Mitsubishi Eclipse (2020) Beoordeling

Prijs: NB
  • Rijtest & Prestaries
  • Interieur
  • Ontwerp
  • Kosten en Co²-uitstoot
2.1

Besluit:

Wij adviseren u Mitsubishi Eclipse 2020 Cross SE, omdat deze nu standaard actieve veiligheidsfuncties en bevat de functies die u zeker wilt.

  • Mitsubishi Eclipse 2020 review:

mitsubishi eclipse 2020

Mitsubishi is niet erg aanwezig in Belgie en de nieuwe mitsubishi eclipse 2020 is een relatief nieuw voertuig. Daarom kan wat extra onderzoek nodig zijn.



In sommige opzichten is de nieuwe Mitsubishi Eclipse (2020) Cross een leuke verrassing. Hij heeft een krachtige motor, een eenvoudig te gebruiken infotainmentsysteem en solide garanties. Maar een hele reeks problemen verhindert dat het kruis echt concurrerend is. De rijkwaliteit van de nieuwe Mitsubishi Eclipse Cross is geweldig. Door de zachte vering voelt deze SUV zich niet aangeplant of verbonden met de weg. Ook de wegligging heeft eronder te lijden.

Onder de juiste omstandigheden kan de nieuwe  nieuwe Mitsubishi Eclipse Cross zich goed verdedigen dankzij het indrukwekkende aantal voorzieningen in de lagere versies. Al met al denken we echter dat je gelukkiger zult zijn met concurrenten als de Honda HR-V, de sportieve Hyundai Kona of de Subaru Crosstrek, een avontuurlijk georiënteerd bedrijf.

  • Welke model van nieuwe Mitsubishi Eclipse raad denieuwsteautos.be u aan?

Wij adviseren de midrange SE versie voor Eclipse Cross. Deze model wordt standaard geleverd met de meeste functies die u waarschijnlijk nodig heeft. Met name is het dit jaar ook standaard voorzien van een reeks veiligheidsgereedschappen voor de bestuurder, waaronder crashbestrijding en dodehoekcontrole.

  • Mitsubishi Eclipse modellen:

Het Mitsubishi Eclipse 2020 is verkrijgbaar in vier versies: ES, LE, SE en SEL. Elk uitrustingsniveau is beschikbaar met vierwielaandrijving of vierwielaandrijving, de laatste wordt S-AWC door Mitsubishi genoemd. Het vermogen komt van een 1,5-liter viercilindermotor met turbolader (152 pk, 184 koppel) die is aangesloten op een traploze automatische transmissie.

De standaarduitrusting van de ES trim bestaat uit lichtmetalen 16-inchwielen, LED-dagrijlichten, mistlampen en verwarmde spiegels. Binnenin vindt u een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, 60/40 achterbank, een achteruitrijcamera, cruisecontrol, automatische klimaatregeling, een 7-inch multimedia-touchscreen, Bluetooth, een USB-poort en een vier-luidspreker-audiosysteem.

LE kleedt omhoog een beetje met zwarte buitenversiering en 18 inch zwarte legeringswielen van de LE. U hebt ook verwarmde voorzetels, een ver aanrakingscontrolemechanisme voor het infotainmentsysteem, Apple CarPlay en Androïde Auto, stembevelen, een satellietradio en een tweede USB-haven.

De SE profiteert van comfort- en luxeverbeteringen, zoals een druk op de knop proximity starter, een met leer omwikkeld stuurwiel, een stereo-installatie met zes luidsprekers, een tweezone-airconditioner en een centrale armleuning. op de achterstoelen. Voor 2020 heeft de SE ook een noodrem met voetgangerdetectie, een waarschuwing voor het verlaten van de rijstrook, dodehoekbewaking met waarschuwing voor dwarsverkeer achterin en automatisch grootlicht.

De premium SEL-lijn omvat LED-koplampen, lederen bekleding, elektrisch verstelbare bestuurdersstoel, head-up display en panoramisch zicht op het parkeersysteem. Het Touring-pakket, dat alleen beschikbaar is op de SEL-versie, omvat een panoramisch schuifdak, een automatisch dimmende achteruitkijkspiegel, het Rockford Fosgate Premium Stereo System, een verwarmd stuurwiel, verwarmde achterbank, een snelle noodstop en een adaptieve cruise control.

  • Hoe veilig is de nieuwe Mitsubishi Eclipse (2020)?

Het Mitsubishi Eclipse Cross heeft geen volledige veiligheidsgegevens, dus we kunnen geen punten in deze categorie toewijzen.

De bestaande beveiligingsgegevens zijn echter bemoedigend en er zijn actieve technologieën toegevoegd aan meer versies voor de nieuwe Mitsubishi Eclipse Cross.

Dit jaar is het Eclipse Cross 2020 uitgerust met automatische voetgangerdetectie, noodremming, waarschuwing bij het verlaten van de rijstrook en automatische koplampen, standaard op de toonaangevende SE- en SEL-versies. Dat betekent dat er nog twee extra uitrustingsstukken zonder zijn, maar het is beter dan premium.

  • Waarschuw de bestuurder bij een dreigende botsing en rem indien nodig.
  • Waarschuwing bij vertrek van de rijstrook
  • Controleert de positie van de auto op een rijstrook en waarschuwt de bestuurder voor ongemeld vertrek.
  • Waarschuwing voor blinde vlekken
  • Waarschuwt de bestuurder voor naderende voertuigen in aangrenzende rijstroken.
  • IIHS classificatie
  • Het Instituut voor Verkeersveiligheidsverzekering maakt gebruik van uitgebreide botsproeven om de veiligheid van auto’s te bepalen.

Hoewel er geen 2020-gegevens beschikbaar zijn en de NHTSA heeft de Eclipse cross nooit getest in een crashtest heeft het model 2019 een Top Safety Pick Award van de IIHS gewonnen. Wij geloven dan ook dat uitgebreide actieve technologie de kansen niet zal schaden. Lighthouses heeft alleen de “Acceptable” en “Bad” levels voor standaard en verbeterde versies ontvangen.

  • Het ontwerp & design:

De Mitsubishi Eclipse Cross 2020 is een SUV met een strakke uitstraling, maar heeft last van de details. We geven hem 2 van de 5 voor zijn totale ontwerp.

Mitsubishi heeft een unieke voorkant, zoals Lexus of Nissan, geadopteerd die begint te groeien. Het Eclipse-kruis is goed voor zijn plaatje, maar het zijn de details die de dingen twijfelachtig maken. De verchroomde bekleding van de voor- en achterzijde is op zijn best begaanbaar, en hoewel het gezicht aantrekkelijk is, is de staart een beetje rommelig met de gespleten achterruit en het ontwerp van het achterlicht over de volle breedte.

Het lijkt erop dat het grootste deel van het ontwerpbudget buitenshuis is besteed, omdat het interieur eruit ziet als een veel oudere SUV. Geen enkel designelement is bijzonder geïnspireerd of origineel, en de meeste basismaterialen zijn niet goed verborgen of zeldzaam.

  • Hoe ziet het Interieur eruit?

Het Mitsubishi Eclipse Cross heeft veel exterieurstyling, maar snijdt de weg van comfort en kwaliteit.

Wiggen zijn geweldig voor hefboomwerking (of stijl), maar niet zozeer voor comfort. Het Eclipse Cross getuigt hiervan, met een schone buitenkant die aan de binnenkant minder indrukwekkend is. De voorzetels bieden voldoende ondersteuning, maar zijn niet goed versterkt voor zijdelingse ondersteuning. Beide compartimenten zijn handmatig verstelbaar. Vermogen is alleen beschikbaar op de bovenbekleding en de bestuurdersstoel.

De achterbank is het beste voor twee volwassenen en 3 kinderen – en hoewel de achterbank naar voren en naar achteren kan schuiven en kantelen, is de hoofdruimte beperkt en is de ruimte voor de benen van kinderen gemiddeld. Achter de achterbank is er 22 kubieke meter laadruimte, maar de laadvloer is 4 inch hoger dan de passagiersstoel, wat een vreemde ruimte creëert wanneer de stoelen naar voren worden geschoven. Met de vlakke achterbank verbetert de laadruimte tot 48 kubieke meter, maar sommige kleinere cross-overs, zoals de Honda HR-V, bieden meer ruimte.

De kwaliteit van de materialen is een ander probleem, want als concurrenten zachte materialen en andere fijnere afwerking gebruiken om de kosten te drukken, lijkt Mitsubishi kunststoffen en goedkope bekleding.

  • Prestaties en rijtest:

De nieuwe Mitsubishi Eclipse Cross  biedt een populaire aandrijflijn configuratie die de prestaties van zijn rivalen mist.

De enige aandrijflijn die beschikbaar is in de nieuwe Mitsubishi Eclipse Cross is een 1,5-liter turbo-4 die 152 pk ontwikkelt. Hij is gekoppeld aan een CVT-transmissie en een voor- of optionele vierwielaandrijving. Dit is een goede keuze voor kleine cross-overs, maar het gebrek aan vermogen en een besluiteloze CVT maken de Eclipse cross trager dan de concurrentie met een behoorlijke marge. Een gebrek aan vermogen leidt meestal tot brandstofbesparing, maar ook hier is dat niet het geval.

De rijbeleving van de nieuwe Mitsubishi Eclipse Cross  is de drijvende kracht achter de rit: het richtingsgevoel en het zelfverzekerde rijden, maar het overmatige weggeluid en het zoemgeluid dat kenmerkend is voor de CVT-transmissie waren aanwezig bij snelheden op de snelweg en de remgevoeligheid was uiterst comfortabel.

Het uitstoot en de kosten:

Hoewel minder krachtig, is het Mitsubishi Eclipse Cross niet efficiënt genoeg om het verschil te maken.



De EPA bekroond Eclipse Cross 26 mpg in de stad, 29 snelwegen en 27 handsets, de Eclipse Cross front-drive basis. Vergeleken met concurrenten die meer vermogen en een beter brandstofverbruik bieden met vergelijkbare aandrijflijnen, is dit een gemiddelde voor ons.

De vierwielaandrijving verlaagt deze cijfers van één naar 25/28/26 mpg, en hoewel de motor van Eclipse een turbo heeft, is alleen gewone benzine nodig.

 

 

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: