken met een elektrische motor om het een koppelsteun te geven, in het licht van het feit dat de motor met drie cilinders helemaal alleen punch nodig heeft. Dit wordt nog verergerd door uitzonderlijk hoge riggings, die zorgen voor afwikkelend cruisen, maar die mogelijk moeten worden omgeschakeld naar de vierde plaats op de snelweg om langzamer verkeer door te brengen.

De T3 heeft 154 pk en heeft 9,4 seconden nodig om van 0-62 mph te komen, met een topsnelheid van 124 mph. Hij is exclusief toegankelijk met voorwielaandrijving en een handgeschakelde zesversnellingsbak die heel precies aanvoelt, maar niet zo soepel als de versnellingsbak van de CX-5. Het heeft ook een lompe vierkante shifter. De 2.0-liter T4 is iets meer spritely, neemt 8,2 seconden in beslag, en zou onze keuze zijn voor de petroleum go. De range-top T5, in de tussentijd, blijft de snelste XC40 die je kunt kopen, met een 0-62 mph tijd van 6,2 seconden – zo pittig als sommige hete hatchbacks.


Afmetingen Volvo XC40

Lengte 4.425 mm Breedte excl. spiegels 1.910 mm Breedte incl. spiegels – Hoogte 1.652 mm Wielbasis 2.702 mm Spoorbreedte voor 1.601 mm Spoorbreedte achter 1.626 mm Overhang voor – Overhang achter – Banden voor – Banden achter – Velgen voor – Velgen achter – Draaicirkel 11,4 m Bodemvrijheid 211 mm Waaddiepte 450 mm Deuren 5 Zitplaatsen 5 Kofferinhoud 460 – 1336 l


Gewicht Volvo XC40

Leeggewicht vanaf1684 kg – Max. daklast75 kg. trailergewicht geremd 2.100 kg


Besluit

Volvo heeft hier iets aangenaam onmiskenbaars gemaakt. Het zou opmerkelijk zijn, ongeacht of ze al geruime tijd hadden gerepeteerd

De XC40 is een rechtopstaande en sterke SUV in plaats van zich het voorstellen van te moeilijk om zelfs te overwegen een voertuig als hybride te zijn.

Volvo heeft hier iets aangenaam speciaals gemaakt. Dat wordt geholpen door de realiteit dat de schattingen van een SUV vergelijkbaar zijn met een groot aantal van de schattingen van Volvo. Het is een comfortabele rit die een gevoel van klimaatbestendigheid schenkt. Het houdt je stil in plaats van je in energieke bochten te prikkelen, maar in het geval dat je het in ieder geval eist, zal het niet slecht uitpakken.

De lodge is verbazingwekkend efficiënt en pragmatisch, met een paar nuttige voorraadvoorraden die echt werken. Het is bovendien ruim en goed gemaakt, met aangename materialen.

De belangrijkste tekortkoming is de aandrijflijn: ze zijn niet zo verfijnd en wedstrijden hebben een betere uitvoeringseconomie.

De XC40 is een solide eerste inspanning. Het zou geweldig zijn, ongeacht of ze al een lange tijd hadden gerepeteerd.

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: