Beoordeling: Dacia Duster (2019)

Prijs: € 11.990
  • Motor Prestaties
  • Kosten
  • Betrouwbaarheid
  • Veiligheid
  • Comfort
  • Rijtest
  • Interieur
3.3

Dacia Duster 2019 review en rating:

Begon echter dieper te graven en je ziet waar de kosten zijn gebeiteld uit de Dacia Duster 2019. Sommigen van hen zijn slimme besparingen en heeft geen invloed op de resultaten. Maar u kunt ook besluiten dat andere mensen dat wel doen.

Duster ziet er elk paneel nieuw uit, maar de oorspronkelijke geest blijft behouden. Het ziet er hetzelfde uit, en het belangrijkste van alles is dat het nog steeds goedkoop is.

Prijs geeft weinig aanwijzing voor de grootte van Dacia Duster, dus laten we eens kijken naar de afmetingen van Dacia duster. Met slechts 5cm lang 4.341m minder dan de Qashqai.

Dacia Duster 2019 foto

De eigenaars zijn dol op hun stofdoeken. Dacia wil dus niet veel veranderen voor een nieuwe generatie. Het was een riskante koers voor twee of drie jaar later, het lijkt misschien wel ouderwets.

De grille en koplampen (gebruik LED DLR) zijn nu echter ruimer en de achterlichten staan niet meer rechtop. meer voorgevormde motorkap, gladde vleugel, grotere wielen. Het maakt de carrosserie breder, zelfs als deze niet gegroeid is. Dit is nog steeds een smalle, handzame auto naar de steden of landwegen.

Maar er is nog een andere reden waarom het ontwerp niet veel is veranderd. Het hergebruik van het voormalige autoplatform. Dat is op zich een afgeleide van renault Clio een deel van de oudere generatie, wat een belangrijke manier is om zo goedkoop mogelijk te zijn. Gelukkig is Renault een van de eerste bedrijven die toen voor Five Star NCAP heeft gekozen, dus het platform is verrassend veilig. Veel van het exterieur, inclusief de voorruit en zelfs de voordeur, wordt gedeeld met Sandero. Om dezelfde reden.

In lijn met het gewicht van Renault’s recycling verouderde cabines en zelfs de geur van de nieuwe Mégane van tien jaar geleden. Wat een Proustiaan. Maar hij ziet er modern uit. Vergeleken met een vod uit een vod vonden we een zadeldashboard dat geheel nieuw, geheel nieuw en beter infotainmentsysteem is, en nog veel meer. Het is ook stiller dan ooit, dankzij het dikke glas, zet het geluid uit en het plaatwerk is stijver in de motorruimte.

Dacia Duster rijtest

Onder de motorkap van Dacia 2019 is de keuze natuurlijk gemaakt voor 1,6 liter 115 pk benzine of 115 pk turbodiesel met natuurlijke aanzuiging. Een 1,2-liter 1,2-liter turbobenzine van 130 pk zal begin 2019 in het assortiment worden opgenomen. Wij hebben een sterk vermoeden dat de machine die u wilt hebben, de machine die u wilt hebben.

4×4 versies van Duster zullen trucs off-road uitvoeren die u waarschijnlijk niet zult waarderen. Dit is niet zomaar een cosmetische crossover. Zelfs 4×2 Duster zorgt voor een goede bodemvrijheid, zodat als het oppervlak niet te vet en goed getrapte banden is, het redelijk ruig landschap aankan. En het heeft meer ruimte dan bijvoorbeeld Renegade of Vitara, de dichtstbijzijnde off-roadbare rivalen.

Rijtest, motor prestaties: Dacia Duster 2019

Het moet uw budget uitrekken om Dacia Duster 98 pk sterke 1,0-liter TCE 100 op instapniveau te halen en rechtdoor te gaan naar de TCE 130 voor het middensegment. Dit is een 1,3-liter, turbobenzine met een vermogen van 128 pk om nog meer dan 100 TCE te geven. Heb een aangename drukte, ook al is het niet meteen snel en haalt het veel vermogen in wanneer u het nodig heeft – geholpen door een handgeschakelde zesversnellingsbak die alles behalve de TCE 100 standaard heeft. Er is helemaal geen automatische keuze.



De overstap naar een hogere TCE 150 is alleen de moeite waard als u de snelste Duster nodig hebt, maar als de dieselmotor meer uw ding is, is er een 1,5-liter diesel van 113 pk (Blue dCi 115 genaamd) in combinatie met die van de Mercedes A-Klasse. Het is scherp genoeg als je de motor boven de 2000 toeren krijgt, maar heb niet veel te veel duwen bij lage toeren, zodat je vaker in de versnelling moet schakelen dan je zou willen. Het is alleen de moeite waard om te kiezen als u elk jaar voldoende kilometers wilt afleggen om te profiteren van een lager brandstofverbruik.

Dacia Duster Éxtérieur

U kunt echter ook kiezen voor een diesel als u een vierwielaandrijving nodig hebt. Deze is ook verkrijgbaar met de TCE 150 benzinemotor die het krachtigst is, terwijl andere alleen met voorwielaandrijving worden aangeboden.

Een mechanische vierwielaandrijving voegt, indien gemonteerd, gewicht toe en maakt Duster minder bereid om het tempo op te voeren. Als u echter van plan bent om het systeem te gebruiken om meer dan één rupsband nat te maken, zult u echt onder de indruk zijn.

2019 Duster lijkt misschien niet zo geschikt voor het ruwe materiaal als meer off-road-biased rivalen zoals de Suzuki Jimny, omdat hij niet veel steilere bochten kan nemen zonder zijn bumper te schuren. Toch is het nog steeds verrassend goed in staat om off-road parcoursen uit te dagen. Ja, je zit een beetje te kronkelen als het met je kin of maag over de grond wrijft, maar je hebt geen eigen transportmoeilijkheden op steile, sleeënde en zanderige hellingen, mits je bereid bent om veel kracht te gebruiken. Een superlage eerste versnelling helpt hierbij zeker.

De Duster leent veel van zijn vette stukjes oude Renault die niet meer verkocht worden, en dat betekent dat de vering een beetje ouderwets is. Kies voor de Dacia Duster vierwielaandrijving maakt je een verfijndere achterwielophanging, wat de stabiliteit en het comfort op de weg en in het terrein ten goede komt.

Beide opstellingen zijn prima in de stad dankzij een combinatie van relatief kleine wielen en high profile banden die de meeste kleine hobbels en hobbels helpt absorberen zonder je te veel in je stoel te laten ronddwarrelen. Echter, op de snelweg versnellen Duster Duster nooit het gevoel volledig opgelost, tot iets meer algemene beoordeling, maar de nieuw aangelegde asfalt – het was niet hobbelig zoals MG ZS echter.

Dacia Duster 2019 afmetingenDuster - front afmetingenDuster - achterafmetingen

De Duster-handgreep is redelijk voorspelbaar, hoewel de zachte vering betekent dat de band in de bochten iets overhelt en minder grip biedt dan bij de MG ZS. Bij het rijden op een snellere, hobbeligere weg is er ook veel stuiteren van de carrosserie, waardoor u en uw passagiers onbedoeld headbangen kunnen maken. Er is ook een behoorlijk sterke neus-duik bij hard remmen, maar Duster stopt op een kortere afstand dan de MG.

De besturing geeft je een redelijk gevoel met betrekking tot de voorwielen, zodat je altijd een redelijk idee hebt van hoeveel grip je daar wel of niet hebt, zelfs als de auto de auto is die traag reageert op input. Dit is echter geen auto die je aanmoedigt om op een sportieve manier te rijden – een betere stuurrespons van de MG ZS maakt het voor het schot in de bocht leuker.

De versie van de vierwielaandrijving geeft een beetje extra tractie in gladde omstandigheden, maar in het dagelijks gebruik zijn er geen voordelen te zien. Het echte doel is voor off-road dapperheid, dus als je je in de stad Tarmac Duster cursus gaat houden, hoef je geen premie te betalen voor deze opstelling.

De 1,3-liter benzine-eenheid die verrassend stil is, met slechts een zwak gejank bij acceleratie, terwijl diesel enkele zichtbare trillingen door het stuurwiel en de vloer rondom het pedaal stuurt.

Het Interieur, passagiersruimte: Duster 2019

Vermijd het super-basismodel Access – dat niet zonder radio, airconditioning, split-folding achterbank – en Duster 2019 biedt een ruime, kan het interieur worden gebruikt met veel meer kit dan je zou verwachten.

Ja, een of twee delen, zoals het tapijt is erg jeukerig en onaangenaam, voelen zich meer geschikt voor een goedkope bed and breakfast uit de auto, maar gezien de hoeveelheid machine die je krijgt voor het geld en een fatsoenlijk aanbod aan standaarduitrusting, is zelfs dit een zeer kleine kritiek,
Meer nog, alle touchpoints, waaronder de wielen, stoelen, versnellingspook en dashboardbesturing, voelen gebouwd om lang mee te gaan en ook nog eens van een redelijke kwaliteit.

Dacia Duster 2019 interieur

Sterker nog, Dacia Duster heeft gratis designelementen gestolen van een aantal veel duurdere machines. De vorm van het dashboard lijkt verdacht veel op die van de Land Rover Discovery Sport, terwijl de horizontale lijnschakelaar die van onder meer de Mercedes GLC nabootst en de digitale temperatuurweergave in het midden (standaard op de versie van de top-spec) gelijk is aan die van de Audi Q5.

Gezien het feit dat de Duster een fractie van de gewenste premium modellen kostte, heeft Dacia een slimme zet gedaan door enkele van hun ontwerpelementen te pakken. Dat komt omdat het niet alleen een praktische auto is om op eigen kosten te kopen, maar ook omdat ze ertoe bijdragen dat de mensen van de Duster-auto op eigen houtje zullen willen rijden, met een stijlvol interieur dat het gedurfde exterieur van de Dacia Duster nu ook waarmaakt.

De meeste bedieningselementen zijn eenvoudig te bedienen. Of u nu kiest voor een model met airconditioning of klimaatregeling, u krijgt drie draaiknoppen die ventilatorsnelheden, temperaturen en waar u de lucht naartoe kunt sturen, zodat u eenvoudig de radio kunt afstellen, tracks kunt overslaan of het volume en het touchscreen-mediasysteem kunt aanpassen.

Dacia Duster 2019 ruimte

Slechts een paar gewoontes, waaronder de domme schakelaar is om te kiezen tussen de cruisecontrol en de snelheidsbegrenzerfunctie, die in de buurt van de handrem zit. Dit is ver van het zicht tijdens het rijden, dus het is zeer storend om te vinden.

Gelukkig staan de bestuurdersstoel en de wielen in een veel betere positie. Met een zithoogteverstelling meer dan ooit, hebben we geen probleem met het vinden van een comfortabele rijpositie met goed zicht op de weg.

Gezien de prijs is het comfortniveau van Dacia Duster uitstekend. Deze rit is meestal soepel, soepel en stil in de Comfort uitvoering, met 16-inch wielen – van dezelfde grootte als de instapmodellen Essential Access en mid-level modellen.

Dacia Duster 2019 interieur

Ja, Duster bobsleeën een beetje op het ruwe asfalt, maar hij kan de hobbels effectief opvangen, vooral comfortabel op gladde wegen en met een beetje bandgeluiden braken. Er is veel weglawaai op de snelweg, hoewel het niveau niet al te opdringerig is.

Als je in de Prestige-specificaties stapt, kun je een iets stevigere rit verwachten omdat het 17-inch lichtmetalen velgen krijgt, wat betekent dat er één inch meer en één inch minder rubber tussen jou en de weg zit. Helpen om het comfort te verbeteren van een stoel die veel meer ondersteuning biedt dan de vorige Duster. Het biedt een goede ondersteuning voor de lage rugleuning plus de zijkant is redelijk om je om de hoek op je plaats te houden.

Interieurstofdoek - Automatische airconditioning

Als een budget auto, Duster niet het gevoel meer fundamentele dan sommige rivalen, hoewel Dacia heeft gedaan een goede baan van het verhogen van de hoeveelheid geluid dempende dan zijn voorganger gezien de kleine prijsstijging.

Hierdoor voelt Duster zich veel soepeler op de weg dan je zou verwachten van zo’n goedkope auto, met niet veel geluid van de motor van 1.6 liter benzine en een beetje windruis.

Benzinemotor werkt hard – want je moet een sterke acceleratie van deze motor oproepen, vooral omdat hij maar vijf versnellingen heeft – en hij was vrij luidruchtig, ook al is er geen uitzonderlijk en acceptabel gegeven het prijskaartje van deze Duster.

Het in- en uitstappen in de Duster is een fluitje van een cent dankzij de hoogte en breedte van de voordeur, en als je eenmaal binnen bent, is er een behoorlijke hoeveelheid hoofdruimte aan de voorkant. De voorzetels glijden echter helemaal niet ver naar achteren, zodat je voor het gemak vecht als je echt lange benen hebt.

Hoewel de Dacia Duster goed genoeg is voor passagiers, is hij niet zo goed voor het opbergen van hun spullen. Neem bijvoorbeeld de voorste bekerhouder: Het is gewoon te ondiep om er iets te morsen, en je gaat gewoon flessen van 0,5 liter in elke zakdeur knijpen. MG ZS beklimt de Duster hier met bekerhouders met diepere en grotere deuren.

Net als de mensen voorin zijn de achterste deuropeningen hoog Duster, dus de toegang is eenvoudig, en een zithoogte vanaf de grond betekent dat u niet te veel hoeft te buigen om de kinderen uit het kinderzitje te krijgen. Het is mogelijk om drie kinderzitjes in de rugleuning te plaatsen, afhankelijk van hun grootte, maar er is een brede middelste tunnel die elke volwassen middenpassagier in de middelste tunnel moet plaatsen om plaats te bieden aan de splay-legged.

2019 Dacia Duster biedt veel ruimte achterin, en het voelt zeker alsof het in het gezinsleven zou passen. Echter, op dit koopje einde van het prijsspectrum familie SUV, MG ZS nog meer accommoderen.

De voorpassagiersstoel is niet in hoogte verstelbaar, maar u kunt de rugleuning naar voren klappen rond de 45° om meer ruimte te creëren voor de lengte van de belasting wanneer de achterbank wordt ingeklapt.

De Dusters hebben iets minder ruimte dan de vierwielaangedreven Dusters hebben iets minder ruimte dan de versie met voorwielaandrijving, maar beide kunnen wel zeven stuks handbagage bevatten. Dat is meer dan in de Suzuki Vitara, die vijf stuks of Nissan Qashqai, die zes stuks past, maar samen met de stoel Ateca, Ateca, hoewel de bagageruimte eigenlijk veel kleiner is. Hoe dan ook, er is gemakkelijk genoeg ruimte in de kofferbak om een week vakantiebagage, de trein flip-up of een zeer grote familie kruidenierswinkel te nemen.

Duster - Phares arrière

Met de achterbank opgevouwen biedt de voorwielaandrijving van de Dacia duster 1623 liter volume; veel voor het bezoek aan de beroemde winkel voor wat flat-pack meubilair. Boot zelf is ook een zeer praktische vorm: de breedte en hoogte, met slechts een kleine lip om meer spullen te laden.

Is Dacia Duster veilig?

Dacia Duster 2019 Airbags

“]

Veiligheid is een van de gebieden waar Duster goed van het tempo afviel. Het meest geavanceerde beveiligingssysteem is een dodehoekmonitoring en is alleen verkrijgbaar met een hoogwaardige Prestige-trim. automatische noodremming wordt zelfs niet als optie aangeboden. Dat is deels de reden waarom Dacia Duster in Euro NCAP-veiligheidstests haar zeer teleurstellende drie sterren heeft gescoord. Het scoorde ook slecht op de bescherming van hoofd en nek die de bestuurder bij een ongeval biedt.

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

0 gedachten over “Beoordeling: Dacia Duster (2019)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: