Nieuwe BMW X6-M 2020 met meer dan 600pk

PREVIEW: BMW X6 M 2020

Vanaf 2008, slechts een paar jaar na de introductie van de X5, presenteerde een vreemde SUV in de vorm van een X6. De coupé-achtige SUV bleek meteen een hit en de X6 M 2020 was een van de pijlers van de Beierse lijn geworden.

X6 is altijd al een nicheauto geweest. Naast een verhoogde rijhoogte zijn de twee grootste verschillen tussen een crossover en een sedan de twee grootste verschillen tussen een crossover en een sedan de ruimere achterbank accommodaties en een grotere flexibiliteit van de lading die een crossover biedt.

De X6 M die BMW een sportactiviteitscoupé wil noemen – biedt geen van beide. Zijn taps toelopende daklijn beperkt zowel de hoofdruimte op de achterste rij sterk als snijdt in maximale laadruimte. De kleine achterruit belemmert ook het zicht naar achteren.

Vanaf 2008, slechts een paar jaar na de introductie van de X5, presenteerde een vreemde SUV in de vorm van een X6. De coupé-achtige SUV bleek meteen een hit en de X6 M 2020 was een van de pijlers van de Beierse lijn geworden.

X6 M Motor Prestaties

Net als zijn broer, de X5 M, is ook deze SUV ontworpen met het oog op prestaties. De grootste en indrukwekkendste verandering is dan ook onder de motorkap te vinden.

Daar hebben de Duitsers een monster van een motor verborgen, een 4,4-liter V8 die onherkenbaar getuned is. Hij is ook verkrijgbaar in twee vermogensvarianten in 2020, afhankelijk van of hij wordt gebruikt op de gewone X6 M of de Competition variant.

Daar hebben de Duitsers een monster van een motor verborgen, een 4,4-liter V8 die onherkenbaar getuned is. Hij is ook verkrijgbaar in twee vermogensvarianten in 2020, afhankelijk van of hij wordt gebruikt op de gewone X6 M of de Competition variant.

Bij de basisversie start de motor 600 pk en 750 Nm koppel, terwijl hij elke 100 km 12,7 – 12,5 liter brandstof verbruikt. In de competitie groeien de niveaus naar 625 pk en hetzelfde koppel, terwijl het brandstofverbruik gelijk blijft.

Deze cijfers zorgen voor een aanzienlijke vermogenstoename in vergelijking met de vorige generatie: 25 pk meer voor de standaard X6 M 2020 en 50 pk meer voor de concurrentie.

De motor wordt in beide auto’s aangestuurd via een M Steptronic-transmissie met acht versnellingen en stuurt zijn vermogen naar de vier wielen via het xDrive vierwielaandrijvingssysteem. In deze configuratie bereikt de X6 M Competition vanuit een stilstand in 3,8 seconden een snelheid van 0,4 seconden sneller dan voorheen (de gewone versie doet hetzelfde in 3,9 seconden).

Extra voor 2020

Er is een zekere onnozelheid aan een nutteloze SUV “coupé”, maar deze rare ballen vertegenwoordigen een groter niveau van keuze voor de klant. Sommige klanten worden afgeschrikt door de soms omvangrijke ontwerpen van standaard SUV’s, en een auto met een slankere vorm is gewoon aantrekkelijker. Voeg daarbij de rijkdom aan prestatieverbeteringen, en je hebt een op de bestuurder gerichte hoge crossover die een groter laadoppervlak en een beter zicht aan de voorkant biedt dan een sportsedan van 2020.

Hoe ziet het Interieur eruit van X6 M

Gebaseerd op de meest recente interpretatie van de SUV, neemt de X6 M 2020 alle wijzigingen die aan de lijn zijn aangebracht, over en versterkt deze met unieke M-touchen.

Gebaseerd op de meest recente interpretatie van de SUV, neemt de X6 M 2020 alle wijzigingen die aan de lijn zijn aangebracht, over en versterkt deze met unieke M-touchen.

De auto is voorzien van multifunctionele M-stoelen die de reeds verhoogde zitpositie van de bestuurder. In zijn stoel wordt de bestuurder omringd door de speciaal georiënteerde cockpit en het leder dat op de meeste interieurelementen van de auto wordt gebruikt.

De kofferbakcapaciteit van de X6 M 2020 blijft gelijk aan die van de standaarduitvoering, evenals de ruimte voor de passagiers.

De kofferbakcapaciteit van de X6 M 2020 blijft gelijk aan die van de standaarduitvoering, evenals de ruimte voor de passagiers.

Hoe Veilig is hij in 2020

De nieuwe eisen op het gebied van veiligheid die het gevolg zijn van de toegenomen prestaties hebben voor M.

De autofabrikant heeft enkele wijzigingen in de X6 2020 aangebracht, waaronder het verhogen van de stijfheid van de carrosseriestructuur en de ophangingsbevestigingen en het toevoegen van M-specifieke adaptieve ophanging met elektronisch gestuurde dempers, actieve rolstabilisatie, M Servotronic-sturing en Dynamic Stability Control met M Dynamic Mode.

Ook aan de remmen is geknoeid en ze zijn voorzien van speciale compounds voor extra remkracht.

M-Model

Hier zijn de Competition-modellen afgebeeld, die worden aangeduid met een zwarte buitenbekleding en een Competition-embleem op de achterste laadklep. Het exterieurdesign van deze M-modellen verschilt aanzienlijk van dat van hun normaal model gewoon X6. Ze zijn agressiever bij elke bocht, met nette aërodynamische accenten en massieve quad-achterpijpen. Ook het interieur krijgt de gebruikelijke M-Interieur. Rode, blauwe en witte accenten zijn overal te vinden en er is veel koolstofvezel te vinden.

 

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: