Nieuwe Skoda Kodiaq 2019 Beoordeling

3

EEN UNIEKE SUV 4,7 m lang, 5 tot 7 plaatsen en de grootste koffer in zijn klasse.


Skoda Kodiaq 2019 Prijs:

De kost prijs van Skoda Kodiaq 2019 begint vanaf € 29.175,- tot € 50.990,-


Skoda Kodiaq 2019 CO2-uitstoot

131–170  g/km


Skoda Kodiaq 2019 Gemiddeld verbruik

5.0–7.4  l/100km


Skoda Kodiaq 2019 afmetingen en gewicht

Aantal deuren 5
Aantal zitplaatsen 5
Lengte (mm) 4697
Breedte (mm) 1882
Hoogte (mm) 1681
Gewicht (kg) 1611
Sleepvermogen geremd (kg) 2000
Tankinhoud (liters) 58
Banden voor 235/55 R 18
Banden achter 235/55 R 18
Inhoud kofferruimte (liters) 720

Overzicht

Een hybride met zeven locaties die een nieuwe hoop kopers naar de leveranciers van het Tsjechische bedrijf zal brengen. Je kunt het hebben met 4×4 en er is een respectabele bodemvrijheid, een treklimiet van 2,5 ton en een ruige terreinmodus. Het ziet er echter progressief uit als een domeinvoertuig. Het gaat in wezen om een soortgelijke gezinsverplichting als een Nissan X-Trail of Kia Sorento.

Een Land Rover Discovery Sport bevindt zich aan de rand en is de meest aantrekkelijke, als kostbare tegenstander, en heeft steeds ruwere terreinen gespleten. Het ziet er enorm uit, maar dat is een dubbele deal. Een lage rooftop breidt het naar buiten uit. Het is in werkelijkheid slechts 4 cm langer dan een octavia-legaat. Het is dus niet intimiderend gigantisch voor stadswerk op school of voor voertuigen met meerdere verdiepingen.


Testrit Skoda Kodiaq 2019

Het is de VW Group MQB stage, op een VW Passat wielbasis. Het is iets groter dan de Passat. Wat meer is, het rijdt vooral zoals aangegeven door die familie. De richting reageert scherp in plaats van wispelturig op uw gegevensbronnen, waarbij de ophanging en remmen een goed aangevraagde verbinding vinden. Het komt in hoeken, om u te onthullen op welke belastingen u het onderbrengt, maar die activiteit is progressief tot het punt dat u gladde, gladde lijnen kunt begeleiden. Het is heerlijk, maar toch heel weinig plezier. Hoe het ook zij, op dat moment doen al die mensen die achter je zitten behoefte aan heel veel plezier? De rit is een beetje joggly voyaging solo, echter inclusief wat gewicht en het niveaus uit. Veelzijdige dempers staan ​​op de lijst met alternatieven.

Bij toeval dat je het alleen met FWD kunt doen, vermindert dat de zwaarte van mechanica met ongeveer een en een groot deel van de waarde van volwassenen. Bovendien is de Kodiaq, voor een zevenzitter, bewonderenswaardig licht, minder dan 1.500 kg voor een FWD 150 pk olie.

Motor, 0-60 mph en versnellingsbak

De meeste kopers kiezen de 148bhp 2.0-liter diesel, die voldoende moedig is om rond zeven personen te trekken met weinig show. Hoe dat ook zij, de tegenstander Kia Sorento geeft een gewaardeerd extra duwtje als je je voet naar beneden steekt – handig bij het overstijgen of slepen van een trein. Om dat tegen te gaan, biedt Skoda de Kodiaq een 188 pk sterke variant van de equivalente 2,0-liter dieselmotor, die een vergelijkbare versnelling heeft voor de Sorento, maar die de kosten aanzienlijk opdrijft.

Hoewel je misschien denkt dat de section level 123bhp 1.4 oil motor zou vechten in een voertuig zo groot als de Kodiaq, het past zich echt overal aan aan, waardoor je geen snelle vooruitgang verwacht. In ieder geval, in het geval dat u lange afstanden wilt rijden of veel van de tijd reizen volledig gestapeld met individuen en uitrusting, is de 148bhp 1.4 olie een superieure inzet. Hij voelt zich nooit onder de knie en toont in werkelijkheid behoorlijk zuinig.

De 2.0 TSI is de meest gefundeerde petroleumkeuze, maar het zal een ongewoon zicht zijn op de Britse straten, omdat het niet bijzonder productief en vrij duur is.

Vering en rijcomfort

De standaard latente ophanging van de Kodiaq functioneert op een bewonderenswaardige manier. Het tegengaan van de dwang om grote samengestelde mensen te ontmoeten, waardeert een overwegend aangename rit, vooral bij kruissnelheden op de snelweg. Het is ongetwijfeld veel minder leuk dan een Nissan X-Trail.

Het vertoont nog steeds tekenen van verbetering als je de discretionaire veelzijdige ophanging (Dynamic Chassis Control genoemd) aanvraagt, waarmee je de vering kunt laten stollen of verzachten bij een snuifje. In het geval dat u kiest voor de mildste modi (relevant gemarkeerd als Comfort), doet de Kodiaq aanzienlijk meer ervaring met straatlittekens bij hogere snelheden.

Net als bij een Land Rover Discovery Sport wordt het in de stad ietwat onrustig, en de stevigere Normale en Sport-modi intensifiëren het probleem dus het beste kunt u het beste negeren. Eerlijk gezegd maakt de laatste instelling de rit ongemakkelijk – zelfs op kleinere 18-inch wielen (19 in de wielen zijn standaard op de top van de lijntrims).

Voor een opvallende van de beste ritten in de klasse op dit waardepunt, is de Peugeot 5008 de SUV om te proberen, maar dat gezegd zijnde gewoon bij toeval dat je weg blijft van de grotere wielen.

Zorgen voor

Enorme SUV’s hebben de neiging om in de hoeken aanzienlijk te beïnvloeden – en toch minder in de Kodiaq. Gecontrasteerd en tegenstanders, bijvoorbeeld de Sorento en X-Trail, het is volledig vingervlug. Probeer niet te anticiperen op het feit dat het gras door bochten moet snijden, zoals een Seat Ateca of een Audi Q2 (ze zijn kleiner, lager en lichter) maar de Kodiaq kantelt niet op de handgrepen van de ingang en er is veel houvast.

De belangrijkste vlieg in de behandeling is de leiding. Het is prima in de stad echter te licht wanneer je zo ver mogelijk ontsnapt; je verbetert het gevoel van associatie met de voorwielen in een Mazda CX-5. Het Driving Mode Selection-raamwerk (standaard op SE L-trim of meer, discretie op de goedkopere trims) stelt u in staat echt noodzakelijke belasting toe te voegen aan de besturing door een verzwaarde Sport-modus te geven.

Clamour en vibratie

De 148bhp 2.0-dieselmotor is aangenaam stil, met name gecontrasteerde en dieseleenheden in de Sorento en X-Trail, en zelfs de beste Discovery Sport. De 188bhp 2.0-diesel is op vergelijkbare wijze geruisloos bij lage toerentallen, maar wordt eerder geruislozer dan de littler-eenheid, terwijl de 1.4 en 2.0-benzinemotoren soepel en rustig zijn terwijl ze cruisen en toch luidruchtiger zijn als ze worden uitgeschakeld vanwege hun gebruikelijke vertrouwdheid. Het is geweldig dat je niet veel vibratie voelt die zich van binnen scheidt terwijl je versnelt met een van de motoren – iets wat je niet kunt zeggen tegen een paar belangrijke tegenstanders van Kodiaq.

Er is ook weinig in de methode voor straatoproer op de snelweg, ondanks het feit dat je de bries hoort wapperen rond de toegangspiegels van de Kodiaq. De standaard handgeschakelde zesversnellingsbak heeft een exacte, bevredigende activiteit en met zijn gekarakteriseerde greep knabbelen en dynamische remmen is de Kodiaq allesbehalve moeilijk om gemakkelijk te rijden in de spits van de spits. In de tussentijd zijn de automatische zesversnellingsbakgrepen met dubbele grijpergreep soepel en snel te veranderen, maar ze kunnen schokkerig zijn bij stopsnelheden.


Skoda Kodiaq 2019 Interieur

Op het moment dat een voertuig zeven lichamen vervoert, is het onmogelijk dat ze allemaal dezelfde grootte hebben. De Kodiaq-stoelen glijden, dus iedereen zou het vermogen moeten hebben om te krijgen wat ze nodig hebben. Er zal hoe dan ook plaats zijn voor het uitje achter de stoelen zes en zeven. In het geval dat u overlay zeven plaatst, krijgt de laars de kans om zeer waardevol te zijn. In het geval dat je stoelen zeven en zes op de grond legt, ontdekt een gigantische laars zichzelf. de bovenste aanpassing van de Kodiaq draagt ​​het meest recente tablet-touchscreen van de Groep in het middelste dashboard. Een groot deel van het plastic is delicaat en aangenaam versierd met stevig aangebrachte metalen sierringen en glanzende stilistische lay-out.

Rijpositie en dashboard

Je zit prettig en hoog in de Kodiaq, kijkt neer op de maatschappij in hun traditionele hatchbacks en veel kleinere SUV’s, bijvoorbeeld de Audi Q2 en Seat Ateca. Maak echter dichtbij een Range Rover, en je voelt je abrupt heel weinig.

De rijpositie is moeilijk te beschuldigen, met veel veranderingen in de stoel en het geleidingswiel om alles precies in te stellen zoals jij het wilt. Het belangrijkste kleine probleem is dat aanpasbare lendensteun niet standaard op S- en SE-modellen op sectiesiveau is opgenomen.

Het dashboard van de Kodiaq is op samenhangende wijze uitgespreid en een makkie om te gebruiken. Er zijn veel enorme, duidelijk gemarkeerde vangsten, bijvoorbeeld die voor de sfeercontrole, die je effectief kunt vatten, terwijl de instrumenten in eerste instantie volkomen helder en ontcijferbaar zijn.

Perceivability, stoppen van sensoren en camera’s

Omdat de Kodiaq echt vierkant van vorm is, is het vaak eenvoudig om te zien. Je perspectief vooruit en vooruit, en zijwaarts wanneer je uit kruispunten komt, is in grote mate ongehinderd en zelfs over-de-beer-waarneembaarheid is niet echt afschuwelijk. De derde kolom met stoelen (indien aanwezig) doet echter een beetje een last op als deze wordt opgeheven.

Achteruitgaande sensoren zijn standaard aanwezig op SE trim of meer, terwijl sensoren vooraan en een region see scherm (dat op het touchscreen een vogelperspectief op het voertuig toont) als keuzes beschikbaar zijn. In het geval dat u nog steeds angstig bent om te stoppen, is een zelfonderbrekend raamwerk bovendien toegankelijk.

Van de SE L-trim krijg je verbazingwekkende, veelzijdige LED-koplampen die een eminente activiteit voltooien door je een weg te banen rond de avond.

Sat nav en infotainment

Kies een trim gescheiden van sectieniveau S en je krijgt standaard een 8.0in touchscreen. Dit is allesbehalve moeilijk om te werken, vanwege duidelijke, samenhangende menu’s, en er is nauwelijks uitstel tussen je knijpen op het scherm en wat je ook hebt gevraagd. Apparaten zoals een DAB-radio, een USB-bijlage en een mobiele telefoon als afspiegeling (Apple CarPlay en Android Auto) zijn bovendien standaard, terwijl SE L-trimmen werkte in sat-nav-bruikbaarheid.

Het range-verslaan editie-model heeft zelfs een op afstand opladen van de telefoon, terwijl een discretionair Technology Pack (toegankelijk op SE L trim of meer) uw Kodiaq kan transformeren in een wi-fi hotspot.

Bij de passage-afmeting van de Kodiaq line-up krijgt S-trim een ​​eenvoudiger 6,5-inch touchscreen met een DAB-radio en een USB-aansluiting.

Kwaliteit

De binnenkant van de Kodiaq is een buffet met delicate aanraakmaterialen en aangenaam gedempte vangsten en schakelaars; elke hardere kunststoffen worden goed buiten de site gehouden. Het zorgt ervoor dat rivalen zoals de Nissan X-Trail en Hyundai Santa Fe zich duidelijk van binnen in een lage leasepositie voelen en zelfs de Kia Sorento voor een groot deel van de kwaliteit begrenzen.

Alle modellen krijgen een geleidewiel omhuld door fijne koeienhuid, waardoor het een genot is om vast te houden. Er zijn enorm veel extravagante dashboards beschikbaar om de binnenkant van energie te voorzien in het geval dat je denkt dat de standaardlook enigszins saai is, terwijl de binnenkant van de light pack ervoor zorgt dat de Kodiaq van binnen iets geavanceerder wordt.

Voorruimte

Dit is een aanzienlijke SUV, dus je zult waarschijnlijk geen problemen ondervinden met een krappe helling – ongeacht of je een b-ball speler bent. De hoofdruimte is er in overvloed en de voorstoelen glijden ver naar achteren om iemand lang in de benen te verplichten, ondanks het feit dat de binnenkant van de Kodiaq niet zo breed is als een deel van zijn tegenstanders, zoals de Kia Sorento.

In de tussentijd zijn er tal van extra kamers; de ingangspockets zijn voldoende groot om een ​​enorme kan water in te slikken, er is een cubby onder de voorste armsteun en een voor de versnellingspook, die expliciet is gepland om je mobiele telefoon op te bergen.

Een discretionair convenience-pakket omvat capaciteitstrekkingen onder de bestuurders- en voorreizigersstoelen tegen een redelijke prijs.

Ruimte van achter

Bepaal het sectieniveau S-trim en je kunt gewoon vijf stoelen hebben, maar ga naar SE, SE L of Edition en er is een beslissing van zeven stoelen. Dan hebben de modellen SportLine en Scout natuurlijk zeven stoelen.

De tweede rij zitplaatsen schuift naar voren en naar achteren, maar met deze volledig teruggezet om extra ruimte te creëren om te bewegen in plaats van de opstapruimte, is er een behoorlijke hoeveelheid ruimte voor grotere volwassenen. Alles bij elkaar genomen, is er niet zoveel knieruimte als een Peugeot 5008; bij de kans dat je iets buitengewoons nodig hebt, is de Sorento nog groter. Zowel de 5008 als Sorento hebben ook een prominentere binnenbreedte, dus zijn beter voor het naast elkaar plaatsen van drie volwassenen.

De derde zitplaats van de Kodiaq (indien aanwezig) is veel minder open dan die in een 5008 en zeker de Sorento. Kleine kinderen zullen er helemaal voor open staan ​​om achterover te gaan zitten, maar jongeren en volwassenen moeten naar beneden vallen om hun hoofd te beschermen tegen het borstelen van de dakhemel. Extra ruimte om te bewegen is verstandig, zolang degenen die in de middelste kolom zitten hun stoelen niet buitensporig ver terug schuiven.

Ineenstorting van stoelen en aanpasbaarheid

Zoals we zojuist hebben besproken, schuift de middelste kolom in de Kodiaq naar achteren of naar voren, maar u kunt ook het punt van de rugleuningen wijzigen – handig wanneer een van uw reizigers van rust houdt.

Niet alleen schuift de middellijn in de Kodiaq naar voren en naar achteren in een 60/40 verdeling, maar u kunt ook het punt van de rugleuningen veranderen – handig wanneer een van uw reizigers van een dutje houdt. Deze leun achtercomponent en het inklappen van het rugleunvlak voor lange lasten heeft een waardevolle 40/20/40 verdeling.

De derde zitkolom (indien aanwezig) kan in de vloer worden opgeborgen als deze niet nodig is en in principe op te heffen is. Het is veelbetekenend dat alleen de middelste zitkolom Isofix-bevestigingen heeft, ondanks het feit dat u dit handige onderdeel aan de voorste reiziger kunt toevoegen voor een kleine premie.

Opstartruimte

Vijf-situ vormen (en zeven-situ varianten met de achterste stoelen opgeborgen in de vloer) hebben een kolossale laars; we hebben daar negen draagbare tassen geperst. Hoe dan ook, de schoen van een 5008 is groter en neemt 10 zakken in beslag, terwijl de Sorento’s zo langer en uitgebreider zijn dat het een indrukwekkende 11 zal kosten.

De vloer van de kofferbak is in wezen waterpas, voor zover je de variabele kofferbodem hebt gemonteerd en in de bovenste stand; dit onderdeel is standaard op algemene formulieren.

Met zwervers op elk van de zeven stoelen verschrompelt de koffer van de Kodiaq op indrukwekkende wijze, ondanks het feit dat er nog steeds ruimte is voor een pittige excursie naar de winkel of twee of drie kleine tassen. De tonneau-spreiding trekt over het gehele oppervlak van de laars wanneer de Kodiaq zich in een vijf-sitemodus bevindt en slim ruimtes weg onder de bagageruimte wanneer elk van de zeven stoelen vereist is.


Het bezitten van Skoda Kodiaq 2019

De 148bhp-weergave van de 2.0 TDI is hier een goede spot. Echt, het is een beetje chagrijniger dan de 189bhp vorm van een vergelijkbare motor, en zal meer serieus moeten werken als je gestapeld bent naar de dolboord, maar de gevallen van 51,4 mpg en 148g km zijn bescheiden tot het punt van haalbaarheid.

Op de afgesproken tijd zal er een module kruising zijn met CO2-emanaties van minder dan 100 gkm, voor de meer stedelijke koper die momenteel wordt opgezadeld met een Toyota RAV4 Hybrid. De 1.4 TSI is degene om op een strategische afstand te handhaven, want je ziet de laagste 40s tot de gallon, het beste scenario en het klinkt niet charmant

Kosten, beschermingsbijeenkomsten, MPG en CO2

De startwaarde van de Kodiaq ziet er zonder meer uitermate verleidelijk uit, maar dit levert u slechts vijf stoelen en de eenvoudige 123bhp 1.4 petroleummotor op. De bestverkopende motor is de 148bhp 2.0 diesel (badged 2.0 TDI 150) en dit kost een groot aantal kilo’s meer, ondanks het feit dat het, ondanks dat het tegenstanders ondermijnt, de Kia Sorento ondermijnt.

Herverkochte kijkcijfers worden geacht boven de meeste sleutels van tegenstanders te liggen en de Kodiaq zal u waarschijnlijk maandelijks minder terugbetalen dan voertuigen, bijvoorbeeld de Sorento en Nissan X-Trail in het geval u een PCP-fonds koopt .

In de tussentijd zijn de authentieke kilometers en CO2-emanaties van de Kodiaq niet zo aantrekkelijk als een proportionele Peugeot 5008, maar zijn ze net als de Sorento’s; onthoud dit voor het geval u een organiserende voertuigbestuurder bent die op zoek is naar minder duur voordeel in natura-beoordeling. Alles bij elkaar genomen, in onze certificeerbare True MPG-tests, behandelde het tweewielig aangedreven 2.0 TDI 150 geprogrammeerde model een goede gekoppelde 43.1 mpg.

Gebruik onze True MPG-minicomputer en kijk wat uw voertuig echt met de gallon doet

Uitrusting, keuzes en extra items

We denken dat SE BZ’s goed trimmen. Het is dus een stuk minder duur de volgende dimensie SE L, maar ondanks alles krijg je dubbele zone-atmosfeercontrole, achteruitrijssensoren, geprogrammeerde lichten en ruitenwissers, een conventioneel infotainmentraamwerk en reisbesturing. Sterker nog, zelfs nadat je de keuze voor zeven locaties en een aantal andere beslissingen hebt toegevoegd (we zouden Keyless Section / Begin voorschrijven, instortplaattafels, beweegbare lendensteun en rugleuninguitwerpgrepen van de achterbank), ondanks alles wat je ‘ Ik zal quids zijn.

SE L trimester verdient echter een kijkje; hij is standaard voorzien van een navigatiesysteem en u krijgt veel andere veel voorkomende luxe, waaronder veelzijdige LED-koplampen, Alcantara-stoelen, keyless passage en begin en een gecontroleerde achterkant.

De bovenste trims zijn, hoewel ze walgelijk zijn geprepareerd, te duur om zelfs maar aan te bevelen te denken, terwijl section-level S-trim behoorlijk fundamenteel is, ondanks het feit dat je wel basics krijgt, inclusief koeling.

Betrouwbaarheid

De Kodiaq is te nieuw om zelfs maar te overwegen in een van onze niet-aflatende kwaliteitsstudies te zijn belicht, maar Skoda als merk is een solide entertainer. Het voltooide dertiende (van de 32 merken) in ons meest recente overzicht, net onder Kia maar ver boven Nissan, Land Rover en Peugeot.

Bovendien wordt het grootste deel van de gladde delen van de Kodiaq meegedeeld aan verschillende auto’s in de line-up van Skoda, inclusief de Superb, dus ze worden geprobeerd en geprobeerd. Bij de kans dat er iets misgaat, bent u verzekerd van een garantiemaatschappij van drie jaar / 60.000 mijl; dit is goed, maar niet eens zo grondig als Kia’s zevenjarige verspreiding.

Welzijn en veiligheid

Beveiligingsorgaan Euro NCAP verleende de Skoda Kodiaq 2019 vijf sterren (van de vijf) voor welzijn in 2017. Het scoorde goed voor volwassen zekerheid en nadrukkelijk voor tyke-veiligheid, waarbij slechts een paar tarieffocussen achter tegenstanders vielen, bijvoorbeeld de X-Trail en Sorento. Onvolledig door het feit dat hij zelfbesturende crisisremmers (AEB) heeft die ook speciale aandacht schenkt aan standaard gemonteerde wandelaars door het hele assortiment, overtreft het de Sorento (die AEB heeft op alleen de topspecificatie) in de persoon te voet verzekering klasse. De X-Trail is echter nog veiliger voor wandelaars, vanwege de wrevelige kap.

Pad-keep-help en blinde-plekcontrole zijn standaard alleen op range-bestende Edition-modellen, maar kunnen worden toegevoegd aan minder dure trimmen. Er is ook een alternatief voor zij-airbags, een driver-zwakte-sensor en reishulp. De laatste kan straatnaamborden waarnemen en ze op het dashboard laten zien.

Beveiligingsmeester Thatcham Research verleende de Kodiaq een waardering van vier uit vijf voor verzet tegen inbraak en de volledige vijf sterren voor verzet tegen het stelen.


Besluit

De beste allrounder motor voldoet aan de midden-go-trim met 18-in-randen, reisbesturing, het acht-inch touchscreen en automatische verlichting en ruitenwissers. Zeven stoelen zijn hier een alternatief van € 1k, op de off chance dat je ze nodig hebt.

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: