Nieuwe BMW X3 2019 beoordeling

4.5

De X3 heeft BMW nog nooit veel lof toegebracht, maar de uitgebreide is een voldoende uitputtende activiteit

2019 BMW X3 prijs

€ 46,700 – € 60,800


overzicht

Een op de drie voertuigen die tegenwoordig een BMW-showroom verlaat, is een X. Dus gezien het feit dat deze hybriden in zulke enorme aantallen verkopen, verdient het de architecten en ontwerpers die hun serieuze pogingen daarin hebben opgegooid. Een differentiatie van de eerste X3, die op veel verschillende manieren op de helft was.

De opgewaardeerde moet worden geconfronteerd met een ongelooflijke beperking – de Audi Q5 is de maatstaf voor verfijning, de Mercedes GLC voor troost, de Jaguar F-Tempo voor het verzorgen en ruimte, de Porsche Macan voor allround body magnificence. Voeg een paar keuzes toe aan de X3 en u kunt hem in het Range Rover Velar-domein duwen.

De eerste tekenen zijn sterk voor de X3. Het is ontwikkeld. Dat maakt het in grote steden mogelijk omvangrijker, maar het is een grootte die we realiseren goed verkoopt – marginaal groter dan het primaire gen X5.

Het heeft bovendien een deel van de ietwat gekke configuratiewendingen van vorige X3‘s weggegooid. Het maakt gebruik van de meest recente oppervlakkige gedachten van BMW – lijnen die lijken op te staan ​​vanuit een dikke huid – en draagt ​​ze in alle opzichten gemakkelijk.

De nieuwe X3 ligt op een aangepaste weergave van BMW’s meest recente longitudinale motorsegmenten. De nieuwe mechanismen en ontwikkelmethoden scheren de massa weg – 55 kg of minder, ondanks de extra grootte – geven de X3-koper toegang tot een aantal extreem aangedreven gadgetskaders. Wees echter voorzichtig.


2019 BMW X3 testrit

De 20d en 20i zullen duidelijk ondubbelzinnig verkopen, maar BMW stelt niet regelmatig zijn essentiële expliciete voertuigen in voor vroege testen, en de 20i begint in werkelijkheid pas een halve maand later. Dus we waren in de zeskamer-aanpassingen. Die motoren zullen de onderstel een behoorlijke oefening geven.

De 30d heeft 265 pk

Ondanks het feit dat het op geen enkele manier, vorm of stil is, is er betrouwbaar een massa losse en veelzijdige drang aanwezig, ongeacht of de toerenteller in het onderdrukte territorium van de wijzerplaat blijft. de toeren bewegen hoog voor een diesel.

Het 360 pk sterke gas is verrassend angstaanjagend op een snelweg op een helling. Dat komt omdat de transmissie het in het algemeen zal laten werken bij lage toeren met een einddoel om te kunnen besturen. Het heeft dus de neiging om waardevol te zijn om de communicatie in de spelmodus te houden of naar de terugschakelbare paddle te brengen.

Voor een steeds echt toenemende snelheid zet hij een geweldige show neer in het midden-tot-top register en klinkt buitengewoon als het doorgaat.

De M40i vergezelt een buitengewoon uitgebalanceerde vering, maar zowel de 30d als de M40i die we probeerden, hadden veelzijdige dempers. Het karakter van de M40i contrasteert niet veel met de diesel – het is alleen dat het steeds veiliger is en extra neiging geeft door een volledige draai.

Er is vloeistof wat ontbrak in de oude X3 / X4. De oude auto’s voelden hout terwijl ze hun gewicht uitbreidden. De nieuwe hebben dynamische reacties en een gevoel van omgekeerde predispositie in de Sport-modus – een valstrik die het demperprogramma oplost en de accentuering in het midden verbetert, naast andere dingen. Hun richting is niet zo rechtlijnig als je kunt vertrouwen, maar het is goed ingesteld en de reactie is overal rond geschat.

De rit, zowel op de diesel als de M40i, is in alle opzichten schokkend zacht. De M40i is soepeler dan een F-Pace op enorme wielen.

Het werkte redelijk goed. Er is niet veel op te merken, maar de speling op de grond en hellingspunten zijn OK en de elektronische voet- en hellingsduikbesturingskaders zijn in staat. Het zou 500 mm moeten zijn, maar ik heb het niet geprobeerd: de melodie was een stofbak. Het xLine hardwareniveau bevat verschillende bodembescherming.


2019 BMW X3 Interieur

Het is echter niet utilitair. Sinds de laatste X3 biedt het rechte, gelaagde plan van de dashboards van BMW de weg naar een streamingstructuur met meer diagonalen en zijn de onderscheidende gebieden beter gecoördineerd. Materialen zijn op dit moment top, terwijl de helderheid van de instrumenten en schakelaars top blijft. Zitplaatsen zijn voldoende sterk. Er is een iets sportiever zitplaatsaanbod, maar er is geen race-achtig alternatief. Let wel, in het geval dat je mist, zie je het hoofdprobleem van een familie-SUV over het hoofd.

Het standaard navigatiesysteem van sat-comms is bewust van het verkeer en werkt effectief. Het discretionaire kader omvat meer toepassingen dan u waarschijnlijk nodig heeft of kunt bevatten (hun capaciteiten zijn ver verwijderd van het vermogen van BMW om ze te verduidelijken). U kunt ook bewegingsbesturing toevoegen. Huh? De iDrive is voldoende dat je je niet als regisseur hoeft te gedragen.

Echter, de discretionaire head-up showcase is helemaal top in zijn helderheid, en in de manier waarop data opspringt wanneer je het nodig hebt en vertrekt wanneer je dat niet doet.

Aan de achterkant betekenen de hoge stoelen dat je benen en hoofd niet verplicht zijn. Drie opstellingen van ISOFIX-focussen demonstreren de breedte van die stoel. Aanpasbare ventilatieopeningen aan de achterkant, cupholders en verlichting betekenen dat mensen daar naar behoren moeten worden verzorgd. De rugleuning klapt 40:20:40 in en erachter bevindt zich een diepgevormde, vierkante schoen met zware sluitingen. Er is nog een vak voor de capaciteit onder de vloer en ongewone plekken om de rol slechtzienden en honden te beschermen.


Het bezitten van BMW X3 2019

Lopende kosten en betrouwbaarheid

Analyseer de waardeverlaging en het zit boordevol keuzes. Sommige zijn heel behoorlijk om te hebben, sommige kostbare versieringen. Ze verkopen omdat ze niet veel lijken wanneer je ze toevoegt aan de huur of PCP-installatie. Een extra paar zeven dagen langer dan drie jaar is eenvoudiger te slikken dan een paar honderd euro te betalen over de basiskosten bij een uitverkoop.

De waarheid is dat je een X3 zou kunnen krijgen zonder alternatieven en het zou er niet al te onbedekt uitzien. Inderdaad, ingericht kun je leven met niet-metaalhoudende verf in het witte voertuig van de hulpdiensten of in de donkere schemering van de begrafenisondernemer. Ook 18-inch wielen. Met de M Sport- en X Line-afwerking krijgt u 19’s en met zes kamers krijgt u metallic lak.

Standaard zijn allemaal routes met RTTI (howdy def on-line traffic mindfulness), LED-koplampen, draaien rond de camera en koeienhuid stoelen met opwarming vooraf.

De SE-spec 20d verplettert zich met een beschermingsbijeenkomst van 30, terwijl hij stijgt naar 31 voor de M Sport, en je brengt negen bijeenkomsten apart op voor de bijbehorende 30d-modellen. Alle hebben de E-postfix voor het overschrijden van de normale beveiligingsstandaard.

De CO2-cijfers voor de diesels gaan deze kant op: 20d is 132g / km (25 procent BIK voor de SE), 30d 149g / km (28 procent BIK), wat een behoorlijk kostenproductief nummer is voor een grote SUV met een dergelijke levendige uitvoering.

De benzine is 163 g / km voor de 20i en 188 g / km voor de M40i. Gecommuniceerd in mpg die nummers zijn 39,8 mpg voor de 20i en 34,5 voor de M40i. Ze zullen des te betreurenswaardiger zijn, alles in aanmerking genomen, uiteraard, maar het is intrigerend hoe dicht de twee benzines bij elkaar zijn gezien de baai in uitvoering van 8,3 seconden 0-62 mph versus 4,8 sec.

Op het moment van verzending van de X3 demonstreerde BMW’s mini-computer voor een alternatieve gratis X3 xDrive 30d.


2019 BMW X3 Brandstofverbruik en CO2-emissie.

BMW X3 xDrive20d:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 5,5–5,3
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 145–139

BMW X3 xDrive30d:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 6,0–5,9
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 159–154

BMW X3 M40i:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 9,1
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 207–206

BMW X3 xDrive30e(2):
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): vanaf 2,4
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): vanaf 56

De gegevens voor de wagens aangeduid met (2) zijn voorlopig.

De gegevens over brandstofverbruik, CO2-emissie en stroomverbruik worden berekend op basis van de voorgeschreven testprocedure VO (EU) 715/2007 in de geldende versie. De gegevens hebben betrekking op een wagen in standaarduitvoering in België en Luxemburg. De waarden houden rekening met verschillen in de gekozen velg- en bandenmaat en de optionele extra uitrusting van het gekozen model.

De waarden zijn reeds op basis van de nieuwe WLTP-testcyclus berekend en voor een betere vergelijkbaarheid omgerekend naar NEDC. Bij deze modellen kunnen voor het berekenen van belastingen en andere voertuiggerelateerde heffingen die (ook) rekening houden met de CO2-emissie andere dan de hier vermelde waarden gelden.

Meer informatie over de officiële CO2-uitstoot en brandstofwaarden van nieuwe personenwagens is opgenomen in de “Gids CO2”, die gratis te verkrijgen is in elk verkooppunt of bij de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu, Directoraat-Generaal Leefmilieu (Victor Hortaplein 40 bus 10 te 1060 Brussel).

2019 BMW X3 afmetingen en het gewicht

Aantal deuren5
Aantal zitplaatsen5
Lengte (mm)4708
Breedte (mm)1891
Hoogte (mm)1676
Gewicht (kg)1750
Sleepvermogen geremd (kg)2000
Tankinhoud (liters)68
Banden voor225/60 R 18
Banden achter225/60 R 18
Inhoud kofferruimte (liters)550

Besluit

De X3 heeft BMW nog nooit veel lof toegezwaaid, maar de verbeterde is een voldoende voorzichtige activiteit om de beste klasse op te nemen.

De X3 heeft ineens echte klasse. Hoe het ook zij, op dat moment zou het geweldig moeten zijn in het licht van het feit dat de beperking de afgelopen jaren een aantal buitengewone voertuigen tegen heeft gestoten. De stelling is op dit moment dichtbij genoeg dat we een bijeenkomststest nodig hebben om met de kampioen af te rekenen.

De onderwagen van de X3 is zowel aangenaam door hoeken als soepel over stoten. Dat is met de enige bepaling dat degene die we hebben gereden de veelzijdige dempers hebben, een extra kost van € 510 tot € 800 afhankelijk van het model. De motoren en transmissies zijn over het algemeen briljant om te gebruiken en zorgen voor een gemiddelde economie.

Ook binnenin is het open en geaccumuleerd, met een fatsoenlijke gemeten boot. Let wel, het zou moeten zijn, want het is niet langer door een vergelding geminimaliseerd naar buiten toe.


Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: