Nieuwe Volkswagen Atlas (2020) Beoordeling

Prijs: NB
  • Rijtest
  • motor & Prestaties
  • Interieur
  • Veiligheid
  • Ruimte
3.8

Besluit

Veel ruimte voor passagiers en vracht, een goede prijsstelling, goede remmen en een goede wegligging.

Volkswagen Atlas (2020) review:

De Volkswagen Atlas was een gloednieuwe drierijige crossover in 2018 en de enige veranderingen in 2019 waren een aantal nieuwe uitrustingsniveaus. De nieuwe Volkswagen Atlas 2020 zal voornamelijk een overdrachtsmodel zijn, maar het zal een aantal nieuwe technologieën krijgen en voorzien zijn van de zeven uitrustingsniveaus.



Wat het ontwerp betreft, zal de nieuwe Volkswagen Atlas 2020 in showrooms beschikbaar zijn als een virtuele tweeling van het huidige model. Met een scherp oog kunnen kopers een paar updates zien, waaronder standaard 20-inch wielen op alle SE-technologie, een hogere afwerking en 21-inch wielen op de SEL Premium-versies.

image

Binnenin behoudt de ruime cabine van Atlas zijn ontwerp. Er zullen echter nieuwe technologieën ontstaan, waaronder het nieuwe Car-Net infotainmentsysteem van de volgende generatie en standaard Wi-Fi in de auto.

Naast de belangrijkste wijzigingen die hierboven zijn genoemd, zal de Atlas (2020) een aantal kenmerken veranderen in de SE w / Technology R-Line afwerking, die nu standaard parkeersensoren voor en achter en een elektrisch hefsysteem zal omvatten.

De nieuwe Volkswagen Atlas zal zijn 2,0-liter viercilindermotor met turbocompressor behouden, die in staat is om 235 pk door een automatische achttrapstransmissie te sturen. Als optie, zullen de kopers een 276 pk sterke 3,6-liter V6-motor van 276 pk kunnen kopen, gekoppeld aan een automatische acht-versnellingsbak. De voorwielaandrijving zal standaard komen, maar de Atlas uitgeruste V6 zal de optionele all-wheel drive hebben.

2020 Volkswagen Atlas heeft elke IIHS crashtest gedefinieerd met de “Goed”-classificatie en de frontale crashtest met de “Superior”-classificatie van het standaard automatische noodremsysteem. Dat gezegd hebbende, werd het niet als een van de beste veiligheidskeuzes van de IIHS beoordeeld vanwege de vervelende koplamp-test, die hem “marginale” en “middelmatige” waarderingen opleverde. Bij gebrek aan wijzigingen aan de veiligheidsuitrusting verwachten we dat de nieuwe Volkswagen atlas 2020 dezelfde kenmerken zal hebben.

  • Wat is er nieuw in Volkswagen Atlas?

Er is weinig veranderd voor de nieuwe Volkswagen Atlas. VW’s Car-Net 2.0 infotainmentsysteem is standaard voorzien van een Wi-Fi-hotspot. De SE met Tech ontvangt 20-inch wielen, de SE met Tech R-Line krijgt een voetbediende achterklep en parkeersensoren achteraan, en de SEL Premium ontvangt 21-inch wielen. De grootste verandering in 2020 is dat wat voorheen de beste zesjarige “bumper-tot-bumper”-garantie in de sector was en een dekking is teruggebracht tot vier jaar. Om deze vermindering van de dekking te vergemakkelijken, biedt de Volkswagen 2020 om de twee jaar regelmatig onderhoud aan en is deze gratis inbegrepen.

  • Het Interieur:

image

Het gezinsvriendelijke interieur, de eenvoudige indeling van de bedieningselementen en de overdaad aan bekerhouders maken de VW Atlas 2020 tot een praktische keuze, zelfs onder andere zeer praktische concurrenten. Bovendien is een derde rij stoelen die comfortabel plaats bieden aan echte volwassenen een indrukwekkend verkoopargument. Het interieur van de Volkswagen Atlas is eenvoudig en functioneel: het is perfect voor gezinnen, maar minder voor stijlliefhebbers. Het interieur van de Atlas moet plaats bieden aan vrijwel alles wat een voorstedelijk gezin kan doen, en er zijn genoeg doordachte opbergruimtes voor het opbergen van kleine spullen. De handbagage heeft de Atlas indruk op ons gemaakt door ons aan de enorme Honda Pilot te bevestigen. U kan vier handbagage achter de derde rij zitplaatsen en 38 wanneer u de tweede en derde rij opvouwt.

Wat de gekozen afwerking ook is, de nieuwe Volkswagen Atlas (is goed aangesloten en klaar om u te vermaken. De interface van het aanraakscherm is intuïtief en reageert ongeveer even snel als een gemiddelde smartphone. Base S-modellen zijn voorzien van een 6,5-inch touchscreen met Apple CarPlay en Android Auto, een zes-luidspreker stereo-installatie, Bluetooth audio- en telefoonaansluiting, een Wi-Fi-toegangspunt -Fi en een USB-poort. Een upgrade naar de SE- of SEL-modellen en het Multimedia Information System-display gaat tot 8,0 inch, drie extra USB-poorten komen uit de middenconsole, plus SiriusXM-satellietradio en twee extra luidsprekers die het volume verhogen.

  • Motoren en Prestaties:

De nieuwe Volkswagen Atlas (2020) is uitgerust met één van de twee motoren: een V6-motor met vier cilinders van 235 pk of 276 pk; een automatische achttrapstransmissie is standaard, maar vierwielaandrijving is alleen leverbaar met de V-6. De V-6 voelt en klinkt verfijnd en brengt een sensatie over in het interieur. Hoewel de Atlas tijdens onze tests van 0 naar 100 km/u is gegaan in 7,9 seconden voor een V6 AWD-model en 7,2 seconden voor een vierwielaangedreven voorwielaandrijving – op de weg, hebben we zelden het gevoel dat we ondervoed zijn. Hoewel het rijden minder aangenaam is dan met de Mazda CX-9, reageert de VW Atlas 2020 gehoorzaam op commando’s en voelt hij zich nooit onhandig. Hij is samengesteld op de snelweg en voelt beweeglijk in de stad. Het rijcomfort in de nieuwe Volkswagen Atlas is soepel en alle zwaarste kuilen worden geabsorbeerd en geëlimineerd.

  • Volkswagen Atlas Cross Sport:

De Volkswagen Atlas Cross Sport 2020 is een verkorte versie van de standaard Volkswagen Atlas. Voor Cross Sport heeft VW bijna een halve voet gesneden van de standaard 198,3 inch lengte van de Atlas. Hoewel deze prototypes werden bedekt met een camouflagelaag die het uiteindelijke ontwerp verbergt, heeft het eerder gepresenteerde VW Atlas Cross Sport Concept een dak met een sportievere helling dan het drierijige model.

De nieuwe Volkswagen Atlas Cross Sport behoudt echter de standaard wielbasis van de Volkswagen Atlas Cross Sport van 117,3 inch. In die zin is deze aanpak vergelijkbaar met die van Honda, die zijn drierijige sportwagen met zes centimeter heeft ingekort om het vijf-passagierspaspoort te creëren. Terwijl de gebruikelijke VW Atlas een 3-rijige / 7-rijige SUV is, is de nieuwe Atlas Cross Sport uitgerust met 2 rijen / 5 passagiers.

In termen van wat er onder de motorkap zit, deelt de Atlas Cross Sport variant ook de standaard aandrijflijnen van Atlas. Deze 5-passagiers Atlas biedt de keuze tussen een 2,0-liter 4-cilinder turbomotor met 235 pk of een natuurlijk aangezogen 3,6-liter V6 met een vermogen van 276 pk. Beide motoren zijn aangesloten op een automatische versnellingsbak met 8 versnellingen. Volkswagen zegt dat de nieuwe Volkswagen Atlas Cross Sport ook de tuning van het voertuig waarop hij is gebaseerd, zal delen.

Een goede verrassing die we in dit overzicht leerden is dat de 4-cilinder basismotor naast de standaard voorwielaandrijving (FWD) ook met 4Motion AWD zal worden aangeboden. Voor 2020 zal de standaard drierijige Atlas ook in staat zijn om 4-cilinder AWD-modellen uit te rusten. Voorheen was 4Motion als optie gereserveerd voor V6-modellen.

  • Hoe is het om met de Volkswagen Atlas Cross Sport te rijden?

Onze korte eerste lancering van de Volkswagen Atlas Cross Sport met een V6 en 4Motion gaf een niet verrassend resultaat: het lijkt opmerkelijk veel op de standaard Atlas. Met zijn gelijkaardige aandrijflijn, wielbasis en tuning, gaat het om wat er verwacht werd.

In nieuwe Death Valley Cross Sport is standaard drierijige Atlas V6. Bijna 250 km lang werden we er opnieuw aan herinnerd hoe goed het gewone model is  en hoe weinig van zijn concurrenten zich op de weg kunnen beroemen: zowel comfortabel als sportief. Waar anderen misschien werken, voelt de nieuwe Volkswagen Atlas zich flexibel. En deze eigenschappen lijken terug te vinden in de Cross Sport die misschien lichter lijkt dankzij zijn lichtheid.



In de nieuwe Volkswagen Atlas Cross Sport hadden we ook de mogelijkheid om een kleine Airstream van ongeveer 3.000 kg te slepen. Met dit gewicht lag de aanhanger nog steeds iets onder het maximum van 5.000 kg van de Atlas en had de Cross Sport geen moeite om te schieten, De veranderingen waren vloeiend en de kracht van de V6 was overvloedig.

  • kosten en Transmissies:

Het brandstofverbruik van de Volkswagen Atlas is niet revolutionair voor deze categorie van grote transportvoertuigen, maar de werkelijke prestaties liggen niet ver van die van het brandstofsegment. De V6 en de viercilindermodellen behaalden beide de beste EPA-prestaties in onze ongeveer 200 km brandstofbesparingstest. De VW Atlas V-6 leverde 24 mpg terug en het viercilindermodel leverde 27 mpg op.

  • Is Volkswagen Atlas (2020) Veilig?

De nieuwe Volkswagen Atlas kreeg 5 sterren van de National Highway Traffic Safety Administration, maar werd niet bekroond met de beste veiligheidsprijs van het Verzekeringsinstituut voor Verkeersveiligheid vanwege de slechte testresultaten. van de vuurtorens van het agentschap. Geautomatiseerd noodremsysteem en Forward Collision Alert zijn optionele hulpkenmerken voor de bestuurder die bij veel concurrenten van Accent niet beschikbaar zijn. De belangrijkste veiligheidskenmerken zijn onder meer:  Botsingswaarschuwing aan de voorkant beschikbaar – Automatisch noodremmen beschikbaar

  • Prijs:

De kostprijs van de nieuwe Volkswagen Atlas is nog niet bekend in Europa.

 

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

0 gedachten over “Nieuwe Volkswagen Atlas (2020) Beoordeling

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: