Nieuwe Honda Civic 2019 Beoordeling

Review
  • Rijtest
  • Interieur
  • Passagiersruimte
  • Veiligheid & Betrouwbaarheid
3.6

 Honda vicic 2019 prijzen:

Honda civic 2019 afmetingen:

Aantal deuren5
Aantal zitplaatsen5
Lengte4518 mm
Breedte1799 mm
Hoogte1434 mm
Gewicht1232 kg
Sleepvermogen geremdNB
Tankinhoud46 liter
Banden voor235/45 R 17
Banden achter235/45 R 17
Inhoud kofferruimte420 liter

Honda civic 2019 vermogen (pk) motor:

De 1.5 i-VTEC TURBO (182 pk) en de 1.0 i-VTEC TURBO (126 pk). Indien diesel uw voorkeur geniet, bevelen we u de nieuwe 1.6 i-DTEC (120 pk) aan. Ook deze motor heeft een lage emissie uitstoot.

Honda Civic 2019 Rijtest:

Motor en versnellingsbak

Honda Civic 2019 mag dan wel een beperkt aantal motoren hebben, maar er is er geen slechte onder hen. Inderdaad, de 1,0-liter benzinemotor van 124 pk is alles wat je echt nodig hebt; hij levert perfect voldoende acceleratie bij lage toeren en zal het 0-60 km/u rijden in een redelijke 10,7 seconde. Maar ondanks het feit dat hij meer vermogen heeft dan de gelijkwaardige 1,0-liter versies van de Volkswagen Golf en Audi A3, is de zwaardere Civic iets langzamer dan de concurrenten.

Met 180 pk is het 1,5-liter aanbod natuurlijk sneller en heeft het 1,5-liter-aanbod meer lage trekkracht – al voelt het op de weg niet echt dramatisch sneller aan. Ook de 1.6 diesel heeft slechts 118 pk, zodat de acceleratie niet bijzonder sterk aanvoelt. Maar hij is snel genoeg voor een auto in deze klasse en de indrukwekkende brandstofefficiëntie betekent dat hij een goede keuze kan zijn voor kopers van een bedrijfsauto. De handgeschakelde zesversnellingsbak van Honda is ondertussen licht en positief, maar het rempedaal is een beetje sponsachtig.

Natuurlijk, als prestaties uw belangrijkste aandachtspunt zijn, vergeet dit alles en ga dan gewoon direct naar onze Civic Type R review. De 2.0 liter benzine van de sportiefste Civic schiet meer dan 300 pk uit de tank en heeft een topsnelheid van 169 mijl per uur, dus dat moet de truc goed doen.

Vering en rijcomfort

Honda Civic 2019 rijdt niet zo soepel als de Golf (weinig auto’s doen dat wel), maar hij is behoorlijk comfortabel voor de klasse. Alle uitrustingen behalve EX, Sport Plus en Prestige hebben een regelmatig ‘passief’ onderstel, dat zorgt voor een grotendeels rustige rit en niet al te zeer wordt overvallen door kuilen. Toch is het het beste om de verleiding te weerstaan om optionele grotere legeringen toe te voegen.

Ondertussen rijden de trimniveaus van de posher op adaptieve dempers, wat betekent dat je de vering met één druk op de knop kunt verstevigen en verzachten. In de zachtere stand worden hobbels goed opgevangen, maar schakel over naar de stevigere modus en je voelt te veel onvolkomenheden op de weg als ze onder de auto doorrijden.

Behandeling

In grote lijnen kan Honda Civic 2019 goed overweg met een gezinsauto. Hij heeft niet zo’n goede grip op de weg als de Golf, maar hij blijft wel rechtop staan door middel van scherpe bochten en bochten, en stuurt nauwkeurig.

Maar pak een bocht met enige kracht aan en u zult wensen dat de stuurinrichting consistenter wordt verzwaard om u te helpen inschatten hoe goed de voorbanden u grijpen. Dat is de belangrijkste reden waarom Honda civic 2019 niet zo leuk is om te rijden als de Golf, A3 of Ford Focus.

In de stad is Honda civic 2019 relatief eenvoudig te manoeuvreren, alhoewel hij een iets grotere draaicirkel heeft dan sommige van zijn concurrenten.

Geluid en trillingen

Hoewel de 1.0 benzinemotor een redelijk sterke performer is, is hij niet zo verfijnd als we zouden willen; hij is een beetje rauw als je er hard aan werkt en stuurt te veel trillingen door je voetzolen. Simpel gezegd, 1,0-liter versies van de Golf en A3 zijn merkbaar soepeler en stiller.

De 1,5 benzine-eenheid is terughoudender, blijft stiller en soepeler als je je voet neerzet, al begint het wel gespannen te klinken als je hem echt hard laat draaien.

De diesel is dan ook de luidruchtigste van het stel. Steek hem aan en hij klappert een beetje bij stationair draaien, terwijl hij in beweging de motorgeluidsroosters aan het optrekken is. Gelukkig is hij tijdens een cruise veel stiller, maar hij is nog steeds luidruchtiger dan zijn Duitse rivalen die op olie verbranden.

Honda Civic 2019 Interieur:

Rijpositie en dashboard

Honda civic 2019 interieur heeft een vrij lage rijpositie, maar de versnellingspook is relatief hoog ingesteld, zodat je niet ver hoeft te reiken om hem te grijpen. De stoelen zijn comfortabel, bieden goede zij- en dijbeensteun, en elektrisch verstelbare lendensteun is standaard op SR-trim en daarboven. Het aanpassen van de hoek van de rugleuning is echter een beetje lastig, omdat je aan een hendel moet trekken en je gewicht heen en weer moet schuiven.

Ook het stuurwiel heeft veel verstelmogelijkheden, terwijl de pedalen goed op één lijn liggen met de bestuurdersstoel zodat je niet scheef hoeft te zitten. De bedieningselementen van de airco zijn ook gemakkelijk bereikbaar en intuïtief te gebruiken.

Parkeersensoren en camera’s

De coupé-achtige styling van Honda Civic 2019 achteraan gaat ten koste van het zicht over de schouder, hoewel je standaard een achteruitrijcamera op SR-trim en hoger krijgt om dit te helpen verzachten. Parkeersensoren voor en achter zijn standaard op alle S-uitvoeringen, behalve op het instapniveau.

Het zien van knooppunten en rotondes is geen probleem, ondanks het feit dat je vrij laag in de auto zit. Intussen zijn krachtige LED-koplampen optioneel op onze favoriete SR-trim en standaard op Sport en hoger, waardoor het makkelijker te zien is in het donker.

Satellietnavigatie en infotainment

We zullen niet om de hete brij heen draaien: Honda Civic 2019 heeft een van de slechtste infotainmentsystemen van een modern familieluik. Het 7,0-inch touchscreen (standaard op alle S- en SE-trims, behalve de instapmodellen) heeft een teleurstellend lage resolutie en een ongemakkelijke hoek naar boven, zodat het meer de zon weerkaatst dan wat dan ook.

Erger nog, de menu’s zijn ingewikkeld, het scherm is vaak traag om te reageren en zelfs het aanpassen van het volume is frustrerend lastig. Gelukkig, Apple CarPlay en Android Auto smartphone mirroring zijn standaard op SR trim en hoger, zodat u meer bekende apps op uw smartphone kunt gebruiken.

Entry-level S-modellen krijgen helemaal geen radio, en terwijl de uitbreiding naar SE je een AM/FM/DAB-radio oplevert, is het systeem zeer eenvoudig. SE-modellen en hogere modellen worden geleverd met een geschikt acht-luidspreker geluidssysteem, terwijl een upgrade naar EX trim krijgt u een punchier 11-luidspreker stereo.

Kwaliteit

Hoewel de kwaliteit van het interieur van Honda Civic 2019 niet helemaal voldoet aan de standaard van bijvoorbeeld de Volkswagen Golf of de Audi A3, is het een stap vooruit ten opzichte van wat we eerder van de Japanse fabrikant hebben gezien.

Er zijn niet zo veel soft-touch plastics als in veel Europese concurrenten, maar het dashboard van Honda Civic 2019 voelt goed geschroefd aan en de draaiknoppen voor de klimaatregeling zijn aangenaam zwaar en klikken geruststellend als je ze verdraait. Simpel gezegd, je zult je niet het gevoel hebben dat je een tekort hebt.

Honda civic 2019 passagiersruimte en bagageruimte

Ruimte van voor

Honda civic 2019 ziet er aan de buitenkant vrij compact uit, maar biedt aan de voorkant voldoende been- en hoofdruimte. Zelfs grotere volwassenen zullen zich niet benauwd voelen, alhoewel je meer ruimte boven je hoofd hebt in een Volkswagen Golf.

De bergruimte is redelijk goed, met een tien meter groot handschoenenkastje en deurvakken waarin een grote fles water kan worden opgeborgen. De middenconsole tussen bestuurder en bijrijder heeft ondertussen een cubby/cupholder gedeelte met een schuifdeksel en een grote bak onder de centrale armsteun.

Ruimte van achter

Twee zes-voeters die achter twee even lange mensen zitten, zullen geen klachten hebben over de achterste beenruimte. Maar door de manier waarop de daklijn van Honda civic 2019 naar achteren afloopt, is de hoofdruimte minder groot. Voor degenen die bijna 1,80 meter hoog zijn, kan het zijn dat hun hoofd het plafond poetst. De manier waarop de achterste zijruiten in elkaar knijpen, zorgt er ook voor dat het hele achterste gedeelte claustrofobisch aanvoelt.

Probeer drie volwassenen achterin te gaan zitten en het is een knelletje, terwijl de verhoogde vloer het voor de middelste inzittende moeilijk maakt om zijn voeten te laten rusten. Elke achterdeur heeft in ieder geval een vakje van tien centimeter dat gemakkelijk een middelgrote waterfles kan dragen.

Zitting opvouwen en flexibiliteit

De zitflexibiliteit van Honda Civic 2019 is niets bijzonders. Alle uitvoeringen zijn standaard voorzien van 60/40 opklapbare achterstoelen die na het neerklappen van de kofferruimte volledig parallel aan de vloer van de kofferruimte liggen. De stoelen glijden echter niet heen en weer of liggen niet achterover en er is geen opklapbare voorpassagiersstoel waarmee u echt lange spullen kunt meenemen.

Het is ook een schande dat Honda de vorige generatie Civic’s Cinema-achtige Magic achterstoelen heeft afgeschaft, die zijn voorzien van een basis die is omgedraaid zodat u de achterbank kunt gebruiken voor extra opbergruimte.

Bagageruimte

Honda Civic2019 bagageruimte is 478 liter (inclusief opslag onder de vloer) groter dan die van de Golf of een Seat Leon, maar de Skoda Octavia’s bagageruimte is nog groter. De laadbak van Honda civic 2019 is echter goed toegankelijk en ligt niet ver van de grond. Ook zijn er enkele nuttige accenten te leggen, zoals een 12V-stopcontact binnenin. Het is gewoon jammer dat er een grote lip bij de achteringang van de kofferruimte staat.

Het is ook de moeite waard om in gedachten te houden dat de Sport en Sport Plus modellen een dubbele uitlaat hebben, wat de bagageruimte met ongeveer 10% reduceert.

Honda civic 2019 veiligheid en betrouwbaarheid

Kosten, verzekeringsgroepen en CO2

In grote lijnen is de Honda Civic geprijsd in lijn met de Volkswagen Golf. Dat betekent dat de Honda Civic goedkoper is dan een Audi A3, maar wel een stuk duurder dan een Skoda Octavia of Opel Astra. Hij zal zijn waarde niet zo goed vasthouden als zijn Duitse concurrenten, maar ook de afschrijving is niet zo’n groot probleem. Honda is ook concurrerend als het gaat om PCP-financieringen.

Van de benzines is de 1,0-liter turbolader de meest zuinige keuze en stoot de minste CO2 uit, dus het is zeker de keuze voor een bedrijfsautobestuurder. Dat gezegd hebbende, de equivalente A3 of Golf pompt minder CO2 uit en is – officieel, tenminste – zuiniger.

Wij raden de 1,0-liter benzine ook aan bij de meeste particuliere kopers. De 1.5 is verleidelijk als u op zoek bent naar iets dat wat nippiger is, maar het zal meer kosten om te kopen en te rijden in bijna alle opzichten.

De 1,6-liter diesel is een van de schoonste en zuinigste oliebranders op de markt en het lijdt geen twijfel dat de lage CO2-uitstoot de rekening van de bedrijfswagenbelasting laag zal houden. Het biedt echter geen dwingend genoeg pakket om ons te verleiden onze keuze voor Honda 2019Civic-reeks te wijzigen. Onze favoriete 1.0-liter benzineversie is goedkoper, verfijnder en beter geschikt voor de meeste kopers.

Uitrusting, opties en extra’s

Uitrusting, opties en extra’s in Belgie is de instapmodel S-trim stopgezet omdat het, eerlijk gezegd, niet echt financieel zinvol was, omdat het de meest elementaire basisopstellingen had. Beginnend met SE trim, dan, krijgt u DAB-radio, Bluetooth-connectiviteit, air-con en parkeersensoren voor en achter. SR trim is echter onze keuze, die het 7-inch infotainmentsysteem met navigatiesysteem, plus een met leer afgezet stuur en versnellingspook, de lendensteun van de bestuurdersstoel en een achteruitrijcamera voor niet veel meer geld toevoegt.

EX-trim voegt een extra veiligheidskit toe, inclusief jaloezieënvleugelbewaking en een waarschuwing voor dwarsverkeer, samen met een sleutelloze instap en start, een lederen interieur, een lendenverstelling van de passagiersstoel en een schuifdak. Als je de Tech Pack toevoegt aan EX, krijg je ook draadloze smartphoneladen, LED-koplampen en verwarmde achterbank.

Als u de 1,5-liter benzinemotor wilt, die begint bij de volgende Sport trim, met verwarmde stoelen, een sportieve carrosserie, dubbele middenuitlaten en LED-koplampen. De Sport Plus-modellen voegen vervolgens een verbeterde stereo-installatie, een schuifdak en adaptieve dempers toe.

Tot slot krijgt de Prestige een volledig lederen interieur, verwarmde achterstoelen en een aantal verchroomde accenten in het interieur.

Betrouwbaarheid

De laatste Honda Civic 2019 betrouwbaarheid lijkt te hebben geleden een paar kinderziektes met het blijkt minder betrouwbaar dan bijna al haar concurrenten. Betrouwbaarheidsonderzoek. Honda is als fabrikant 15e van de 31 jaar geworden; een teleurstelling gezien de reputatie van het merk op het gebied van betrouwbaarheid.

Gelukkig wordt Honda Civic 2019 standaard geleverd met een garantie van drie jaar/90.000 mijl – dat is ongeveer gelijk aan de tijd van het parcours, maar de kilometerstand is hoger dan de door Volkswagen en Skoda opgelegde limiet van 60.000 mijl.

Veiligheid en beveiliging

Honda civic 2019 heeft standaard een zeer concurrerende hoeveelheid veiligheidsuitrusting opgenomen in het Civic-assortiment. Naast de zes airbags krijgt elke auto een automatische noodstop, een waarschuwing bij het verlaten van de rijstrook, hulp bij het onderhouden van de rijstrook, een adaptieve cruise control, verkeersbordenherkenning en intelligente snelheidsassistentie. Ondertussen is de jaloezieënvlekbewaking standaard op de uitrustingen EX, Sport Plus en Prestige.

In de EuroNCAP-veiligheidstests scoorde Honda Civic 2019 in totaal vijf sterren en in de categorie bescherming voor volwassenen scoorde hij bijna evenveel sterren als een van de veiligste auto’s in zijn klasse, de Mercedes A-klasse. EuroNCAP benadrukte echter ook dat Honda civic 2019 niet zo goed is als die auto om voor kinderen op de achterbank te zorgen, of voor ongelukkige voetgangers in het ergste geval.

Aan de veiligheidskant, is een immobilisator standaard op alle Civics, terwijl een alarm van SR versiering omhoog standaard is, hoewel de veiligheidsdeskundigen Thatcham.

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: