Nieuwe BMW 7 Serie 2019 Beoordeling

Prijs € 171.400
  • Rijtest
  • Interieur
  • passagiersruimte en bagageruimte
  • kosten, veiligheid en betrouwbaarheid
4

Besluit

De 7 Serie blijft een waardige mededinger in dit segment en gaat iets harder om dan directe concurrenten. De rit is echter niet zo gedempt als de allerbeste luxe limousines.

Voordelen:

  1. Sterke motoren
  2. Briljant infotainmentsysteem
  3. Plug-in heeft een extreem lage CO2-uitstoot

Nadelen:

  1. Drukke lagesnelheidsrit
  2. Sommige versies zijn zeer prijzig

BMW 7 Serie 2019 review:

Als u het geluk heeft om zo’n auto te overwegen, heeft de BMW 7 Serie 2019 iets anders te bieden dan de vorige model. Alhoewel hij de inzittenden kan kalmeren, heeft BMW al lang gesuggereerd dat hij ook de ideale keuze was voor luxe limousinekopers die een beetje willen rijden in plaats van te worden gereden.

BMW 7 Reeks: grijze BMW in driekwart vooraanzicht omgeven door lichtstralen

Met een unieke ‘Carbon Core’ om het gewicht te verminderen en de structuur van de 7-serie stijver te maken, moet het weggedrag superieur zijn aan dat van concurrerende luxe auto’s van vergelijkbare omvang en prijs. Om hier optimaal gebruik van te maken, is er een BMW 7 reeks benzine- en dieselmotoren en hybride versies beschikbaar. Aan de gevoelige kant van het spectrum is er een 3.0-liter diesel van 261 pk (730d badge), terwijl plutocratische prestatiefans het meest gebaat zijn bij de M760Li xDrive en zijn monumentale 6.6-liter V12. dubbele turbo en een krachtig vermogen van 577 pk.



Een reeks upgrades voor 2019 heeft tot doel de strijd op de proef te stellen voor de onlangs uitgebrachte of verfrissende rivalen. Kijk verder dan de gigantische grille – 40% groter dan voorheen – en je ontdekt een vernieuwd infotainmentsysteem, een volledig digitaal dashboard (in plaats van analoge wijzerplaten) en een verbeterde semi-autonome rijfunctie.

Het zou ook stiller moeten zijn dankzij een dikker “akoestisch” glas op de zij- en achterruiten en een verbeterde geluidsisolatie rond de achterbank. Als de luxe van de achterbank uw prioriteit is, zijn de meeste versies verkrijgbaar in een lange wielbasis die de afstand tussen de voor- en achterwielen met 14 centimeter verlengt, wat de beschikbare ruimte voor de benen achterin vergroot.

De laatste BMW 7 Serie zal echter niet eenvoudig zijn, niet alleen tegenover oude tegenstanders zoals de Mercedes S-Klasse en Bekroonde Audi A8, maar ook luxe SUV’s, waaronder de Range Rover en BMW’s.

Lees hier onder om meer te weten te komen over onze gedetailleerde indrukken en om te ontdekken hoe de BMW 7 Serie zich verhoudt tot deze concurrenten. En als u uzelf wilt trakteren op een nieuwe luxe limousine.

2019 BMW 7 Serie Prestaties en Rijtest

Kuilen en mangaten kunnen een saaie dreun in de auto veroorzaken, en de BMW 7 Serie wordt gebruikt om andere oppervlakkige imperfecties op te sporen, vooral in de stad, waar een subtiele rimpeling door de carrosserie rimpelt. auto. Tot nu toe heeft elke 7 Serie die we hebben aangedreven grote 20-inch wielen versleten; Hopelijk moet het beter gedempt worden met kleinere 18- en 19-inch wielen.

Driving Assistant Pack Professional: driekwart vooraanzicht van de rijdende BMW 7 Reeks in een stedelijke omgeving

Bij hogere snelheden wordt het beter. De standaard luchtvering zorgt ervoor dat de auto soepel over gegolfde oppervlakken glijdt, vooral in de Comfort-modus. Er is ook een zachtere Comfort Plus-modus, al vinden sommigen het iets te donker. Als je wat meer controle wilt, houdt de Sport-modus de carrosserie strak zonder dat dit ten koste gaat van het comfort. Deze aangename hogesnelheidsrit en het gezellige interieur maken de BMW 7-serie tot een geweldige cruiser.

Gezien het feit dat het een auto is die meer dan twee ton weegt, is hij opmerkelijk wendbaar en zeker beter bevestigd dan de concurrenten zoals de Audi A8 en de Range Rover, alhoewel het management niet toestaat dat je een goede aansluiting op de weg hebt. Dus hoewel je de weg van de Series 7 op een landweggetje met verrassende snelheid kunt verdringen, heb je nooit het gevoel dat je het wilt.

De high-end M760Li xDrive maakt gebruik van een speciaal aangepaste M Sport luchtvering en is standaard voorzien van actieve anti-rolbalken en vierwielbesturing (optioneel op kleinere modellen), waardoor het nog wendbaarder wordt. Zoals bij alle xDrive-versies (BMW voor vierwielaandrijving) is er voldoende tractie, zelfs in gladde omstandigheden.

Aan de top van de motorreeks zijn de prestaties uitzonderlijk. Zo is er de M760Li monster met een 6,6-liter V12 benzinemotor, maar die hebben we nog niet geprobeerd. BMW’s superieure 4,4-liter V8-bi-turbomotor, zoals in de 750i xDrive, heeft een krachtige 523 pk motor en kan de auto in slechts 4,1 s met een snelheid van 523 km/u voortbewegen. Een schakelbare uitlaat geeft deze V8 een krachtige soundtrack bij hard rijden, ook al gaat hij tijdens het rijden in de achtergrond.

De BMW 740i is nog steeds vrij snel, maar het is niet verwonderlijk dat de sprankelende prestaties van de 750i ontbreken. Dieselmotoren verbruiken ook minder brandstof dan de BMW 740i en gaan qua snelheid niet ver. De motor heeft daarom de indruk geen enkel verkoopargument te hebben.

BMW M760Li xDrive staat in schuin achteraanzicht voor wolkenkrabbers in stedelijke omgeving

Voor de 745e is er echter een zeer goede reden om de 745e te kiezen. Het is een plug-in hybride die een 3,0-liter zescilinder turbobenzinemotor combineert met een elektromotor en een grote accu in de kofferbak. Met de twee energiebronnen samen krijgen we in totaal 389 PK, maar het is niet het vermogen dat het meeste indruk maakt; het is de bonus dat we tot 34 km kunnen afleggen (36 als je de lange wielbasis niet controleert) met een pure accu, volgens de officiële cijfers.

Deze bijna geruisloze elektrische modus past perfect in het concept van een luxe auto, terwijl er toch veel vermogen overblijft om in de stad te rijden. Duw je rechtervoet iets harder en de gasmotor ontsteekt bijna zonder zorgen. Ja, door het extra gewicht van de accu’s is de 745e minder wendbaar dan conventionele benzinemodellen, maar hoe vaak plak je zo’n luxe auto op de deurklinken?

Aan de dieselkant is de instapmodel 730d zescilinder zeer gemakkelijk te verkopen – en niet alleen omdat het de goedkoopste manier is in de 7-serie. Vlotte, stille en krachtige prestaties zijn een must in de stad en op de snelweg. Het is ook de meest zuinige motor. De volgende stap is de 740d, die sneller is, maar niet genoeg om prijsstijgingen te garanderen.

BMW 7 Serie 2019 Interieur:

BMW Intelligent Personal Assistant: man rijdt in BMW, close-up van de Live Cockpit Professional

Wanneer u BMW 7 Serie 2019 opent, kunt u één van de twee knoppen gebruiken, waarvan één met een 2,2-inch scherm dat informatie over de auto weergeeft. Eenmaal binnen is dit goed nieuws voor de 7 serie-rijder, want dankzij de elektrische stoel en de standaard stuurwielaanpassing is het eenvoudig om de ideale rijpositie in te stellen.

Als u andere gebruikers toestaat om met uw BMW 7-serie 2019 te rijden, zult u begrijpen dat er ook een geheugenfunctie voor de stoel en het stuurwiel is, wat betekent dat u instellingen met één druk op de knop kunt opslaan en oproepen. Als we echter bijten, kunnen de stoelverwarming en de optionele ventilatie- en massagefuncties iets krachtiger zijn.

Het interieur van de BMW 7 Serie 2019 is weelderig en met leer bekleed, met intensief gebruik van houtfineer en metalen frames. Het dashboard en de middenconsole hebben een bekende BMW-look, maar met wat slimmere details om de vuurtorenstatus van de auto aan te geven. Wie de nieuwe BMW modellen kent, zal denken dat dit duidelijk de nieuwste generatie lijkt te zijn en geen sprong voorwaarts is ten opzichte van de 5 Reeks.

Alle versies hebben standaard het BMW Assistant Parking Plus pakket. U beschikt niet alleen over parkeersensoren voor en achter, maar ook over een panoramische zichtcamera, een back-up assistent (die u uit moeilijke situaties kan helpen) en een zelfparkeersysteem. Omdat zelfs de standaard 7-wielbasis serie meer dan vijf meter lang is, is het een nuttige aanvulling.

BMW’s fantastische iDrive infotainmentsysteem kan op verschillende manieren worden bediend. De goede ouderwetse draaiknop tussen de stoelen is gemakkelijk te gebruiken terwijl het scherm zelf aanraakgevoelig is, wat handig is voor het grijpen van satellietnavigatie locaties bij een stilstand. Maar er is meer gebarenbediening waarmee u muzieknummers kunt overslaan, het volume kunt wijzigen en enkele andere functies kunt aanpassen door met uw hand te zwaaien voor het dashboard.

Dan is er de intelligente persoonlijke assistent. Het spraakcommando gaat naar het volgende niveau, met “Hey BMW” (of hoe je je je auto ook wilt noemen), dan naar een natuurlijk commando zoals “Ik heb het koud” of “Neem me mee naar huis”. Het klinkt misschien net zo ingewikkeld als gebarenbediening, maar het is eigenlijk verrassend goed en kan veel sneller leveren waar je om vraagt dan wanneer je door de menu’s bladert.

Het optionele entertainmentpakket achterin van BMW is een goed idee. In combinatie met de standaard Wi-Fi setup van de auto (datasets worden tegen meerprijs verkocht), kunnen de passagiers op een laptop werken of een streaming film bekijken, die op zijn beurt op de achterschermen kan worden omgekeerd. Ze kunnen ook de voortgang van een reis op het satellietnavigatiesysteem laten zien en worden gebruikt om bepaalde parameters van het voertuig aan te passen. Hoewel indrukwekkend, heeft het niet helemaal de kenmerken van het systeem van de Mercedes S-Klasse.

BMW 7 Serie passagiersruimte en bagageruimte:

Zelfs in een standaard uitvoering met wielbasis biedt de BMW 7-serie comfortabel plaats aan vier volwassenen. De ruimte voor de achterpoten in de lange wielbasisversie is echter aanzienlijk beter – meer dan u redelijkerwijs kunt wensen.

BMW Individual 7 Reeks in rood vanuit vogelperspectief

Standaard heeft u achterin een driezitsbank Wel hebben we de comfortgroep (alleen met lange wielbasis) achterbank geprobeerd, die twee afzonderlijke elektrisch kantelbare achterstoelen biedt. Voor wie zich comfortabel wil laten settelen voor een middagdutje, biedt het comfortpakket op de achterbank ook elektrische jaloezieën en een voetsteun om u echt te laten uitrekken.

BMW Individual 7 Reeks hoogwaardig interieur in zwart

Welke uitvoering u ook kiest, in de kofferruimte van BMW 7 Serie kan gemakkelijk een collectie koffers worden opgeborgen. Let wel op: de 745e Hybrid Plug-in accu verwijdert een aanzienlijke hoeveelheid bagageruimte. Ook is er geen opklapbare achterbank, maar alleen een skiflap voor lange spullen. Maar gaat u echt naar Ikea in uw serie 7? Schrap dat, gaat u echt zelf uw eigen meubels bouwen?

BMW 7 Serie kosten, veiligheid en betrouwbaarheid:

Naast de Mercedes S-Klasse en de Range Rover ziet de 7-serie er betaalbaar uit, met een instapniveau van 730d dat de prestaties van de twee concurrenten vermindert. De Audi A8 is vooral verkrijgbaar tegen een prijs die vergelijkbaar is met die van de 7-serie en heeft iets meer vermogen en vierwielaandrijving.

De goedkoopste conventionele 7-serie motor om te kopen en te gebruiken is de 730d reguliere wielbasis en achterwielaandrijving. Hij biedt het beste brandstofverbruik en de laagste CO2-uitstoot, waardoor hij de voorkeursdiesel voor personenauto’s en personenauto’s is. De keuze voor een model met lange wielbasis voegt slechts 1 g/km toe aan de CO2-uitstoot, waardoor hij in dezelfde belastingschaal van voordelen in natura (BIK) blijft.


De plug-in hybride 745e is echter slechts iets duurder in aanschaf en de best presterende uitstoot bedraagt niet meer dan 48 g/km, waardoor het gemakkelijk de beste keuze is voor een bedrijfswagen – als u geluk heeft dat u een 7 Serie op uw lijstje met opties hebt staan, dat wil zeggen. V8 en V12 zullen voor iedereen duur zijn om te rijden.

Er zijn drie belangrijke uitrustingsniveaus in het assortiment. Natuurlijk zijn ze allemaal goed uitgerust: parkeersensoren voor en achter, achteruitkijkcamera, elektrisch verwarmde lederen stoelen voorin, elektrische kofferbak, cruisecontrol, adaptieve LED-koplampen en zelfs metallic lak.

De M Sport-modellen bieden gewoon een sportievere look, met grotere lichtmetalen velgen, agressievere bumpers en donkerder hout aan de binnenkant. Tenzij deze items belangrijk zijn voor u, raden wij u aan om u aan te houden aan de standaardafwerking. Wat de M760Li betreft, deze biedt een luxe kit die, gezien de hoge prijs, nog luxueuzer is, zoals u hoopt.

Euro NCAP heeft de BMW 7 Serie niet geëvalueerd op veiligheid, maar wordt geleverd met een volledig assortiment airbags en automatische noodremmen in serie. Het beveiligingsbedrijf Thatcham heeft zijn tests gedaan en de beste scores van de serie 7 toegekend voor zijn weerstand tegen het verlaten, goede waarderingen voor zijn weerstand tegen indringers.

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: