Nieuwe BMW X2 2019 Beoordeling

Hoeveel kost de nieuwe BMW X2 2019?

Benzine

Prijs (incl. btw)

sDrive18i 140 pk (optioneel 136 pk) manueel FWD: € 32.100,-
sDrive18i 140 pk (optioneel 136 pk) automaat FWD: € 34.200,-
sDrive20i 192 pk automaat FWD: € 38.400,-
xDrive20i 192 pk automaat AWD: € 40.450,-
M35i 306 pk automaat AWD: € 59.250,-

Diesel

sDrive16d 116 pk manueel FWD: € 32.800,-
sDrive18d 150 pk manueel FWD: € 34.650,-
sDrive16d 116 pk automaat FWD: € 34.900,-
xDrive18d 150 pk manueel AWD: € 36.700,-
sDrive18d 150 pk automaat FWD: € 36.850,-
xDrive18d 150 pk automaat AWD: € 38.900,-
sDrive20d 190 pk automaat FWD: € 39.550,-
xDrive20d 190 pk automaat AWD: € 41.800,-

Afmetingen van de nieuwe BMW X2 2019?

Lengte: 4.360 mm
Breedte excl. spiegels:  2.096 mm
Hoogte:  1.526 mm
Wielbasis:  2.670 mm

Hoeveel is de CO2 uitstoot en verbruik van BMW X2 2019?

Tesrit in een BMW X2 2019?

Motor en versnellingsbak van BMW X2 2019:

De X2 biedt een keuze uit vier 2.0-liter motoren die voor iedereen die een X1 hand-out heeft geporforeerd een natuurlijke keuze zijn. De keuze voor aardolie is de sDrive18i of sDrive20i, met 138 pk en 189 pk afzonderlijk. Beide hebben voorwielaandrijving, en een responsieve dubbele handgreep met zeven versnellingen is standaard bij de meer dominante motor. De sDrive18i heeft een handgeschakelde zesversnellingsbak, of de geprogrammeerde zesversnellingsbak tegen meerprijs.

Aan de andere kant is de meest dominante 187 pk sterke dieselmotor gewoon toegankelijk met vierwielaandrijving als de xDrive20d, maar je kunt de 148 pk sterke diesel kiezen als vierwielaandrijving xDrive18d of als voorwielaandrijving sDrive18d. Een geprogrammeerde acht-versnellingsbak is standaard op het meer dominante model; sDrive18d de kopers kunnen het tegen extra kosten, of verblijf met de standaard zes-snelheidshandleiding omvatten.

Tot dit punt, hebben we net geprobeerd de 20i en 20d motoren, die geen van beide verbijsteren met betrekking tot de uitvoering. De waarheid wordt verteld, kunnen allebei aan een tarief versnellen dat meer dan een paar ondergeschikte hete portalen kon vernederen. De diesel stuitert de hele capaciteit van de lagere toeren op, wat het eenvoudiger maakt om de snelheid op te voeren tot aan de snelweg, zonder dat de motor bijna dood geslagen wordt. Dit wordt aanzienlijk vereenvoudigd door een geprogrammeerde achttrapsversnellingsbak die snel reageert wanneer u de controle overneemt met behulp van de roeispaanschakelaars achter het stuurwiel.

De 20i-oliemotor loopt niet ver achter op het vermogen en komt overeen met de 20d’s 0-62mph tijd van 7,7 seconden. De aard van de oliemotor impliceert dat hij geen opmerkelijke low-end wens van de diesel heeft, maar ondanks alles trekt hij goed in elk apparaat, met zijn meest verfijnde reactie boven de 2000rpm.

Vering en rijcomfort van BMW X2 2019:

De X1 is niet de meest soepele van alle auto’s, en zijn roadster zus is veel steviger. Het X2-gebied biedt drie ophangingsconfiguraties: een troostend frame op SE-modellen, een lagere en stijvere vorm op M Sport en een veelzijdige aanpassing van de M Sport-opstelling die je als een discretionaire aanvulling kunt kiezen.

De X2’s die we tot nu toe hebben gereden zijn M Sport-modellen, die samen met 19-inchwielen, banden met een lage lekke band en M Sport-vering worden geleverd. Soepelheid is niet hun sterkste punt; harde straatoppervlakken en scherpe stoten zorgen ervoor dat reizigers op een ongemakkelijke manier in hun stoel gaan zitten, vooral bij lage snelheden.

Solace verbetert bij hoge snelheden, maar u kunt in ieder geval de trillingen van de straat voelen door de stoel en het geleidingswiel. Op het moment dat de Sportmodus van de beweegbare vering is vergrendeld, zijn er veel meer en meer straatdefecten en verlengstukken waarneembaar. In de tussentijd besparen we ons oordeel over het rijcomfort van de SE tot we het geprobeerd hebben.

Omgaan met BMW X2 2019:

De vierwielaandrijving van de dieselmodellen heeft een besturing die aangenaam gewogen aanvoelt. Het stelt u in staat om de neus van de X2 precies uit te steken en een B-straat met ijver te bestormen.

De sDrive-oliemodellen moeten zich misschien alleen al door de voorwielen laten meeslepen, maar in de regel maken ze gebruik van de vergezochte vierwielaandrijving die u zult missen. Ze kunnen strijden om hun uitschakeling net zo veilig neer te zetten als de xDrive-modellen, en er is een beetje sturing nodig om de strijd aan te gaan met een energieke versnelling.

Met beide afstellingen zie je dat er een vleugje van startende body fit is in de bochten, maar de X2 herstelt al snel zijn nuchterheid en grijpt onvermoeibaar door. Hij voelt soepeler aan dan de Volvo XC40 en veel lichter dan de Jaguar E-Pace. De lage gestalte en het over het algemeen lage gewicht van de X2 zorgen ervoor dat hij meer aanvoelt als een minder hete hatchback dan een stoere SUV.

Geluid en trillingen van BMW X2 2019:

X2’s met een oliemotor hebben een energieke motornoot, maar dit zal waarschijnlijk niet gewaardeerd worden door reizigers die alleen maar moeten ontspannen. Bij snelheden op de snelweg gooien de brede, doorboorde banden van de M-Sport-modellen een gestage buzz op elk oppervlak, hoe natuurlijk ook gelegd Tarmac. Er is een ton van wind commotie, als goed, en dit ongewenste ensemble kan eindigen slijpen op lange scheiding reizen, dus hoop om te moersleutel omhoog de stereo routinematig.

Hoe ziet het Interieur van BMW X2 2019 er uit?

Rijpositie en dashboard van BMW X2 2019:

Eén ding moeten we vermelden is de hoogte van de rijpositie; je bent niet veel hoger dan in een gewone hatchback, en je kunt teleurgesteld zijn als je een werkelijk indrukwekkend uitzicht op de weg verwacht.

Kijk hier voorbij en de rijpositie is eigenlijk een goede. Het stuurwiel heeft veel verstelmogelijkheden voor zowel bereik als hark, en je kunt de stoel in verschillende vlakken verplaatsen. Het maakt niet uit of je boven de 1,5 meter bent of amper boven de 5 meter, je kunt je comfortabel voelen.

Verstelbare lendensteun is misschien alleen optioneel verkrijgbaar, maar het is redelijk geprijsd en gemonteerd op zowel de bestuurders als bijrijderstoel.

parkeersensoren en camera’s van BMW X2 2019:

Zoals gezegd, hoewel de X2 een SUV is, zitten de inzittenden veel lager dan bij veel concurrenten. De lage stand mag dan sportief zijn, maar het ontneemt bestuurder en passagiers een indrukwekkend zicht op de weg, wat voor velen de grote aantrekkingskracht van een SUV is.

Er is een paar grote, hooggeplaatste buitenspiegels, maar voor bestuurders die dicht bij het stuur moeten zitten, kan het zijn dat ze de krachten bundelen met de grote voorruitpijlers om het zicht te blokkeren bij het verlaten van kruispunten.

De verhoogde achterruitlijn, de kleine achterruit en de dikke achterste pilaren kunnen ook een belemmering vormen bij het achteruitrijden, hoewel parkeersensoren achteraan op alle modellen standaard zijn. Een achteruitrijcamera is optioneel, maar alleen als onderdeel van een duur pakket.

Satellietnavigatie van BMW X2 2019:

De X2 heeft een fantastisch infotainmentsysteem volgens de SUV-normen van de familie. Alle versies worden geleverd met een DAB-radio, CD-speler, USB-aansluiting, Bluetooth en satellietnavigatie met verkeersinformatie. Het scherm is een vrij kleine 6,5 inch, maar de interface – een draaiknop omgeven door een handvol sneltoetsen is heerlijk intuïtief en handig geplaatst tussen de voorstoelen.

Upgrade naar het Navigation Plus-pakket en u krijgt een 8,8-inch display, draadloos opladen voor compatibele apparaten en een aanraakgevoelige pad bovenop de draaiknopcontroller waarmee u adressen met de hand kunt invoeren. U krijgt ook een full-colour head-up display dat informatie, zoals uw snelheid en navigatierichtingen, in uw gezichtsveld op de voorruit projecteert, zodat u uw ogen niet van de weg hoeft te halen. Hoewel dit systeem vrij prijzig is, is het de moeite waard om te overwegen gezien het gemak waarmee het systeem werkt.

Houd er echter rekening mee, dat zelfs als u kiest voor het verbeterde infotainmentsysteem, u nog steeds extra moet betalen voor Apple CarPlay, dat is gebaseerd op een abonnement, en Android Auto is niet eens beschikbaar.

Kwaliteit van BMW X2 2019:

Alhoewel de algehele layout van het dashboard vrijwel gelijk is aan die van een X1, heeft BMW zich ingespannen om het er merkbaar snazzier te laten uitzien en voelen. Over het geheel genomen geven de veranderingen, zoals decoratieve sierstrips, contrasterende stiksels op de stoelen en een kunstleren afwerking van het dashboard, de auto een nog betere kwaliteit dan de X1 geen geringe prestatie, want dat is een van de best geschroefde SUV-interieurs van de familie die er zijn.

Het lijdt geen twijfel dat de X2 hier de Mercedes-Benz GLA en Jaguar E-Pace ver voorloopt op de Mercedes-Benz GLA en Jaguar E-Pace. In feite verslaat hij onze huidige favoriet in zijn klasse, de Volvo XC40, maar dan wel met de geringste marge.

Heeft BMW X2 2019 veel passagiersruimte?

Voorruimte van BMW X2 2019:

De X2 heeft misschien een lager gelegen dak en de X1, maar er is nog steeds genoeg ruimte voor een hoofdruimte voor zes voet in aanvulling op de volwassenen. Hoe dan ook, de binnenkant is niet veel uitgebreider dan die van tal van standaard hatchbacks, zoals bijvoorbeeld de Volkswagen Golf, dus verwacht niet dat de X2 van binnen even luchtig aanvoelt als een Volvo XC40.

Er zijn vooraf een paar bekerhouders die voldoende diepgaand zijn om grote afhaalglazen vast te houden, terwijl de cubby voor de versnellingspook een handige plek is om kleine dingen op te bergen. De binnenste armleuning is een handige plek om uw telefoon te omhullen en te koppelen aan de USB-bijdrage, en u kunt er ook een 500 ml kannetje in opbergen.

Achterruimte van BMW X2 2019:

Terwijl de reizigers voorin niet al te zeer worden beïnvloed door het lagere autodak, zijn de reizigers achterin positief. De hoofdruimte is merkbaar kleiner dan in de X1, zodat grotere volwassenen hun hoofd vrij dicht bij het dak zullen ontdekken. We gaan ervan uit dat dit een aanzienlijk groter probleem zal zijn als je de kist aanvinkt voor het discretionaire, alles omvattende dak.

De waarheid is dat zelfs zonder het allesomvattende dak, de hoofdruimte fundamenteel minder liberaal is dan u in een Volvo XC40 zult ontdekken en dat er achterin minder extra ruimte is om te bewegen. De X2 is ook wat krap in de rug, in tegenstelling tot zijn tegenstanders, waardoor hij een echte pers is voor drie volwassenen op de achterbank. Bovendien zal de middelste huurder de voetruimte krap bemeten ontdekken, dit keer niet tot een groot uitstulping in de vloer.

Instort en aanpasbaarheid van de zitting in een BMW X2 2019:

Ondanks het feit dat de X1 een opmerkelijke tentoonstelling van redelijke contacten heeft, is de X2 vrij minder vrij beschikbaar. Zo is er bijvoorbeeld geen keuze voor het verschuiven van de achterbank om ruimte te organiseren om te ademen of om ruimte te creëren voor de kofferruimte, maar moet je het doen met een rugleuning met slechts twee standen die naar achteren leunt.

Wat je wel krijgt is een standaard 40/20/40 deelbare achterbank, zodat je lange ladingen kunt vervoeren en toch vier personen rustig kunt plaatsen. De handmatige ontlading wordt op de achterbank gemonteerd en er is geen keuze uit een elektrisch instortende component.

De voorreiziger heeft een breed scala aan veranderingen, en u kunt de elektrische bestuurder en de reiziger op de plaats van de taak en de variabele lendensteun toevoegen, door het optionele comfortpakket op te nemen.

Is BMW X2 2019 veiliger en betrouwbaar?

Kosten, beschermingsbijeenkomsten,  CO2-uitstoot van BMW X2 2019:

Ondanks dat de X2 meer kost dan de identieke X1 op een model-voor-model basis, biedt de X2 geen extra versnelling. Dat is teleurstellend, aangezien je een glijdende achterbank achterwege laat en er minder ruimte is voor personen of uitrusting. Het lijkt veel afschuwelijker als je deze afzet tegen de Volvo XC40, een grotere auto met aanzienlijk meer standaardversnelling voor vergelijkbaar geld.

Toch is zelfs de xDrive20d met vierwielaandrijving agressief wat betreft CO2-uitstoot, wat de voordelen in natura voor klanten van bedrijfswagens beperkt. Het kan ook pronken met de voorkeurskilometrage boven de relatief verbazingwekkende XC40 D4. De exploitatiekosten van de olie sDrive20i zijn ook niet veel erger de kilometerstand daalt met ongeveer 10mpg en de uitstoot stijgt met minder dan 10g/km CO2 uitstoot. Rekening houdend met een waarde die ongeveer €2.500 minder duur is, vinden wij dat het de moeite waard is om af te zien van vierwielaandrijving en de olie te plukken.

In het geval dat u overweegt er een uit en uit te halen, is het belangrijk dat de X2 sneller aan aanzien inboet dan andere tegenstanders van de premie. Als privé-aankoop betekent een grotere verslechtering dat hij meer zal kosten om te blijven rijden dan een relatief gewaardeerde XC40 of Jaguar E-Pace, ondanks het feit dat hij een grote kilometerstand vertegenwoordigt.

Velen zullen hun X2 op PCP-geld kopen en het is verbijsterend om te zien dat er een bepaald gebrek is aan verleidelijke afspraken over het model. U kunt een zeer goed voorbereide XC40 besturen voor een veel goedkopere, regelmatig geplande installatie onder vergelijkbare voorwaarden.

Hardware, keuzes van BMW X2 2019:

De passage level SE trim begeleidt alle moeren en bouten, inclusief 17in combinatiewielen, dubbele zone sfeerregeling en terugstopsensoren, en pronkt bovendien met een elektrische achterwand, een navigatiesysteem en een DAB-radio. De 18-inch wielen zijn net zo verleidelijk als het naaien van het dashboard, de LED-koplampen, de omringende LED-verlichting en de dakafwerking in carrosseriekleur voor geen enkel extraatje extra geld.

M Sport is een mainstream beslissing, maar de 19in haggles vering helpt de rit niet. Ondanks het feit dat de verwarmde voorzetels vragen om een levendige carrosseriekit en een racistische binnenbekleding, betaalt u voor het grootste deel van de kosten. De M Sport X is voorzien van kalfslederen stoelen en een paar zilveren stukjes buitenbekleding die de X2 iets meer ruw terrein geven.

Alles in aanmerking genomen, blijven we bij de SE-uitrusting en besteden we daarna een beetje geld aan een paar keuzes. Metallic verf zal bijdragen aan de wederverkoop waardering, en verwarmde voorzetels zijn een voordelige extra op kille ochtenden. We zouden er ook aan denken om lumbaal hulp, sensoren voor het stoppen aan de voorzijde en een sleutelloze doorgang toe te voegen.

De andere toegankelijke verpakking bevat veelzijdige reiscontrole, een allesomvattend schuifdak (wat ten koste gaat van de hoofdruimte), een achteruitkijkcamera, elektrische stoelwissel en een verwarmd bedieningswiel.

Onafgebroken kwaliteit van BMW X2 2019:

Ondanks het feit dat we nog geen informatie hebben over de X2, is de X1 waarop hij is gebaseerd in ons meest recente betrouwbaarheidsoverzicht, met slechts drie sterren, onder normaal in de familie SUV-klasse geëvalueerd. Ondanks het feit dat hij de Mercedes-Benz GLA en de Range Rover Evoque versloeg, toonde de Audi Q3 iets solider. Als producent kreeg BMW bovendien drie sterren en voltooide net zestiende van de 31 fabrikanten in een over het algemeen onwrikbare kwaliteit.

Het verheugende nieuws is dat BMW’s garantie van drie jaar/onafhankelijke kilometerstand de driejarige garantie van drie jaar/60.000 mijl van bepaalde tegenstanders verraadt.

Welzijn en veiligheid van BMW X2 2019:

Euro NCAP heeft de X2 vijf sterren gegeven voor het testen van het welzijn bij ongevallen. Het krijgt automatisch remmen tot 35mph en de standaard bepaling van de airbags, voetbediening en veiligheidscontrole. Hulp bij het volgen van het pad, hulp bij het wijzigen van het pad en de herkenning van personen te voet zijn voor het grootste deel naar eigen goeddunken.

Ondanks het feit dat de X2 superieur is aan alles wat de Jaguar E-Pace biedt om volwassenen bij een ongeval te beveiligen en een betere welzijnsversnelling heeft (bijvoorbeeld geprogrammeerd crisisremmen), is de Volvo XC40 veruit superieur.

In de tussentijd is de veiligheid opmerkelijk. Elke X2 is voorzien van een waarschuwingsmechanisme, een motorstartonderbreker en een brandpuntsvergrendeling op afstand.

BMW 

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: