Nieuwe Subaru Outback (2020) Beoordeling

Prijs: € 35.395
  • Ontwerp & Design
  • Rijtest & Prestaties
  • Interieur
3.2

Besluit

De nieuwe Subaru Outback 2020 Premium biedt de beste prijs-kwaliteitverhouding met het comfort en de uitstekende off-road capaciteiten van het schepsel.

Subaru Outback (2020) Review:

Het snelle succes van de Subaru Outback als gezinsauto is onbegrijpelijk. Aangekomen in een tijd waarin de liefde voor bestelwagens op zijn hoogtepunt was en de SUV’s op het chassis een rage waren, was deze auto een eigenaardigheid in een markt waar gezinnen erg blij waren met hun Ford Explorers en Chrysler Town. Maar de Outback was een doorslaand succes in zijn debuut in 1994, met honderdduizenden Subaru lifestyle drivers. De nieuwe Subaru Outback (2020) zal waarschijnlijk ook een succes zijn.


27 jaar later is het doorslaande succes van de Subaru Outback geen geheim meer, met de verhoogde auto die zijn zesde generatie binnenkomt, na de vijfde generatie auto die in slechts 5 modeljaren 700.000 klanten heeft getrokken. Met zoveel grote hindernissen te overwinnen, is de relatief conservatieve benadering van de nieuwe Subaru Outback zinvol. Met bescheiden esthetische aanpassingen, technische verbeteringen, een modernere en krachtigere optionele motor en talloze verbeteringen in levenskwaliteit maakt de nieuwe Subaru Outback deze populaire wagen nog krachtiger.

Hoe ziet het Interieur eruit?

2020 Subaru Outback: 2020 Subaru Outback 65

Ondanks een herontwerp zijn de aanpassingen aan het exterieur zo subtiel dat de eerste echte verandering optreedt bij het betreden van het interieur, waar Subaru de dashboardlayout heeft bijgewerkt met een slanker ontwerp. Geen knoppen meer op de middenstapel, middenconsole, hemelbekleding en overal waar ruimte is – Subaru heeft de meeste bedieningselementen en knoppen op de middenstapel geconsolideerd. Terwijl de basis Outbacks twee 7,0-inch touchscreens hebben (de bovenkant is infotainment en de lagere is de airconditioning controles), elke trim heeft een mooie, single-screen, 11,6-inch scherm. portret dat infotainment en airconditioning controles combineert.

2020 Subaru Outback: 2020 Subaru Outback 72

Wat belangrijk is – en ondanks het nieuwe grote scherm – heeft Subaru de traditionele bedieningselementen voor de belangrijkste functies behouden. Er zijn knoppen om het volume aan te passen en de radio- en fysieke knoppen om de temperatuur te verhogen en te verlagen. Het is een bedrijf dat geleerd heeft van de tegenspoed van zijn rivalen. Net als het Fiat Chrysler Uconnect-systeem is het eenvoudig om de infotainmentsfuncties van de Outback te gebruiken zonder het touchscreen te gebruiken.

2020 Subaru Outback: 2020 Subaru Outback 66

Zelfs als je in dit warme display graaft, is de interface erg mooi. Volgens Subaru zijn er twee onafhankelijke processoren gebruikt – een voor infotainmentfuncties en een voor klimaatregeling – om te zorgen voor onmiddellijke reacties en voorspelbaar gedrag. Hoewel niet zo snel als Uconnect, knijpt het nieuwe scherm van het merk FCA’s hakken in de hakken.

2020 Subaru Outback: 2020 Subaru Outback 71

De rest van de cabine is ook heel bijzonde. Subaru Outback Touring voor het middensegment was voorzien van een prachtige geperforeerde lederen bekleding op de stoelen en veel aantrekkelijk leder op het dashboard en de deurpanelen. Hoewel deze huiden mooi waren, voelden ze goed aan door de manier waarop Subaru de belangrijkste contactpunten kapitaliseerde. De deurvakken, armleuningen en kofferdeksel van de middenconsole zijn uiterst aangename plekken om je armen te laten rusten. Dit is ontegenzeggelijk een tikje, maar deze bekleding werpt zijn vruchten af op lange reizen. Precies daarom bouwde Subaru de Outback: laad gezinnen en uitrusting en ga naar het platteland.

2020 Subaru Outback: 2020 Subaru Outback 68

De Subaru Outback  is met relatief gemak geschikt voor maximaal vijf volwassenen, met meer dan 30 kubieke meter opslagruimte achter zich.

De voorzetels hebben goede kussens en steun voor de dijen, terwijl de achterzetels iets hellen voor het comfort. De manoeuvreerruimte kan voor sommigen een probleem zijn.

2020 Subaru Outback: 2020 Subaru Outback 74

Vouw de tweede rij naar beneden en Subaru Outback biedt meer dan 70 kubieke meter laadruimte, dat is genoeg om alle tassen, honden, trail apparatuur en tenten die we konden vinden. Standaard dakrails zijn de plaatsen waar kano’s en fietsen zullen leven.

Elke Subaru Outback is uitgerust met noodtechnologie die levens redt, inclusief automatische noodstop en airbags. Active Lane Control en Adaptive Cruise Control zijn ook standaard en zijn verbeterd ten opzichte van eerdere iteraties. Blindehoek monitoren en naar voren gerichte camera’s zijn dure extra’s.

Rijtest en Prstaties:

Hill Descent Control, deze systeem wordt geactiveerd wanneer de X-modus wordt geactiveerd, maar we hebben geen manier gevonden om de snelheid van de uitloop aan te passen. Maar al te vaak zagen we dat we met een hogere snelheid naar beneden gingen. De optionele dorpelbeschermers die op de Premium beschikbaar zijn, zijn ook een verstandige, omdat de outback en de vertrekhoek van de Subaru Outback (ontbreken in vergelijking met speciale off-road voertuigen. Met 18,6 graden naderend en 21,7 graden bij de start, kan de Subaru niet tippen aan de aanloop- en vertrekhoeken van de Cherokee modellen, zelfs de kleinste, om nog maar te zwijgen van de Trailhawk.

2020 Subaru Outback: 2020 Subaru Outback 6

Op geasfalteerde wegen voelt de Subaru Outback (stevig en rustig aan, met vlakke, voorspelbare bochten. Ondanks de bodemvrijheid is er geen sprake van een onacceptabele hoeveelheid rollen. Duw hard en deze auto loopt standaard over op progressief onderstuur, gemakkelijk te beheersen, ook al moet je er echt haast bij maken om het uit te lokken. Het rek heeft het juiste gewicht, ook al is het grotendeels verstoken van terugkeer. Presenteer de Outback met een ruwer oppervlak. De vierwielonafhankelijke ophanging en de banden uit de 60-serie elimineren het gemakkelijk. Er is weinig veringsgeluid en weinig lawaai van de vering en weinig lawaai van de wind. We zouden weinig moeite hebben om van Subaru Outback (2020) een dagelijkse klus te maken.

2020 Subaru Outback: 2020 Subaru Outback 10

Subaru zal de nieuwe Outback (2020) blijven aanbieden met twee motoropties. Het basismodel, en wat het bedrijf de populairste keus denkt te zijn, is een natuurlijk-geaspireerde, 2.5 liter natuurlijk opgezogen vier-cilindermotor met 182 pk. Het is een mooie motor, verfijnder dan de laatste Subaru bokser. De basismotor is echter geen bijzonder krachtige partner.

Als vermogen een hoge prioriteit heeft, blijft de Outback 2020 beschikbaar met een krachtigere motor. De nieuwe 2.4-liter viercilinder turbo vervangt de oude 3.6-liter zescilinder plat en biedt 260 pk en 277 koppel. Het is slechts vier paarden meer, maar een paar meer dan de vorige zescilinder plat. De turbo Outback XT is altijd veel sneller, met meer toegankelijk vermogen en een energieker karakter. Maar we merkten een lichte turboverschuiving van deze moto. Het verschuiven van de versnellingspook in handmatige modus en het dwingen van de traploze versnellingsbak om de motor draaiende te houden heeft het probleem voor het grootste deel opgelost. Afgezien van deze kleine ergernis is de 2.4-liter viercilinder turbo een sympathieke faciliteit, met voldoende schaal en een trekvermogen van 3.500 kg.

Ontwerp & Design:

Subaru-ontwerpers zijn niet bezig met een nieuwe richting voor de nieuwe Outback 2020. Weinigen zullen de verschillen tussen deze release en de release van vorig jaar merken.

Maar weinig auto’s zijn zo direct herkenbaar op de weg als een Outback.

2020 Subaru Outback: 2020 Subaru Outback 14

Subaru Outback (2020) heeft LED mistlampen op de meeste modellen en zijn grijze carrosserie komt iets hoger in de neus te liggen. Aan de zijkanten behoudt de Outback het grootste deel van zijn flair voor de onderkant van de auto, die bewust is ontworpen om te lijken op de zool van een wandelschoen. De Outback vermijdt kronkelende daklijnen of doosachtige SUV-tonen om hetzelfde te doen.

Veiligheid?

Het Verkeersveiligheidsinstituut heeft de crashtest uitgevoerd op de Nieuwe Subaru Outback (2020).

De nieuwe Subaru Outback is standaard uitgerust met EyeSight-technologie voor bestuurdersassistentie, waaronder een adaptieve cruisecontrol, een waarschuwing voor een aanrijding naar voren, een automatische noodstop, een waarschuwing voor het verlaten van de rijstrook en onderhoudsassistentie. Automatische hoge lichten en een achteruitrijcamera zijn eveneens standaard.

Optionele actieve veiligheidsfuncties zijn onder meer dodehoekbewaking, waarschuwing voor achteruitrijdend kruisverkeer, automatische noodstop bij achteruitrijden, adaptieve koplampen, afleidingscontrole van de bestuurder en een zichtcamera voordien.

Welk Subaru Outback model past bij mij?

De Subaru Outback wordt aangeboden in vier hoofdversies: Base, Premium, Limited en Touring. Een viercilindermotor is standaard en een viercilindermotor is standaard, en een viercilindermotor is verkrijgbaar in XT-modellen (Onyx Edition, Limited en Touring). Alle Outbacks zijn uitgerust met een automatische transmissie met continue transmissie en continue variabele transmissie.

2020 Subaru Outback: 2020 Subaru Outback 12

Wie een spannendere rit wil, moet in elk XT-model met de turbomotor stappen, mits uw budget het toelaat. Het kost u ongeveer 35.000 euro om de neuwe Subaru Outback met turbo te krijgen.



Onder de reguliere versies is de Outback Premium een goede combinatie van kenmerken en prijzen. U krijgt een verbeterd 11,6-inch infotainment display, verwarmde voorstoelen, een 10-wegs elektrische bestuurdersstoel en twee USB-poorten aan de achterzijde. Dit model voegt aan de lange lijst van standaarduitrusting in het basismodel toe, waaronder Android Auto, Apple CarPlay, adaptieve cruisecontrol, automatische noodstop en hulp bij het onderhouden van de rijstrook.

Moet ik de Nieuwe Subaru Outback kopen?

De Subaru Outback 2020 verdient zeker de aandacht van een breed scala aan kopers. Buitensporters die een auto nodig hebben om zich op paden of grind te wagen, zullen standaard vierwielaandrijving en een goede bodemvrijheid waarderen. Gezinnen moeten de twee rijen ruime zitplaatsen en de vele actieve veiligheidsvoorzieningen waarderen. Over het geheel genomen is e neuwe Subaru Outback een goede aankoop, met een lange lijst van standaarduitrusting en een redelijke basisprijs.

Subaru Loyalists zouden de Outback moeten vergelijken met de Forester SUV omdat deze twee bedrijfsvoertuigen veel gemeen hebben. De Toyota RAV4 is een andere complete optie, vooral de Adventure versie met dynamische vectorisatie van het koppel en vierwielaandrijving.

 

 

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

0 gedachten over “Nieuwe Subaru Outback (2020) Beoordeling

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: