Nieuwe Toyota Aygo 2019 Beoordeling

Rating € 9.060
  • Rijtest
  • Interieur
  • Passagiersruite en bagageruimte
  • kosten en uitstoot
  • veiligheid en betrouwbaarheid
3.5

Samenvatting

De Toyota Aygo 2019 biedt een onderscheidende stijl die past bij een zuinig brandstofverbruik, een geweldige rijpositie en een zeer goed infotainmentsysteem. Maar als het gaat om rijbeleving, ruimte, functionaliteit en financiële kosten wordt het echter overtroffen door betere concurrenten als de Kia Picanto en VW Up.

Voordelen:

  • Goedkoop om te lopen
  • Geweldige rijpositie
  • Vijf jaar garantie

 

Nadelen:

  • Zeer krap in de rug
  • kofferbak is klein – zelfs voor stadsauto’s is de kofferruimte klein.
  • Verfijning is teleurstellend

Wat u moet weten over Toyota Aygo 2019:

Er wordt vaak gezegd dat goede dingen komen in kleine verpakkingen, en hoewel dat niet altijd het geval is, denk aan wespen en Napoleon, de huidige oogst van de stad van auto’s, waaronder onze Toyota Aygo, meestal verbetert en verbetert.

Er was een tijd waarin het kopen van een stadsauto een ellendezin in het vagevuur van auto’s betekende: uitrustingsniveaus, sibilant motoren, onhandig rijden, en een twijfelachtige veiligheidsverslag waren slechts een paar van de nadelen. Nu, wij beweren niet dat de stadsauto’s van vandaag gelijkaardig zijn aan limousines, maar sommigen komen met speelgoed dat eerder slechts op de duurste auto’s, een fatsoenlijke Euro NCAP classificatie en niveaus van behandeling en verfijning beschikbaar was die zelfs nu zij niet hadden geluisterd. van.



Is Toyota Aygo 2019 een van de beste stadsauto’s om mee te nemen? Zeker, er is niets ingewikkeld in het kiezen van de motor om te kopen: Toyota Aygo 2019 heeft slechts 71 liter van 71 liter en 71 pk zijn beschikbaar. Maar als je eenmaal hebt besloten of je de instapmodel driedeurs Aygo of de vijfdeurs carrosserie van de rest van het assortiment wilt, zijn er vijf uitrustingsniveaus en een grote verscheidenheid aan kleurencombinaties om uit te kiezen.

Hoewel de dramatische stijl van Toyota Aygo 2019 zich kan onderscheiden van de rest van de autoklasse van de stad, is hij nauw verwant aan de Citroën C1 en de Peugeot 108. De Aygo 2019 is een van de meest opvallende auto’s van de stad. Als u op zoek bent naar iets anders, is er ook de VW Up (en zijn bijna identieke broers en zussen, de Skoda Citigo en de Seat Mii), de Hyundai i10 of de Kia Picanto om aan uw boodschappenlijstje toe te voegen.

Toyota Aygo 2019 Rijtest en Prestaties:

 Klaar voor het onverwachte

Motor en versnellingsbak:

Om door de stad te navigeren in Toyota Aygo 2019, is er voldoende energie beschikbaar, maar met slechts 71 pk zijn de prestaties van de driecilinder 1,0-liter benzinemotor met slechts 71 pk te omschrijven als ontspannen op snellere wegen. De maximale stuurkracht is niet beschikbaar, dus u moet deze versnellen en werken met de handgeschakelde vijftrapsversnellingsbak om aanzienlijke vooruitgang te boeken, maar dit is beter merkbaar bij snelheden op de snelweg of op steile hellingen.

En terwijl er andere stadsauto’s zijn met vergelijkbare prestaties, of zelfs een prestatietekort, zijn de Aygo 2019, net als de goedkopere versies van de Volkswagen Up en de Kia Picanto, beide ook verkrijgbaar met dikkere motoren die zich beter aanpassen aan de reguliere ritten op de snelwegen. .

Vering en rijcomfort:

Meestal zult u merken dat de Aygo 2019 redelijk comfortabel is voor een stadsauto. Het is relatief soepel rond de stad op zachtere vouwen op de snelweg, en het blijft aan de rechterkant van de rechterzijde van de rust op de snelweg snelheden.

Maak een statement met je velgen

Dat gezegd hebbende, de meest onaangename scheuren in de Tarmac hit op snelheid zal een klap door het lichaam en, zoals de meeste stadsauto’s, met een wielbasis zo kort, Toyota Aygo 2019 is geenszins vrij van pushes. Rivalen als de Hyundai i10 en de Skoda Citigo zijn over het algemeen comfortabeler.

Besturing:

De besturing van Toyota Aygo 2019 geeft geen bijzonder informatief beeld van wat de voorwielen doen, maar heeft een relatief goed gewicht en is gevoelig. Stedelijke auto’s moeten gemakkelijk te manoeuvreren zijn bij lage snelheden en gelukkig zijn de lichte richting van Toyota Aygo 2019 in de stad en de beperkte draaicirkel (10,2 m) voldoende om de U-bochten en het parkeren in krappe ruimtes een eenvoudige taak te maken.

Het is een nuttige en behendige auto die met weinig gedoe het verkeer kan verstoren. Echter, de snellere bochten zal bloot de zwaardere aard van Aygo 2019 dat culmineert met een grotere lichaamsneiging dan een Kia Picanto.

Geluid en trillingen

Hard rijden met Toyota Aygo 2019 geeft aanleiding tot veel lawaai van de driecilindermotor, en op verschillende punten in het toerentalbereik is de trilling die de Aygo 2019 door het stuur en de pedalen veroorzaakt opmerkelijk, meer dan bijvoorbeeld bij een Up….. Het geluid van de weg is niet zo slecht voor de klasse, maar het fluiten van de wind rond de voorruiten, en vooral het canvas dak, als je dat gekozen hebt, is een nadeel.

Hoewel de pedalen een constante weging hebben, kan het even wennen aan de versnelling van de Aygo 2019 voordat je betrouwbaar tussen de versnellingen beweegt. De korte slag van het koppelingspedaal en het nogal plotselinge bijtpunt vereisen ook oefening, maar de remmen zijn soepel.

Toyota Aygo 2019 Interieur:

Wees uniek

Rijpositie en dashboard:

In de instapversie van de X-versie is er geen hoogteverstelling van de bestuurdersstoel, maar klimt u wel een stapje omhoog en dat is standaard en van harte welkom. De zetels van Toyota Aygo 2019 rijn ook zeer comfortabel. Er is goede zijdelingse ondersteuning in de bochten en, hoewel de lendenverstelling helemaal niet beschikbaar is, Toyota Aygo 2019 onderrugondersteuning is prima en veel beter dan in de VW Up. Een ander voordeel is dat de rugleuning eenvoudig met een draaiknop kan worden versteld, omdat de meeste stadsauto’s een vervelende ratelhendel hebben die beperkte standen biedt.

Zoals bij bijna alle stadsauto’s beweegt de richting mee met de hoogte, maar niet met het bereik, en de bolletjes bewegen met het stuurwiel zodat je ze altijd goed kunt zien. Alles op het dashboard is binnen handbereik en ook de temperatuur- en ventilatiebediening, Toyota Aygo 2019 is eenvoudig te bedienen.

Zichtbaarheid, parkeersensoren en camera’s.

Kleine auto’s moeten gemakkelijk te zien zijn, vooral wanneer u door drukke steden reist. Gelukkig zorgen de hoge ramen en redelijk smalle voorpilaren van de Aygo 2019 voor een goed zicht naar voren, maar de grote lijn van de achterruit maakt het makkelijker om de achterkant te zien dan van binnenuit de VW Up of de Skoda en Seat uitlaten.

De achteruitkijkcamera van Toyota Aygo 2019 is standaard voorzien van een X-Play-afwerking, terwijl parkeersensoren van Aygo 2019 achteraan beschikbaar zijn als onderdeel van een optioneel pakket op alle X-wagens op instapniveau.

De X-Play en de bovenwagen zijn echter niet voorzien van LED-koplampen, maar de X-Play en de bovenwagen zijn voorzien van LED-dagrijlichten. De mistlampen verschijnen in de X-Trend cut.

Satellietnavigatie en infotainment:

Het instapniveau Toyota Aygo 2019 verliest elke vorm van touch screen technologie, met een twee-luidsprekers audiosysteem met AM/FM-radio en USB/Aux-in aansluiting.



Door naar X-Play te gaan voegt Toyota’s 7,0-inch touch-screen informatie- en entertainmentsysteem toe, dat Bluetooth en een DAB-radio (met vier luidsprekers) omvat, naast de optie voor satellietnavigatie. Als u niet wilt dat de extra kosten van de ingebouwde satellietnavigatie, dan is het systeem omvat de integratie van de Apple CarPlay smartphone en Android Auto, waarmee u de navigatie-applicaties Google Maps, Waze of Apple Maps van uw telefoon te gebruiken vanaf het touchscreen .

De pictogrammen op het scherm zijn scherp en vetgedrukt in Toyota Aygo 2019. Het werken door de menu’s is ook eenvoudig, terwijl het aansluiten van uw mobiele telefoon via Bluetooth eenvoudig is. Het systeem van de Kia Picanto en de Hyundai i10 gebruikt het alleen voor het gebruiksgemak, maar het Aygo 2019 systeem vraagt de aandacht van de Up, Citigo en Mii systemen.

Kwaliteit

Het is de moeite waard om naar X-Play, het tweede uitrustingsniveau in de reeks, te gaan, omdat het een met leer omwikkeld stuurwiel en een schakelknop heeft in plaats van de basisaanbiedingen van X-kunststof. X-Play en hoger voegen ook aantrekkelijker dashboardpanelen toe met een grafietafwerking die naar wens kan worden aangepast.

Naarmate je verder komt in het assortiment, worden de opties en kleuren die beschikbaar zijn in Toyota Aygo 2019 voor de dashboardstijl steeds slimmer, en de bovenrand van het X-Clusiv-assortiment voegt gedeeltelijke lederen stoelen toe. De rest van het interieur in Toyota Aygo 2019 heeft echter nog steeds veel kunststof dat er gebroken uitziet en dat ziet er goedkoop uit in vergelijking met een Hyundai i10.

Toyota Aygo 2019 Passagiersruimte en Bagageruimte:

Voorruimte:

Twee volwassenen kunnen comfortabel voorin in Toyota Aygo 2019 zitten, maar de zwaardere bestuurder kan zich in zijn schouders wrijven met de persoon naast hem. Maar er is zeker genoeg ruimte voor de benen of het hoofd in Aygo 2019; er is eigenlijk evenveel ruimte als in de Volkswagen Up.




De deurvakken zijn klein, maar je krijgt een groot compartiment met twee bekerhouders voor de versnellingspook en een groot handschoenenkastje.

Achterruimte:

In het algemeen zijn de achterzetels van stadsauto’s niet erg ruim voor volwassenen. Toyota Aygo 2019 is in dit opzicht echter een van de ergste. In het driedeurs model is het een bijzondere strijd om bij hen te komen, en in alle versies zullen de lange mensen zich zeer dicht bij elkaar voelen, met hun knieën naar de voorztels geforceerd en met hun hoofd tegen het dak aan. De ruimte voor het achterhoofd is echt verschrikkelijk als je de optie van een schuifdak hebt geïnstalleerd. Voor degenen die vier personen moeten vervoeren, zijn de Up, Hyundai i10 of Skoda Citigo veel geschikter.

Op de achterdeuren bevinden zich kleine vakjes voor de passagiers, maar de traditionele ramen gaan niet eens open; ze openen slechts een klein beetje, zelfs in versies van vijf deuren.

Klapbare zitting en flexibiliteit:

De achterbank van de Aygo 2019 is 50/50 verdeeld en bijna plat op te vouwen. De zithoogteverstelling is niet beschikbaar voor de voorpassagiersstoel in Toyota Aygo 2019, maar bij de driedeurs modellen schuiven de voorstoelen bij het kantelen terug naar hun oorspronkelijke positie en worden ze naar voren geschoven om de passagiers te laten instappen. de rugleuning van de auto: een praktisch tintje.

Bagageruimte:

De 168 liter Toyota Aygo 2019 kofferbak is klein, zelfs naar stadsauto-normen. Je rijdt veel meer in de Up of Kia Picanto. Het wordt nog verergerd door het feit dat er een grote val van de ingang naar de vloer van de kofferbak is. Dat gezegd hebbende, is het in ieder geval genoeg voor veel winkelen of een paar carry-ons.

In opgeklapte toestand creëren de achterstoelen een grote opstap in de vloer van de verlengde laadruimte in Aygo 2019. Dat maakt het schuiven van langere elementen in het begin een oncomfortabel proces.

Toyota Aygo 2019 kosten uitstoot en veiligheid:

Kosten en CO2 uistoot:

Hoewel ongeveer 90% van de Toyota Aygos 2019 met PCP-financiering wordt gekocht, zult u bij onderzoek naar de maandelijkse betalingen van de equivalente Skoda Citigo merken dat deze laatste aanzienlijk goedkoper is (op basis van dezelfde storting en kilometerstand over een periode van drie jaar). Het equivalent van Kia Picanto en Hyundai i10 is ook het equivalent van Kia Picanto en Hyundai i10, die het ook verminderen.

De exploitatiekosten van de Toyota Aygo 2019 zijn indrukwekkender. Toyota Aygo 2019 CO2-uitstoot van 93 g/km wordt het een economische auto voor het bedrijf, en het officiële gecombineerde brandstofverbruik van WLTP is een concurrerende3. Het verwacht relatief gemakkelijk te bereiken ongeveer 50 km in de echte wereld.



Uitrusting, opties en extra’s:

Vermijd de instapmodel X-trim, die bijna net zo eenvoudig is als auto’s van vandaag: het heeft elektrische voorruiten van Toyota Aygo 2019, maar heeft geen airconditioning of lichtmetalen velgen en, zoals we al eerder zeiden, het infotainmentsysteem komt uit donkere tijden.

In plaats van de overstap naar X-Play. Hij moet nog steeds stalen wielen ondersteunen, maar heeft wel airconditioning, elektrische spiegels en een lederen stuurwiel en een versnellingspookknop. En vergeet niet dat je het beste entertainmentsysteem, de achteruitkijkcamera en de hoogteverstelling van de bestuurdersstoel krijgt die we hierboven hebben genoemd.

X-Trend is duurder maar heeft klimaatbeheersing, lichtmetalen velgen, automatische koplampen en privacyglas, terwijl X-Trend vooral draait om de mandarijnoranje afwerking en het contrasterende zwarte dak. X-Clusiv, dat nog meer styling- en aanpassingsopties toevoegt, snijdt de gedeeltelijke lederen zitting uit en voegt het veiligheidspakket toe dat we in de veiligheidssectie behandelen, maar het is te duur om aan te bevelen.

Betrouwbaarheid:

De Aygo 2019 is niet verschenen in 2018 Betrouwbaarheidsonderzoek, maar Toyota als merk eindigde in een indrukwekkende derde plaats, voor Kia en Skoda.

Alle Toyota’s worden geleverd met een garantie van vijf jaar, 100.000 km, zonder kilometerbeperking voor het eerste jaar. Dat is een aanzienlijk betere dekking dan Up, Mii of Citigo, hoewel Kia Picanto profiteert van de zeven jaar durende toonaangevende dekking van het merk.

Bescherming en beveiliging:

De Euro NCAP heeft de Aygo in 2017 drie teleurstellende veiligheidssterren toegekend. U kunt een veiligheidspakket met automatische noodstop (AEB) en een waarschuwing voor het wisselen van rijstrook op alle modellen toevoegen, behalve op het X-ingangsniveau, dat de Euro NCAP-beoordeling tot vier sterren verhoogt. De eersteklas X-Clusiv-versie is de enige variant die deze standaard heeft.



Elke Aygo heeft een blokkering van de stuurkolom en een startonderbreker. Het beveiligingsbedrijf Thatcham Research heeft de Aygo echter beoordeeld op de slechte kwaliteit van zijn scheurvastheid, waardoor hij twee van de vijf maximale sterren heeft gekregen. In de tests om de weerstand tegen diefstal te bepalen, de Toyota Aygo 2019 deed het beter, met een score van vier sterren.

 

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: