Nieuwe Jeep Wrangler (2020) Beoordeling

Prijs; NB
  • Ontwerp
  • Prestaties
  • Interieur
3

Samenvatting

Voordelen:

  • Iconisch uiterlijk
  • Verbeterd interieur
  • Nieuwe turbodiesel
  • Onweerlegbaar off-road vermogen
  • Twee- of vierdeurs carrosserieën

Nadelen:

  • Ruwe dagelijkse rit
  • Krappe achterbank
  • Veiligheid is onbekend

Nieuwe Jeep Wrangler (2020) blijft alles bieden wat je ooit zou willen in een Wrangler, maar dan in het meest delicate pakket ooit. Het kan nog steeds, vrachtwagen-achtige voertuigen met solide assen en het ontwerp van de body-on-frame, en een verscheidenheid aan afneembare piek bleef voor degenen die liever off-road ze met of zonder de zon. U kunt zelfs besparen door de deur en de neerklapbare voorruit te verwijderen. Echter, de nieuwe Wrangler, bekend als JL, rijden en handelen beter dan de vorige versies. Het biedt het mooiste interieur en het meest functionele nog toegepast op de go-anywhere Jeep.

Wrangler 2020

Wat is er nieuwe in 2020

Voor 2020 krijgt de Wrangler een grondige update dankzij de milde hybride aandrijflijn en stop/start-technologie. Er komt nog een versie van de 3.0-liter turbodiesel V-6  met die 260 pk en 422 Nm koppel beschikbaar in andere Jeep en Rams. Willys en Freedom Edition terug met tegenslagen en militair-thema styling cues en LED-verlichting zijn nu beschikbaar op het basismodel Sport.

Wat is er nieuwe in 2020

Wrangler Interieur

Jeep heeft een butch interieur dat past bij het uiterlijk van de nieuwe Wrangler. De lak aan de buitenkant loopt door in de pilaren en andere delen van het interieur. Een hoge, rechtopstaande zitpositie geeft een indrukwekkend uitzicht over een relatief korte, smalle kap. U zit dicht bij de ramen en de voorruit heeft nu een steile helling met een herontwerp. Alle bedieningselementen zijn binnen handbereik.

Jeep Wrangler

Men kan kiezen voor de techniek zoveel of zo weinig als men wil in Wranglers 2020. Basic Wrangler wordt geleverd met een 5-inch aanraakscherm om de basis audio/auto barebones te bedienen. Een 7- of 8,4-inch Uconnect-systeem met 7 of 8,4-inch aanraakscherm kan optioneel worden voorzien van een FCA-gebruikersvriendelijk FCA-systeem voor diegenen die de technologie willen gebruiken. Er is hetzelfde verschil in het materiaal is afhankelijk van hoe het is uw keuze. Een Sahara met alle dozen geruite huid kan beginnen te voelen de luxe helft van de binnenkant, terwijl de basis Sport is plastic en rubber hemel. Afgezien van de afwerking is het interieur van de Wrangler echter een heel andere plek om te zijn dan de meeste auto’s die vandaag de dag worden verkocht (en een grote verbetering ten opzichte van zijn voorganger).

jeep interieur

Een handvol van het beschikbare dakontwerp, maar allemaal waardoor nieuwe Wrangler een cabriolet wordt, zij het met verschillende moeilijkheidsgraden. Er is een “Freedom Top” hardtop met afneembaar paneel boven de bestuurder en voorpassagier die het (relatief) stil maakt op de snelweg. Er zijn dus twee verschillende waarden van pieklicht beschikbaar, wat een aanzienlijk snellere conversie oplevert. Er is nog steeds een steile leercurve met veel meer dan dat, maar de werking ervan is sterk verbeterd voor de laatste generatie. Het nieuwe ontwerp maakt het ook mogelijk om het achterpaneel te verwijderen zonder het dak en de achterruit te verwijderen. Het zorgt voor een luchtstroom cabriolet zonder zonnebrand.

jeep wrangler 2020

Tot slot is het Sky One-Touch-dak van de Jeep als optie leverbaar. Het lijkt op de hardtop, met uitzondering van de flat direct boven je hoofd die met een druk op de knop terug klapt. Zo komt u dicht bij de openheid van de softtop met het dak eraf, maar u hoeft niet langer complexe procedures uit te voeren om de softtop fysiek te verwijderen.

nieuwe wrangler 2020 passagiersruimte

Nieuwe Jeep Ontwerp

Men kan de neo-retro Wrangler 2020 noemen, maar alleen omdat het algemene ontwerp in de afgelopen decennia er is niet veel veranderd, en er nu LED-verlichting en achterlichten beschikbaar. Het is een goede zaak in onze ogen, als Wrangler scherper en samenhangender dan ooit van buitenaf, al ziet het er nog steeds goedkoop basismodel met wielen op staal en stof uit.

Motor Prestaties in 2020

Wrangler is net zo goed off-road als gewoonlijk. Dat was nooit in twijfel, maar de manieren op de weg is aanzienlijk toegenomen, en met de toevoeging van een dieselmotor waar we dit jaar lang naar hebben uitgekeken.

wrangler 2020 motor prestaties

De meeste Wranglers zullen van de lijn rollen met de beproefde 3,6-liter V-6 en 8-versnellingsbak en standaard vierwielaandrijving, hoewel de 6-versnellingsbak standaard is en de standaard keuze voor veel off-road liefhebbers. Deze aandrijflijn biedt 285 pk aan, die genoeg is om gemakkelijk rond stad te putteren maar enkele low-end torsie off-road niet heeft. De optionele 2.0-liter turbo-4 is verkrijgbaar en verbetert het low-end vermogen, maar verliest 15 pk in vergelijking met de V-6 en wordt exclusief geleverd met een automatische transmissie.

In 2020 zal er ook een 3.0-liter turbodiesel V-6 beschikbaar zijn, en het zal een welkome aanvulling zijn voor degenen die hun Wranglers regelmatig in elkaar slaan. Ook voor 2020 is er voor de V-6 en de turbo-4 op de Sahara-modellen alleen voor de modellen V-6 en V-6 een mildhybride koppel van het systeem beschikbaar dat de standaard stop/startfunctie en de vermogensafgifte bij lage snelheden verhoogt.

Jeep Wrangler Rubicon Convertible SUV Shifter

veel basismodellen die geschikt zijn voor off-road met een massieve as en een ladderframe, maar de Rubicon-modellen bieden de mogelijkheid om 33 inch banden te monteren, een versterkte vering, blokkeringsverschil en zwaaistangen te kiezen. Rubicon wordt ook geleverd in de vorm van een 2-deurs uitvoering, waardoor de wielbasis kort is en de 4-deurs uitvoering in het terrein superieur is.

Cruciaal is dat de nieuwe Wrangler is comfortabeler op de stoep dan het uitgaande model, met een verhoogde vering, zet het geluid, en de besturing wordt genomen van een plezierige op hoge snelheid kan worden getolereerd, ten minste. Het is nog steeds inferieur aan bijna alle personenauto’s die we kunnen noemen, maar niet langer veroordeeld op lange autoritten op de snelweg.

Hoe is het om nieuwe Jeep Wrangler te rijden?

Op de weg blijft Wrangler 2020 een beetje een beer om mee om mee te rijden. De besturing is traag en zwervend. Door de zijwind waait de Wrangler rond en dwaalt van zijn rijstrook op de snelweg af. Nieuwe Wrangler is een beetje traag en zwervend. Oneffenheden en oneffenheden in het wegdek worden door het hele lichaam gevoeld en het windgeruis is met de softtop bij hogere snelheden vrij tragisch. De hardtop is ook niet bepaald sereen, en in het algemeen vind je een Jeep Grand Cherokee of Toyota 4Runner in het algemeen comfortabeler en verfijnder. Aan de andere kant is de JL Wrangler op al die gebieden verbeterd ten opzichte van zijn voorgangers, dus je zou kunnen zeggen dat de manieren op de weg aangenamer zijn dan voorheen. Deze nieuwe Jeep is beter dan de vorige Wranglers voor dagelijks gebruik, maar we raden nog steeds niet aan dat iemand er een koopt voor dat enige doel.

rijtest

De acceleratie is perfect voldoende vanaf de basis V6 motoren, en er is zeer weinig jacht en pikken als de automatische versnellingsbak kiest de juiste verhouding. De handgeschakelde zesversnellingsbak is prima, met een redelijk koppelingspedaal dat niet te hard of te lang is om het gebruik ervan lastig te maken. Verre van dat. Er is net genoeg vermogen om de achterbanden vanuit een staande start met de V6 te spinnen, maar weet dat het veel zwaardere vierdeursmodel aanzienlijk langzamer zal zijn dan de tweedeurs Wrangler. Wat betreft de viercilinder met turbo, deze heeft misschien een brandstofbesparing, maar voelt ook sneller dan de V6. De stuwkracht zal je nog steeds niet wegblazen, maar de turbo is wel een prestatieverbetering. Off-road is waar de Wrangler echt tot leven komt. Het volledig ingekapselde ladderframe en de vijfvoudige schroefophanging met Dana solide assen die samen zoveel problemen op de stoep veroorzaken, tonen hun waarde als je er vanaf komt. De Wrangler profiteert ook van standaard glijplaten, een aanloophoek van 44 graden, een invalshoek van 27,8 graden, een vertrekhoek van 37 graden en een bodemvrijheid van 10,9 inches die het een echte berggeit maken.

Uiteraard is vierwielaandrijving standaard, en de nieuwe Wrangler biedt de keuze uit drie verschillende opties voor de transferkoffer. De Rubicon heeft de meest intense versnelling met het Rock-Trac systeem. Dit zorgt voor een 4:1 lage versnelling en maakt een 84,2:1 kruipversnelling mogelijk met de hand, of een 77,2:1 met de automatische versnellingsbak. De Sport en Sahara krijgen het oude Command-Trac systeem, dat een 2.72:1 lage versnelling van 48.18:1 met de handgeschakelde versnellingsbak of 44.2:1 met de automaat mogelijk maakt.

jeep wrangler op de weg

Dit alles wordt extra leuk wanneer u het dak en de deuren verwijdert en de voorruit neerzet wanneer u op de weg rijdt. Geen enkele andere terreinauto (behalve de Gladiator van de Wrangler) zal u in staat stellen om zo dicht bij de elementen te komen, wat een serieus pluspunt is bij het rijden met de nieuwe Wrangler 2020.

Veiligheid

Jeep Wrangler is nog niet volledig getest op crash-testen voor in 2020.

Scores die er wel zijn geven een pauze. NHTSA geeft het vierdeursmodel slechts vier sterren voor de frontale crashtest en drie sterren voor de kantelbeveiliging. IIHS is bezig met het testen van de nieuwste Wrangler.

Nieuwe Wrangler biedt actieve veiligheidstechnologie in bijna elk slank model, maar het omvat een optionele automatische noodstop, adaptieve cruisecontrol en een dodehoekmonitor.

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: