Nieuwe Mercedes SLC 2020 Beoordeling

Prijs: 65 045,40 €
  • Prestaties
  • Interieur
  • Design
  • Kosten
3.3

Samenvatting

Voordelen:

  • Opvouwbare Verfijning
  • Beschikbare functies zoals Airscarf
  • SLC 43 is een echte sportwagen.

Nadelen:

  • SLC 300 is niet zo leuk als het zou moeten zijn.
  • Wordt niet vervangen na 2020
  • Strak voor lange of brede bestuurders

Nieuwe Mercedes SLC 2020 wordt de laatste kleine sportwagen met een badge, althans voor de nabije toekomst. Mercedes zei dat het de SLC Klasse na jaar zou stoppen, zonder vervanging.

Wat is er nieuwe in 2020

Voor 2020 voegt de SLC 300 en de SLC AMG er 43 Final Edition aan toe, waaronder de grijze lak van de SLC 300 en de felgele SLC op 43 jaar. Beide krijgen ook de speciale details van styling en badges om 24 jaar in de markt te blijven.

SLC is in de loop der jaren een paar keer aangepast en twee keer herontworpen, wat resulteerde in de huidige Mercedes cabrioletstyling van de oudere carrosserie. Hij heeft een vooruitstrevende proporties en de juiste aandacht voor detail van binnen en buiten, hoewel het interieur in een nieuw tijdperk van aanraking is verouderd.

In de vorm van de SLC 300 produceert Mercedes turbo-four 241 pk voor een tijd van 5,7 seconden om van 0 naar 100 km per uur te graken, dankzij de achterwielaandrijving en een automatische 9-versnellingsbak. Wij zullen meer hitte SLC 43 AMG, echter, met een twin-turbo V-6 en 385 pk en een verbeterde rijdynamiek hebben. SLC is niet interessant om als directe concurrent te rijden, hoewel we geen echte klachten hebben vanuit het oogpunt van rijcomfort.

Geschikt voor slechts twee personen, 2020 SLC is handig in termen van been- en schouderruimte, en minder bagageruimte, zelfs voor een kleine sportwagen. De snelle actie hierboven helpt niet om een aantal van deze tekortkomingen te compenseren, evenals de vreugde van het open dak van de auto.

Wat bied Mercedes van Interieur in nieuwe SLC

Het is moeilijk om de Mercedes op kwaliteit te betrappen, maar in 2020 is de nieuwe SLC een oefening in compromis. Grote stoelen en materialen compenseren de vreselijke laadruimte en de binnenruimte is beperkt.

Gestapeld tegen de concurrentie biedt de SLC ruimte …. het gemiddelde van de tweezitsconverteerbare sportwagen dus. De hoofdruimte is goed, en een behoorlijke kniekamer, maar weinig beenruimte voor hoge inzittenden. beperkte bagage samen, met een capaciteit van 10,1 kubieke meter met de bovenkant omhoog, maar slechts 6,4 kubussen met een hard vouwend dak opgeborgen. Onder de laadvloer bevindt zich een rugzak met opbergvak ter grootte van een rugzak.

De kwaliteit van het interieur, zoals de Mercedes, is uitstekend, met comfortabele stoelen en de steun van de cabrioletvriendelijke voorzieningen zoals de “Airscarf”-ventilatie. De hardtop van de sectie kan snel worden weggeklapt en kan worden verlaagd of verhoogd bij snelheden van minder dan 30 km.

Nieuwe Motor Prestaties in 2020

Nieuwe SLC assortiment van goedaardig weekend speelgoed voor echt spannende sport cabrio, maar sommige concurrenten bieden meer plezier.

De kleinste Mercedes sportwagen is er in twee smaken, een voor de mainstream en een meer hardcore. De SLC 2020 Base 300 wordt geleverd met een turbo-vier 2.0-liter, 9-versnellingsautomaat en achterwielaandrijving. De beproefde aandrijflijn is goed voor 241 pk, wat genoeg is om snel van de lijn te motiveren, maar niet zo karakteristiek als de voormalige V-6 in de oude SLK 350.

Motorupgrades worden geleverd in de vorm van de SLC 43 AMG, die gebruik maakt van een V-6 met dubbele turbo en 385 pk. Zoals zijn betere cijfers suggereren, is deze machine veel sneller en responsiever, dankzij een hardere versie van dezelfde transmissie. In de Sport-+-modus – een van de vijf rijmodi die samen met Eco, Comfort, Sport en personenauto’s zijn geselecteerd – was het een kleine sportwagen, en het Dynamic Handling-pakket verhoogt het onderstel, de remmen en het achterdifferentieel.

Goede rijkwaliteit dankzij adaptieve dempers, maar de auto met korte wielbasis en grote wielen wacht nog steeds op veel hakwerk, ongeacht hoe competent de vering is. Hoewel het leuk is, is zelfs de AMG-versie van de nieuwe SLC niet zo betrokken als concurrenten zoals de Porsche 718 of de nieuwe BMW Z4.

SLC Ontwerp

Mercedes SLC blijft jarenlang stijlvol, dankzij de aandacht voor detail en regelmatige updates.

sportwagens hebben over het algemeen enkele van de langste productontwikkelingscycli van elk nieuw voertuig vanwege het lage verkoopvolume, en wanneer ze vervangen of geannuleerd moeten worden, zien de meeste er ernstig verouderd uit. Nieuwe SLC 2020 is succesvol geworden tegen dit fenomeen, met het aandeel van vooroverleunende en Mercedes-merkdetails zoals LED-verlichting en grille die nog steeds eigentijds zijn.

Interieur ging niet zo goed, met een zwenk van knoppen en het scherm infotainment center stack is klein met de laatste generatie software. Het geluid is ouder, maar de kwaliteit van de ingrediënten is geweldig.

Hoe veilig is de nieuwe SLC

Mercedes SLC is nooit getest op crashen en zal in 2020 ook nooit getest worden vanwege het lage verkoopvolume. Zonder gegevens kunnen we hier geen waarde geven.

Er zijn echter uitgebreide veiligheidsvoorzieningen die de SLC standaard en optioneel maken, zoals actieve hoofdsteunen en automatische noodstop met waarschuwing voor een botsing naar voren. Opties zijn onder andere een adaptieve cruise control, automatische grootlichtautomaat, dodehoekbewaking en rijstrookcontrole.

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: