Nieuwe Kia E-Niro 2019 Beoordeling.

4

Met een loop van 282 mijl is de nieuwe Kia e-Niro een gematigd elektrisch voertuig dat redelijk is voor de meerderheid

Kia E-Niro 2019 prijs?

De elektrische Niro is fascinerend. Echt, Kia E-Niro kost 40.000 euro blijft een hoop geld voor de man op de weg, maar het gaat duidelijk op de juiste manier. Eindelijk, dit voertuig stijgt naar de drijvende kracht van een Tesla voor niet in ieder geval een groot deel van de kosten – terwijl strak zitten voor de Model 3, maar daarnaast zullen we € 58.800, – uit de lucht kosten op onze markt. De e-Niro is luxueus voorbereid, ondanks het feit dat je 890 euro moet betalen voor de route op de basisvorm. Buitengewoon afschuwelijk, lijkt dat kader ons van fundamenteel belang om een laadstation te ontdekken …

Overzicht

Dit is de nieuwe Kia e-Niro. De Koreaanse organisatie vertrouwt erop dat het de vragen van de elektrische voertuigen – specifieke waarde, uitvoering en het bereik – meer overtuigend zal stellen dan welk voertuig dan ook, aangezien ouderorganisatie Hyundai de nauwkeurig vergelijkende Kona Electric in 2018.

We hebben het elektrische voertuig nu al een paar jaar op de weg, zijn snelle vooruitgang, zijn steeds snellere heropleving van alternatieven en, evenzeer als in wezen, zijn democratisering. In ieder geval is de EV vandaag nog een ongewoon uiterlijk op onze straten – in 2017 sprak het tot nauwelijks een groot deel van een procent van de aanbiedingen of minder dan 3000 voertuigen. Ondanks de echte vooruitzichten en mechanische vooruitgang, is de open tot nu toe terughoudend vanwege het nog steeds royale prijskaartje en de vastberaden angst om te stranden met een lege batterij. Al deze twijfels kunnen worden begrepen vanuit het perspectief van de klant. In elk geval is er vandaag enige vooruitgang in de uitgifte met de komst van de Kia e-Niro, die een actieradius van 455 kilometer (WLTP) garandeert en een stickerprijs heeft die in de richting van redelijk gaat (41.590 euro). Zal hij vervolgens meer mensen verleiden tot een EV?

Hoe dan ook, terwijl het paar nauw met elkaar verbonden is tot het podium en de aandrijflijn, omhult de Kia zijn sluwe tech door een standaardgeritueerde en steeds nuttiger bundel. De volledig elektrische Niro ziet er fundamenteel hetzelfde uit als zijn half-ras- en module-kruisbreedstalstallen, maar met een aantal bescheiden structuurveranderingen.

Kia E-Niro 2019 veranderingen

Zoals regelmatig de situatie is, verenigt de KiaHyundai-groep zich voor het gespecialiseerde stuk van zijn voertuigen. Dat verduidelijkt waarom de Kia e-Niro zo ongeveer een kloon van de elektrische Hyundai Kona is. Het afgelegen stadium van de e-Niro, is vanaf het begin bedoeld voor volledige schok en kan twee lithium-deeltjespolymeerbatterijen met waterkoeling verplichten (beter voor de levensduur van de toediening). Ze zijn 39,2 en 64 kWh groot en in het laatste geval kunnen we praten over een aangename vitaliteitsbesparing, op grond van het feit dat het op de nieuwe WLTP-homologatiecyclus een actieradius van 455 kilometer zou bereiken. De 39.2 kWh-vorm garandeert om te ontsnappen.

De intensiteit van de e-Niro is afhankelijk van het batterijpakket: de aanpassing van 39,2 kWh wordt geregeld door een synchrone elektrische motor met duurzame magneten van 136 pk en 395 Nm, die van 64 kWh hijst tot 204 pk. Het koppel (395 Nm) is niet van elkaar te onderscheiden, maar is toegankelijk via een meer uitgebreide snelheidscyclus (tot 3.600 tpm in plaats van 2.400 tpm). De aangegeven uitvoeringscijfers lijken ongeschikt met betrekking tot het geplande gebruik (van 0 tot 100 km / u in 9,8 seconden en 155 km / u voor de 39,2 kWh en 7,8 seconden en 167 km / u voor 64 kWh), in het licht van de het feit dat de kleine batterijvariant fundamenteel weg is voor stedelijk gebruik, terwijl de 64 kWh in toenemende mate wordt verwacht voor stads- en thruwayverkeer.

Opladen is afhankelijk van het systeem, maar daarnaast ook van de binnenlader, die schokkend eenvoudig in één fase kan worden opgeladen. Dit impliceert zelfs op een drietrapslader met een limiet van 11 of 22 kW, hij zal nooit meer dan 7,2 kW beschuldigingslimiet van wisselstroom bieden (wat betekent dat het 64 kWh-pakket 9 uur en 50 minuten nodig heeft om volledig te stapelen ). Aan de andere kant is de e-Niro ook perfect met gelijkstroomladers met een limiet van maximaal 100 kW. Daarmee kan hij in 42 minuten 60 procent van zijn batterij van energie voorzien, in het geval dat je begint met een 20 procent gevulde batterij, beweert Kia.


2019 Kia E-niro testrit

De belangrijkste vorm die toegankelijk was voor testritten was de 64 kWh, waarvan we moeten toegeven dat deze alle voordelen van een elektrisch voertuig combineert: een rustige werkstilte en een snelle gasrespons, waardoor de rij-kennis veiliger en steeds aangenamer wordt . We kunnen ook zijn rijgedrag proeven, Of aan de andere kant, zolang je niet alle kilowatt in de tussentijd aanpakt, sindsdien zal de trein ernstige moeilijkheden ondervinden bij het uitwisselen van alle koppel. Hoe dan ook, afgezien daarvan is de verevening zeker en is de e-Niro nooit uitgeput. Het is zelfs door alle accounts een voorsprong nemen op de helft en half vormen, vermoedelijk vanwege de engineering en de laag geïntroduceerde batterij, die de gewichtscirculatie verbetert.

Kia heeft de twee bewegingsschakelaars op het stuur voor de geautomatiseerde versnellingsbak van de gebruikelijke modellen gehouden, maar heeft nog een andere capaciteit: u kunt de herstellimiet wijzigen in geval van uitstel. In het bijzonder zijn drie herstelniveaus toegankelijk via de geprogrammeerde modus, van zachtaardig tot zo bekwaam als onder de omstandigheden kan worden verwacht, wat uiterst nuttig kan zijn, afhankelijk van waar u rijdt. U kunt het voertuig ook volledig stoppen op de intensiteit van het herstel door de linkerschakelaar ingedrukt te houden. Kortom, ondanks het feit dat hij over het algemeen niet snel reageert op de switches.

Het gebruik van de e-Niro frustreerde ons niet. De WLTP-normen liegen er niet om: in de officiële rapporten is er een normale benutting van 15,3 kWh / 100 km voor de 64 kWh weergave en we hebben die uitkomst gemeten op een 60 kilometer lange koers die bestaat uit parkways met een snelheid het verst punt van 110 km / h, een flinke agglomeratie en bovendien een paar kleine na-inzetten die zwaar en bergafwaarts gingen. Een korte berekening toont aan dat een echte rijkwijdte van 400 kilometer haalbaar is bij normaal gebruik. En daarna blijkt het echt intrigerend te zijn.

2019 Kia E-Niro Interieur

De Kia e-Niro ziet bovendien van binnen als een “typisch” voertuig. Er zijn tal van pallen: op het rechtwiel, aan de linkerkant naast het besturingswiel, twee kolommen onder het focusscherm en daarna een hele set op de middenpassage. De meeste zijn de plek waar je ze verwacht en werken op een natuurlijke manier. Een extra voorkeurspositie: u hoeft niet diep in de menustructuur of het uitgebreide scherm voor elke veeg te duiken. Alle mogelijke hulpkaders voor netwerken en stuurprogramma’s zijn duidelijk aanwezig, evenals (alternatief) geweldig JBL-geluid. U hoeft het dus beslist niet op te geven voor de hardware.

De Kia e-Niro werkt geweldig. Vanzelfsprekend heeft hij de aangeboren aandachtspunten van zijn elektrisch wezen: de 400 kilo batterijen zijn zo laag als denkbaar in het voertuig, dat een lage focus of zwaartekracht de omgang met de auto niet verergert. Het verschijnt daarom vooral stabiel, zowel in bochten als in een rechte lijn. Er is voldoende kracht beschikbaar om het gewicht te maskeren, zij het minder effectief met betrekking tot aanzienlijk remmen: je zult voelen wat je aan het sjouwen bent.

Dat is niet in deze richting, gezien het feit dat de e-Niro geen voertuig is waar je tijd aan gaat besteden. Terwijl de e-Tron en met name de I-Pace denken aan snelheid en energie als een kenmerk van hun centrumbedrijf, moet de Kia typisch zijn zoals onder de omstandigheden te verwachten valt. Gewoon meer gedenkwaardig in dat opzicht: hoe goed de e-Niro toezicht houdt. We kennen een groot aantal typische auto’s die de sfeer en correspondentie in de regie en het skelet van de Koreaan misschien begeren.

Onze beoordeling

De e-Niro is een geweldige verbazing, vooral in zijn 64 kWh-aanpassing, die een van de enorme problemen van het elektrische voertuig wegneemt: het rijbereik. Met dit pakket kun je 400 kilometers op eenzame last uitstekend bestrijken. Dat is een buitengewone prestatie, ongeveer hetzelfde als de stickerprijs die stapsgewijs naar gematigdheid toe evolueert. Chomp op de tanden en het elektrische voertuig voor ieders vooruitgang naar realiteit.


  • kia e-niro prijs
  • kia e-niro levertijd
  • kia e-niro review
  • kia e-niro-test
  • kia e-niro lease
  • kia e-niro gravity blue
  • kia e-niro actieradius
  • kia e-niro privélease

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: