Nieuwe Honda Fit 2020 motor prestaties

Honda

Nieuwe Honda Fit 2020 motor prestaties

De Honda Fit stal in 2001 voor het eerst de harten van de subcompactfans en het model van de vierde generatie leeft nu op de Tokyo Motor Show. De korte proporties voor en achter met een hoge buiklijn zijn bekend terrein voor de Fit, maar dit is een geheel nieuw model dat volgens Honda in vijf verschillende smaken verkrijgbaar zal zijn om aan te sluiten bij een reeks van levensstijlen. De Fit wordt gefactureerd als een voertuig dat bedoeld is als een “wereldwijd geaccepteerde standaard” voor compacte auto’s.

Motor Prestaties en hybride

De nieuwe Fit is misschien niet de best uitziende kleine auto in zijn klasse. Maar wat het misschien mist in de esthetische afdeling, maakt het zeker goed in de rijeigenschappen en het evenwicht. Honda heeft nog niet alle details van de hybride aandrijflijn van de Fit vrijgegeven, maar we weten wel dat de nieuwe 1,5-liter Atkinson-cycle inline-vier met i-VTEC variabele kleptiming gekoppeld is aan een hybride setup met twee motoren en een continu variabele automatische transmissie (CVT) met zeven gesimuleerde overbrengingsverhoudingen. Om de nieuwe aandrijflijn in de verkleinende Fit te passen, moest de aandrijflijn echter aanzienlijk worden ingekrompen.

Vergelijkbaar met de unit die in Honda’s compacte Stepwgn minibusje op de Japanse markt te vinden is, draait de motor een motorgenerator om de lithium-ionbatterij op te laden. De andere motor helpt vervolgens de gasmotor om de wielen aan te drijven. Hoewel we het brandstofverbruik tijdens onze korte rit niet hebben kunnen analyseren, vertelt Honda ons dat het brandstofverbruik tot 20 procent beter is dan bij het uitgaande model. Een versie die wordt aangedreven door een 1.3-liter gasmotor zal ook beschikbaar zijn in bepaalde markten, waaronder Japan en Europa.

Nieuwe Honda Fit 2020 motor prestaties

Besparingen

“Brandstofbesparing is niet alles” zei Hachigo bij de introductie, voordat hij enkele van de belangrijkste prioriteiten van de nieuwe Fit schetste. Het Fit-team maakte de stoelen niet alleen ondersteunender en slanker – waardoor de afstand tussen de voorste en achterste inzittenden kleiner wordt – en installeerde ook gladde opbergoplossingen, maar richtte zich ook op een “comfortabel gezichtsveld”. Dit betekent een uitgebreid zicht op de weg, dat de ontwerpers en ingenieurs hebben bereikt door het gebruik van extreem dunne pilaren om de voorruit te ondersteunen. Hoge driehoeken van zijglas zorgen voor zicht voor de zijspiegels, die als onderdeel van de deuropening op een veel dikkere pilaar zijn gemonteerd. Het lijkt een geweldig uitzicht op de weg te bieden, maar we vragen ons af of het de bestuurder ook het gevoel geeft dat hij zich op een afstand van het proces bevindt.

 

 

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

%d bloggers liken dit: