Nieuwe Skoda Scala 2019 Beoordeling

Prijs: 20.770 EUR
  • Rijtest en Prestaties
  • Interieur
  • Passagiersruimte en bagageruimte
  • Brandstofverbuik en transmissies
  • Veiligheid
4.4

Skoda Scala 2019 Review en rating:

Je krijgt zelden iets voor niets in deze wereld, dus terwijl de auto groter en geavanceerder werd, worden ze ook duurder. Nou ja, althans de meesten van hen, want Skoda Scala 2019 ziet eruit als een mogelijke uitzondering op deze regel.

Het is iets langer dan de Volkswagen Golf. Maar het is niet alleen de prijs die de Golf verzwakt, maar ook die van andere grote namen als Ford Focus, Kia Ceed en Opel Astra.

Als je een beetje in de war bent en dat heeft de Skoda Octavia verlaten, is het begrijpelijk, want ook deze auto is aantrekkelijk geprijsd en afkomstig van Tsjechische fabrikanten. Maar hoewel Octavia onovertroffen binnenruimte biedt, wil niet iedereen zoiets groots, dus Skoda hoopt dat nieuwe Scala 2019, zijn grotere broer, niet zal verzwakken, maar aanvullen.

Skoda Scala 2019 ziet er heel anders uit. Door het weglaten van de sedan-achtige profiel voor de Octavia hatchback silhouet rechts, en krijgen een prominente front grille en agressieve, heeft Skoda Scala zijn eigen stijl. Bovendien, Skoda zei dat het niet heeft beknibbeld op de kit en biedt Scala met een verscheidenheid aan motoropties, met inbegrip van twee 1,0-liter benzinemotor driecilinder met 94 pk en 113 pk, 1,5-liter benzine vier-cilinder 148 pk en 114 pk 1,6-liter diesel. Skoda Scala 2019 ging de handgeschakelde zesversnellingsbak over, terwijl een automatische transmissie met dubbele koppeling met zeven versnellingen optioneel is bij alle machines behalve de krachtigste.

Rijtest in een Skoda Scala 2019:

In het geval van een gevaarlijk, praktisch familieluik is tijdens rijtest in Skoda Scala 2019 is hij zeer solide op de baan. Het is een goede rit op een kleiner wiel (God weet hoe de optionele 18-inch velgen aanvoelen, en ja, er is een optie die 18s wordt aangeboden), lopen, stoppen en sturen precies zoals u dat wilt. Het is vrij stil, de besturing is licht en licht gevoelloos en sterk geremd. Het was zelfs heel leuk als je wilt zijn, alhoewel geen enkele motor of vering echt is ingesteld op een on-the-limit sensatie, zelfs met het optionele Sport chassis elektronica pakket kan de demping, het gas en de motorrespons worden geregeld. Tevergeefs uitgegeven geld, dat – in Sport steeg het toch al naar een beetje overal.

Skoda scala 2019 motor heeft 147 pk sterke viercilindermotor met DSG voelt levendig aan – ook al klinkt hij saai – en de DSG is vrij glad, maar om eerlijk te zijn was het niet echt het punt van zoiets als Scala, waardoor het relatief eenvoudige voorstel duurder en complexer werd. Maar je kunt voelen dat het een goede set-up is, dat kleine auto’s volwassen zijn geworden, met capaciteiten die veel meer zijn dan vermogen; leuk, het is een eigen manier. Misschien wel het grootste compliment dat je kunt geven is dat het kan omgaan met, zeg, 200 pk versie van VRS met gemak voor een paar aanpassingen onderwerp wijs, hoewel Skoda zegt dat er geen plannen zijn voor het moment. Dit is niet verwonderlijk – met een torsiestraal achteras Scala, is het meer geschikt voor laag vermogen.

Sterker nog, de beste variant (tot nu toe), in een goede reeks auto’s, de driecilinder met handgeschakelde zesversnellingsbak. De doos zelf is belachelijk eenvoudig in gebruik en zacht machine karakteristiek en met genoeg knorren om te pottenbakken, zelfs in de laagste stand. goede uitstoot en algemene netheid, Dagelijks relatief eenvoudig voorstel dat niet probeert te zijn wat het niet is. In een van deze formaten, je begint te begrijpen wat er in overeenstemming is met Scala, en het wordt rationeel kan uitkomen dekking van een breed scala aan banen. Met een drie-cilinder motor die wegduwt, kun je het verkeer op de snelweg bijhouden, en met de slash-koppeling versnellingsbak met dit licht is het werk van de stad echt een ontwijkend karwei. Gemiddeld zicht – u wilt misschien de optie parkeersensoren achteraan – maar alle ergonomie lijkt goed te zitten. Dit is een brede aanpak, maar daar is niets mis mee in deze sector.

Nieuwe Scala 2019 Prestaties:

Skoda Scala 2019 met 94 pk 1,0 benzine TSI 95 niet geprobeerd, maar de krachtigere Scala 2019 113 pk 1,0 TSI 115 is wel getest (prestaties). Deze machine is zeer goed beoordeeld door Seat Ibiza en Volkswagen Polo, en hoewel hij minder levendig was in een iets zwaardere Scala, met een roerend beetje van een zesversnellingsbak die desnoods plichts zal volgen. Hij heeft ook een redelijk lage instap om relatief gemakkelijk te kunnen concurreren met de algemene eb en vloed van het verkeer, en heeft dus meer porositeit dan de 1.0-liter Kia Ceed.

We zullen begrijpen dat als je een 148 pk sterke 1,5-liter benzine gebruikt, dat wel. Het is een krachtige laagtepunt en heeft een pittig middenbereik, dat is gewoon het ticket voor degenen die regelmatig een auto vol mensen en bagage zullen meenemen.

In dezelfde geest zorgt de 1.6-liter diesel (1.6 TDI 115) voor een goede zweldige lagedrukkracht, maar hij is niet sneller dan de 1.0 TSI 115 is vlak, en als u blijft lezen, zullen we uitleggen hoe het een fluisterende machine is, althans in het bereik, en dat is alleen maar goed voor wie op zoek is naar een maximaal brandstofverbruik.

Skoda Scala Interieur:

Het Interieur is een van de meest interessante aspecten van Skoda Scala 2019. Alle modellen zijn voorzien van een infotainmentscherm, maar een high-spec-modellen bieden een superhelder aanraakscherm van Amundsen. Skoda heeft er wijselijk voor gekozen om de sleutel voor het sneltoetsen touchscreen en klimaatbeheersing te behouden, zodat u niet door de menu’s hoeft te navigeren om de temperatuur te veranderen, zoals u dat in een Citroen C4 Cactus nodig heeft.

Over het geheel genomen is het interieur niet zo luxueus als de Volkswagen Golf, maar door de lagere prijs van Skoda Scala 2019 voelt u zich niet alleen niet kortstondig veranderd, maar ook toegenomen. In feite, ondanks de vering setup die is meer basic dan de Golf, 16-inch wielen met hoge profiel banden om ervoor te zorgen dat het voelt net zo comfortabel, zelfs als het was niet helemaal zo glad. Ondertussen, de kwaliteit van het interieur in Scoda scala 2019  is aanzienlijk beter dan een snelle afrit, omdat Skoda heeft gezet de kosten van materialen was lager. De belangrijkste contact media, zoals fauteuils deur, gemaakt van soft-touch materialen zijn meer luxe.

Ook Skoda Scala 2019 dashboard is een echte stap boven dit Rapid interieur. Er is een mooie strook sierstrip die de gehele breedte van het dashboard bedekt, en in onze testauto is deze afgewerkt met een licht geborsteld metaaleffect. Het ‘zwevende’ touchscreen geeft het interieur een modernere uitstraling en alle bedieningselementen zijn precies waar u ze wilt hebben. Ze zijn direct bekend als je ooit in een andere VW Groep hebt gezeten en ze werken allemaal met een bevredigende degelijkheid.

Skoda presteert sterk op het gebied van uitrusting in Scala 2019. Kies voor het instapmodel S niet laat je verliest kit omdat je nog steeds genieten van de 6,5-inch scherm infotainment, airconditioning en elektrische ramen, plus lichtmetalen wielen en LED-verlichting. SE, misschien wel het meest populaire model, biedt extra’s zoals cruisecontrol, parkeersensoren achteraan en een 8-inch scherm met smartphone-spiegeling.

Een upgrade naar SE L-specificatie, de hoogst beschikbare vanaf de lancering, en Skoda omvat parkeersensoren aan de voorzijde, achteruitkijkcamera, privacyglas aan de achterzijde, automatische klimaatregeling, grotere legeringen en een digitaal instrumentenpaneel.

Er is een breed scala aan kleuren en lichtmetalen velgen om uit te kiezen, plus een keuze aan Skoda lifestyle-accessoires zoals dakdragers, omkeerbare kofferbakvloer en dierenverzorgers. draadloos opladen van de telefoon en een panoramisch schuifdak optie, en u kunt de virtuele cockpit op SE-modellen tegen een extra vergoeding selecteren. Extra veiligheidskit, zoals dodehoekmonitoring en adaptieve cruisecontrol, is ook beschikbaar in de lijst met opties.



Het nieuwste model van Skoda was niet goed genoeg op technologisch gebied. Het digitale dashboard is geen optie op de Octavia SE L, en het middensegment van het scherm is even groot als het grootste model dat verkrijgbaar is in een grotere auto. SE en SE L modellen krijgen CarPlay Apple en Android Auto connectiviteit, zodat u de app van uw telefoon kunt gebruiken voor muziek en navigatie als u dat wenst.

Verwacht wordt dat het vrij goed zal doen op het gebied van beveiligingstechnologie, met items die nu zo belangrijk zijn voor het automatisch noodremmen, voetgangersairbags en een automatische verbinding met de hulpdiensten in geval van een ongeval.

Skoda Scala 2019 ziet er misschien klein uit, maar u heeft een grote passagiersruimte Zelfs als je meer dan 1,80 meter lang bent, zul je niet het gevoel hebben dat je haar het plafond aan het borstelen is, en de stoelen glijden ver genoeg naar achteren om met lange benen te kunnen zitten. Het belangrijkste verschil tussen Scala en de concurrentie, ook thuis in Octavia en Kia Ceed en Mazda 3, is dat het aan de voorkant smaller is. Dat betekent dat u een beetje dichter bij uw passagiers zit.

u heeft ook veel opbergruimte in Skoda Scala. Tassen van royale afmetingen, een tien meter groot dashboardkastje, een grote lade onder de voorstoelen, een kleine cubby voor de versnellingspook – waar u uw telefoon of sleutels kunt bewaren – en een zonnebrilhouder boven de achteruitkijkspiegel.

Scala achterzetelsruimte op uitzonderlijk voor zijn klasse. De beenruimte is op gelijke voet met zijn grotere broer Octavia, die zelf maar een beetje beter wordt door de Ford Focus. En je krijgt meer hoofdruimte in Scala 2019, plus enkele zeer comfortabele hoofdsteunen als kers op de taart. ook de beenruimte onder de voorstoelen is royaal.

Alhoewel het interieur smaller is dan dat van sommige concurrenten, is er geen auto in deze klasse die breed genoeg is om drie volwassenen achterin te plaatsen zonder licht te schuren. De centrale bultbodem Scala is hoog, maar niet erg breed, zodat de middelste passagier aan beide zijden beenruimte heeft en de stoel zelf niet te hoog staat, wat het erg handig maakt.

De samenstelling van de opklapbare achterbank in de 60/40 Skoda Scala 2019 is vrij conventioneel. In tegenstelling tot de Skoda Octavia zit er echter geen ontgrendelingshendel in de kofferruimte zelf, dus om de stoel niet te kunnen laten vallen als je bij de deuropening staat, moet je rondlopen, de achterdeur openen en op de ontgrendelingsknop op de bovenkant van de achterbank drukken.

Er is een grote stap naar de gevouwen achterbank, tenzij u een auto met een in hoogte verstelbare koffervloer opgeklapt, maar het was een redelijk geprijsde optie en zeker een die wij aanraden.

Met de achterbank rechtop kan Skoda Scala 2019 veel meer bagage meenemen in de kofferbak dan de Ford Focus of Volkswagen Golf – zeven stuks in de koffer in vergelijking met vijf in de twee concurrenten. Dat zou voor de meeste mensen genoeg zijn, maar het moet worden opgemerkt dat als de kofferruimte boven aan de lijst van eisen staat, zowel de Honda Civic als de Skoda Octavia zelf een grotere capaciteit heeft.

Skoda Scala 2019 Brandstofverbuik en CO²-uitstoot:

De brandstofverbuik van 1.0-liter zou vrij zuinig moeten blijken in Skoda Scala 2019, te zijn voor de meeste chauffeurs met een lage tot middelhoge kilometerstand, tot 5.7 liter per 100 km met een handgeschakelde versnellingsbak in het zuinigste uitrustingsniveau. Kiest u voor een 1,5-liter benzinemotor met automatische DSG, dan is brandstofverbruik tot  6.2 liter per 100 km, en het kan stijgen tot 6.9 liter per 100 km als u kiest voor de hoogste trim en grotere wielen.

Kampioen economie is diesel, die tot 4.9 Litres per 100 kilometres. Skoda Scala 2019 beheert. CO2-uitstoot van 108G / km betekent een voordeel-in-kind (BIK) van 29% voor bestuurders van bedrijfsauto’s – de dieselmotor een extra belasting van 4% – maar 113g benzinemotor / km betekent dat in de 26%-klasse, wat veel interessanter is.

is de nieuwe model van skoda veilig?

Alle modellen Skoda Scala 2019 worden geleverd met twee voor- en zijairbags en gordijnairbags (voor en achter). Actieve veiligheidshulpmiddelen zoals rijbaanassistentie, snelheidsbegrenzer en automatische noodrem (AEB). Optioneel kunt u een dodehoekbewaking als optie toevoegen, samen met de achterste zij-airbags en de kniebag van de bestuurder.

EuroNCAP Scala tarieven zijn zeer hoog. Niet alleen worden er in totaal vijf sterren toegekend, maar ook de scorecategorie die daarbovenop staat met de Mazda 3, een ander hoog gewaardeerd model.

Alle versies krijgen een antidiefstalalarm. Yes!!

 

 

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: