Nieuwe Lamborghini Urus 2019 Beoordeling

Prijs € 274.844
  • Rijtest
  • Interieur
  • Passagiersruimte
  • veiligheid en betrouwbaarheid
4

Samenvatting

Het is misschien niet de verstandige SUV-keuze, maar de Urus combineert een overweldigend tempo met comfort en voldoende functionaliteit om elke dag bruikbaar te zijn

Lamborghini Urus 2019 Prijs:

Prijs begint vanaf 274.844 Euro

Lamborghini Urus 2019 motor:

  • AANTAL CILINDERS: 8
  • BOOR X TREK86 x 86 mm (3.39 X 3.39 in)
  • MAX. POWER650 CV (478 kW) @ 6,000 rpm
  • MAX. KOPPEL850 Nm (626,93 lb.-ft.) @ 2.250-4.500 rpm
  • MAXIMUMSNELHEID VAN DE MOTOR: 6.800 tpm
  • TRANSMISSIETYPE Vierwielaandrijving met sperdifferentieel en asymmetrische / dynamische koppelverdeling (Torsen-type)

Lamborghini Urus 2019 Performance:

  • MAX. SNELHEID: 305 km / h
  • VERSNELLING: 0-100 KM / H (0-62 MPH) 3.6 s
  • VERSNELLING: 0-200 KM / H (0-124 MPH)12.8 s
  • BRAKING: 100-0 KM/H (62-0 MPH)33,7 m

Lamborghini Urus 2019 afmetingen en gewicht:

  • LEEGGEWICHT (DIN-CURB)<2.200 kg (<4.850 lb)
  • LENGTE 5,112 mm (201,26 in)
  • BREEDTE EXCL. SPIEGELS2.016 mm (79.37 in)
  • WIDTH INCL. SPIEGELS2.181 mm (85.87 in)
  • HOOGTE1638 mm (64.5 in)
  • WIELBASIS3.003 mm (118.23 in)
  • VOLUME BAGAGERUIMTE (VOORKANT)5 stoelen: 616 l (21,75 cu. Ft.) – 4 stoelen: 574 l (20.27 cu.ft.)
  • INHOUD / RESERVE BRANDSTOFTANK75 en 85 l (19.81 of 22.45 gal)

Lamborghini Urus 2019 CO2-uitstoot:

GECOMBINEERDE: 12,7 l / 100 km

CO2-UITSTOOT: 325 g / km

EMISSIERECHT: EU-verordening 715/2007

Lamborghini Urus 2019 Rijtest:

Een snelle blik op de 22-inch reuzenwielen op onze testauto (de 21-inch wielen zijn standaard en kunnen zelfs 23 inch zijn) kan u doen denken dat Lamborghini Urus 2019 net zo comfortabel zal zijn als het rijden in een winkelwagentje op golfplaat. Gelukkig is dit niet het geval, dankzij de standaard luchtvering met vele intelligente elektronische bedieningselementen.

Ja, je hebt het gevoel dat de auto een beetje schuddert als hij van de weg af brokkelt, vooral bij lage snelheden, maar het is nog nooit zo oncomfortabel geweest. Lamborghini Urus 2019 geeft zeker de voorkeur aan zachtere oppervlakken, waaruit blijkt dat hij zich ontspant op de golvende Tarmac met de vering in zijn zachtere Strada-instelling. Ondanks dat hij zelfgenoegzaam is, vermijdt u zich altijd zwelgend of ongecontroleerd te voelen.

Zelfs als je de Sportmodus voor de vering kiest, is er genoeg om alle problemen aan te pakken, behalve de ergste kuilen, voor het geval je van een ballast houdt. De stevigere instelling, Corsa, is echter beter voor het circuit of de zachtere continentale wegen. Blijf echter op Strada of Sport, en je zult het heel gemakkelijk vinden om met Lamborghini Urus 2019 te leven in alledaagse rijsituaties.

Nu we alle gevoelige punten hebben geëlimineerd, laten we ons concentreren op het spannende: het rijgedrag en de prestaties. Voor iets dat meer dan twee ton weegt, verandert Lamborghini Urus 2019 zeker in bochten met veel enthousiasme. De richting is snel en het wordt sneller naarmate je meer aan het stuur draait. Hoewel de weging in dat geval een beetje onnatuurlijk aanvoelt, ben je er snel aan gewend, zodat je de neus nauwkeurig kunt plaatsen.

Maar Lamborghini Urus 2019 heeft nog een andere truc: vierwielbesturing. Dit helpt de wendbaarheid en verkleint de draaicirkel bij lage snelheden door de achterwielen in de tegenovergestelde richting van de voorwielen te draaien. Versnel en draai in dezelfde richting, waardoor de stabiliteit toeneemt.

Als u Lamborghini Urus 2019 eenmaal hebt geleverd, zult u merken dat er, ongeacht uw snelheid, zeer weinig hellingshoek is. Dit is te danken aan een ander stukje intelligente technologie: actieve anti-roll bars. Deze helpen om het lichaam in bochten te ondersteunen tot het punt dat de Urus minder rolt dan sommige auto’s op de boerderij. In combinatie met banden die groot genoeg zijn om een cricketveld te rollen, is de grip belachelijk hoog. Zelfs als hij boos genoeg is om hem niet te raken, is de Urus nog steeds voorspelbaar. We wilden alleen dat u uw chauffeur een beetje meer te betrekken bij het proces van het gaan snel.

Dat betekent niet dat het niet spannend is. Met 641 pk onder de motorkap, Lamborghini Urus 2019 is snel tot het punt dat zijn visie begint te krijgen een beetje wazig aan de randen. Maar omdat hij zich met kracht stort vanuit het oogpunt, is het pas als hij de tweede versnelling bereikt dat hij echt op gang komt, wankelend aan de horizon als een verwoede visser.

Ondanks het feit dat je een geweldige V8 bent, moet je toch met deze motor werken om de beste prestaties te krijgen. Hoewel het onwaarschijnlijk is dat hij zich beklaagt over de manier waarop hij zich herstelt van 1500 tpm, gaat hij echt verder dan 3000 tpm op weg naar meer dan 7000 tpm. De motor is altijd hoorbaar, maar niet opdringerig, dus in Strada-modus. Benader het naar de Sport toe en het klinkt veel vleziger en het gooit een aantal knallen en klikken in goede maat.

Het is ook gemakkelijk om de motor op zijn optimale punt te houden. De automatische versnellingsbak schiet scherp en is soepel in de Strada-modus, maar wordt overgelaten aan zijn eigen apparaten. De sportmodus zorgt ervoor dat hij iets te lang aan de versnellingen blijft hangen, terwijl de Corsa een echte hit toevoegt bij elke verandering van bereik. Neem de controle over met de peddels en het is ook erg gevoelig. Wat betreft de remmen, je krijgt standaard carbon keramiek die bestand is tegen vervagen, de auto snel tot stilstand brengt en gemakkelijk te moduleren is bij normale snelheden.

Als je besluit om Lamborghini Urus 2019 off-road te nemen, heb je een aantal modi voor verschillende terreinen. Deze verhogen ook de luchtvering voor een grotere bodemvrijheid. Hoewel de auto met gemak omgaat met gladde omstandigheden, is hij niet zo geschikt als een Range Rover.

Lamborghini Urus 2019 Interieur:

Ondanks het feit dat hij veel verder van de grond zit dan zijn metgezellen, heeft Lamborghini Urus 2019 veel specifieke Lamborghini invloeden van binnen. Van de overdekte startknop tot de hoekige ventilatieopeningen ziet het er heel anders uit dan de Bentley Bentayga, de Porsche Cayenne en de Audi Q7. Ja, als je meer kijkt, zie je de schakelaars, de bronnen en de Audi bronnen, maar alles lijkt van hoge kwaliteit, zelfs als je veel goedkopere A4’s kunt vinden.

Kijk verder en je zult zien dat het interieur is gemaakt van rijke materialen. Lamborghini Urus 2019 ziet er en voelt zo duur uit als je zou verwachten, van dichte en zachte kunststoffen tot zachte huiden, van Alcantara met grip tot elegante ornamenten.

Het dual-screen infotainmentsysteem en de groep digitale instrumenten zal ook bekend zijn bij mensen met high-end Audis. Het goede nieuws is dat beide duidelijke graphics hebben, reageren op commando’s en menu’s hebben die gemakkelijk te wennen zijn. Ook krijg je standaard smart phone connectiviteit.

Het is echter niet perfect. Wij geven nog steeds de voorkeur aan dial-controlled systemen, zoals de BMW iDrive, omdat je niet ver van de weg hoeft te kijken om ze te bedienen, en het tweede scherm is een beetje een ramp. Het lijkt misschien schoon en eenvoudig, maar de fysieke bediening voor verwarming en ventilatie is veel gemakkelijker te gebruiken dan een touchscreen.

Als u eenmaal geacclimatiseerd bent, zult u zich gemakkelijk op uw gemak voelen. De voorzetels zijn standaard elektrisch verstelbaar en er is veel beweging op het stuurwiel. De enige zwarte vlekken daartegen zijn de licht naar rechts verplaatste pedalen en het slechte zicht naar achteren. Minstens één 360° camerasysteem maakt parkeermanoeuvres veel minder belastend.

Lamborghini Urus 2019 passagiersruimte:

Lamborghini Urus 2019 is een geweldige SUV, dus zelfs lange volwassenen zullen zich niet opgesloten voelen in de voorkant. Zelfs met een panoramisch schuifdak is de hoofdruimte goed, de bestuurdersstoel is ver teruggeschoven en er is voldoende ruimte voor de ellebogen. Achter het onderste aanraakscherm bevinden zich zelfs enkele kastgaten met stippen en een groot dienblad. Vergeet niet om uw mobiele telefoon / sleutels / portemonnee achter te laten.

De achterbank is een beetje een gemengde tas. U kunt uw Urus met vier of vijf zitplaatsen hebben, met beide configuraties die achterover kunnen leunen. De beenruimte is zeer goed, zelfs met een paar luie jongens voorin. Maar het echte probleem is de ruimte voor het achterhoofd door de smalle daklijn. Probeer een volwassene van meer dan 1 meter 80 achterin te plaatsen en je hoofd zal waarschijnlijk het plafond raken, ook al hebben ze veel beenruimte.

De kofferbak is breed genoeg om twee golftassen te dragen zonder dat u stokken hoeft te verwijderen. Met 616 liter met de stoelen omhoog heeft de kofferbak ongeveer hetzelfde volume als de Cayenne; en met 1596 liter met gevouwen stoelen, ongeveer 100 liter minder dan de concurrentie, als gevolg van die “dynamische” stijl.

Lamborghini Urus 2019 veiligheid en betrouwbaarheid:

Lamborghini Urus 2019 2019 is niet goedkoop, hij kost meer dan drie Audi Q7, ondanks dat hij minder praktisch is. Toch wordt de Urus geleverd met een kit, die bestaat uit LED-koplampen, luchtvering met actieve anti-roll bars, een elektrische achterklep, lederen bekleding, elektrisch verstelbare thermische voorstoelen en natuurlijk een V8-motor van 641 pk.

En de kosten eindigen natuurlijk niet bij de aankoop van uw Urus. Het officiële brandstofbesparingscijfer suggereert een magere opbrengst van 23 mpg, hoewel dit in het echte verkeer tieners met gemak kan bereiken. Gelukkig, in tegenstelling tot sommige auto’s, is 23mpg volledig haalbaar als je voorzichtig bent.

Zoals verwacht betekent dat dat het een grote hoeveelheid CO2 uitstoot: 279 g / km, om precies te zijn. Dat plaatst Lamborghini Urus 2019 in het bovenste 37% bereik voor de vennootschapsbelasting op auto’s en, naast de jaarlijkse autobelasting van € 140, zal het “premium”-tarief van € 310 in de jaren twee tot zes van uw eigendom oplopen.

Hoewel Euro NCAP Lamborghini Urus 2019 niet heeft getest, hebben alle andere SUV’s op dit platform het maximum van vijf sterren behaald. Krijgt een automatische noodstop en de gebruikelijke selectie van elektronische veiligheidsvoorzieningen, zoals een antiblokkeerremsysteem en stabiliteitscontrole.

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: