Nieuwe Bentley Flying Spur 2020 Beoordeling

Prijs € 250.000
  • Rijtest
  • Interieur
  • veiligheid en betrouwbaarheid
4.3

Bentley Flying Spur 2020 prijs:

De prijs van de Bentley Flying Spur 2020 begint vanaf € 250.000

Bentley Flying Spur 2020 ametingen:

Lengte mm 5316
Breedt mm 1978
Hoogte 1484

De Bentley Flying Spur 2020 verwijdert voor altijd de visuele onhandigheid van zijn twee voorgangers, het Phaeton-platform. Lang en laag, zeer elegant en zeer sprankelend, met slechts een beetje plezier, wat de kern van het merk is. Net als de moderne Bentley sedan.

Bentley Flying Spur 2019 video:

https://youtu.be/K5hegk22kjk

De technologie die dit mogelijk maakt, is natuurlijk de veelzijdige voertuigarchitectuur van de MSB-groep. Ontworpen voor machines die in de lengterichting tot aan de 6,0 liter W-12 met vierwielaandrijving of achterwielaandrijving worden gemonteerd, heeft MSB het team onder leiding van Bentley-designer Stefan Sielaff in staat gesteld om het aandeel van de stijlvolle luxeauto British Flying Spur te leveren. Het 2020-model is slechts 0,6 inch langer dan de auto die eruit komt, maar de middenlijn van de vooras is 5,1 inch naar voren, waardoor een lange motorkap zonder een duidelijke overhang aan de voorkant mogelijk is. Dit is een verandering in een enkele dimensie die, visueel, alles verandert.

De MSB-architectuur is debuteerde op de Porsche Panamera en ondersteunt nu ook de Continental GT op dit moment. In de Flying Spur-configuratie – het grootste voertuig dat op de MSB is gebouwd – deelt hij alle structuren voor de firewall met de Panamera en Continental GT, en het centrum met de Panamera Executive op afstand. De achterkant van het platform, vanaf de basis van de rugleuning, is echter uniek voor Bentley. Hierdoor kan een vering worden ingesteld die meer gericht is op comfort en ruime conventionele bagage en niet op een Porsche.

Alle buitenpanelen van aluminium – Bentley beweert dat de nieuwe 84 pond multi-metalen carrosseriestructuur lichter is dan die van de Flying Spur. De belangrijkste ontwerpelementen zijn een brede grille met klassieke verticale bladen, stevige dijen op de achterwielen en C-stijlen die in de kofferbak neerdalen, die een beetje weg zijn om aanwijzingen te geven voor de elegante staartachtige houding van de paarden van de HJ Mulliner’s originele Flying Spur aan het eind van de jaren 1950. De standaard wielen zijn 21 inch groot, met twee 22 wielen als optie leverbaar

Onder de motorkap is de laatste iteratie van de 6.0-liter W-12, voor het eerst gezien op de Continental GT Coupé en Convertible. Dat betekent 626 pk, en een enorm koppel van 664 lb-ft dat in minder dan een derde van de tijd die in de vorige auto nodig was, aankwam. Net als in Contis beweegt de motor alle vier de wielen door een transmissie met dubbele koppeling met acht versnellingen. En ook al sleept hij de extra deuren en de grotere achterbank mee, toch beweert Bentley dat de Flying Spur net zo snel zal zijn als de Continental GT Convertible, met een topsnelheid van 207 mph en een snelheid van 60 mph in slechts 3,7 seconden. Om zijn ongelooflijke snelheidsrotatie te overwinnen, gebruikt de Flying Spur dezelfde 16,5-inch voorrem – de grootste ijzeren remschijf ter wereld – als de Continental GT’s. De Flying Spur is een van de grootste ijzeren remschijven ter wereld.

De nieuwe Flying Spur belooft een veel sportievere aandrijving te worden dan de vorige modellen, met een scherpere respons, minder onderstuur en een betere chassisbalans. De drie-kamer luchtveren – vergelijkbaar met die van de Continental GT’s – hebben 60 procent meer capaciteit, waardoor een fijnere afstelling mogelijk is, en het 48-volts anti-rolsysteem maakt gebruik van elektromotoren om de rolbeugels te verdraaien tegen de bochtladingen in de bochten, waardoor de auto vlak blijft.

Hoewel de Flying Spur een vierwielaandrijving is, is de koppelverdeling naar achteren toe resoluut vertekend: In de comfort- en normale modi kan maximaal 38 procent van het koppel naar de voorwielen worden gestuurd, maar bij de keuze van de sportmodi is dat maximaal 17 procent. Tot slot wordt de Flying Spur standaard geleverd met achterwielbesturing – de allereerste Bentley die zo is uitgerust – om de wendbaarheid in krappe bochten te verbeteren en de stabiliteit te vergroten door middel van snelle veegmachines.

Het moderne Bentley-interieur is een synoniem geworden voor buitengewoon rijke combinaties van kleuren en materialen, en het interieur van de 2020 Flying Spur is ongetwijfeld het beste tot nu toe. Bentley biedt maar liefst 15 verschillende standaardkleuren leer, en deze kunnen worden gemengd en gemixed via een aantal dramatische kleurspleten. Daarnaast kunnen kopers kiezen uit acht verschillende houtfineersoorten, waaronder een nieuwe kroongesneden walnoot, en alles kan worden besteld in de dubbele fineerspecificatie om de cabine nog meer op maat te maken. De showstoppers van het Flying Spur interieur zijn een optioneel drie-dimensionaal diamanten quilting effect – in leer of hout – op de deurpanelen en een optionele geëtste afwerking op de middenconsole bestaande uit 5.331 individuele diamantvormen, die elk verschillend zijn van de andere.

De MSB-hardware omvat een nieuwe elektrische architectuur, dus de 2020 Flying Spur is uitgerust met een groot aantal hulpsystemen voor de bestuurder, waaronder een waarschuwingssysteem voor verkeer en dode hoeken, een nachtzicht, een head-up display, een 360-graden overhead view camerasysteem en parkeerhulp. Wanneer u op de motor start knop drukt, het gefineerde gedeelte in het midden van het dashboard draait om de 12,3-inch HD-touchscreen gedeeld met de Conti tweeling te onthullen. De tweede zijde van het scherm toont drie analoge wijzerplaten met de buitentemperatuur, een kompas en een chronometer. Wie een ‘digitale detox’ wil, kan een derde zijde kiezen, die eenvoudigweg is afgewerkt met een eenvoudig fineer dat past bij de rest van het interieur.

Passagiers op de achterbank kunnen een aantal functies bedienen, zoals ruitjesgordijnen, massage van de achterbank, klimaatregeling achterin en sfeerverlichting, via een 5,1-inch touchscreen-afstandsbediening die aan de achterkant van de middenconsole wordt ontgrendeld.

Flying Spur kopers kunnen kiezen uit drie audiosystemen. Het standaard systeem heeft 10 luidsprekers en 650 Watt. De volgende stap is een 16-watt Bang & Olufsen-systeem met 16 luidsprekers, met verlichte roosters en de intuïtieve, met één druk op de knop bedienbare BeoSonic-gebruikersinterface. De top van het assortiment is een monster Naim van 2.200 watt voor het Bentley systeem met 19 luidsprekers en actieve bastransducers ingebouwd in de voorstoelen.

De Bentley Flying Spur 2020 zal dit najaar beschikbaar zijn voor bestelling en de eerste leveringen worden begin volgend jaar verwacht. Nog geen woord over de prijs, maar als Bentley de vorm en de prijzen uit het verleden volgt en de nieuwe Flying Spur onder een vergelijkbaar uitgeruste Continental GT Coupe doorklinkt, dan zou deze indrukwekkend snelle, imposante glamoureuze vierdeurs auto wel eens de keuze kunnen zijn uit de Bentley lijn.

 

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

0 gedachten over “Nieuwe Bentley Flying Spur 2020 Beoordeling

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: