Nieuwe KIA STINGER GT 2020 Beoordeling

Prijs: 46.000 €
  • Motor Prestaties
  • Rijtest
  • Interieur
  • Kosten
  • Veiligheid
4.1

Haat en vitriool tegen het weggooien van het platform Holden V8 achterwielaandrijving is ongekend, nieuwe Kia Stinger GT 2020. Overigens werkt Kia momenteel aan een vervanger voor apt. Een snelle, zelfde-grootte sedan geschikt voor epische tank-slappers.

Hoe is het om met nieuwe Stinger GT 2020 te rijden?

Expertes sprongen achter het stuur van de nieuwe Stinger 2020 GT met de optionele sportuitlaat. De modeljaar Stinger GT heeft een paar extra items opgepikt, zoals een verwarmd stuurwiel, LED-verlichting en meer isolatie in de hemelbekleding.

Kia Stinger GT – Rijden

De prijzen zijn nog steeds laag als je kijkt naar de knal voor geld die je krijgt. Vanaf € 60 790 plus de kosten op de weg, profiteert u van de snel rotte motor met dubbele turbocompressorbenzine V6 die al het koppel naar de achterwielen stuurt.

Motor en Prestaties

Onder de motorkap is een tweeling-turbo V6 motor 3,3-liter die 272kW van de macht en 510Nm van het koppel produceert, catering voor een fabriek geëist 0-100 km / u in slechts 4,9 seconden7

Kia Stinger – Motoren

Deze aandrijflijn is gekoppeld aan een automatische koppelomvormer met acht versnellingen die is uitgerust met gemonteerde schoepenraderen op het stuurwiel.

Officiële brandstofbesparingscijfers komen op 10,2 liter per 100 km op de gecombineerde cyclus binnen met 10,2 liter per 100 km. In de hoop dat je dat zo’n beetje precies krijgt als je de stad en het rijden op de snelweg door elkaar haalt. Dit is een efficiënte machine, en zolang je niet overal wijd open gas geeft.

Hij stuurt het koppel naar de achterwielen door middel van een beperkt slipverschil elektronisch geregeld, met een verspringende breedte Michelin Pilot Sport 4 S-banden die 225 mm breed zijn voorin (op wielen, 19-inch banden en 40-profiel), terwijl de zittende in de achterste 255 mm brede voetafdruk met 19-inch wielen en 35-profiel rubber.

Een van onze grootste klachten bij nieuwe Kia Stinger direct uit de doos is het gebrek aan uitlaatgeluid. Het klinkt als een soort naaimachine.

Kia adres met het uitlaatsysteem lokaal ontwikkeld die investeert € 2660 (plus de kosten van de montage), die bi-modale uitlaat uitlaatkleppen die de manier waarop deze auto klinkt verandert toevoegt.

In de ruststand is de uitlaat volledig open gezet, zodat je een geweldige recordhoogte krijgt als de auto stilstaat. Als u wegrijdt, sluit u de klep tot ongeveer 3500 toeren, waardoor het systeem klaar is om te openen. Het doorrijden van de rijlijn kan ook de toestand van de bi-modale klep beïnvloeden.

Kia Interieur van nieuwe Stinger GT 2020

Stap binnenin en dit is een verdomd goede plek om te zitten. Het voelt high-end en premium, tot het punt dat het gemakkelijk is om te vergeten dat u in Kia bent – een merk dat 15 jaar geleden nog maar nauwelijks een blip op de radar is.

Kia Stinger – Comfort en interieurruimte

Alles, van het stuurwiel met platte bodem tot de luxueuze stoelen en de eindeloze uitrusting, geeft u een gevoel van klasse. U vindt er zaken als verwarmde en gekoelde stoelen voorin, een verwarmd stuurwiel, een draadloze telefoon met oplaadkabel, een briljante 15 luidsprekers tellende Harman Kardon-geluidsinstallatie, een sleutelloze instap en start, adaptieve verlichting en de 360 graden LED van de camera.

In termen van laadruimte, er 406L om de tweede rij te vullen op zijn plaats, die wordt uitgebreid tot 1114L wanneer de tweede rij is platgevouwen.

Kia Stinger GT – zetels in nappaleder

De tweede rij passagiers zullen niet van beenruimte houden. Dit is een vrij krappe plek om te zitten als de bestuurder ver naar achteren zit. De hoofdruimte is ook vrij krap als uw tweede rij passagiers een hogere, of griezelig hoog als Scott Collie.

Infotainment behandeld hoffelijkheid van een hoge-resolutie 8.0-inch kleurentouchscreen dat op de top van het dashboard zit. Zeer eenvoudig te gebruiken, snel en standaard uitgerust met Apple en Android Auto CarPlay.

Kia Interieur van nieuwe Stinger GT 2020

Het enige nadeel van het systeem is dat een knop voor spraakbesturing niets doet, behalve dat je smartphone is gekoppeld met kabels. In de meeste andere auto’s op de markt is er een ingebouwd spraakherkenningssysteem of de mogelijkheid om spraakopdrachten door te sturen voor het interne spraakherkenningssysteem van uw telefoon.

Hoe is hij op de weg?

Nieuwe Kia Stinger GT testauto is bijna nieuw, we zijn goed begonnen, maar hebben daarna is er een probleem gevonden. Dit is geen groot probleem (in termen van lawaai dat bijdraagt aan de cabine), maar het was verdomd frustrerend elke keer als je het hoort.

Kia Stinger – Rijden

Op de open weg en je zult al snel het adaptieve dempingssysteem op de Stinger waarderen. Met behulp van de drive-mode selector onder de versnellingspook kan de bestuurder gemakkelijk schakelen tussen de comfort- en de sportmodus.

Comfort

Elk model wordt geleverd met een veringbaan. Gemak is, zoals je zou verwachten, zeer comfortabel. Dit is verkeerd aan de stevige kant van het comfort, maar het was leuk en herinnert u eraan dat u gebruik maakt van de auto gemakkelijk dier om het gas los te laten.

Sport mode verandering en zakelijke reizen tot aan het hele pakket. Hierdoor kan hij plat door de hoeken zitten en voelt hij meer aan als een skelter van de 1780kg sedan.
Over de bocht gesproken, vier standaard Michelin Pilot Sportbanden GT S zijn uitgerust met Stinger die ongelooflijk goed werk leveren en Stinger schiet, waardoor de tractie in de bochten behouden blijft.

Voordat je hebberig bent met het gaspedaal heeft het gevoel van een auto met vierwielaandrijving, en zelfs als je iets meer vertrouwen krijgt, is stabiliteitscontrole niet genoeg om je aangename beet te verstoren.

Zet hem volledig uit en hij zal naar hartelust een glimlach op je gezicht toveren. Het pakket kan echter worden teleurgesteld door de versnellingsbak te kalibreren.

Het heeft soms een eigen geest en springt uit een handmatige modus of beweegt de tanden zelf. Als u bijvoorbeeld een tweede versnelling wilt vasthouden, omdat u weet dat u gaat vertragen, zal deze zelf naar de derde versnelling schakelen, wat betekent dat u twee keer terug moet rijden door de versnellingen om terug te keren naar de eerste versnelling.
Het was op dit punt dat de uitlaat tot zijn recht komt. Klinkt geweldig, zowel binnen als buiten de cabine. We hebben geprobeerd om zoveel mogelijk op te nemen in de video, maar je moet direct luisteren om de juiste tinten te krijgen.

Remmen wordt verzorgd met vierzuiger Brembo remmen aan de voorzijde, dat beetje vertrouwen en hard remmen. Ze zijn niet bij elk evenement aanwezig – hoewel je nooit hard genoeg zou rijden om zoiets te ervaren – en we zien de Stinger van ons wanneer we op een circuitdag aanwezig waren, is een band die uiteindelijk ons plezier beperkt (hoewel Stinger ons op banden Continental, niet Michelins dit).

Onderhouden van nieuwe Kia Stinger GT 2020

Hij rijdt op brandstof 91RON (hoewel we de 98RON aanraden) en heeft elke 12 maanden of 10.000 km onderhoud nodig.

Met een garantie van zeven jaar kost de service € 4068 voor een periode van 70.000 km, wat gemiddeld ongeveer € 581 per service kost.

Dus, waarom niet kopen de nieuwe Kia Stinger GT 2020 droves zoals ze vroeger met de achterwielaangedreven Commodore droves? Een deel van het antwoord is dat de grote sedan in de neus ligt bij een koper in Belgie.

Maar ik denk dat het andere deel te maken heeft met de perceptie dat de Stinger zich niet zal meten met wat de mensen zich van V8 Commodore herinneren. Na het grondig testen van zowel back-to-back wanneer V8 Commodore nog steeds in de buurt is, heeft Stinger niet teleurgesteld.

Klachten over geluiddemper uitlaat opgelost door de toevoeging van een fabrieksondersteunde uitlaat, die een laag van opwinding toevoegt aan de vergelijking.
Als u nog steeds de stevige sedan prestaties, achterwielaandrijving, mist, dit hier heeft uw naam op het recht hier op het. Neem het voor een proefrit, en ik denk niet dat u teleurgesteld zult zijn.

Nieuwe Stinger GT tegen Golf R

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: