Nieuwe Kia Picanto 2019 Beoordeling

Kia Picanto 2019 prijzen:

Prijs van de nieuwe Kia Picanto 2019 begint vanaf € 12.140

Kia Picanto 2019 afmetingenen gewicht:

Aantal deuren 5
Aantal zitplaatsen 5
Lengte 3595 mm
Breedte 1595 mm
Hoogte 1485 mm
Gewicht 809 kg
Sleepvermogen geremd NB
Tankinhoud 35 Liter
Banden voor 175/65 R 14
Banden achter 175/65 R 14
Inhoud kofferruimte 255 Liter

Kia Picanto 2019 modellen en uitrustingen:

Kia Picanto Easy 2019

Voornaamste uitrusting:

    Manuele airconditioningElektrisch bediende ruiten vooraanRDS-radioAfstandsbediening voor het audiosysteem + BluetoothLederen stuurwiel en versnellingspookknopVouwsleutel met ‘keyless entry’

Kia Picanto Fusion 2019

Voornaamste uitrusting:

    14″ lichtmetalen velgen6 luidsprekersElektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegelsElektrische ruiten voor- en achteraanChroomafwerking voor radiatorrooster en buitenste deurgrepenISG (enkel voor de 1.2 manueel)

Kia Picanto X-Line 2019

Voornaamste uitrusting:

    Bumper in SUV stijlZwarte wielkastverbredersZwarte zijschortenHoger ( +15mm) en langer (+75mm) koetswerkParkeersensoren achteraan

Kia Picanto GT Line 2019

Voornaamste uitrusting:

    16″ lichtmetalen velgen (B-type)7″-navigatiesysteem + TomTom® Live Services + Apple Carplay™ + 7 jaar kaartupdatesParkeercamera achteraanVolautomatische airconditioningZetels in kunstleder met rode accentenProjectiekoplamp + leddagrijlichten + ledachterlichten

Kia Picanto 2019 motor en CO²-UITSTOOT:

Kia Picanto heeft nog extra vermogen door een motor te kiezen op maat van uw rijstijl. Hij is nu verkrijgbaar met een krachtige maar zuinige 1.0 T-GDI-motor, de ideale partner voor de stad. (Enkel voor X Line) Als een kleine koolstofvoetafdruk en een hoogstaand rijplezier uw voorkeur hebben, kies dan voor de 1.0 MPI-motor en verlaag uw CO2-uitstoot tot nauwelijks 89 g/km.

Kia Picanto 2019 overzicht:

 

Stadsauto’s, zoals de Kia Picanto, zijn net zo populair als chocolade in Belgie, en dat is de reden waarom u zult merken dat de meeste grote fabrikanten er een aanbieden.

Natuurlijk moet een grote stadsauto zich richten op het geven van kopers precies wat ze willen: een zeer zuinige motor met een zo min mogelijk compromis in termen van ruimte, kwaliteit en rijeigenschappen.

En het werk van Picanto is niet eenvoudig, want het gaat hand in hand met veel talent, waaronder Hyundai i10, Seat Mii, Skoda Citigo, Suzuki Celerio en Volkswagen Up. Kia’s goedkoopste auto wordt geleverd met vijf seriekleppen, maar u kunt kiezen tussen drie benzinemotoren en een handgeschakelde of automatische versnellingsbak. Er is zelfs een X-Line-uitvoering van de SUV, al heeft dat meer te maken met het uiterlijk dan met echt en abrupt rijden.

Kia Picanto 2019 rijtest:

Kia Picanto stadsritten

Motor en versnellingsbak.

Er zijn drie motoropties en alle drie zijn het relatief kleine benzinemotoren. De no-turbo 1.0 is de goedkoopste optie en het is zinvol als u het grootste deel van uw tijd in de stad en omgeving doorbrengt. Maar met een onkruid van 66 pk moet er elders heel hard worden gewerkt; de sporen van de oprit van de snelweg en de landelijke snelweg vereisen geduld en een zware rechtervoet.

Naar stadsautonormen is zelfs 1,25 vrij krachtig. Je hebt misschien niet het tempo om de snellere versies van een Volkswagen Up te evenaren, haal Kia Picanto 2019 met 70 km/u zonder al te veel moeite. Bovendien accelereert hij meer dan 1,0 km/u en is zijn extra lage toerentalboost handig om in te halen. Het is echt alles wat je nodig hebt.

Bovenin de boom staat nog een 1.0 liter driecilinder motor, dit keer met een turbo. Hij is nog flexibeler dan de 1.25 bij een laag toerental en voelt merkbaar sneller op de weg. Het is ongetwijfeld de beste motor in de range, maar hij is wel een stuk duurder dan de 1.25.

Wij stellen voor dat u zich beperkt tot de handgeschakelde vijfversnellingsbak, die beter gebruik maakt van de motorprestaties dan de optionele vierversnellingsautomaat.

Vering en rijcomfort.

Kia Picanto 2019 is goed gedempt maar een beetje stevig, zodat hij niet zo goed beweegt als een Up of een Hyundai i10. Hij duwt je verder langs de wegen van de stad en roert een beetje in delen van de snelweg. Het is echter helemaal niet slecht, zeker niet als je de relatief grote 16-inch lichtmetalen velgen van de X-Line en GT-Line-modellen uit de weg gaat. En hoewel de stevige configuratie betekent dat Kia Picanto 2019 de neiging heeft om onvolkomenheden op de weg te volgen, betekent een goed doordachte demping dat Kia Picanto 2019 niet stuitert zonder controle over grote golvingen, zoals sommige stadsauto’s doen.

Bovendien wordt de trip rustiger als je op snellere wegen op avontuur gaat, waardoor Kia Picanto 2019 een relatief comfortabel klein ding wordt.

Ga naar een kronkelende landweg en Kia Picanto 2019 voelt zich meer thuis dan veel van zijn rivalen, zoals de i10 en de Up. Hij buigt in bochten met een verrassend verrassende lichaamskanteling, hangt vrijwillig op en de richting is moeilijk te bekritiseren om zijn nauwkeurigheid, hoewel je niet veel commentaar zult voelen door de toppen van je vingers.

Het is belangrijk op te merken dat Kia Picanto 2019 een lichte richting heeft bij lage snelheden in combinatie met een relatief smalle draaicirkel, dus het is heel gemakkelijk om door het verkeer te rijden en te parkeren in kleine ruimtes.

Geluid en trillingen

Het feit dat je met de kleine kia Picanto-motoren moet werken om er het beste uit te halen, zorgt onvermijdelijk voor een beetje lawaai binnenin, maar maak je geen zorgen, het is niet erg genoeg dat je je oordopjes kunt bereiken. De viercilinder 1.25 is krachtiger dan driecilindermotoren, maar de laatste stuurt meer trillingen door de pedalen en het stuurwiel.

De auto’s van de stad zijn over het algemeen wat luidruchtiger op de snelheid dan de grotere modellen, en praten met hun passagiers in Kia Picanto 2019, terwijl je op de snelweg je stem een beetje moet verheffen. Toch is er minder wind en weglawaai in een Up.

Bovendien zijn de remmen gemakkelijk te meten, dus rijden zonder problemen is geen probleem. De handgeschakelde versnellingsbak heeft een goede schakelwerking en ook de koppeling is positief. De alternatieve automatische vierversnellingsbak met vier versnellingen is ondertussen onregelmatig.

Kia Picanto 2019 Interieur:

Hoogwaardig Kia Picanto-interieur

Rijpositie en dashboard.

De bestuurdersstoel is comfortabel en ondersteunend, met voldoende zijdelingse steun om te voorkomen dat hij om de bochten glijdt. Dankzij de goed geplaatste pedalen en de hoogteverstelling van de bestuurdersstoel op alle modellen, met uitzondering van de instapverstelling, is het eenvoudig om een comfortabele rijpositie te vinden. De bovenste versies hebben zelfs een middenvoorarmsteun voor ondersteuning.

De enige echte barrière is eigenlijk een stuurwiel dat zich alleen aanpast aan de hoogte en niet aan de actieradius, alhoewel dit het geval is bij alle concurrenten van Kia Picanto 2019.

Het ontwerp van het bord is eenvoudig te begrijpen en de goed geplaatste knoppen zijn groot genoeg om ze gemakkelijk in beweging te detecteren.

Zichtbaarheid, parkeersensoren en camera’s.

Het zicht buiten de voorkant van Kia Picanto 2019 wordt vergemakkelijkt door dunne frontale zuilen en een diepe en brede voorruit. Hetzelfde gebeurt bij het kijken door de zijramen aan de voorkant om met kruizen en kruizen om te gaan.

De achterste zijruiten zijn iets kleiner, maar de achterpassagiers zullen zich niet claustrofobisch voelen: Kia Picanto 2019 is relatief licht en ruim achterin in vergelijking met de meeste stadsauto’s. Kia Picanto 2019 is relatief licht en ruim van opzet.

Het zicht over de schouder van de bestuurder is minder indrukwekkend omdat de achterste pilaren vrij dik zijn en de achterruit relatief klein. Jammer dus dat de parkeersensoren en een achteruitrijcamera alleen in de superieure modellen verkrijgbaar zijn: 3, X-Line, X-Line S en GT-Line S, zonder de mogelijkheid om ze in goedkopere modellen toe te voegen.

Satellietnavigatie (GPS)

Op de modellen 1, 2 en GT-Line is er een AM/FM-radio met een klein monochroom scherm van 3,8 inch en 1 instelling heeft zelfs geen Bluetooth. Eerlijk gezegd, dat is alsof je teruggaat naar de jaren negentig van de vorige eeuw.

Gelukkig hebben de hogere instellingen een veel moderner 7,0-inch kleuren touchscreen, met standaard een DAB-radio plus Apple CarPlay en een automatische spiegel van Android-smartphones. Op de modellen 3, X-Line S en GT-Line S, omvat dit ook de ingebouwde satellietnavigatie. Het aanraakscherm is eenvoudig te gebruiken omdat de menu’s intuïtief zijn en het scherm snel reageert op de invoer, zodat het een van de beste systemen in de klasse is, wat alleen in vergelijking met de vrijwel identieke versie van de Hyundai i10 is.

De high-end X-Line S en GT-Line S modellen voegen een draadloze lading toe aan de telefoon, maar die instellingen zijn te duur om aan te bevelen.

Kwaliteit

Net als alle andere auto’s in de stad, is het interieur van de Kia Picanto 2019 niet versierd met zachte materialen die u een grote vreugde geven om na te denken. Kunststoffen zijn echter zo gestructureerd dat ze er niet te goedkoop uitzien of aanvoelen. Alles lijkt ook goed geschroefd te zijn, en het gevoel van stevigheid is bijna gelijk aan de Volkswagen Up en is beter dan de meeste van zijn rivalen.

Kia Picanto 2019 passagiersruimte en kofferruimte:

Kia Picanto – zetels in kunstleder

Ruimte van voor

Twee grote volwassenen moeten voldoende ruimte vinden voor het hoofd en de benen om comfortabel te zitten, en Kia Picanto 2019 is breed genoeg om ervoor te zorgen dat ze niet te dicht bij de schouders zitten. De bestuurdersstoel glijdt iets verder naar achteren in de Volkswagen Up, maar niet veel.

Er is voldoende opbergruimte, waaronder twee bekerhouders tussen de voorstoelen die groot genoeg zijn voor de grotere mochaccino’s, plus een dienblad voor je mobiele telefoon en de zakken van de voorportieren die groot genoeg zijn om een flesje water in op te bergen.

Kia Picanto – koffervolume

U kunt zelfs een verschuifbare middenarmsteun krijgen, iets wat zeer zeldzaam is in deze klasse, vanaf 3 modellen. Dit verbetert het comfort en opent ook om een extra cabine te onthullen.

Ruimte van achter

Alle Picantos hebben vijf deuren, dus het betreden van de achterkant is zo gemakkelijk als u zich kunt voorstellen. Het is waar dat de deuropeningen niet bijzonder breed zijn, maar dat is bij de overgrote meerderheid van de stadsauto’s het geval.

Terwijl de zes voet weinig klachten zal hebben over de hoofdruimte wanneer ze binnenkomen, zullen ze hun knieën tegen de rugleuning van de voorstoelen aangedrukt vinden, vooral als er iemand lang voorin zit. De ruimte is naar klassestandaard prima, de Hyundai i10 is groter en een Suzuki Ignis is enorm in vergelijking met een Suzuki Ignis.

3 volwassenen achterin Kia Picanto 2019 zitten is een serieuze knijpbeweging, maar er zijn in ieder geval genoeg veiligheidsgordels om het legaal te maken; de Up en de versies van de Ignis, bijvoorbeeld, hebben maar twee gordels voor twee. Elke Picanto heeft ook twee Isofix-kinderzitjes op de rugleuning.

Hoewel elke achterdeur een armleuning heeft, heeft helaas geen van de achterdeuren een geschikte zak voor de deur.

Aanpasbaarheid van de zetels

Stadsauto’s hebben over het algemeen niet veel slimme trucs om op te zitten, en Kia Picanto is niet anders. De rugleuning van de achterbank is verdeeld in een 60/40 configuratie en is relatief vlak, hoewel met een grote opstap op de verlengde vloer, wanneer je veel bagage wilt vervoeren.

Er zijn echter geen verschuifbare en verstelbare stoelen zoals die in de Ignis van dezelfde prijs en ook de passagiersstoel voorin is niet in hoogte verstelbaar.

Beenruimte

Kia Picanto 2019 heeft een van de beste beenruimte in de auto klasse van de stad. Hij is groter dan een Up of een i10 (hoewel hij nog steeds niet zo groot is als de Ignis) en biedt meer dan genoeg ruimte voor een paar grote boodschappentassen. Het is ons gelukt om drie handbagage te plaatsen met wat ruimte over.

Bij de ingang van de kofferruimte is een enorme rand, maar de X-Line en GT-Line S modellen, die een hoger bereik hebben, hebben een in hoogte verstelbare bagageruimtevloer om dit te beperken. Het is jammer dat dit praktische kenmerk niet beschikbaar is in de goedkoopste modellen.

Kia Picanto 2019 veiligheid en betrouwbaarheid:

Kosten,  CO2-uitstoot

Of u nu contant betaalt of waarschijnlijker een PCP-financieringsovereenkomst afsluit, Kia Picanto 2019 is een iets goedkopere optie dan een gelijkwaardige Hyundai i10 of Volkswagen Up.

De bedrijfskosten moeten ook concurrerend zijn; voorspeld wordt dat Kia Picanto 2019 naar stadsautonormen vrij langzaam zal depreciëren en dat de 1,25-liter motor gemiddeld 47,9mpg gemiddeld een respectabele 47,9km/u op onze True MPG-tests heeft staan. Natuurlijk heeft de Up 1.0 TSI 90 53,7km/u gehaald.

Als u zo weinig mogelijk wilt uitgeven, zal de 1.0 motor u niet teleurstellen. Wij zijn echter van mening dat de dapperste 1.25 de relatief kleine premie waard is. De 1.0-liter turbo is de beste Picanto-motor van allemaal, maar omdat je hem alleen kunt hebben met een dure GT-Line afwerking, is hij erg duur om aan te bevelen, gezien de meer dan voldoende prestaties van 1.25. De 1.0-liter turbo is de beste Picanto-motor van allemaal.

Uitrusting en opties

Het garnizoen op instapniveau 1 is zo kaal als een verlaten huis, met stalen wielen en zonder airconditioning. Het krijgt echter klapbare achterstoelen met 60/40 split, een boordcomputer, centrale vergrendeling op afstand en elektrische voorruiten.

Verhuis naar een model 2 en u krijgt meer van de subtiliteiten die u kunt verwachten in een moderne auto, waaronder lichtmetalen 14-inchwielen, elektrisch verstelbare buitenspiegels, airconditioning, geïntegreerde elektrische ramen en een met leer omwikkeld stuurwiel.

Wij zijn echter van mening dat 3 de afstelling is die we moeten volgen. De bonanza van het team bestaat uit 15-inch wielen, inklapbare elektrische spiegels, klimaatbeheersing, cruise control, parkeersensoren achteraan, een achteruitkijkcamera en een verschuifbare middenvoorarmsteun. Ook daar stopt het niet bij, want je krijgt ook een uitstekend informatie- en entertainmentpakket en een vernieuwde beveiligingsset.

De X-Line- en GT-Line-versieringen kunnen aantrekkelijk zijn met hun respectievelijke stevige en sportieve stijl, maar je verliest een beetje een kit van 3. De S-versies van deze versieringen voegen luxe en meer toe, maar ze zijn te duur om ons aan te bevelen.

Betrouwbaarheid

Iets waar Kia bekend om staat, is de zeven jaar durende 100.000 mijl garantie, die voor elke Picanto geldt. Hopelijk hoef ik het niet te gebruiken, aangezien Kia in ons meest recente betrouwbaarheidsonderzoek, boven Audi, Mini en Skoda, en boven Volkswagen, Peugeot, Citroën en Nissan, op de vierde plaats stond onder de 32 merken.

Bescherming en veiligheid

Elke Picanto wordt standaard geleverd met zes airbags, elektronische stabiliteitscontrole en bevestigingspunten voor Isofix-kinderzitjes. De modellen met hogere specificaties, waaronder ons favoriete model 3, worden geleverd met de belangrijke toevoeging van een veiligheidspakket dat voorziet in automatische noodremming, waardoor u geen frontale botsing kunt krijgen. Gelukkig is dit pakket in de modellen 1 en 2 een optie tegen een redelijke prijs.

Zonder dit veiligheidspakket krijgt Kia Picanto 2019 een drie-sterren Euro NCAP-veiligheidsclassificatie. De beoordeling gaat tot vier sterren (van de vijf) voor de modellen met het veiligheidspakket. De bescherming van kinderen en de bescherming van voetgangers hebben echter nog geen bijzonder hoge scores gekregen.

Elke Picanto wordt geleverd met een standaard alarm en startonderbreker om dieven te helpen afweren. Volgens veiligheidsdeskundigen van Thatcham Research betekent een tweesterrenclassificatie (van maximaal 5 sterren) om te voorkomen dat Kia Picanto gebroken wordt, echter dat Kia Picanto 2019 zijn waardevolle spullen niet erg veilig kan bewaren.

Kia Picanto 2019 review beoordeling

Kia Picanto 2019 rijtest

Kia Picanto 2019 prijzen en uitrustig

Kia Picanto 2019 motoren en modellen en versnellingsbak

Kia Picanto 2019 technische gegevens

Kia Picanto 2019 afmetingen en gewicht

Kia Picanto 2019 interieur kwalitiet passagiersruimte en bagageruimte

Kia Picanto 2019 veiligheid en betrouwbaarheid

Kia Picanto 2019 CO2-UITSTOOT en euronorm

Kia Picanto 2019 vermogen (pk) en snelheid

 

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: