Nieuwe Ford Escape 2020 Beoordeling

Prijs: NB
  • Design
  • Motor Prestaties
  • Brandstofverbuik en kosten
  • Interieur
  • Betrouwbaarheid
  • Veiligheid
3.5

Samenvatting

Voordelen:

  • Drie keuzes voor de aandrijflijn
  • Mooi uiterlijk
  • Goede standaard veiligheidsuitrusting
  • Schuifbare tweede rij zitplaats

Nadelen:

  • Kleiner dan grote rivalen
  • Interieurafwerking heeft een upgrade nodig

Ford Escape 2020 review, rating:

Ford Escape Crossover SUV fluit het nieuwe modeljaar in 2020 met drie verschillende persoonlijkheden. Er waren sobere turbo-3 modellen, een aantrekkelijke turbo-vier handelaars, en hybride (en plug-in hybride).

Deze ontsnapping achteruit de recente verleden dit: hybride achterzijde, de rit is beter dan een wiel, en het totale pakket is meer dan de som van de onderdelen.

Escape modellen arriveert met S, SE, SE, SE Sport, SEL en Titanium-trimniveaus en is, mits op de juiste manier berekend, verkrijgbaar in zeven verschillende configuraties, tussen de turbo- en hybride aandrijfsystemen en een keuze uit voor- of all-wheel push.

Met de nieuwste Escape heeft Ford de hot-hatchbacklijn van de nieuwste versie afgezwakt tot iets organischers en meer gastvrij. Enige tijd weerklonk Mazda ook aan de buitenkant met een kleine Model 3 die voor een goede maat werd ingegooid. Lief lichaam dat wordt gegeven om de cabine een paar dingen te leren: Het interieur klonk somber basiszwart, en wat plastic bekleding leidde af.

Ford Escape 2020 review

Het basismodel van de turbo-3 en 8-versnellingsautomaat, terwijl Rorty’s krachtigere turbo-vier en vierwielaandrijving krijgen. Deze auto is minder getuned voor het snijden van tweestrookswegen dan zijn voorganger, maar geeft een nieuw ontworpen vering met rijbediening die zelfs met 19-inch wielen zwaarder weegt dan zijn omvang. Deze vloeibare, energieke spelers die wat sizzle aan boete ruilen.



De Escape Hybrid is terug, en veel beter ook. Met een hybride aandrijving die de lithium-ionenaccu kan onderdrukken om de efficiëntie te maximaliseren, doet hij het beter dan de gemiddelde acceleratie zonder dat dit ten koste gaat van het goede. We zien brandstofbesparingsaantallen torenhoog in de gecontroleerde tests; de voorspellingen van Ford zetten hoger dan de RAV4 Toyota hybride plug-in zelfs alvorens te ontsnappen aankomen volgend jaar met ongeveer 48 km elektrische actieradius op de kraan.

Ontsnappingscabine van lijdt aan wat plasticky versiering; terwijl zij bij het zijn, moeten de ontwerpers een nieuwe voorzetels specificeren. De maat voor kleinere passagiers, de voorbak onder de Escape heeft een kort kussen zonder veel steunpoten. De tweede rij stoelen is beter, vooral in goedkopere stof en glijdt op de rails voor flexibele passagiers- en laadruimte. Volwassenen glipten gemakkelijk in de achterbank en hadden een zeer goede beenruimte, zelfs met behoud van bijna 40 kubieke meter laadruimte. Het is iets kleiner dan de CR-V en Forester, maar het is zeer nuttig.

2020 Ford Escape S E Sport Hybrid in Star White Metallic Tri-coat in the rocky hills

Elke ontsnapping is uitgerust met een automatische noodstop; er zijn geen gegevens over de crashtest, maar hij biedt ook een dodehoekmonitor, een head-up display, adaptieve cruise control en automatische parkeerhulp.

Verschillende modellen van Ford Escape 2020:

SE 4DR SUV (1.5L Turbo 3cyl 8A), 8-versnellingen automatisch, regelmatig ongelood

Titanium 4DR SUV (2,5L 4cyl gas / elektrische hybride EVT), elektrisch variabele snelheid automatisch, regelmatig ongelood.

SUV 4DR SE Sport AWD (2,5L 4cyl gas / elektrische hybride EVT), elektrisch variabele snelheid automatisch, regelmatig ongelood.

Hoe Rijdt hij?

Crossover luidt een nieuwe generatie. Enkele van de grootste hoogtepunten is de terugkeer van een van de nieuwe modellen van hybride, Co-Pilot360 veiligheidsvoorzieningen standaard en innovatieve technologie en design in de cabine.

De nieuwste Ford Escape deelt ook een platform met een off-road SUV die weinig zal komen, is “Baby Bronco” genoemd. Daarom kan Ford al zijn technieken en talent op de weg concentreren om een nog competentere dagelijkse bestuurder te creëren die is ontworpen om de ontberingen van het dagelijks leven aan te kunnen.

Nieuwe Escape biedt vijf rijmodi: Normaal, Eco, Sport, Glad, en Sneeuw en Zand. Merk op dat sneeuw en zand bedoeld voor sneeuw; voor koude omstandigheden, zal de bestuurder kiezen voor Slippery. Verschillende modi veranderen de gasrespons, de schakelpunten van de transmissie, de uitschakeltijd van de cilinder en, in het geval van Sport, het stuurgevoel. Het fietsen door de grafische weergavemodus verandert in een optioneel volledig digitaal instrumentenpaneel en zorgt voor een echt verschil in rijgevoel. Normaal en Eco zouden waarschijnlijk de voorkeur genieten bij de meeste mensen, maar kronkelende bergwegen kunnen een beetje Sport vereisen.

Ford Escape 2020 rijtest

Het zijn niet alleen de rijmodi en opties die van invloed zijn op de manier waarop de Ford Escape-motor op de weg rijdt. Met 200 kg lichter dan het vorige generatie model, en na het toevoegen van een meer dodelijke stem, stijvere vering en trilling-absorberende achterste subframe. Al die versterkingen en pads zouden gewicht moeten toevoegen. Maar omdat Ford gebruik maakt van lichtgewicht, sterk staal en aluminium, waren de ingenieurs in staat om componenten zoals dakstijlen en ophangingsonderdelen dunner te maken. Het resultaat is niet alleen een auto die niet alleen niet reageert, maar ook de zichtbaarheid van solide, omdat je geen grote ronde voor- en zijstijlen ziet.

Security System Co-Pilot360 Ford heeft een soepele adaptieve cruise control in het kleine SUV segment. Breng netjes tot stilstand en versnel terug naar de snelheden van het verkeer op de snelweg. Grafisch op het dashboard waarschuwt het verkeer dat voorin stopt. En als u niet reageert, zal de noodstop worden geactiveerd door middel van een noodstop. Hij is ook voorzien van een lane-centering. In tegenstelling tot het houden van de rijstrook, blijft het centreren van de rijstrook in een kleine beweging reageren om de auto op de middelste rijstrook te houden. In bepaalde situaties kan het nuttig zijn, maar de besturing voelt niet te licht aan. Voor het rijplezier wilt u de functie uitgeschakeld houden.

Kruip achter het stuur van de Hybrid en, afgezien van een paar verschillende afbeeldingen op het dashboard, zult u niet zien een groot verschil in hoe ze rijden in vergelijking met de gebruikelijke ontsnapping. Ford zei dat de Escape Hybrid gebruik maakt van een vloeistofgekoelde batterij ontwerpen die helpen bij het verminderen van gewicht en ruimte toegevoegd.

We zien soms een beetje meer van een hybride motorgeluid, maar dat is ongeveer de enige klacht die we hadden. Deze hybride heeft dezelfde rijmodus met een niet-hybride, plus extra EV-modus. De EV-modus houdt het voertuig in elektrische energie tijdens de levensduur van de batterij. Over het geheel genomen biedt de hybride alles wat we leuk vinden aan de andere motor plus het brandstofverbruik is beter.

Hoe Ziet het interieur van eruit?

De nieuwe vorm is nog steeds mogelijk voor een grote binnenruimte voor mens en lading. een stoel die vooral voor grotere passagiers iets te wensen overlaat.

Ford Escape 2020 interieur

De nieuwste Escape is 180,5 inch lang en rijdt op een 106,7 inch wielbasis, wat ongeveer twee centimeter langer is dan de versie uit. Het biedt nog meer ruimte met een slimme verpakking en een efficiënter ontwerp.

Op voorhand heeft de dashboard swoopy uit het verleden geresulteerd in een ondiep, eenvoudiger ontwerp dat veel ruimte vrijmaakt voor de knieën. De hoofdruimte is prima, en de opslag van de middenconsole onder de elleboog en in de richting van de roterende shift controle diepte en nuttig. Wat ontbreekt is voldoende ondersteuning vanuit de stoel voor een van de modellen die we gereden hebben – met een stoffen of lederen bekleding. De onderkant van het kussen is kort, met afgeronde hoeken, en de rugleuning is smal, zodat kleinere bestuurders er beter in passen. Ford zegt dat de nieuwe Escape op maat is gemaakt om meer vrouwen aan te trekken; die gender-chair present case? een hogere versie van de gain control power en verwarming, maar er is geen ontsnappen aan het heeft gekoelde voorstoelen.

Lijn twee voordelen meer dan de totale herinrichting. Ford zei er geen ruimte voor de voeten (ongeveer 38.8 inch, 1.8 inch minder in hybride) was en wij neigen om te geloven en te liggen omdat de tweede rijbank glijdt en voor beter comfort terug gelegd. Onder dit zitkussen is ver binnenin de deur geplaatst, maar versterkt de rechte en smalle, goed gepolsterde zitting zelf; de bekledingsstof, het is meer ondersteunend dan in de met leder beklede versie.

Ford Escape 2020 dashboard

De achterbank vouwt bijna plat om de laadbak te openen, maar hij was groot genoeg. Wanneer de achterstoelen naar voren worden geschoven, heeft de achterbank om te ontsnappen 37,5 kubieke meter bagageruimte, het verlies van ongeveer 4 kubieke meter wanneer de stoel verder naar achteren wordt geplaatst, en nog eens 3 kubieke meter in de hybride, vanwege de plaats van hun batterijen.

Met de achterbank naar beneden, hij kan maximaal 65,4 kubieke meter lading (60,8 steen in hybride), die in totaal ongeveer 10 kubussen minder goede Subaru Forester of een Honda CR-V bevat.

Een paar woorden over het interieur van Escape: Vorm ons en herinner ons aan Edge, maar onder het midden van het dashboard, zwarte plastic stukjes gaan hard en glanzend. Hoedendeur met een licht opgevulde vinyl middenklasse. Houtnerf afwerking is een beetje grimmig. Misschien zal “Paardenkracht Jezus” wel wat rode huid geven als hij een 300 pk ST-ontsnapping van 300 pk uit onze dromen laat ontsnappen. Aan de andere kant, hij is veel stiller in Titanium bekleding dankzij het akoestische glas, dat niet wordt aangeboden op de goedkopere modellen.

Hoe slim is hij?

Een 8-inch aanraakscherm wordt standaard geleverd op de SE en hoger, met een handige Ford Sync 3, die ook Apple CarPlay en Android Auto ondersteunt. De graphics zijn scherp en de menu’s zijn gemakkelijk te navigeren. Snelle schermrespons en accuraat. We waarderen ook het volume en de knoppen op het circuit, die vrijstaand en binnen handbereik van zowel korte als lange rijders staan.

 technology Ford Escape 2020

Alle ontsnappingen worden standaard geleverd met Ford Co-Pilot360, dat staat voor de suite hulpbestuurder, die staat voor de detectie van een pre-botsing met noodremming automatisch, helpen track-keeping, dode hoek waarschuwing met een waarschuwing van cross-traffic, de hoge balken automatisch en een back-up camera. actieve veiligheidscomponenten optioneel met inbegrip van point-and-go adaptieve cruise control en ontwijkende stuurhulp.

De georiënteerde comfortopties omvatten een actief parksysteem dat de auto in een parallelle of loodrechte parkeerplaats stuurt zonder dat de bestuurder het stuurwiel, de versnellingspook, het gas of de remhulp hoeft te bedienen.

Hoe is hij op de weg?

Het begon bij de Titanium versie slanke 2.0-liter gas dat volledig geladen wordt geleverd met Ford Co-Pilot 360 security suite en all-wheel drive. Snelle acceleratie en soepele achttrapsautomaat in haar dienst. Verrassend genoeg is de transmissie het hoogtepunt van de aandrijflijn. Wij zeggen, verrassend omdat de verschuivingslogica nergens dichtbij zo vlot in de grotere Rand is.

Er zijn peddels om de auto handmatig te verplaatsen, en in de sportmodus reageren ze iets beter. Maar vergis je niet, dit is een alledaagse gezinsauto en geen sportwagen. De omgang bevestigt dat ook. Hij stijgt op over een hobbelige weg en de besturing voelt op zijn plaats voor een auto in deze klasse. Dat betekent minder vilt, maar niet eng. Ontsnappen leunt niet iets meer naar de hoeken van de auto om een goede bestuurder te zijn, maar mensen doen niet aan canyon carven van hun Crossover.

Negeer de sportmodus helemaal en rijd als een gewone Escape en doe alles goed. Zelfs het elektronische stop/start-systeem bij verkeerslichten is al behoorlijk storend.

Er is geen mogelijkheid om de rijmodus slecht weer te testen, maar elk van deze systemen past de transmissie, de gasrespons en de kalibratie van de vierwielaandrijving aan om de bestuurder het meeste vertrouwen en tractie te geven in elke situatie waarin ze zich bevinden.

2020 Ford Escape S E Sport Hybrid in Star White Metallic Tri coat out in the twilight

De 1,5-liter driecilinder met drie cilinders is echter een mooie plek. Hoewel 180 pk misschien niet veel lijkt op papier, in de buurt van de vele verse en krijgt de auto in de buurt van de vele en zonder problemen in beweging. Een vlakke koppelcurve zorgt ervoor dat de hij sneller reageert dan je verwacht.

Drie cilinders in de cabine van een grotere gasmotor, maar het weggeluid was het luidste geluid in de cabine. Drie cilinders hebben ook een kleine noot voor de uitlaat van de motor, die een beetje uit balans is. Naar onze mening is de 1,5-liter een machine om te krijgen.

Wat kunnen wij zeggen over de Motor prestaties?

Escape standaardmotor is een 1,5-liter EcoBoost inline driecilinder met een vermogensprojectie van 180 pk en een koppel van 177 Nw. De Motor bevat een deactiveringssysteem voor de cilinder met trucs waarmee de auto op twee cilinders kan rijden in de scenario’s met een lage motorbelasting.

Alleen benzinemotor upgrade is EcoBoost inline-vier 2,0-liter inline-vier 2.0-liter, waardoor 250 pk en projecties van 275 Nw koppel. Beide benzinemotoren zijn gekoppeld aan automatenmerken met acht versnellingen. De normale hybride, die bij de lancering wordt verkocht, heeft een doel van een gecombineerde pk van 198 pk. plug-in hybride, beschikbaar volgend jaar, die een gecombineerd 209 pk systeem projecteert dat aan een onophoudelijk veranderlijke transmissie wordt gekoppeld.

1,5-liter gas- en hybride modellen zijn verkrijgbaar als voorwiel- of vierwielaandrijving. Gas is een 2,0-liter vierwielaandrijving en plug-in hybride is een voorwielaandrijving. Ford heeft op het moment van dit schrijven nog geen officiële brandstofbesparende nummer één variant vrijgegeven om aan te ontsnappen.

Hoe praktische is hij?

Het hele punt van een kleine SUV grote auto is geen laadruimte. Dus in het ontwerp om meer op een grote auto te lijken, heeft een rechtlijnige Ford crossover? totale laadruimte is 65,4 kubieke meter, dat is minder dan wat Honda CR-V werd aangeboden, maar nog steeds volledig concurrerend in het segment. Schuif de achterste lijnen zorgen voor 6 inch voor- en achterwaartse verstelling, zodat u kunt kiezen tussen een volledig passagierscomfort of meer ruimte voor vracht en bagage.

hoe praktische is hij

We hebben veel gesproken over hoe de nieuw ontworpen hoofd- en beenruimte biedt voor lange passagiers. Maar dezelfde details die het comfortabel maken voor lange mensen zullen de spot drijven met passagiers die naar de kortste afstanden reizen. Hoge plafonds en verstelbare achterbank betekent dat ouders meer ruimte hebben om in en uit de baby-autostoel te manoeuvreren. Ze hebben ook ruimte om even langs een autostoeltje aan de andere kant van de auto te bewegen.

Hoe veilig is hij?

Zowel NHTSA als IIHS hebben de nieuwe model Escape van de NHTSA en IIHS getest op crashtesten.

Hij is uitgerust met een automatische noodstop, actieve rijstrookcontrole, automatische grootlichtregeling en een dodehoekmonitor. Waarschuwingssystemen voor voorwaartse botsingen vertrouwen op de camera en kunnen ongelukken bij snelheden tot 120 km/u verminderen.



Met de beschikbare adaptieve cruisecontrol kan Ford meer sensoren toevoegen en ook een landcentreeringcontrole, die de actie van een boemerang vanuit een meer basale opstelling voorkomt; hij gaat door naar het midden van de weg met een betere controle.

Escape kan worden uitgerust met een head-up display met een opklapbaar vizier, zoals we hebben gebruikt in de Mini en Mazda wagens. Een surround-view camerasysteem staat ook op de lijst met opties.

Zijn concurrenten

Ford Escape 2020 vs Toyota RAV4

Zowel de Escape als de RAV4 zijn herontworpen, en rusten niet op oude lauweren. Vermoedelijk gericht op hetzelfde publiek, benaderen de twee auto’s het idee van de compacte SUV vanuit een andere invalshoek. De RAV4 is de winnaar van de ondersteuning voor alledaagse rijtaken en, in het geval van een nieuw avontuur, een beetje lichte off-road capaciteiten. Ford gaat over de prestaties van de nuances in de weg en wil meer als een auto dan een SUV rijden. Met geen van beide kan je niet missen.

Escape vs Honda CR-V

Het was leuker om te rijden dan de Honda CR-V, mits deze is uitgerust met een 2.0-liter turbomotor. Met iets meer vermogen uit dezelfde motor en een verbeterde rijdynamiek verwachten we dat de nieuwe Escape de voorsprong behoudt. De CR-V legt de lat echter hoog met een hoogwaardig interieur en een uitzonderlijk gebruiksgemak (inclusief meer laadruimte dan zelfs de nieuwe), en er is een reden waarom hij de hoogste waardering van Edmunds’ tussen een compacte SUV heeft verdiend.

Ford Escape vs Mazda CX-5

Hoewel niet nieuw ontworpen als de nieuwe Escape, had Equinox Ford aangeboden om de kwaliteit te evenaren: soepele rijeigenschappen, een stil en respectabel brandstofverbruik in het interieur. De Equinox bereikt dit met de optionele dieselmotor en niet met een hybride zoals de Escape. Hij is wellicht een betere keuze als u de voorkeur geeft aan een beetje pit in een kleine SUV.

Betrouwbaarheid en Problemen

Elk van de eerste modeljaar voertuigen kan een probleem hebben, dus als u zich zorgen maakt over de betrouwbaarheid om een jaar te wachten om ervoor te zorgen dat alle bugs zijn uitgewerkt. 1,5-liter motor op het toenemende aantal voertuigen en hebben geen problemen. Hetzelfde kan gezegd worden van de 2,0-liter EcoBoost.

Moet ik hem leasen of kopen?

Is het beter om een auto te leasen of te kopen? Vraag het de meeste mensen en ze zullen u waarschijnlijk vertellen dat het kopen van een auto de beste manier is om te gaan. En vanuit financieel oogpunt is het waar, zolang u bereid bent om hogere maandelijkse betalingen te doen, de lening volledig af te lossen en de auto enkele jaren te houden. Leasing, aan de andere kant, zou een goedkopere optie kunnen zijn op een maand tot maand basis. Het is ook goed als je iemand bent die graag om de drie jaar of langer met een nieuwe auto rijdt.

 

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: