Nieuwe Volkswagen Golf 2020 REVIEW

Prijs 20.000€
  • Motor Prestaties
  • Betrouwbaarheid
  • Veilgheid
  • Comfort
  • Interieur
  • Design
3.9

Volkswagen

“Nieuwe Volkswagen Golf 2020 REVIEW”. Je denkt misschien dat we al een nieuwe Golf hebben gehad, maar dat was slechts een update van de zevende generatie auto. Dit is de nieuwe auto van de achtste generatie en zoals altijd met de best verkochte hatchback van VW is het een beetje een groot probleem.

De Golf is om uit te broeden wat de Mercedes S-klasse is voor luxe limousines, of de iPhone is voor mobiele telefoons: een publiekstrevend, eindeloos populair apparaat dat 99,9 procent van de bevolking ooit zou willen – of nodig hebben – om het te gebruiken. Deze nieuwe Golf is lichter dan voorheen en biedt na 2016 in een facelifted post-2016-uitvoering de mogelijkheid om zelf in het verkeer te rijden en de motoren te vernieuwen. Meer praktisch nut nodig? Er is een langere stationcar of hogere Golf SV mini-MPV. Meer prestaties nodig? Er is een GTI hete luik – het pictogram van de ruitvormige zitting – en het R-superluik. Wilt u elkaar in het midden ontmoeten? U kunt een GTE plug-in hybride of de GTD go-fast diesel kopen.

Nieuwe Volkswagen Golf 2020 REVIEW

Design

De keuze is hier groot – niet alleen door de vermaarde technische focus van VW, maar ook omdat het marktaandeel van de Golf dit rechtvaardigt – waardoor de pre-facelift zevende generatie Golf de eerste personenauto op de markt was die beschikbaar was in benzine, diesel, plug-in hybride en volledig elektrische vormen.

Er zijn ook vierwielaandrijvingen, handgeschakelde en DSG automatische versnellingsbakken, driedeurs, vijfdeurs, stationcarrosserie en SV-opbouwstijl.

De facelift brengt een nieuwe 84 pk sterke 1.0 TSI benzinemotor voor de auto, evenals de 1.5 TSI Evo die we testen (in 128 pk en 148 pk). Het voegt ook vermogen toe voor de 2,0-liter turbo GTI (nu 227 pk), GTI Performance (242 pk) en R (306 pk), waarbij de laatste twee (en hoger aangedreven diesel) profiteren van een nieuwe DSG-versnellingsbak met zeven versnellingen.

De 1.5 TSI Evo-motor van de 1.5 TSI biedt een beetje een antiklimax op papier, en produceert slechts evenveel piekvermogen en koppel in zijn duurdere tune als de 1.4-liter motor die hij vervangt. Lagere inwendige wrijving, een nieuwe intercooler en een hogere brandstofinspuitdruk dan de oude 1.4 dragen echter bij aan een snellere, geclaimde tijd van 0-62 km/u en een verbetering van het in de EU gecertificeerde gecombineerde brandstofverbruik van ongeveer zeven procent.

We zullen zien hoe duidelijk deze verbeteringen naar voren komen in onze testresultaten, maar op papier zorgen ze voor een voorspelbaar competitief resultaat in vergelijking met de equivalente Ford Focus, Opel Astra en Mazda 3, die allemaal minder koppel produceren en minder zuinig zijn met brandstof.

Vanuit het oogpunt van styling krijgt u nieuwe bumpers en koplampen op uw 2018-model-jaargolf (LED-verlichting en ‘geanimeerde’ Knight Rider-achtige achterste clusters als u kiest voor een prestatiegerichte achterste clusters, niet minder) en er zijn ook nieuwe lichtmetalen wielontwerpen en lakkleuren om uit te kiezen.

Interieur

Er is niet zo veel beenruimte als in de klas, maar een hoge daklijn zorgt voor een gemakkelijke in- en uitstap, samen met veel hoofdruimte voor volwassenen. De rijpositie is fantastisch dankzij het vrije zicht en de ruime stuur- en zitverstelling. De smalle zuilen zorgen voor een uitstekend zicht.
Gebruiksgemak

De meeste fysieke controles zijn binnen handbereik en gemakkelijk te begrijpen. De enige uitzondering vormen de knoppen op het stuurwiel; het zal enige tijd duren om uit te zoeken wat alle 17 knoppen doen. De gebruikersinterface van het touchscreen heeft een logische menustructuur en talrijke knoppen om gemakkelijk toegang te krijgen tot functies op hoog niveau.

Instappen – uitstappen

De hoge, platte daklijn van de Golf biedt gemakkelijke toegang voor alle passagiers. Door de hoge instapdorpels moet u uw voeten dichter bij uw lichaam trekken dan bij concurrenten wanneer u het voertuig verlaat. De handgrepen zijn groot, stevig en hebben weinig kracht nodig om ze te sluiten.
Rijpositie

De standaard in hoogte verstelbare voorzetels en een kantel- en telescopisch stuurwiel zorgen voor een groot bewegingsbereik. Het instrumentenpaneel is gemakkelijk te zien, hoe u het stuurwiel positioneert. Maar de armleuningen bevinden zich niet dicht genoeg bij het stuurwiel om er uw ellebogen op te plaatsen.

Ruimte

De Golf heeft een overvloedige hoofdruimte voor lange passagiers voor en achter, zelfs met het verplichte zonnedak van de SE. De achterbank is een beetje krap voor volwassenen, en de smalle middelste zitplaats en de opdringerige transmissietunnel zorgen ervoor dat er maar af en toe geprobeerd moet worden om een drie-across-zitje te plaatsen.

Zichtbaarheid

De dunne voorpilaren en de hoge ramen bieden een ruim zicht naar voren en naar de zijkant. De lange achterdeuren zorgen voor veel glas in het driekwart zicht achteraan, waardoor blinde vlekken worden vermeden. De achterstijl is iets breder dan gemiddeld, maar de achterkant is nog steeds goed zichtbaar.

Kwaliteit

Zacht aanvoelende kunststoffen en kunstlederen deurpanelen geven het interieur van de Golf een hoogwaardige uitstraling, maar de hardplastic middenconsole ziet er een beetje laaggeprijsd uit. Zet de lage tonen en de rammelaar van de luidspreker harder. We hoorden enkele panelen in onze testauto tegen elkaar rammelen.

VW’s nieuwste infotainmentsysteem is op een aantal manieren verbeterd ten opzichte van zijn voorganger, zoals snellere reactietijden en een groter scherm. Apple CarPlay en Android Auto zijn standaard, maar er is maar één USB-poort. Sommige geavanceerde veiligheidsfuncties zijn niet beschikbaar. Er is ook geen navigatie aan boord.

Audio – navigatie

We hielden van het vorige infotainmentsysteem van de Golf, en de nieuwe versie, gecombineerd met een groter 8-inch touchscreen, is nog beter. De high-definition graphics vormen een aanvulling op een eenvoudig te bedienen gebruikersinterface. Doordachte aanrakingen, zoals virtuele knoppen die vervagen als je je hand van het scherm haalt, versterken de aantrekkingskracht van het scherm nog verder. Wij vinden het prettig dat u een voorbeeld van de artiest en de songinformatie kunt bekijken voordat u van radiozender wisselt. De geluidskwaliteit is niet geweldig, maar het is vergelijkbaar met systemen in de midtier modellen van concurrenten.

Integratie van smartphones

De Golf ondersteunt meerdere fysieke media-ingangen voor het beluisteren van audiobestanden. Een CD-speler en SD-kaartlezer bevinden zich in het handschoenenkastje, terwijl een extra ingang en USB-poort zich onder de middenconsole bevinden. Veel concurrenten bieden meerdere USB-poorten aan. Android Auto en Apple CarPlay zijn standaard.

Hulpmiddelen voor de bestuurder

Onze SE-tester werd geleverd met een achteruitkijkcamera, een dodehoekmonitor met waarschuwingssignaal voor kruisend verkeer achteraan en een systeem voor voorwaartse botsing met automatisch remmen. Het dode- en blindehoek systeem kan een beetje traag zijn om te reageren op voertuigen die je dode hoek binnenrijden. Sommige concurrenten bieden een uitgebreidere set hulpmiddelen aan.

Spraakcontrole

Het spraakbesturingssysteem is vrij goed in het identificeren van namen in uw contactlijst. Als u zich in de juiste radioband bevindt, is het ook eenvoudig om van zender te wisselen. Het wisselen van zender op verschillende banden – bijvoorbeeld tussen satellietradio en FM – is moeilijker. De natuurlijke spraakherkenning is minimaal.

Motor Prestaties en rijtest

Nieuwe Golf 2020 is afgezwakt ten opzichte van voorgaande jaren, met als enige motorkeuze een kleine viercilinder met turbo. Toch blijft het een energieke hatchback met een behoorlijke hoeveelheid vermogen. Je kunt de standaard handgeschakelde versnellingsbak blijven gebruiken of kiezen voor een automaat.

De koptekst is hier de rit, die iets te weinig van een openbaring is. Hij absorbeert, isoleert en glijdt eenvoudigweg boven de verstoring van de Britse wegen. Maar met minder gewicht voorin en een geheel nieuwe vering levert het chassis ook meer feedback en grip dan je van zo’n soepele rit mag verwachten. Natuurlijk zou je het nooit wendbaar noemen, maar voor de progressie en precisie is het prima – al is het beter op de hogere multi-link achterwielophanging dan op de penny-knijpende torsiestaaf opstelling van kleinere auto’s. Wat de motor betreft, kondigde de facelift een nieuwe 1,5-liter turbocilinder met vier cilinders (de ‘Evo’ van VW genoemd) aan, die wellicht de meest verfijnde viercilinder is die we ooit zijn tegengekomen. Soepel en griezelig stil, toont hij diesel, die, zoals VW ze gemaakt heeft, niet kan concurreren met dit lage, lage niveau van geluid, trillingen en ruwheid. Je kunt hem hebben met 128 pk (en een slimme vrijloopfunctie die de motor volledig uitschakelt bij het vrijlopen om zo veel mogelijk brandstof te besparen), en een meer sprankelende maar nauwelijks vuurspuwende 148 pk versie.

Behandeling en remmen

De Golf is een compacte auto met voorwielaandrijving. Upgrades die ooit een optie waren, zoals vierwielaandrijving, zijn niet beschikbaar voor 2020.

Met een responsieve besturing, een uitgebalanceerd rijgedrag en een goede rijeigenschappen is de Golf aantrekkelijk om te rijden en aangenaam genoeg voor het dagelijkse woon-werkverkeer. Enkele andere voertuigen van deze omvang – namelijk de Mazda3 en Mini Cooper – bieden een sportiever rijgedrag. Toch levert de Golf meer opwinding dan de gemiddelde kleine auto.

Versnelling en vermogen

De Golf TSI heeft een gepolijste aandrijflijn en een behoorlijke hoeveelheid pep voor dagelijks gebruik. Hij beschikt over een 1,4-liter viercilindermotor van 147 pk met een vermogen van 1,4 liter. Een handgeschakelde zesversnellingsbak is standaard, en een achttrapsautomaat is leverbaar. Beide zijn beide soepel en responsief. Een brandstofbesparing van de EPA is nog niet beschikbaar voor 2020.

Veiligheid

Blind-Spot Monitoring
Waarschuwt de bestuurder wanneer een auto een dode hoek binnenrijdt. Inclusief een waarschuwing voor het achterste dwarsverkeer dat waarschuwt voor naderende auto’s bij het achteruitrijden.

Waarschuwing voor een botsing naar voren

Detecteert een dreigende frontale aanrijding en waarschuwt de bestuurder om actie te ondernemen.
Autonoom noodremmen
Remt automatisch om een frontale aanrijding te voorkomen als de bestuurder niet reageert.
NHTSA Totale waardering

De Rijksdienst voor Verkeersveiligheid biedt een onafhankelijke analyse aan.

 

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

0 gedachten over “Nieuwe Volkswagen Golf 2020 REVIEW

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: