Nieuwe Volkswagen Golf GTI 2019 Beoordeling

Beoordeling:
  • Rijtest
  • Interieur
  • Passagiersruimte
  • Veiligheid, Betrouwbaarheid
4.3

Volkswagen Golf GTI 2019 pijzen:

image

Volkswagen Golf GTI Trendline 2019 Prijs:

vanaf 31.705 €
 
 

image

Volkswagen Golf GTI Comfortline 2019 Prijs:

vanaf 31.940 €
 
 
image

Volkswagen Golf GTI Highline Prijs:

vanaf 33.450 €
 

 

Volkswagen Golf 2019 motor, vermogen (PK) snelheid van 0 tot 100:

De motor van de Golf GTI 2019 garandeert u topprestaties. Met zijn forse 169 kW (230 pk) haalt hij een topsnelheid van 246 km/u. En voor de sprint van 0 tot 100 km/u hebt u slechts 6,5 seconden nodig.

Volkswagen Golf GTI 2019 Afmetingen:

Aantal deuren 5
Aantal zitplaatsen 5
Lengte 4268 mm
Breedte 1790 mm
Hoogte 1492 mm
Gewicht 1330 kg
Sleepvermogen geremd 1600 kg
Tankinhoud 50 liter
Banden voor 225/45 R 17
Banden achter 225/45 R 17
Inhoud kofferruimte 380 liter

Volkswagen Golf GTI 2019 Verbruik:

Verbruik (l/100 km) 6.8 l/100 km

Volkswagen Golf GTI 2019 Overzicht:

image

Wanneer een autofabrikant speciale modellen op de markt brengt, is het vaak een aanwijzing dat de koele wind van verandering op komst is. En het is waar, een gloednieuwe Volkswagen Golf GTI zal volgend jaar de lucht in blazen en daarom is de reguliere GTI niet langer leverbaar in de plaats van de snellere Performance en TCR-versies.

Laat u niet afschrikken door het feit dat het zo dicht bij het einde is, want in de loop der jaren hebben de runout-versies van Volkswagen’s iconische hotdogklep een reputatie verdiend als echt bijzonder in plaats van alleen maar cynische marketingoefeningen.

image

In het geval van de Performance komt het vermogen van een 2,0-liter turbomotor die 242 pk produceert (242 pk (vergeleken met de 227 pk van de standaardauto), terwijl een beperkt slipverschil is aangebracht om de tractie uit de bochten te maximaliseren.

Vervolgens brengt de TCR (dat staat voor Touring Car Racing, dat zonder enige schaamte de reputatie van Volkswagen’s succesvolle racer met dezelfde naam melkt) met de Performance als basislijn nog eens 44 pk extra, verbeterde remmen, meer look-at-me ontwerpdetails en twee optionele packs.

image

Kies voor de eerste daarvan en je krijgt 19-inch zwarte legeringen (de standaardwielen zijn 18-inch), een beperkte topsnelheid van 162 mijl per uur en een adaptieve vering met herziene veren en dempers. Ondertussen, de tweede omvat dit alles, plus meer plakkerige Michelin Pilot Sport Cup 2-banden.

Dus, is de TCR de premie waard die hij de Performance overbrengt? En, moet je een van beide versies van de Golf GTI’s kiezen in plaats van rivalen zoals de Honda Civic Type R, Hyundai i30N en Renault Megane RS?

Volkswagen Golf GTI 2019 Rijtest:

image

Zoals gezegd, begint de reeks nu met de Golf GTI Performance-uitvoering, die een 2,0-liter turbomotor van 242 pk heeft met een turbo. Dat is minder vuurkracht dan veel concurrenten, waaronder de Honda Civic Type R en Hyundai i30N, onder de motorkap hebben. Belangrijk is echter wel dat Golf GTI Performance ook bij lage toeren goed tot zijn recht komt.

Golf GTI TCR 2019 krijgt ondertussen herziene motorsoftware en een ander uitlaatsysteem om het vermogen op te voeren tot 286 pk. Oké, dat is nog steeds niet helemaal goed met de Type R, maar het is niet ver weg en je merkt echt de extra golf over het Performance-model bij hogere toerentallen. Het is gewoon jammer dat geen van beide versies een zeer opwindend geluid maakt, ondanks de inspanningen van hun digitaal verbeterde motorgeluiden.

De Performance wordt geleverd met een handgeschakelde zesversnellingsbak, die glad is, maar niet zo heerlijk precies als de handmatige ‘box’ van de Type R. Waar Golf GTI 2019 het voordeel heeft ten opzichte van de Type R, en andere hete luiken zoals de i30N, is dat je hem ook kunt bestellen met een zeven versnellingen dual-koppeling automatische (standaard op de TCR).

Waar, de auto ‘box is niet zo interactief en plezierig als de handleiding, zelfs wanneer u gebruik maakt van de paddle shifters, maar als je veel kilometers doet en iets snel maar probleemloos wilt, dan heeft het zijn voordelen. Het is ook zeer responsief en schakelt veel sneller dan een gewoon menselijk blikje.

Wanneer de weg kronkelig begint te worden, is het stuurgedrag van Volkswagen Golf GTI 2019 zeer geruststellend, omdat het veel feedback geeft, of je nu aan of uit de bocht van de weg zit. Helaas heb je meer body roll te verduren dan bij de Type R, en Golf GTI 2019 voelt minder stabiel bij hard remmen.

Dit wordt weerspiegeld in de rondetijd op onze 0,9 mijl lange testbaan, die is ontworpen om een kronkelende B-weg te simuleren en een objectieve maatstaf is voor wat betreft de handlinglimieten. Zelfs het krachtigere TCR-model had 44,4 seconden meer dan een seconde minder tijd dan de Civic Type R en Renault Megane RS Trophy.

De Golf GTI 2019 is op zijn best als hij op acht tiende van het totaal aantal kilometers wordt gereden, en dan kun je echt genieten van de besturing en (als je de optionele adaptieve dempers hebt gespecificeerd) van het soepele rijgedrag van Volkswagen Golf GTI 2019. Bovendien zijn wind en motorgeluiden goed onder controle bij snelheden op de snelweg, dus als je niet in de stemming bent om door het hele land te hacken, is het een ontspannende cruiser.

Volkswagen Golf GTI 2019 Interieur:

image

Binnen in is het belangrijkste verschil tussen de Performance en de TCR dat de TCR het kenmerkende ruitjeszitmateriaal van Golf GTI 2019 vervangt door iets minder retro en minder onderscheidend. Welke versie van de auto u ook kiest, de bestuurdersstoel kan worden aangepast aan de hoogte en de lendensteun, en het stuurwiel kan ruimschoots worden aangepast aan de reikwijdte.

image

In combinatie met de pedalen die netjes op één lijn liggen met de stoel en het stuurwiel, moeten bestuurders van alle soorten en maten zich gemakkelijk genoeg op hun gemak kunnen voelen. Maar je wordt minder goed op je plaats gehouden dan in de Honda Civic Type R en Renault Megane RS, dus de stoelen van Golf GTI 2019 zijn minder geschikt voor snel rijden.

image

Eenvoudig te bedienen’ vat het 8,0-inch infotainmentsysteem met aanraakscherm samen, omdat de menu’s logisch zijn ingedeeld en het paneel wordt geflankeerd door aanraakgevoelige snelkoppelingen voor het schakelen tussen de hoofdfuncties. Bovendien zijn er twee draaiknoppen: een voor het volume en de andere voor het scrollen door lijsten of het in en uitzoomen op kaarten als je dit niet via het scherm zelf wilt doen.

image

Je krijgt Apple Carplay en Android Auto voor het spiegelen van je smartphone, samen met een DAB-radio en Bluetooth. Ondertussen staat er een verbeterd systeem met een groter 9.2in scherm en meer functies op de lijst met opties, maar we zouden het geld besparen.

De grote ramen van de Golf en de relatief slanke voorruitpilaren helpen bij de zichtbaarheid. En hoewel de achterste pilaren vrij grof zijn, zijn alle GTI’s standaard voorzien van parkeersensoren voor en achter, dus je moet parkeren niet te belastend vinden.

Het buxusvormige ontwerp van de Golf helpt ook bij het zicht: de grote ramen en de relatief slanke voorruitpilaren zorgen ervoor dat u gemakkelijk rechtdoor en opzij kunt kijken. De achterste pilaren zijn vrij grof, maar aangezien alle GTI’s standaard voor en achterparkeersensoren hebben, moet je het niet te belastend vinden om in een krappe parkeerruimte te worden ingepast.

Volkswagen Golf 2019 Passagiersruimte:

image

De standaard Volkswagen Golf 2019 biedt meer binnenruimte dan veel concurrenten en Golf GTI-modellen zijn niet anders. 5 grote volwassenen hebben meer dan genoeg hoofd, been en schouderruimte binnenin, en zelfs drie naast elkaar zittende volwassenen achterin zullen zich op kortere ritten niet al te zeer in de war voelen.

De bagageruimte is weliswaar lang niet zo groot als die van de Honda Civic Type R’s of Skoda Octavia vRS’en, maar je kunt er gemakkelijk genoeg een kinderwagen of een paar grote koffers in kwijt, en de brede achterklepopening is handig bij het laden van grote voorwerpen.

image

Als bonus wordt de Golf GTI 2019 geleverd met een variabele hoogte van de bagageruimtevloer, die kan worden verhoogd om de laadklep te verkleinen, waardoor het makkelijker wordt om zware bagage in de auto te tillen. Het zorgt voor een perfect gladde, verlengde laadvloer wanneer de 60/40 opklapbare achterbank ook naar beneden is geplaatst, en biedt een apart compartiment voor delicate of waardevolle spullen onderin. De laagste positie maakt het ook mogelijk om grotere voorwerpen te vervoeren.

Volkswagen Golf GTI 2019 Veiligheid en Betrouwbaarheid:

De Golf GTI Performance 2019 is duurder dan de Hyundai i30N maar ondergraaft krachtiger modellen zoals de Honda Civic Type R. De TCR-versie kost ondertussen meer dan een van die concurrenten.

Op dezelfde manier zijn de financieringstarieven van PCP hoger dan voor andere hete luiken, en terwijl de emissies van Co2 betrekkelijk laag zijn, zijn de rekeningen van de de bedrijfautobelasting van het bedrijf niets speciaals toe te schrijven aan de hoge tarifering.

image

Toen we de TCR testten, was de gemiddelde TCR 31,6mpg, wat iets lager is dan de cijfers van de Civic Type R (32,0mpg) en Megane RS Trophy (32,4mpg). Het is echter niet allemaal slecht nieuws, want onderhoud en verzekeringsrekeningen zijn verstandig.

Het uitrustingsniveau is vrij hoog, met lichtmetalen 18-inchwielen, dubbele uitlaten, cruisecontrol, dual-zone klimaatregeling, LED-koplampen en verwarmde sportzetels zijn allemaal standaard op de Performance-uitvoering. De mechanische aanpassingen die we hebben genoemd zijn misschien wel de belangrijkste attractie van de TCR, maar het brengt ook een handvol styling upgrades met zich mee.

Elke Golf GTI 2019 wordt geleverd met drie jaar garantie, maar Volkswagen Golf heeft hoewel vijf sterren scoorde in de Euro NCAP-veiligheidsbeoordeling, was dit al lang geleden in 2012, toen de tests nog niet zo zwaar waren als nu.

Volkswagen Golf GTI 2019 review.

Volkswagen Golf GTI 2019 prijzen van alle Golf GTI modellen.

Volkswagen Golf GTI 2019 afmetingen tankinhoud en bagageruimte.

Volkswagen Golf GTI 2019 turbomotoren vermogen (pk) verbruik en topsnelheid van 0 tot 100km/u.

Volkswagen Golf GTI 2019 technische gegevens.

Volkswagen Golf GTI 2019 Rijtest rijcomfort.

Volkswagen Golf GTI 2019 Interieur passagiersruimte en beenruimte.

Volkswagen Golf GTI 2019 CO²-uitstoot en euronorm.

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: