Nieuwe Ford Explorer 2020 Hybride Beoordeling

Prijs € 32,653
  • Styling
  • Prestaties
  • Comfort & Kwaliteit
  • Veiligheid
  • Brandstofverbuik
  • Rijtest
3.4

Samenvatting

Voordelen:

Verhoogde passagiersruimte en laadruimte
Achterwielaangedreven platform verbetert de handling en het slepen van het voertuig
Extra technische en hulpfuncties voor de bestuurder
Nieuwe hybride en krachtige ST-versies met hoge prestaties

Nadelen: 

De maximale zitcapaciteit is zeven en de meeste zijn uitgerust om plaats te bieden aan zes personen.
De prijs kan angstaanjagend duur worden in een gehaast proces.
Interieurmaterialen kunnen beter zijn in de hogere garnituren
Niet genoeg USB-poorten

Ontdekkingsreiziger van Ford Explorer 2020 Hybride kwam uit het herontwerp op het platform van de nieuwe achterwielaandrijving te voorschijn, dat voor het eerst hybride en sportieve ST modellen.

Ontdekkingsreiziger van Ford Explorer 2020 Hybride kwam uit het herontwerp op het platform van de nieuwe achterwielaandrijving te voorschijn, dat voor het eerst hybride en sportieve ST modellen.

Officieel: Ford Explorer 2020

Review & Rating:

Toen Explorer zo’n 30 jaar geleden op de markt kwam, was het een onmiddellijke hit. Sedertdien hebben meer dan 8 miljoen Ontdekkingsreizigers gelukkige gevonden, en dit totaal herontworpen, zesde-gen Ford Explorer 2020 Hybride Ontdekkingsreiziger zou slechts het beroep van SUV, vooral voor die moeten bevorderen die die het extra praktische aspect en de efficiency van een hybride zoeken.

De Ontdekkingsreiziger zou niet dat alles verschillend dan zijn voorganger kunnen kijken, maar dat is niet noodzakelijk een slecht ding. Het nieuwe model verbetert het oude model met een iets taps toelopende daklijn, mooi gevormde carrosseriekanten en een langere wielbasis met kortere overhangen voor en achter. Slankere koplampen en herontworpen mistlampen zijn in de voorste fascie wat fijner van kleur, hoewel het stuitje van de Explorer er grotendeels hetzelfde uitziet als voorheen.

 

A woman driving a 2020 Explorer with a twin panel moonroof

De grote verandering is eigenlijk onder de huid van de Explorer. De langere wielbasis komt hoffelijkheid van een nieuw, achter-wiel-aangedreven platform, dat een groot vertrek van de voor-aandrijfarchitectuur is die normaal voor middelgrote crossovers wordt gebruikt. Het achter-aandrijvingsplatform niet alleen maakt de Ontdekkingsreiziger een weinig beter om te drijven, met betere algemene behandeling.

Explorer Platinum tri diamond perforated leather seating surfaces with accent stitching in Light Sandstone

De de basismotor van de Ontdekkingsreiziger is een 2.3 liter, turbolader, EcoBoost I4 die 300 pk en 310 pond-voeten van torsie maakt. Opvoeren van daaruit, vindt u een 3,0-liter EcoBoost V6 met een meer robuuste 365 pk en 380 pond-poten. De ST krijgt een hogere output versie van die 3.0-liter motor, met 400 pk en 415 pond – blijf afgestemd voor een aparte herziening van dit model later. Tot slot komen we bij de gloednieuwe Explorer Hybrid, de versie die ik aan het testen ben in het belang van deze eerste drive.

Geëlektrificeerd, niet elektrisch

Onder de motorkap heeft de Explorer Hybrid een 3,3-liter, natuurlijk aangezogen V6, aangevuld met een 1,5-kilowatt-uur accu en 35-kilowatt elektromotor. De hybride levert een totaal van 318 pk en 322 pond-voeten van torsie, en de kopers kunnen de geà “lektrificeerde aandrijflijn met of achter- of alle-wielaandrijving specificeren. Een automatische versnellingsbak met 10 versnellingen zorgt voor het schakelen.

A 2020 Explorer Limited in Rapid Red being driven down a city street

De hybride Ontdekkingsreiziger staat me niet toe om te kiezen wanneer het elektrische macht gebruikt, en het werkt enkel op zijn meest efficià “nte wijze de hele tijd. Het baseert zich op batterij-alleen macht bij de snelheden van het parkeerterrein, de motor die binnen schopt wanneer u omhoog en zich op de weg beweegt. De Hybride van de Ontdekkingsreiziger springt zeker niet van de lijn, maar het staat snel genoeg op om te versnellen, en biedt ruime macht voor het kruisen en het overgaan langs de open wegen van mijn testroute aan.

 

Explorer Platinum in Star White at the pier with a carnival in the background

Ook op een steile, kronkelende en steile klim naar boven heeft de Hybrid geen moeite. De 10-versnellingsbak jaagt niet op versnellingen en slaat graag een paar tandwielen over als dat nodig is. Op de weg naar beneden voelen de regeneratieve remmen van de Hybrid niet zo heel anders aan dan de standaardstoppen van de Explorer, met een progressieve pedaalrespons en geen grijpneigingen.

Explorer Platinum in atlas blue in front of a store covered in shrubbery

Noch hebben Ford of EPA nog officiële brandstofbesparingsgegevens voor de Hybride Ontdekkingsreiziger, hoewel de automaker zegt de geà “lektrificeerde SUV ongeveer 500 km tussen vullingen zou moeten kunnen reizen. De ontdekkingsreiziger heeft een 18 gallon brandstoftank, zodat schat mijn snelle math een classificatie 27 of 28 ampère.

A person in the drivers seat of a 2020 Explorer using the ten point one inch L E D touchscreen

Terwijl de powertrain zelf dicteert hoeveel van de energie van de batterij op elk ogenblik wordt gebruikt, kunnen de bestuurders tussen Normale, Sport- en Eco-wijzen selecteren om dingen zoals gashendeluiteinde binnen, de punten van de transmissieverschuiving en het sturen te passen voelen. Bovendien verbetert de Slippery-modus de tractie in gladde omstandigheden en de Trail-, Deep Snow- en Sand-modi helpen de Explorer door ruw terrein te komen. Tot slot is er de rijmodus Tow/Haul die de transmissie in een hogere versnelling houdt voor meer vermogen bij het slepen van een trailer.

A 2020 Explorer with the rear door open to show cargo space filled with groceries and a cooler

De kortere overhangen van de herontworpen Explorer maken het veel wendbaarder off-road, met een benaderingshoek van 20° graden om het beter te helpen opstaan en over obstakels heen te komen. De hybride kan tot 18 duim van water doorwaden, en de beschikbare heuvel-descent controle houdt de Ontdekkingsreiziger aardig en regelmatig op een 45 graadhelling (hoewel het systeem vrij lawaaierig is). De Ontdekkingsreiziger is geen ernstige off-roader, maar het is aardig om te weten dat er veel vermogen is gebakken in, voor degenen die graag een goed off-the-beaten-path avontuur.

Standaard Hybride tester met vierwielaandrijving zijn Michelin’s nieuwe SelfSeal-banden standaard. Deze rollen worden geleverd met een uitgehard, natuurlijk rubber in de band, dat werkt als afdichtmiddel om de meeste lekken in het loopvlak te vullen en kan helpen lekken te vertragen. In tegenstelling tot sommige Run-Flat-banden, die een zeer stijve zijwand hebben, doen de SelfSeal-banden geen concessies aan de tractie of rijkwaliteit. Zelfs met grote 20-inch wielen, valt de Hybrid niet over kuilen heen en biedt hij een soepele rit. En hey, als u de zijwand op een reusachtige rots gashen, komt de Ontdekkingsreiziger nog steeds met een reserveband.

Elke Ontdekkingsreiziger komt met de Co-Pilot 360 de reeks van de de bestuurdershulp van Ford, die dingen als blinde-vlek controle en landverzorging bundelt helpt. De hybride, niettemin, komt norm met het pak Assist+, dat aanpassingscruisecontrole, landcentrerende technologie, de erkenning van het snelheidsbeperkingsteken en de ontwijkende besturing toevoegend bijstaan.

De benzine-elektrische aandrijflijn is slechts beschikbaar op de Beperkte versiering van de Ontdekkingsreiziger, zodat komt het met standaardmateriaal zoals LEIDENE koplampen en achterlichten, regen-ontdekkende wissers, verwarmde en gekoelde voorzetels, verwarmde kapiteinsstoelen in de tweede rij en macht-vouwt derde rijzetels. Sprekend van die, vouwen de tweede rijzetels snel voor gemakkelijke toegang tot de derde rij op, hoewel de weg-rug voor passagiers vriendelijk van strak is. Vouw de zetels neer en u zult bijna 88 kubieke voet ladingsruimte en een groot genoeg gebied vinden om vier-door-acht-voet bladen van triplex te vervoeren.

Over het geheel genomen is het interieur niet enorm anders dan voorheen, met uitzondering van het optionele, 10,1-inch, portret-georiënteerde infotainment display. Mijn Beperkte Hybride model, echter, heeft het standaard, 8 duimscherm samen met het ingebedde navigatie, een WiFi-hotspot en zowel Apple CarPlay als Androïde Auto. Een draadloos oplaadkussen is ook standaard op deze afwerking, en er zijn talloze 12-volt-, USB-A- en USB-C-poorten verspreid over de cabine.

Een optionele 12,3-inch digitale meter cluster is een optioneel stukje technologie, met een functie genaamd het Calm Screen, dat slechts een kleine hoeveelheid informatie weergeeft om afleiding te verminderen. Zie het als een moderne versie van de oude functie van het Saab Nachtpaneel.

In het algemeen, vertegenwoordigt de Ontdekkingsreiziger is een aardige verbetering over zijn voorganger. Het is op geen enkele manier een enorme sprong voorwaarts, maar dat komt omdat het vijfde generatie model al goed en geliefd was bij de consument. Als ik een klacht kan registreren, is het dat de hybride aandrijving vrij luid is, zelfs met de actieve ruisonderdrukkingstechniek van de Explorer.

De Hybrid is ook vrij duur: 52.280 euro om te starten of 57.975 euro geladen zoals je hier ziet, inclusief 1.095 euro voor bestemming. Ja, het is gebaseerd op de Limited Trim, maar houd er rekening mee dat de eerder genoemde Highlander Hybrid rond de €37.000 begint. Heck, zelfs de drierijige Lexus RX 450his goedkoper.

U kunt echter een paar dollar besparen door te kiezen voor het basismodel XLT, vanaf € 36.395,-. Een niet-hybride Limited bekleding begint bij 48.130 euro, terwijl de Platinum tot 58.250 euro springt. Nieuw in 2020 is een ST-variant voor die snelle gezinnen, vanaf 54.740 euro.

Toch heb ik er geen twijfel over dat de Explorer – en de Hybride variant – goed ontvangen zal worden door SUV-hongerige shoppers. Het ziet er geweldig uit en verpakt alle technologie kopers in dit segment willen, terwijl het aanbieden van een betere rijdynamiek en nog meer off-road en het vervoer van vermogen. De Ontdekkingsreiziger van Ford was reeds het stevige aanbieden in de medio-grootte SUV ruimte, en dit model verbetert slechts op die attributen.

De kosten van de reis met betrekking tot deze eigenschap werden behandeld door de fabrikant. Dit is gebruikelijk in de auto-industrie, omdat het veel voordeliger is om journalisten naar auto’s te sturen dan om auto’s naar journalisten te sturen. Terwijl Roadshow meerdaagse autoleningen van fabrikanten accepteert om zo de gescoorde redactionele beoordelingen te kunnen geven, worden alle gescoorde voertuigbeoordelingen op onze grasmat en op onze voorwaarden afgerond.

Hoe rijdt hij?

We hebben geen klachten over een van de motoren. Zelfs de 2,3-liter EcoBoost viercilinder EcoBoost turbomotoren in de basis, de XLT en Limited modellen voelen zich minstens zo sterk als de concurrentie. Hij voelt zelfs nog flexibeler aan dankzij de extra versnellingen en het intelligente schakelen van de 10-versnellingsautomaat. De 3,0-liter EcoBoost V6 van Platinum is sterk, en de 3,0-liter, high-performance EcoBoost in de Explorer ST tilt hem naar een hoger niveau. Het is niet zo gek als sommige Duitse SUV hotrods die we kunnen benoemen, maar er is genoeg vermogen om hun aandacht te trekken.

Echter, we zijn een beetje voorzichtig over het overbrengen van het vermogen en koppel cijfers gepubliceerd door Ford, omdat alle werden gemeten met behulp van een premie van 93 octaan loodvrij, een rating die de helft van het land niet eens kan kopen. Alle vier de motoren zijn gecertificeerd om te werken met 87 octaan loodvrij, en dat is in feite de aanbevolen brandstof. Wat dit betekent is dat onze laatste indrukken zullen moeten wachten tot we er een hebben om het te testen en doelloos uit te voeren, zoals we hebben gedaan met alle andere SUV’s in zijn klasse.

Het rijcomfort is over het algemeen uitstekend, omdat de verbeterde gewichtsverdeling van het nieuwe ontwerp en de langere wielbasis de Explorer een gevoel van kalmte geven dat hij nog nooit eerder had gehad. Een nieuwe onafhankelijke vering op alle vier de wielen filtert de klappen deskundig en toch blijft de cabine stevig op de echt golvende en oneffen ondergrond. Zelfs op het dikke asfalt dat door winterbanden met spijkers is vernield, is het geluid van de weg goed gedempt.

Wat betreft de richting, het behoudt een zeker gevoel van de rechte lijn, zelfs in het gezicht van sterke zijwind en trottoirs omgeven door vrachtwagens. De inspanning van richting ontwikkelt zich zonder problemen als het gaat om de tijd om te schakelen, en de Explorer beweegt zich vrijwillig. Het gewicht van de zwaardere varianten is echter opmerkelijk, vooral de hybride met vierwielaandrijving. Toch komt er een gevoel van atletiek door. Het heeft niets te maken met het Olympisch kaliber, maar de Explorer reageert alsof hij tijd in de sportschool heeft doorgebracht. Of we nu de snelweg oversteken of naar de heuvels gaan, we kunnen de hele dag rijden.

Hoe ziet het Interieur eruit?

De bestuurderszetel van de Explorer biedt een duidelijk zicht op de weg en de goed gevormde voorzetels hebben een vulling die een goed evenwicht tussen zachtheid en steun bereikt. Ook hier is er ruimte. Het interieur voelt luchtig aan en de ruimte voor de benen en het hoofd is royaal.

De vormgeving van het bedieningspaneel is logisch en overzichtelijk. Het is ook discreet omdat het alleen naar de bestuurder uitsteekt wanneer dat nodig is, zodat bijvoorbeeld het touchscreen, de stereoknoppen en de klimaatregeling binnen handbereik zijn. Een 8-inch landschapsgericht aanraakscherm is standaard vanaf de basis tot en met de Limited. De Platinum en de ST krijgen een optioneel verticaal georiënteerd 10,1-inch scherm. We hebben beide geprobeerd en eerlijk gezegd geven we de voorkeur aan het standaard scherm. Een langere reis kan onze mening over het grotere aanbod veranderen, maar het enige waar we aan konden denken was hoe we een intelligent opbergschap hebben gestolen.

Het belangrijkste dieptepunt heeft te maken met bepaalde aspecten van interieurmaterialen. Hoewel de meeste onderdelen binnen handbereik aantrekkelijke zachte oppervlakken zijn, zien sommige er hard en koud uit. Er is ook een opvallende verbinding tussen twee totaal verschillende oppervlakken in het midden, die moeilijk te missen is.

Bovendien kunnen we meer USB-poorten gebruiken. Wanneer de Ford-specificatieblad zegt dat het twee USB-poorten aan de voorkant en twee meer op de middelste rij heeft, betekent dit een standaard USB-connector en een ovale USB-C-poort in elk van die plaatsen. De derde rij heeft er geen.

Passagiersruimte

In tegenstelling tot veel van zijn concurrentie, is de maximumcapaciteit van de Ontdekkingsreiziger zeven omdat zijn derde rij slechts twee mensen kan aanpassen. In feite, zullen vele verkenners u zult zien zes zetels hebben omdat de configuratie van de middelste rij van de stoel van de kapitein standaard in de meeste rangen is. Typisch, betaalt u extra dan gaat u upgraden naar een centrale rij bank en het vervoer van de zeven volledige passagiers.

De kamer op de tweede rij is indrukwekkend. De stoelen van de kapitein glijden en leunen, en onze 6 voet-2-inch testrijder was in staat om achter een bestuurdersstoel te zitten naar zijn wens.

Hoe praktisch is Explorer?

In de hele cabine is er veel opbergruimte voor Knickknacks. Het handschoenenkastje is groot, de vakken van de deuren zijn comfortabel en er zijn cabines in de buurt. Vooral de positie van het draadloze oplaadplatform voor de telefoon bevalt ons zeer goed, die zowel toegankelijk is als volledig buiten gevaar.

Elk van de stoelen op de middelste rij en de derde rij zijn voorzien van twee sets ankers voor de autostoel, zodat u vier stoelen tegelijk kunt installeren. Ouders zullen ook de vierkante beugels van sapdozen die zich op de bovenkant van de deurarmsteun bevinden, waar kinderen in autostoelen bij kunnen.

De ruimte achter de derde rij bevindt zich halverwege tussen de Kia Telluride en de Honda Pilot. Die stoelen in de derde rij zijn 50/50 gevouwen door middel van een elektrisch klapmechanisme, waarbij de beschikbare ruimte iets groter is dan dezelfde concurrenten. Vouw de middelste stoelen naar beneden en ook de maximale ruimte behoudt een klein voordeel.

Hoe is hij op de weg?

De vierwielaandrijving is altijd klaar voor gebruik en vereist geen tussenkomst van de bestuurder. Dat gezegd hebbende, heeft de rijmodusschakelaar instellingen als Trail, Sand en Snow. Elke schakelaar heeft een specifieke kalibratieconfiguratie voor het gaspedaal, de tijd voor het wisselen van de transmissie en de door de tractiecontrole toegestane wielslip van de band. Er is ook een functie voor het afdalen op een heuvel. U krijgt geen lage toerentallen zoals bij een traditionele SUV of vrachtwagen, maar de 10-versnellingsbak heeft minstens een lagere transmissieverhouding dan de concurrentie.

De korte overhang van de voorbumper zorgt voor een fatsoenlijke aanloophoek en de achterbumper is niet gevoelig voor slepen omdat de uitgangsafstand beter is dan die van de concurrentie. De meeste versies hebben ook meer dan 8 inch ruimte onder de carrosserie. Het resultaat is niet dat iemand die in de Jeep werkt zich zorgen gaat maken, maar de Explorer voelt zich beter in staat om zich op onverharde plaatsen te wagen dan zijn kruisvaardersrivalen.

Wat is het brandstofrendement van Explorer?

Brandstofverbruik: De officiële brandstofbesparingscijfers beginnen te druppelen, maar wat we zien, heeft gevolgen voor de meest populaire versies. De cijfers zijn veelbelovend en tonen aan dat de Explorer een voordeel heeft ten opzichte van zijn belangrijkste concurrenten. De 2,3-liter EcoBoost-modellen met achterwielaandrijving hebben een EPA-classificatie van 24 mpg gecombineerd (21 stad / 28 snelweg), en de versie met vierwielaandrijving is geldig voor 23 mpg gecombineerd (20 stad / 27 snelweg). Beide zijn 2 mpg beter dan hun equivalente modellen van 2019.

De EcoBoost V6 3.0-liter standaardvermogen, die alleen beschikbaar is op de Platinum met vierwielaandrijving, heeft een nominaal vermogen van 20 mpg (18 steden / 24 wegen). Dat is 1 mpg beter dan de 3,5-liter V6-motor van vorig jaar.

Wat betreft de ST en de hybride, we wachten nog steeds op de ST en de hybride. Maar Ford heeft gezegd dat de hybride een actieradius van meer dan 500 mijl zal hebben, en we weten ook dat het model een 18-gallon gastank heeft. Doe de berekeningen en je krijgt een ruwe schatting van 27 of 28 mpg bij elkaar opgeteld. Het lijkt ook juist, want de Toyota Highlander Hybrid 2019 heeft een gecombineerd vermogen van 28 mpg.

Is hij Hybride waard?

De hybride is exclusief verkrijgbaar in de Limited versie, en kost iets meer dan 4.000 dollar meer dan een gewone Limited (die vanaf het begin duur is). Wat de mpg rating ook is, deze zal niet alleen worden betaald voor brandstofbesparing.

Maar we vinden het echt leuk hoe er een beetje mee wordt omgegaan. De elektromotor is geïntegreerd in een automaat met 10 versnellingen die 90% van de onderdelen deelt met de normale transmissie van de Explorer. Dit betekent dat hij net zo soepel rijdt en rijdt als de andere en geen van de versnellingssensaties laat zien die in Toyota’s hybride SUV’s te vinden zijn.

Deze constructie betekent ook dat de vierwielaandrijving aan beide zijden van de auto steeds mechanisch wordt aangedreven. De Highlander Hybrid is gebaseerd op een elektrische transmissie aan één kant, maar er is een limiet aan de hoeveelheid koppel die deze benadering kan leveren en voor hoe lang. De Explorer kan beide assen de hele dag door vol vermogen leveren.

Het impulsmoment van de signalen is zacht voor de boter en de overgang naar de benzinewerking is praktisch niet waarneembaar. Verrassend genoeg ontdekten we dat het gevoel van weggaan van rust tijdens het slepen sterk verbeterde en we hadden zelfs het gevoel dat de gasklepregeling bij lage snelheid van de weg was delicater. Deze zijn over het algemeen passief in een hybride SUV, maar het tegenovergestelde lijkt hier het geval te zijn.

Wat moet u nog meer weten?

Prijzen zijn volledig beschikbaar om in detail te bestuderen bij Ford, maar hier zijn enkele hoogtepunten. De basis en de Limited hebben een prijs om te concurreren met de crossover concurrentie, maar bepaalde actieve veiligheidsuitrustingen zoals adaptieve cruise control zijn hier niet standaard. Er zijn veel opties, en het is belachelijk gemakkelijk om de prijs aanzienlijk te verhogen.

denieuwsteautos zegt:

Er zijn veel dingen die ik hier leuk vind, maar het is geen Grand Slam homerun. De nieuwe Explorer monteert, beheert en past zich veel beter aan de passagiers aan dan degene die hij vervangt, en is dynamisch superieur aan de crossover concurrentie. De hybride biedt onverwachte voordelen die verder gaan dan alleen een zuinig brandstofverbruik. Maar het kan duur zijn in een haast, en de interieurmaterialen komen niet overeen met de prijs.

Welke modellen komen er mee?

Ford Explorer is een mid-size drie-zits SUV die geschikt is voor zeven of zes mensen als u kiest voor de tweede rij kapitein stoelen. Het basismodel is goed uitgerust en komt met een stevig aantal veiligheidseigenschappen en gemak aan een betaalbare prijs voor de portemonnee. De XLT kost iets meer, maar is voorzien van meer comfortfuncties die de kopers zullen waarderen.

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Eén gedachte over “Nieuwe Ford Explorer 2020 Hybride Beoordeling

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: