Nieuwe VOLKSWAGEN T-ROC R 2019 + prijs

Prijs: 42.250 €

Er was een tijd dat de sporter laag, relatief mild en ongemakkelijk was. Tijden zijn veranderd, in feite, de laatste tijd, dat de sport SUV is geweest op de markt. SUV is van nature een hoge voet, minder aerodynamisch en zwaarder. Nieuwe T-roc R van Volkswagen heeft alle kenmerken van een sportallergie in 2019. Het merk is echter zo goed mogelijk uitgeprobeerd en heeft alle, of bijna alle, de lancering van een sport SUV op de markt gebracht. Volkswagen is daar één van met T-roc R. Aanvankelijk is de T-Roc een SUV die ongeëvenaard is; tot hij in de pan viel, heeft Volkswagen R er een pittige versie van bedacht voor ons.

Motor Prestaties

Na het uit de hand lopen van Volkswagen R heeft T-Roc R 2019 niets meer te maken met de standaard T-Roc. De Volkswagen sportafdeling gebruikt magie om de nieuwe T-Roc R 2019 zelf te maken. Dit recept is vrij eenvoudig. Je neemt de T-Roc, je hebt hem getransplanteerd met 300 pk, 400 Nm, 2.0 TSI viercilinder motor en de 4Motion vierwielaandrijving die soms is aangepast. Om nog maar te zwijgen van de 20 mm lagere hoogte, rem de Volkswagen Golf R af (met een andere lager) en draai zijn vering aan. Oh, ja, ik vergat, dat de SUV slecht is, een noodzakelijk kwaad van een uitlaatsysteem. Volkswagen R heeft een zware verantwoordelijkheid gedelegeerd aan Akrapovic (optie bij 4050 euro), en we bedanken hem voor zijn gegrom zal u laten grommen en uw haar ruwen.

Wanneer de Volkswagen is gemarkeerd met ‘R’, zal naar verwachting radicaal zijn. Voor T-Roc R, Vw merk heeft het een punt van eer om veelzijdig te zijn. Bovendien, zelfs de baas Volkswagen R, Jost Capito, zei zelfs : “De T-Roc R is niet bedoeld voor gebruik op het circuit”. We hadden de geringste verdenking, maar het is altijd goed om dat te onthouden. Wanneer we een koude motor starten, werden we verrast door het geluid van het uitlaatsysteem. Zeer snel, de motor draait in de viercilinder naar beneden en wordt wijzer. Voor de eerste kilometers, met Eco of Normal modus, verrast de T-Roc R met zijn …. comfort. De DCC adaptieve vering (optie bij 1480 euro), stuur- en gaspedaal flexibel. Het sportieve karakter wordt gewist.

Hoe is Volkswagen op de weg met nieuwe T-ROC R 2019?

Als we van ‘trail mode’ wisselen, dan wordt de duivel wakker. De uitlaatkleppen staan open, de gashendel wordt gevoeliger en de besturing verhard. Met één druk op de knop vertegenwoordigt de T-Roc R een ware persoonlijkheid. De acceleratie is subtieler en de DSG7 wacht tot 6000 toeren per min versnellingsbak de volgende versnelling inschakelt. Soms is de versnellingsbak met dubbele koppeling lui en moet je met peddels op het stuur spelen om frustratie te voorkomen.

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: