Nieuwe Renault clio 2020 Beoordeling

Prijs: NB
  • Rijtest en Prestatie
  • Interieur
  • Ruimte
  • Veiligheid
3.1

Renault clio 2020 review en rating:

De kleine auto mag dan wel klein zijn, maar Renault heeft sinds de introductie in 1990 15 miljoen van Clios over de hele wereld verkocht. Dat een equivalent van de verkoop van een elke minuut van elke dag. Zou de nieuwe Renault Clio 2020 ook zo succesvol zijn?

Je zou denken dat, met al dat succes dat hij heeft, maar het is niet zo. De afslag van vierde generatie is een sterke auto verkoop in Europa, maar al die mopperende over de kwaliteit van het Interieur.

Wat kunnen wij zeggen over het exterieur design?

Misschien is dat de vierde en vijfde generatie zo moeilijk van elkaar te onderscheiden zijn, althans voor de toevallige blik. Het basissilhouet is nauwelijks veranderd, en je zou een micrometer moeten hebben om te ontdekken dat het hijzo’n 12 mm korter is dan van vorige jaar.

De vormgeving is hetzelfde, de voor- en achterlichten zijn nieuw, de deur is iets anders van vorm en een kleinere achterklep die niet kan worden geslagen bij een aanrijding achteraan en daardoor goedkoper te monteren en te garanderen is.

Hoe ziet het Interieur Renault clio 2020 eruit?

Het stelt de ingenieurs van Renault in staat om meer ruimte in te delen, maar met een kortere totale lengte. Met 391 liter is de bagageruimte ruimer dan bij sommige modellen met een groter luik, terwijl er voldoende ruimte is voor de bestuurder en de passagiersstoel.

er is Niet zo veel ruimte voor de mensen van achter zitten, en de lijn van het raam was iets te hoog, wat de claustrofobie stimuleert, maar in ieder geval zijn de hoofdsteunen van de voorstoel versmald, waardoor de mensen achterin de auto naar buiten konden kijken.
Grote interne winst

Mk4 types houden vast aan het oude Franse cliché van alle stijlen en de breekbare, breekbare stof. Deze is echter een grote verbetering, gevuld met zachte plastic, duur aanvoelende schakelaars en (afhankelijk van de versie) 9,3-inch iPad-stijl touchscreen is geweldig voor het pronken met de software R-Link.

Het algemene effect is indrukwekkend, beweging van goedkope en vrolijke gevoel voor de juiste premie. We zouden zelfs zeggen dat het interieur beter is dan wat je in de Volkswagen Polo krijgt, met het voorbehoud dat Renault ons tot nu toe alleen maar laat aanzetten tot hoogwaardige modellen.

Hoe is het om mee te rijden?

Er zijn van hoge kwaliteit, met inbegrip van varianten van de nieuwe RS-Line, die u de sfeer van ervaring geeft Ricciardo (sportieve carrosserie kit met inbegrip van elementvleugel F1-stijl voorbumper en grote kuipstoelen) zonder de kostenfactor passende RS-model.

Helaas heeft Renault bij de lancering in Portugal besloten om de testauto met RS-Line op te zadelen met een 1,3-liter turbobenzinemotor van zijn 96 kW viercilinder en een DCT-versnellingsbak met dubbele koppeling met zeven versnellingen.

Beide gaan niet goed samen – de versnellingsbak is traag, luidruchtig en luidruchtig bij hoge toerentallen. Bovendien een positieve reis als board, hartkloppingen en angst over de kleinste oppervlakkige imperfecties, tot op het punt van intense irritatie.
Veel, veel beter is het model van Intent met een 74 kW 1,0-liter turbobenzinemotor van 1,0 liter en een handgeschakelde vijftrapsversnellingsbak, wat zorgt voor een zoetere combinatie.

En zelfs als de motor veel krachtiger is, is het ook veel minder agressief in het oor.

In deze vorm werd hij leuk om mee te rijden – nou ja, dat zou het zijn als het stuur echt aanvoelt en feedback geeft. Helaas niet.
Net zo triest, gezien de vraag naar de automatische versnellingsbak en de motorverplaatsing in dit segment, is het een combinatie van een inferieure grotere motor en automatische DCT die hier in het tweede kwartaal van volgend jaar op de markt komt.

We begonnen onze nieuwe drive-by test met de adaptieve cruise control met behulp van een file, die we, zoals we zeggen alles wat we nog niet hebben geprobeerd in de andere auto, maar het is zeer effectief.

Besteed extra en je krijgt ook een rijbaanfunctie die de effecten van pingpong op de snelweg tegenhoudt als de besturing tussen de witte lijnen door draait.
Het is een zeer effectief, indrukwekkend systeem, dat het gevoel geeft dat het een veel groter, volwassener type auto is.

En dat is het punt. Dat is wat Renault hier heeft gedaan. Ooit was hij klein, sprankelend en leuk. Dat is nu weg, vervangen door iets soberder, maar in veel opzichten bevredigender.

Hoe veilig is Renault clio 2020?

Het beveiligingssysteem die geïnstalleerd is, is waarschijnlijk het meest uitgebreide tot nu toe en is mogelijk gemaakt door het gebruik van het CMF-B modulaire platform. Dit platform maakt gebruik van hoogelastisch grensstaal en constructielijmen die de veerkracht van de auto bij botsingen en slijtage moeten verbeteren.

De inzittenden worden bij een ongeval beschermd door een bestuurdersairbag, een gordijnairbag met hoog volume, gordelairbags, gordelspanners met lastbegrenzers en Isofix-bevestigingselementen die voldoen aan de nieuwe standaardmaat.

Als eerste in het gamma heeft Renault een noodremsysteem met een voetgangers- en fietsendetectiesysteem ingezet.

De nieuwe Renault is uitgerust met een automatische auto van niveau 2, met een assistent voor weg- en verkeersopstoppingen, een adaptieve cruisecontrol met stop and go, een snelheidsbegrenzer, dode hoeken, een waarschuwing bij het verlaten van de rijstrook en een verkeersbord.

U zult zich ook zeer veilig voelen (standaarduitrusting inclusief ultra heldere LED-lampjes, verkeersbordenherkenning, autonoom noodremmen en het onderhouden van de rijstrook) en heel ontspannen. De algehele verbetering was helemaal niet slecht voor een kleine auto, al is het ook hier weer alleen maar als je de RS-Line modellen vermijdt.

 

 

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: