Nieuwe Range Rover Evoque 2020 Beoordeling

Prijs: 55.700 €
  • Prestaties
  • Interieur
  • Betrouwbaarheid
  • Veiligheid
  • Rijtest
3.4

Range Rover Evoque 2020 Review en rating:

2020 Range Rover Evoque is een van de vele voertuigen die dit jaar op de markt komen. Hij heeft dezelfde design behouden als vorige jaar maar met nieuwe opties.

Andere nieuwe kenmerken zijn onder meer de behuizing voor deze SUV-wielen, een langere wielbasis en een krachtige turbomotor. Met turbo aandrijving, die helpt om het off-road vermogen.

Wat kunnen wij zeggen over de motor prestaties?

Hij kan 246 pk en 269 koppel van de motor produceren.

De motor werkt op een automatische transmissie met 9 versnellingen. De vierwielaandrijving en kan versnellen van 0 naar 100 km per uur in 7 seconden.

Zoals nieuwe auto’s zal hij  zijn eigen frisse set van interieurkenmerken en veiligheidsmaatregelen bieden.

Hoe ziet het Interieur van Range Rover Evoque 2020 eruit?

Hij bied plaats aan maximaal 5 personen, waardoor ze extra steun en extra beenruimte op de achterbank krijgen.

Het interieur bevat een gebogen oppervlak van wol, kunstsuède. En ook enkele gerecyclede materialen, naast de traditionele lederen stoelen als optie.

Andere kenmerken van het interieur zijn onder meer de ClearSight Ground See. Er is ook een nieuwe systeem met drie vaste camera’s in de grille.

De zijspiegel van de voordeur die de bestuurder een zicht op de grond voor de wielen van de auto biedt.  Er is ook Cruisecontrol die tijdens het rijden op de snelweg de totale rijervaring verbetert.

Op het gebied van veiligheid zijn standaard voorzieningen als de veiligheidssloten voor de achterdeur en de stoelbevestigingen voor kinderen. Een waarschuwingssysteem voor een botsing naar voren om de bestuurder op de hoogte te houden van mogelijke ongelukken.

Met dit systeem is er ook een automatische rem- en aandachtsmonitor die de bestuurder bewuster maakt. Dat de auto remt in geval van een ongeval. Een beter afgesteld 4-wiel ABS om de tractie en stabiliteit te installeren. In combinatie met wat LED-verlichting die de bestuurder in staat stelt om verder te kijken.

Hoe is het om met Range Rover Evoque 2020 te rijden?

Hij wordt geleverd met een 2,0-liter viercilinder met turbolader en een vermogen van 246 pk. R-Dynamic-modellen deze motorpartner met een mild hybride systeem, dat het vermogen opvoert tot 296 pk.

Een automatische versnellingsbak met negen versnellingen wordt standaard bij beide geleverd.

De basismotor is niet krachtig genoeg, maar levert voldoende vermogen voor dagelijks gebruik.

De R-Dynamic hebben een krachtigere acceleratie dankzij hun gas-elektrische aandrijflijnen. Critici zijn verdeeld over de versnellingsbak, waarbij sommige van de bevindingen dat de versnellingsbak op tijd schakeld. Anderen opmerkten dat de versnellingsbak knapper zou kunnen zijn.

Modellen met een benzine-elektrische aandrijflijn krijgen 1 mpg in de stad maar verliezen er een op de snelweg. De cijfers onder het gemiddelde onder het luxesubcompact SUV.

De vierwielaangedreven is misschien niet zo wendbaar als de Jaguar E-Pace of de BMW X1. Maar, de deal bleek zelfverzekerd en de inzittenden toch comfortabel te houden.

Rijtest: Hij on-road is stil, maar de glans is off-road.

Dit heeft geleid tot de klasse in het vermogen tot avontuur, grotendeels dankzij standaard kenmerken zoals het Terrain Response systeem. Dat zich automatisch aanpast aan verschillende omstandigheden.

Evoque heeft ook een bodemvrijheid van 8,3 inch en een waaddiepte van 23,6 inch.

Hij kan ook tot 3968 kg slepen als het uitgerust is.

Is Range Rover Evoque 2020 een goeie SUV?

Hij is een luxe subcompacte SUV die vrij goed is. Hij heeft een high-end cabine met veel hightech beveiligingsfuncties, standaard vierwielaandrijving en een solide weggedrag.

De prestaties zijn echter niet perfect. Bodems zijn minder krachtig voor een SUV-weging en de transmissie en besturing kunnen nauwkeuriger zijn. Dit is een van de beste terreinauto’s in deze klasse. Veel concurrenten bieden meer laadruimte, een hoge betrouwbaarheidsbeoordeling en ook brandstofverbruik

Hoe ziet het Interieur eruit?

De inzittenden voorin krijgen 10-voudig elektrisch verstelbare stoelen. De opties omvatten een geventileerde en verwarmde voorzetels, het masseren voorzetels, verwarmde achterzetels, verbeterde leerstoffering, en verwarmd stuurwiel.

De voorzetels zijn comfortabel en ondersteunend. De achterzetels hebben weinig knieruimte dan de vorige generatie, de achterbankruimte is een beetje krap.

Hij heeft twee volledige LATCH-verbindingen om een kinderautostoeltje te beveiligen.

Zoals u van een luxe SUV mag verwachten, heeft hij een premium Interieur. Dit charmante, rustige en met een zacht aanvoelende oppervlak.

Hij heeft 21,5 kubieke meter ruimte achter de achterbank en 50,5 kubieke meter met neergeklapte achterbank. Dat is ongeveer het gemiddelde voor de klasse, hoewel rivalen zoals de Jaguar E-Pace meer ruimte hebben.

standaarduitrusting met inbegrip van een 10-inch touchscreen:

  • Wi-Fi hotspot
  • Android Auto, Apple CarPlay
  • navigatiesysteem
  • Bluetooth, USB-poort en een zes-luidspreker stereo.
  • Een 10 inch aanraakscherm
  • evenals het head-up display, een digitaal instrumentencluster
  • Meridian stereo
  • satellietradio
  • HD-radio en een schuifdak

Hoewel de Touch Pro Duo-interface een stap verder is dan het oude InControl-interface. Het aanraakscherm is tijdens het rijden moeilijk af te lezen. Smartphone-gebruikers zullen de Apple standaard CarPlay en Android Auto waarderen.

Welke modellen komen ermee?

Hij is een subcompacte luxe SUV die verkrijgbaar is in zes uitrustingsniveaus:

  • S
  • SE
  • First Edition
  • R-Dynamic S
  • R-Dynamic SE en R-Dynamic HSE

S en SE zijn redelijk goed uitgerust. En de versie van de R-Dynamic voegt een sportieve externe Design en een krachtigere motor toe. Als u wilt dat hij volledig is opgeladen, zie First Edition of HSE R-Dynamic.

S-, SE- en First Edition-modellen worden geleverd met een 2,0-liter viercilindermotor. Met turbocompressor die 246 pk en 269 Nw koppel levert.

R-Dynamische hebben dezelfde motor. Die gekoppeld is aan een 48-volt mild-hybride systeem dat het vermogen met 296 pk en 295 Nw koppel verhoogt. Beide motoren zijn aangesloten op een automatische transmissie met negen versnellingen en vierwielaandrijving.

Over de uitrustingen?

  • 18-inch wielen
  • Automatische ruitenwissers,
  • Elektrisch inklapbare verwarmde spiegels,
  • Sleutelloze ontsteking,
  • parkeersensoren voor en achter
  • Automatisch dimmende buitenspiegels
  • Achteruitkijkcamera met geleiding van een aanhangeroppikhaak.

Binnen, zult u macht-verstelbare voorzetels, leerzetels, 40/20/40 gespleten achterzetel, auto-dimmen achteruitkijkspiegel, dual-zone klimaatcontrole, 10 duimaanrakingsscherm. Androïde Auto Apple CarPlay en verenigbaarheid, systeemnavigatie, WiFi-hotspot, en een zes-luidspreker audiosysteem met USB-poort vinden.

En S komt ook standaard. Met Terrain Response 2 Suite heo het voertuig zich gedraagt op de vooraf ingestelde instellingen Zoals bij sneeuw, modder en routines. Hill descent control; en All-Terrain Progress Control, die fungeert als een low-speed cruise control.

En de SE. Voegt:

  • 20 inch, xenon koplampen,
  • LED dagrijverlichting, grootlicht automatisch,
  • Liftgate hands-free, sleutelloze toegang, geheugeninstellingen voor de voorstoelen,
  • De camera surround-view parking (die frontaal gerichte Ground View-camera omvat voor wat zich onder de voorwielen bevindt),
  • De functie van zelfparkeren, en touch Pro Duo infotainment arrangement met twee 10-inch touchscreen.

Hoe veilig is de Land Rover Evoque 2020?

Zowel de National Highway Traffic Safety Administration als het Insurance Institute for Highway Safety hadden. De  crashtest is opnieuw uitgevoerd.

Hij wordt standaard geleverd met enige hulp van de bestuurder. Waaronder:

  • Achteruitkijkcamera,
  • Waarschuwing en een prebotsingsremsysteem,
  • Parkeersensoren voor en achter,
  • Rijstrookassistentie,
  • Verkeersbordenherkenning en toezicht op de conditie van de bestuurder.

De bestuurder kan optioneel worden voorzien van ondersteuning, waaronder:

  • Automatisch remmen in hoge snelheid
  • Een parkeercamera met zicht rondom
  • Loodrechte en parallelle parkeerhulp,
  • Achterste gedenkteken voor dwarsverkeer, dode hoeken,
  • Waaddieptesensor,
  • Head-up display,
  • Adaptieve cruisecontrol
  • Een veilige uitrijhulp, die waarschuwt voor het verlaten van de achterste naderende auto.

Het is ook beschikbaar met ClearSight ClearSight grond- en achteraanzicht. Zoals, ClearSight Ground View gebruik maakt van een camera aan de voorzijde om bijna “door” de motorkap te kijken.

Besluit:

 Land Rover is een geweldige terreinauto die u op de weg vertrouwt en er van geniet. Hij heeft een premium Interieur en wordt standaard geleverd met veel hightech veiligheidsvoorzieningen.

Hij heeft ook deze luxueuze subcompacte SUV met een ondermaatse betrouwbaarheidsklasse. En de Startprijs is voordelig.

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: