Nieuwe BMW X1 2019 beoordeling

BMW X1 2019 prijzen:

BMW X1 2019 basisversie vanaf € 31.200

BMW X1 2019 Model Advantage prijs vanaf € 32.680

BMW X1 2019 Model Sport prijs vanaf € 35.650

BMW X1 2019 Model xLine prijs vanaf € 35.890

BMW X1 2019 Model M Sport prijs vanaf € 37.840

BMW X1 2019 Afmetingen en Gewicht:

Aantal deuren 5
Aantal zitplaatsen 5
Lengte 4447 mm
Breedte 1821 mm
Hoogte 1598 mm
Gewicht 1400 kg
Sleepvermogen geremd 1700 kg
Tankinhoud 51 Liter
Banden voor 225/55 R 17
Banden achter 225/55 R 17
Inhoud kofferruimte (liter) 505

BMW X1 2019 overzicht:

De originele BMW X1 was een van de eerste kleine SUV’s die een premium badge droeg en daardoor een populaire keuze bleek te zijn, ondanks het feit dat hij zeer defect was.

Toen hij dit model van de tweede generatie begon te ontwikkelen, wist BMW echter dat hij het zich niet kon veroorloven om nog een auto te lanceren die zo smal, luidruchtig en teleurstellend was als die eerste X1, niet alleen vanwege het grote aantal alternatieven dat de laatste jaren te koop is aangeboden.

Directe concurrenten zijn onder meer de Audi Q3 en de Mercedes GLA, maar BMW X1 2019 heeft ook te maken met concurrentie van de kleinere Audi Q2 en de Volkswagen Tiguan.

Gelukkig is de laatste BMW X1 2019 zo goed als het origineel, een transformatie die grotendeels is gerealiseerd door hem te baseren op de 2 Reeks Active Tourer, de eerste BMW minivan.

BMW X1 2019 is leverbaar met een 2.0-liter turbobenzinemotor met turbo en een 2.0-liter dieselmotor, plus een keuze tussen voorwielaandrijving en vierwielaandrijving.

BMW X1 2019 testrit:

Motor en versnellingsbak

De instapdiesel (18d) is verkrijgbaar met twee of vierwielaandrijving (sDrive of xDrive), terwijl alle andere motoren alleen met vierwielaandrijving zijn uitgerust.

Mede daarom denken we dat de sDrive18d de keuze is voor de sDrive18d. Het is niet alleen de goedkoopste optie, het is ook de zuinigste, wat ook een aantrekkelijke maandelijkse belastingrekening voor bedrijfswagenchauffeurs betekent. Desondanks zijn de prestaties nog steeds meer dan punchy genoeg, waardoor de krachtigere 20d en 25d niet nodig lijken.

Met 189 pk 2,0-liter benzine vermijden we het gebruik van 189 pk; de dieselmotoren zijn beter geschikt voor BMW X1 2019.

Vering en rijcomfort

Vergeleken met zijn stijf geveerde en onvergeeflijke voorganger is de nieuwste X1 sterk verbeterd. Toegegeven, hij is nog steeds stijver dan de kleine SUV-norm en raakt soms onrustig op echt ruig wegdek, maar dat lijkt wel in overeenstemming met BMW’s sportieve opdracht.

Natuurlijk is de rit het meest rustgevend op de kleinste wielen zoals die op de SE-uitvoeringen zijn gemonteerd, maar het is nog steeds acceptabel op de grotere modellen met grote wielen. We raden echter aan om de lekke banden te vermijden; hun stijve zijwanden dragen niet bij aan het comfort.

Adaptieve dempers zijn optioneel, zodat u de vering kunt verstijven om de bochten beter te kunnen nemen of deze met een druk op de knop kunt versoepelen voor extra comfort. Hoewel de verschillende standen een merkbaar verschil maken, levert zelfs de zachtste instelling nog steeds een vrij stevige rit op.

De meeste versies van de BMW X1 zijn standaard voorzien van vierwielaandrijving, hoewel de instapdiesel (18d) leverbaar is met voorwielaandrijving.

Dat draagt weliswaar bij aan de zuinigheid, maar af en toe voelt u het stuurwiel in uw handen wringen als u snel accelereert een fenomeen dat bekend staat als koppelbesturing.

Of u nu kiest voor twee of vierwielaandrijving, de besturing is zwaar en precies, waardoor BMW X1 2019 gemakkelijk op de weg te plaatsen is; het is geen heet luik, maar er is een redelijke hoeveelheid feedback. De stijve vering zorgt er ondertussen voor dat de carrosserie ook in de bochten weinig rolt. Al met al is de X1 zeer stabiel bij alle snelheden en leuker om in te rijden dan de belangrijkste concurrenten, de VW Tiguan en Mercedes GLA.

Geluid en trillingen

Er is wat windruis op de snelweg, maar niet genoeg om je te veel te storen. Meer zorgen bulderen de banden van BMW X1 2019 het geluid is luid genoeg bij 70 km/u om u en uw passagiers te dwingen uw stem te verheffen. De dieselmotoren klinken bij hard optrekken een beetje ruw, maar ze zijn bij een constante cruise stil en geven weinig trillingen door aan de bedieningselementen.

De handgeschakelde versnellingsbak is een grote verbetering ten opzichte van de vorige X1’s, hoewel deze nog steeds iets stijver is dan we zouden willen; een Volkswagen Tiguan’s is bv. iets stijver dan de vorige X1’s; een Volkswagen Tiguan’s is slicker. Een achttraps automatische ‘box’ is optioneel op alle motoren en standaard op 20i en 25d modellen. Het is een van de beste automatische versnellingsbakken in deze klasse, maar het voegt een redelijk deel toe aan de prijs.

BMW X1 2019 interieur:

Rijpositie en dashboard

De stoel en het stuurwiel zijn goed verstelbaar en de centrale armsteun zorgt voor meer comfort. De bestuurdersstoel heeft ook veel zijsteunen, zelfs op SE-modellen, die de zwaar versterkte sportstoelen van de Sport en M Sportversies missen.

Het is jammer dat de verstelbare lendensteun optioneel is voor het hele gamma; voor wie lange afstanden aflegt, zou het verstandig zijn om dit toe te voegen. Desondanks is het gemakkelijk genoeg om comfortabel te worden, met alle bedieningselementen van het dashboard op een logische manier uitgelegd.

Zichtbaarheid, parkeersensoren en camera’s
Over het geheel genomen is het zicht in BMW X1 2019 zeer goed dankzij een hogere rijpositie dan een traditionele hatchback. Verder helpt een laag gemonteerd dashboard dat u een goed zicht over de motorkap biedt.

Helaas kunnen de zuilen van de voorruit problemen veroorzaken voor sommige bestuurders die dicht bij het stuur moeten zitten; de grootte en positie van de zuilen kunnen het zicht belemmeren bij het uitstappen op kruispunten.

De opgaande lijn van de achterruit kan ook problematisch zijn bij het achteruitrijden, hoewel parkeersensoren achteraan op alle modellen standaard zijn. Een achteruitrijcamera is optioneel als onderdeel van het Technology Pack, maar dit kost bijna €1000. Ook optioneel is een rijassistentenpakket met een waarschuwing bij het verlaten van de rijstrook leverbaar.

Satellietnavigatie

De BMW X1 heeft een briljant infotainmentsysteem vooral voor kleine SUV-standaarden. Alle versies zijn voorzien van een DAB-radio, een CD-speler, een USB-aansluiting, satellietnavigatie en Bluetooth en u krijgt een kleurenscherm met heldere grafische weergave. Het scherm is een vrij kleine 6,5 inch, maar de interface – een draaiknop tussen de voorstoelen, omgeven door een handvol sneltoetsen is heerlijk intuïtief. U hoeft alleen maar aan de draaiknop te draaien om door de menu’s op het scherm te bladeren en de draaiknop in te drukken om een keuze te maken.

Kies voor het Navigatie Plus pakket en u krijgt een groter 8.0in scherm met online connectiviteit en real-time verkeersinformatie. U krijgt ook een full colour head-up display dat informatie, zoals uw snelheid en navigatierichtingen, direct in uw gezichtsveld op de voorruit projecteert. Hoewel dit systeem vrij prijzig is, is het de moeite waard om te overwegen gezien de grote voordelen die het systeem biedt.

Kwaliteit

Terwijl de originele X1 in het hele interieur harde, goedkope kunststoffen had, is dit nieuwste model ongeveer net zo stijlvol van binnen als kleine SUV’s dat kunnen. BMW X1 2019 heeft het soort solide bouwkwaliteit en het premium gevoel dat je zou hopen van een premium Duitse auto.

Zelfs op de SE-versies van de basis is er voldoende chroomafwerking en metaaleffectinlegwerk om de zaken verder op te tillen, terwijl alle bedieningselementen met een goed geoliede precisie werken. Als u de boot er echt uit wilt duwen, is de lederen bekleding standaard op de hoogwaardige xLine-modellen en optioneel op alle andere afwerkingsniveaus.

In plaats van achter te blijven bij zijn concurrenten voor wat betreft de waargenomen kwaliteit van het interieur, ligt BMW X1 2019 ver voor op de Mercedes GLA en de Range Rover Evoque en is hij zelfs de Audi Q3 een stuk beter dan de Mercedes GLA en de Range Rover Evoque, die zelfs de Audi Q3 op zijn kop zetten.

BMW X1 2019 passagiersruimte:

Ruimte van voor

Er is voldoende ruimte voor slungelige volwassenen om zich comfortabel te voelen, vooral dankzij de royale hoofdruimte. Het interieur is echter niet veel breder dan dat van veel standaard familieluiken, zoals de Volkswagen Golf, dus verwacht niet dat BMW X1 2019 zo luchtig aanvoelt als een Volvo XC90.

Er is een paar bekerhouders aan de voorkant die diep zijn en een grote afhaalbeker bevatten. De deurvakken hebben bekerhouders die een 1,0-liter fles veilig houden, terwijl de kleine cubby voor de versnellingspook een handige plek is om spullen op te bergen. De middelste armsteun is een handige plek om je telefoon te verbergen en aan te sluiten op de USB-ingang. U kunt er ook een 500 ml fles in opbergen.

Ruimte van achter

Er is genoeg ruimte achterin BMW X1 2019. Er is weliswaar niet zo veel hoofd of beenruimte als in een Volkswagen Tiguan, maar een paar zesvoeters zijn meer dan comfortabel op lange reizen, vooral met de schuivende achterbank die zo ver mogelijk naar achteren wordt geschoven.

Net als bij de belangrijkste concurrenten van BMW X1 2019 is het vervoer van drie volwassenen achterin BMW X1 2019 een beetje een knellende zaak, maar het is zeker mogelijk. Drie kinderen achterin zullen er helemaal blij mee zijn.

Ook de opbergruimte is vrij goed; de netten op de rugleuningen van de voorzetels zorgen voor handige documenthouders, en als je een beetje extra betaalt, krijg je ook klaptafels op de rugleuningen van de voorzetels.

Aanpasbaarheid van de stoelen

De achterbank splitst en vouwt in een 40/20/40 configuratie door aan kleine hendels in de bagageruimte te trekken, wat een extra veelzijdigheid toevoegt aan BMW X1 2019 die veel rivalen niet bieden. Het praktische aspect wordt verder verbeterd door de standaard verschuifbare en verstelbare achterbank.

Deze laatste functie stelt u in staat om ofwel de beenruimte of bagageruimte te prioriteren, afhankelijk van uw lading versus de behoeften van mensen die ze vervoeren. U moet ook extra betalen voor de verstelbare lendensteun, terwijl een opklapbare voorpassagiersstoel ook op de lijst met opties staat, zodat u extra lange ladingen kunt meenemen.

Bagageruimte

De bagageruimte van de BMW X1 is iets kleiner dan die van een Volkswagen Tiguan, vooral omdat deze iets ondieper is. Je past echter nog steeds meer bagage in een X1 dan in een Audi Q3 of Mercedes GLA, en de bagageruimte is handig vierkant met een mooie brede opening.

Het neerklappen van de achterbank verhoogt de bagageruimte aanzienlijk en het verlengde laadvlak is vlak, zonder vervelende treden in de vloer. Ook de achteringang van de kofferruimte is vlak met de vloer van de laadbak, zodat je bij het laden en lossen van zware voorwerpen niet over een grote lip hoeft te lopen.

BMW X1 2019 veiligheid, betrouwbaarheid en CO2-UITSTOOT:

Kosten en CO2-UITSTOOT

De BMW X1 2019 is nauwelijks goedkoop voor een auto van deze omvang en zal naar verwachting iets sneller aan waarde inboeten dan de Audi Q3. Dat gezegd hebbende, zijn er redelijke kortingen beschikbaar als u bereid bent om te onderhandelen, en sommige van BMW’s PCP deals zijn ook aantrekkelijk als u een beroep moet doen op financiering.

Het 18d model sDrive is het goedkoopst om te lopen, vooral als u een bedrijfswagenbestuurder bent, hoewel zelfs de krachtigere modellen met vierwielaandrijving niet te duur zijn. De 20i benzineversie kan het beste worden vermeden een 20d diesel biedt vergelijkbare prestaties en is niet veel duurder in aanschaf, en de extra brandstof en afschrijvingskosten van de benzine zullen het verschil ruimschoots compenseren.

Uitrusting, opties

De instapmodel SE-trim krijgt een behoorlijke hoeveelheid uitrusting, waaronder een dual-zone klimaatregeling, parkeersensoren achteraan, een navigatiesysteem en een DAB-radio. De overstap naar Sport trim brengt vooral styling toevoegingen met zich mee, terwijl xLine veel aan de prijs toevoegt, dus we denken dat het het beste is om bij SE te blijven en een paar opties toe te voegen.

We zijn fans van het Navigation Plus-systeem met zijn grotere scherm, verkeersinformatie en head-up display, terwijl we ook in de verleiding zouden komen om verwarmde voorstoelen toe te voegen.

Betrouwbaarheid

Onze betrouwbaarheidsgegevens voor de vorige generatie X1 tonen niet de kleinste SUV van BMW in een bijzonder goed licht. In ons meest recente klanttevredenheidsonderzoek is het slecht gegaan, met een slechte betrouwbaarheidsscore.

Hoewel u zou hopen dat BMW als geheel het beter zou doen, konden zij slechts 28e van de 37 onderzochte fabrikanten aan. Een garantie van minstens drie jaar/onbeperkte kilometers is echter standaard, wat de drie jaar/60.000 mijl garantie van veel concurrenten verraadt.

Veiligheid en beveiliging

BMW X1 2019 kreeg een Euro NCAP-score van maximaal vijf sterren, met een score van 90% voor de bescherming van volwassenen, 87% voor de bescherming van kinderen en 74% voor de bescherming van voetgangers. De rivaal Volkswagen Tiguan scoorde beter voor de veiligheid van volwassenen, maar slechter voor de bescherming van kinderen en voetgangers.

Elke X1 heeft standaard voor, zij en hoofdairbags, een bandenspanningscontrolesysteem en een noodhulpdienst die de hulpdiensten van uw locatie automatisch op de hoogte brengt als u een ongeval krijgt. Het is echter teleurstellend dat BMW extra vraagt voor automatisch noodremmen; de meeste concurrenten, waaronder de Volkswagen Tiguan, krijgen deze belangrijke veiligheidsvoorziening standaard.

Ondertussen is de veiligheid indrukwekkend. Elke BMW X1 is voorzien van een alarm, een motorstartonderbreker en centrale vergrendeling op afstand, en de veiligheidsexperts van Thatcham hebben de auto vijf keer een prijs van vijf uit vijf toegekend voor de beveiliging tegen diefstal en vier keer uit vijf voor de beveiliging tegen inbraak.

BMW X1 2019 prijs en uitrustigen

BMW X1 2019 afmetingen en gewicht

BMW X1 2019 motoren en versnellingsbak

BMW X1 2019 vermogen (pk)

BMW X1 2019 testrit en rijcomfort

BMW X1 2019 interieur kwalitiet passagiersruimte en bagageruimte

BMW X1 2019 veiligheid en betrouwbaarheid

BMW X1 2019 CO2-UITSTOOT en euro normen

BMW X1 2019 review beoordeling rating

 

 

 

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

0 gedachten over “Nieuwe BMW X1 2019 beoordeling

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: