Nieuwe Toyota RAV4 2019 Beoordeling

Toyota RAV4 2019 prijs?

De nieuwe Toyota RAV4 2019 begin prijs is vanaf € 31.080,-

Prijzen

Motor en transmissie
Uitvoering
Prijs incl BTW 
Promoties 
2WD 2.0 Benzine e-CVT (Electronically controlled Continuously Variable Transmission)
Vanaf €279/maand

€ 33.770

Geldig tot 31-5-2019

2WD 2.0 Benzine e-CVT (Electronically controlled Continuously Variable Transmission)
Vanaf €299/maand

€ 36.760

Geldig tot 31-5-2019

2WD 2.0 Benzine Manuele versnellingsbak (6 versnellingen)
Vanaf €259/maand

€ 32.270

Geldig tot 31-5-2019

2WD 2.0 Benzine Manuele versnellingsbak (6 versnellingen)
Vanaf €289/maand

€ 35.270

Geldig tot 31-5-2019

2WD 2.0 Benzine Manuele versnellingsbak (6 versnellingen)
Vanaf €249/maand

€ 31.080

Geldig tot 31-5-2019

2WD 2.5 Hybrid e-CVT (Electronically controlled Continuously Variable Transmission)
Vanaf €309/maand

€ 37.860

Geldig tot 31-5-2019

2WD 2.5 Hybrid e-CVT (Electronically controlled Continuously Variable Transmission)
Vanaf €329/maand

€ 40.800

Geldig tot 31-5-2019

2WD 2.5 Hybrid e-CVT (Electronically controlled Continuously Variable Transmission)
Vanaf €369/maand

€ 45.070

Geldig tot 31-5-2019

2WD 2.5 Hybrid e-CVT (Electronically controlled Continuously Variable Transmission)
Vanaf €299/maand

€ 36.830

Geldig tot 31-5-2019

2WD 2.5 Hybrid e-CVT (Electronically controlled Continuously Variable Transmission)
Vanaf €359/maand

€ 44.300

Geldig tot 31-5-2019

AWD 2.0 Benzine e-CVT (Electronically controlled Continuously Variable Transmission)
Vanaf €359/maand

€ 43.760

Geldig tot 31-5-2019

AWD-i 2.5l Hybrid Dynamic Force (AWD-i/222 DIN hp) e-CVT (Electronically controlled Continuously Variable Transmission)
Vanaf €349/maand

€ 43.505

Geldig tot 31-5-2019

AWD-i 2.5l Hybrid Dynamic Force (AWD-i/222 DIN hp) e-CVT (Electronically controlled Continuously Variable Transmission)
Vanaf €389/maand

€ 47.870

Geldig tot 31-5-2019

AWD-i 2.5l Hybrid Dynamic Force (AWD-i/222 DIN hp) e-CVT (Electronically controlled Continuously Variable Transmission)
Vanaf €379/maand

€ 47.100

Geldig tot 31-5-2019

Alle afmetingen van Toyota RAV4 2019?

dimensions

  1.  4600 mm
  2. 1855 mm
  3.  1855 mm
  4. 1685 mm

Toyota RAV4 2019 motoren?

  1. 2.0 Benzine
  2. Manuele versnellingsbak (6 versnellingen)
  3. e-CVT (Electronically controlled Continuously Variable Transmission)

Toyata RAV4 2019 HYBRIDE verbruik en co²-uitstoot?

Toyota RAV4 Hybride 2019 verbruik: vanaf 4,4 l/100 km

Toyota RAV4 Hybride 2019 Co²-uitstoot: 105 g/km

Toyata RAV4 2019 verbruik en co²-uitstoot?

Toyota RAV4 2019 verbruik: vanaf 5,6 l/100 km

Toyota RAV4 2019 Co²-uitstoot: 138 g/km

Toyata RAV4 2019 testrit?

Motor en versnellingsbak

Toyata RAV4 2019 is een gebruikelijk kruisingsras, wat impliceert dat het het soort is dat je geen verbinding hoeft te maken en geen energie hoeft op te wekken. Dit is duidelijk nuttig voor het comfort, maar het impliceert dat je helemaal niet ver kunt gaan met onvervalste elektrische energie; zelfs met de gekozen ‘EV-modus’ heb je het geluk dat je meer dan een paar honderd meter voor de petroleummotor hulp kan bieden.

In dat licht bezien, ben je in een ideale situatie om Toyota RAV4 2019 in zijn ‘gewone’ rijmodus te laten staan en het voertuig zelf te laten kiezen wanneer het ideaal is om de elektromotor en de oliemotor te sturen. Dit betekent voor het grootste deel dat er alleen elektrische stroom nodig is in het stop-begin verkeer en een mix van beide energiebronnen op hogere snelheden.

De belangrijkste zorg van de halfslachtige innovatie is natuurlijk het verbeteren van de efficiëntie, en dat doen we ook (we maken daar later vooruitgang mee) – maar met de elektrische motor en de oliemotor die allebei hun uiterste best doen, is versnelling ook niet al te zielig. Het model met tweewielaandrijving kan 0-60 km/u voltooien in 8,4 sec., terwijl de vierwielaandrijving gedeeltelijk sneller is en slechts 8,1 sec. in beslag neemt.

Vering en rijcomfort

Rijcomfort is niet het meest geaarde pak van Toyota RAV4 2019. De fundamentele tegenstander, de Honda CR-V, is voor de helft en de helft van de Honda CR-V, is steeds meer in de stad waarneembaar en houdt zijn nuchterheid beter vast over scherpe randen en kuilen.

De Peugeot 5008, die niet toegankelijk is als halfbloed maar over het algemeen toch een vergelijkbare grootte heeft als Toyota RAV4 2019, is bovendien een steeds aangenamer optie. In ieder geval is Toyota RAV4 2019 niet zo stevig als de Mazda CX-5 en dus minder slijtvast dan dat voertuig op lange snelwegondernemingen.

Het verzorgen van Toyota RAV4 2019

De Mazda CX-5 is een levende verificatie dat grote SUV’s matig groot plezierig kunnen zijn om in te rijden. Helaas is Toyota RAV4 2019 praktisch geen spiegelbeeld van elkaar; hij voelt zich nooit bijzonder gretig om snel van koers te veranderen, en heeft ook niet veel begrip voor het contrast en de gelijkwaardigheid.

Cross breeds hebben zelfs af en toe een even net zo nette wegligging als onvervalste aardolie- en dieselvoertuigen door de extra belasting van hun accu’s en elektromotoren. De CR-V voelt in ieder geval voor de helft en de helft steeds stabieler aan door middel van krappe dwaaltrajecten en heeft bovendien een steeds meer normaal verzwaarde besturing. De RAV4 is echter over het algemeen eenvoudig te verplaatsen bij lage snelheden.

Helling en trillingen

Zet je voet neer en de RAV4’s oliemotor draait zich snel om en draait hard, bijna net zoals je vastzit in het eerste apparaat – afgezien van het voertuig blijft versnellen en de toeren mogelijk beginnen af te nemen bij het neerkiezen met je juiste voet. Dit is vanwege de RAV4’s gematigd onalledaagse soort van de geprogrammeerde versnellingsbak.

Het is niet wat je zou noemen een lossere betrokkenheid, met name omdat de oliemotor klinkt nogal grof en kanalen trillingen door de onderkant van je voeten. De helft en de helft van de oliemotor van de tegenstander CR-V is merkbaar minder nieuwsgierig en ook dat voertuig ondervindt iets minder donderslag op de snelweg.

Let wel, vooral bij lage snelheden, vooral bij stop-begin verkeer, is Toyota RAV4 2019 verbluffend stil, contrasterend en de meeste onvervalste olie- en dieselconcurrenten. Net als bij veel andere kruisingen zullen de remmen over het algemeen wat grijpend zijn, waardoor het moeilijk is om uw terrein gemakkelijk te matigen – maar dit is iets waar u op tijd aan gewend bent geraakt.

Toyota RAV4 2019 interieur?

Rijpositie en dashboard

Terwijl alle denkbare chauffeurs overal voor gekookt worden, moet je je tot aan de duurdere Excel-trimmen wagen om beweegbare lendensteun te krijgen om je te helpen je positie te behouden tijdens langere avonturen. Neem deze geldgerelateerde sprong en je wordt extra getrakteerd op volledig elektrische stoelwissel met een geheugencontrole.

Welke vorm je ook kiest, de rijpositie van de RAV4 is hoog genoeg om je de neiging te geven dat je in een legitieme SUV zit. De enorme focus op de armleuning is bovendien een echte beschutting.

Dat SUV-seizoen is bovendien doordrongen van stevige dashboardbesturingen, en het ongelooflijke nieuws is dat ze duidelijk en eenvoudig te bereiken zijn. Paradoxaal genoeg is een deel van de frames in de tegenstander van de Honda CR-V, met name de excursie PC en de veelzijdige reiscontrole, zeer verwarrend om te gebruiken.

Sensoren en camera’s

De RAV4 is heel eenvoudig te zien: de voorruitzuilen zijn niet te dik, zodat je bij rotondes niet ernstig wordt verduisterd en het rugscherm zowel breed als diep is. De achterste zijruiten geven u enig inzicht in wat er over uw schouders ligt, maar er is nog steeds een dikke achterste kolom aan elke kant die potentiële gevaren tijdens het schakelen vertroebelt.

Alles bij elkaar genomen gaat de RAV4 vergezeld van voldoende gidsen om de angst voor het stoppen in moeilijke situaties te verminderen, met zowel terugstopsensoren als een standaard omkeerbare camera vanaf sectie-niveau Icon trimmen. Ga naar Design trim en je krijgt ook stopsensoren aan de voorkant.

Een ander gewaardeerd onderdeel is de standaard LED-koplampen van de RAV4.

Satellietnavigatie

Infotainment is zonder twijfel de grootste tekortkoming van de RAV4. Het belangrijkste probleem is de apparatuur, omdat het 8.0in touchscreen zeer laag in definitie is in tegenstelling tot wat toegankelijk is voor tegenstanders de Skoda Kodiaq is een echt geval van een raamwerk dat scherpe schermafbeeldingen en geweldige illustraties biedt.

Op dat moment is er het werkende raamwerk, dat niet bijzonder gemakkelijk te begrijpen is en dat een aanzienlijke hoeveelheid tijd vergt om je hoofd er bij te betrekken. Het grootste probleem is echter dat er geen mobiele telefoon is die een weerspiegeling is van bijvoorbeeld Apple CarPlay of Android Auto – een onderdeel dat je bij de tegenstanders van de RAV4 vrij veel kunt onderschatten – waarmee je mobiele telefoonapplicaties, zoals WhatsApp, Google Maps en Waze, via het touchscreen van het voertuig kunt gebruiken. De laatste twee zijn vooral waardevol voor de doorgang niveau trim, die niet beschikt over in-geassembleerde satelliet-navigatie.

Het scherm is in ieder geval goed en hoog op het dashboard geplaatst, zodat je je ogen niet ver van de straat hoeft te richten om het te zien. Je krijgt ook een DAB-radio en Bluetooth op alle aanpassingen van de RAV4, en de JBL stereo die op de posher trimdimensies discretionair is, zorgt voor een geweldige geluidskwaliteit.

Kwaliteit

Een groot deel van de materialen op de bovenste oppervlakken zien er schitterend uit en voelen over het algemeen rijk aan. Om het duidelijk te stellen: de RAV4 voelt aan de binnenkant beter aan dan de tegenstander Honda CR-V, die verkleurd wordt door een prominentere hoeveelheid hard, sprankelend plastic en duidelijk nagemaakte houtafwerkingen.

De soepele activiteit van de RAV4’s schakelaars straalt een houding van respectabiliteit, en de rubberen aanvullingen, bijvoorbeeld, op de bedieningselementen voor de airco, toe te voegen aan de harde SUV bod. In het geval u op zoek bent naar de uiterlijk adembenemende, echter niets op deze waarde verslaat niets op deze waarde de Peugeot 5008 van binnen, waardoor de RAV4’s te tonen een parasiet staid.

Ondanks het feit dat de Skoda Kodiaq en Mazda CX-5 relatief gematigd van structuur zijn, hebben de Skoda Kodiaq en Mazda CX-5 bovendien een meer smaakvolle binnenkant dan de RAV4 en voelen ze zich van binnen steeds sterker.

Toyota RAV4 2019 passagiersruimte?

Ruimte van voor

Voorbeen en hoofdruimte zijn prima, maar als je echt lang in je been of lichaam zit, moet je de CR-V proberen, die steeds ruimer en ruimer wordt. De binnenkant van de RAV4 is ruim, zodat u niet het gevoel heeft dat uw reiziger uw eigen ruimte binnendringt.

Er zijn ook tal van alternatieven voor de capaciteit, waaronder een verstandige geschatte cubby onder de voorarmleuning, gemiddeld gemeten ingangsaansluitingen, een paar bekerhouders en een bord in het dashboard, voor dingen, bijvoorbeeld sleutels of een mobiele telefoon.

Ruimte van achter

De RAV4 is een belangrijk voertuig, dat de Nissan Qashqai en Seat Ateca overschaduwt, zodat je niet bang wordt van het gekreun van je achterpassagiers.

Echt, de limo-achtige Honda CR-V is aanzienlijk meer gedienstig, vooral wat betreft de extra bewegingsruimte, maar de RAV4 is achterin ruimer dan de Mazda CX-5.

Zoals we naar het begin verwezen, is er voor de RAV4 geen keuze voor zeven plaatsen. Op de uit kans dat u zou kunnen doen zitplaatsen voor meer dan vijf personen, overwegen de prachtige 5008, of uit en uit grotere alternatieven, bijvoorbeeld, de Hyundai Santa Fe.

Zitting die instort en aanpasbaarheid van de zitting

Een ton van tegenstanders in deze klasse begeleiden glijden en achterover leunen van de stoelen, maar de RAV4’s leunen als het ware achterover. Ze zijn bovendien deel 60/40, wat niet het beste aanpassingsvermogen biedt met betrekking tot de zitplaatsreizigers, terwijl het transport van langere of omvangrijkere lasten niet mogelijk is. Een superieure keuze is de 40/20/40 split die u bijvoorbeeld in een CX-5 krijgt.

Een ander element dat ontbreekt in de RAV4 is een groot aantal handgrepen in de kofferruimte om de achterbank te openen en te overlappen. U krijgt deze in de CX-5, CR-V en 5008, en ze zijn een aangename uitbreiding voor het geval u aan de kofferbak zit en erkent dat u meer ruimte nodig heeft. In de RAV4 moet je alles neerleggen wat je probeert te stapelen, rondwandelen, de achteringangen openen en de rugleuningen ontladen door de schakelaars te demonteren bij de hoofdsteunen aan de achterkant. Het is een klein detail, zonder enige twijfel, maar deze kunnen regelmatig een belangrijk effect hebben.

Toyota RAV4 2019 veiligheid en betrouwbaarheid?

Kosten, beschermingsbijeenkomsten en CO2-uitstoot

Er zijn positief minder dure keuzes, waaronder de Mazda CX-5 en de Peugeot 5008. Hoe het ook zij, de RAV4 wordt uitgebreid gewaardeerd in overeenstemming met zijn naaste concurrent, de Honda CR-V Hybride.

De extra innovatie in de helft en de helft van de auto’s maakt het steeds duurder om ze te fabriceren, dus dit is niet verbazingwekkend. Bovendien zult u een deel van die kosten terug in brandstofinvesteringsfondsen maken; in onze echte tests kwam de RAV4 op het midden van ongeveer 42mpg op een mengsel van straten aan. Dat is over het algemeen 1mpg superieur aan een diesel Mazda CX-5, maar 1mpg vreselijker dan een CR-V Hybride.

Toch is het de organisatie van de bestuurders van de RAV4 die de RAV4 het meest overtuigend vindt. De onvoorstelbaar lage CO2-uitstoot (veel lager dan bij een CR-V Hybrid’s, om nog maar te zwijgen van de onvervalste olie- of dieselconcurrentie) betekent dat u voordelen in natura (BIK) ontvangt. Het is bovendien veelzeggend dat de RAV4 in een langzamer tempo zal verslechteren dan veruit de meeste tegenstanders.

Hardware en extra items

Het kan duurder zijn om aan te schaffen dan bepaalde tegenstanders, maar toch zijn de hardware niveaus hoog. Alle modellen worden geleverd met veelzijdige reiscontrole, dubbele zone sfeercontrole, samengestelde wielen, een automatisch verduisterend achteraanzicht, geprogrammeerde koplampen, stortbuien die ruitenwissers detecteren, controle van instortende buitenspiegels en veiligheidsglas.

Het is echter vooralsnog de moeite waard om een deel van de keuzes die we eerder hebben genoemd, van voorstopsensoren tot navigatiesystemen, te vergroten, net als verdere uitbreidingen, bijvoorbeeld van grotere composieten en sleutelloze secties, tot Design grade.

De hogere versieringen, Excel en Dynamic, zijn zeer goed voorbereid, met gemakken zoals kalfslederen bekleding, een verwarmde regisserende afdingelstoel. Zij kloppen de kosten echter in wezen wel op.

Onafgebroken kwaliteit

Het is vergezocht die u over uw RAV4 zult moeten beklemtonen scheidend, of als niets anders dat is wat Toyota’s betrouwbaarheidsverslag zou adviseren. In de 2018 Welke auto? Onafgebroken kwaliteitsonderzoek, Toyota kwam derde van 31 merken, achter enkel Lexus (die werkelijk door Toyota) en Suzuki wordt bezeten. Dat is helemaal geweldig.

Als steun, krijgt u bovendien een garantie van vijf jaar, 100.000 mijl garantie; dat is duidelijk beter dan u als norm op het grootste deel van zijn tegenstanders krijgt en uniek door de zevenjarige inspanning van Kia geslagen.

Welzijn en veiligheid

In het seizoen van het componeren was de RAV4 niet geëvalueerd op veiligheid door Euro NCAP, wat ons belet om de RAV4 onze volledige vijfsterrenrating te geven.

In ieder geval realiseren we ons dat het gepaard gaat met een fatsoenlijk aanbod van welzijnsuitrusting, die voor alle uitleveringen geprogrammeerde crisisremming (tellen voor mensen te voet en fietsers), verkeersborderkenning, hulp bij het volgen van paden en een SOS-crisisoproepwerk omvat.

Ga voor Excel-trimmen of hoger en u zult ook kwetsbaar worden bij het controleren van de zijkant en bij het terugrijden van het kruisende verkeer, waarvan de laatste u waarschuwt dat u zich niet in de richting van voertuigen moet bewegen wanneer u de straat opgaat.

 

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: