Nieuwe Alfa Romeo Stelvio 2019 Beoordeling

2019 Alfa Romeo Stelvio: Angular Front

  1. Nieuwe Alfa Romeo Srelvio 2019 Prijzen?

  2. Romeo Srelvio 2019 modellen?

  3. Srelvio 2019 vermogen?

  4. Alfa Romeo Srelvio 2019 versnellingsbak?

  5. Alfa Romeo Srelvio 2019 co² uitstoot?

Diesel

Alfa Romeo Stelvio 2.2 D 160: 39.900 €

  • Diesel
  • Automatisch met manuele mode
  • 160 pk
  • 5.2 l / 100 km
  • CO2 : 138 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Alfa Romeo Stelvio 2.2 D 160 Lusso: 48.800 €

  • Diesel
  • Automatisch met manuele mode
  • 160 pk
  • 5.2 l / 100 km
  • CO2 : 138 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Alfa Romeo Stelvio 2.2 D 160 Sport: 48.800 €

  • Diesel
  • Automatisch met manuele mode
  • 160 pk
  • 5.2 l / 100 km
  • CO2 : 138 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Alfa Romeo Stelvio 2.2 D 160 Super: 44.400 €

  • Diesel
  • Automatisch met manuele mode
  • 160 pk
  • 5.2 l / 100 km
  • CO2 : 138 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Alfa Romeo Stelvio 2.2 D 190 Lusso: 50.950 €

  • Diesel
  • Automatisch met manuele mode
  • 190 pk
  • 5.2 l / 100 km
  • CO2 : 138 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Alfa Romeo Stelvio 2.2 D 190 Sport: 50.950 €

  • Diesel
  • Automatisch met manuele mode
  • 190 pk
  • 5.2 l / 100 km
  • CO2 : 138 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Alfa Romeo Stelvio 2.2 D 190 Super: 46.550 €

  • Diesel
  • Automatisch met manuele mode
  • 190 pk
  • 5.2 l / 100 km
  • CO2 : 138 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Alfa Romeo Stelvio 2.2 D 210 Lusso AWD: 55.600 €

  • Diesel
  • Automatisch met manuele mode
  • 210 pk
  • 5.6 l / 100 km
  • CO2 : 147 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Alfa Romeo Stelvio 2.2 D 210 Sport AWD: 55.600 €

  • Diesel
  • Automatisch met manuele mode
  • 210 pk
  • 5.6 l / 100 km
  • CO2 : 147 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Alfa Romeo Stelvio 2.2 D 210 Super AWD: 51.200 €

  • Diesel
  • Automatisch met manuele mode
  • 210 pk
  • 5.6 l / 100 km
  • CO2 : 147 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Benzine

Alfa Romeo Stelvio 2.0 200 Lusso AWD: 52.150 €

  • Benzine
  • Automatisch met manuele mode
  • 200 pk
  • 8 l / 100 km
  • CO2 : 176 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Alfa Romeo Stelvio 2.0 200 Sport AWD: 52.150 €

  • Benzine
  • Automatisch met manuele mode
  • 200 pk
  • 8 l / 100 km
  • CO2 : 176 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Alfa Romeo Stelvio 2.0 200 Super AWD: 47.750 €

  • Benzine
  • Automatisch met manuele mode
  • 200 pk
  • 8 l / 100 km
  • CO2 : 176 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 Lusso AWD: 57.850 €

  • Benzine
  • Automatisch met manuele mode
  • 280 pk
  • 7.7 l / 100 km
  • CO2 : 175 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 Sport AWD: 57.850 €

  • Benzine
  • Automatisch met manuele mode
  • 280 pk
  • 7.7 l / 100 km
  • CO2 : 175 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

Alfa Romeo Stelvio 2.9 Quadrifoglio: 93.400 €

  • Benzine
  • Automatisch met manuele mode
  • 510 pk
  • 9.8 l / 100 km
  • CO2 : 222 g/km
  • 5 deuren
  • 5 zitplaatsen

 

Alfa Romeo Stelvio 2019 afmetingen?

Aantal deuren 5
Aantal zitplaatsen 5
Lengte (mm) 4687
Breedte (mm) 1903
Hoogte (mm) 1666
Gewicht (kg) 1585
Sleepvermogen (kg) 1600
Tankinhoud (liters) 58
Banden voor 235/60 R 18
Banden achter 235/60 R 18
Inhoud kofferruimte (liters) 525

Alfa Romeo Stelvio 2019 Testrit?

2019 Alfa Romeo Stelvio: 2019 Alfa Romeo Stelvio 1

Motor en versnellingsbak

Alfa Romeo Stelvio 2019 Kopers in Belgie hebben de beschikking over een 2,0-liter oliemotor met 276 pk of een 2,2-liter diesel met 207 pk. De dieselmotor reageert vanaf lage toerentallen en trekt de hele toerentallen stevig aan, waardoor u gemakkelijk de snelheid van de snelweg kunt bereiken. Alles bij elkaar genomen, kan hij de kracht van een Porsche Macan Diesel S of Audi Q5 3.0 TDI niet coördineren.

2019 Alfa Romeo Stelvio: Side View

De oliemotor voelt ongetwijfeld meer geaard aan, maar moet toch aanzienlijk harder werken om zijn eigenlijke spieren aan te tonen. Het is een schande dat hij het op dat moment verafschuwt om hard te worden toeren, en dat hij er voortdurend van houdt om onder de 6000 rpm naar boven te gaan. Het is prima om te cruisen, maar niet overdreven energiek.

2019 Alfa Romeo Stelvio: Engine

Deze motoren zullen op tijd worden gepasseerd door een paar motoren op doorgangsniveau een 2,0-liter olie met 197 pk en een 2,2-liter diesel met 178 pk. Aan de andere kant van de weegschaal zal er een 503 pk sterke Quadrifoglio vorm met een 2,9-liter V6 met turbo zijn, voor het geval dat je echt een energieke SUV nodig hebt.

Vering en rijcomfort

Met zoveel discussie over het feit dat Romeo Stelvio 2019 bedoeld is om het verzet te overwinnen, zou het geen buitengewone schok moeten zijn om te constateren dat Romeo Stelvio 2019 een stevige rit heeft. Ondanks het feit dat het nooit schiet, neerstort of overmatig geïrriteerd raakt door gebrekkige oppervlakken, zult u toch het gevoel hebben dat er uitsteeksels, stoten en kuilen door uw stoel komen. Dit is het meest voelbaar bij lage snelheden.

Op hogere snelheden, in ieder geval, de games gelegen schorsing set-up maakt zijn stempel, het beheer van pieken en compressies met een vertrouwdheid en kunstzinnigheid die normaal gesproken wordt opgeslagen voor de beste games cantina’s beheren. Ook, helemaal niet als mildere tegenstanders, bv. de Mercedes-Benz GLC en Audi Q5, pitch and roll zijn helemaal rond gecontroleerd, dus abrupte koerswijzigingen hebben minder invloed op reizigers.

Zoals gewoonlijk stellen we voor om ons aan te houden aan kleine wielen in het geval dat u op zoek bent naar de beste rit, ondanks het feit dat we vanuit onze betrokkenheid bij de Giulia speculeren dat de montage van discretionaire veelzijdige dempers een aanzienlijk opmerkelijker effect zal hebben op het comfort van de reiziger (we kunnen dit kader op dit moment niet testen op Romeo Stelvio 2019).

Het verzorgen van Alfa Romeo Stelvio 2019

Dit is de plek waar Romeo Stelvio echt sprankelt; hij voelt ontegenzeggelijk meer aan als in de bochten dan vele tegenstanders. Net als bij de Giulia, waarop hij is gebaseerd, is de besturing verbazingwekkend direct. Je moet het stuur bijna niet draaien om scherpe bochten te kunnen nemen. Hoe het ook zij, het is niet overdreven licht, waardoor het eenvoudig is om de neus van de auto te plaatsen waar je hem nodig hebt. Voeg hier een geharde vering aan toe en je hebt een SUV die door de bochten met meer opwinding rijdt dan veel cantinawagens.

Als alles gelijk is, voelt Romeo Stelvio 2019 zich beschermd en veilig bij de kans dat u te hard duwt. In tegenstelling tot zachtere tegenstanders, duwt hij nooit in bochten of komt hij nooit te kort op de controle over de carrosserie op golvende nationale straten. Daarom kun je sneller geneigd zijn om naar de Stelvio te neigen, in de overtuiging dat hij nooit buiten zijn boekje zal gaan en dat hij nooit onaangenaam zal handelen. De manier waarop het kader voor de beheersing van de degelijkheid af en toe wordt ingekort, versterkt deze overtuiging van alle klimaatbeheersing en betrouwbaarheid. Ten opzichte van de Stelvio Quadrifoglio is het een van de meest opvallende exemplaren van de Stelvio Quadrifoglio die je kunt kopen.

Onrust & trillingen

De motoren van Alfa Romeo Stelvio’s zijn misschien wel verbazingwekkend, maar ze zijn niet bijzonder rustig. Inderdaad, zelfs de 2.0-liter olie klinkt schokkend grof, ondanks dat het meelopen en het laat na om levendig te klinken. Wat de 2.2-liter diesel betreft, denk je voortdurend aan het schurende requiem dat voertuigen die op de donkere sifon rijden, vervloekt een Audi Q5 2.0 TDI is ontegensprekelijk progressief verfijnd.

Bovendien zagen we bij sommige testauto’s bij de ingangsmicrofoons bij het rijden op snelheden op de snelweg een behoorlijke hoeveelheid windcommotie van de instapspiegels.

Alfa Romeo Stelvio 2019 Interieur?

Rijpositie en dashboard

Tot nu toe hebben we net geprobeerd Stelvio te voorzien van elektrisch flexibele stoelen. Deze bleken eenvoudig te kunnen worden aangepast aan zowel lange als korte bestuurders en hadden ook flexibele lendensteunen. Op dezelfde manier heeft het stuurwiel veel verandering voor zowel de reikwijdte als de hark. De versnellingspook valt effectief bij de hand en er is de keuze uit de aluminium beweegbare schoepen achter het stuurwiel, die er ongelofelijk uitziet en aanvoelt. Het is slechts een schande dat het stuurwiel wat bescheiden contrastrijk aanvoelt en een paar tegenstanders.

2019 Alfa Romeo Stelvio: Trunk

Sensoren en camera’s

Hoewel het uitzicht over de intens geëtste kap aantrekkelijk is, vonden we de zuilen van de voorruit erg dik. Dit kan problemen veroorzaken bij het uitrijden van kruispunten. Bovendien zijn er dikke rugzuilen en een klein achterruitje dat het draaien van de voorruit onzeker kan maken. Stopping sensoren zijn standaard, maar je moet wel rekening houden met de discretionaire draaiende camera.

Navigatie & infotainment

Alle Stelvios krijgen een schaduwend infotainmentscherm dat wordt beperkt door een draaiknop die tussen de voorstoelen wordt gemonteerd. We hebben niet geprobeerd de fundamentele 6,5in kader, maar de discretionaire 8,8in eenheid is gematigd eenvoudig te verkennen en heeft navigatie die eenvoudig genoeg is om na te streven. We vonden dat het scherm breed is en niet uitzonderlijk hoog, wat de inhoud wat lastiger maakt om door te nemen. Bovendien ziet het er wat gedateerd uit en Audi’s MMI en BMW’s iDrive frames.

Kwaliteit

Alfa benadrukt het gebruik van echt metaal, hout en kalfsleer in de Stelvio’s binnenin. Ondanks het feit dat deze sierstrips aantrekkelijk zijn, zijn er zoveel harde, krassende oppervlakken die een echt premium gevoel geven. Inderdaad, er is veel delicaat aanraakplastic in de buurt, maar minder dure materialen kunnen zeer snel worden ontdekt in zones die u normaal gesproken aanraakt en ziet. Evenzo voelt een aanzienlijk deel van de vergrendelingen en wijzerplaten niet zo sterk aan als in een Q5 of Porsche Macan.

Alfa Romeo Stelvio 2019 passagiers ruimte?

Voorruimte

Romeo Stelvio 2019 mag dan een middelgrote SUV zijn, maar dat maakt hem nog steeds tot een echt enorme auto. Vooraf is er echter veel hoofdruimte voor langere bestuurders en de stoel keert voldoende ver terug voor de langste benen. Ook is de stoel voldoende breed om te garanderen dat je niet met de reiziger over de ellebogen wrijft.

Ook vindt u van tevoren een gemiddelde maat voor de capaciteit, met insteekvakken voor een kan water en andere zaken, voorraadvorming voor de versnellingspook inclusief twee of drie bekerhouders en veel ruimte onder de middelste armleuning. We zouden gewoon willen dat er een paar USB-aansluitingen in het handschoenenkastje zaten.

2019 Alfa Romeo Stelvio: Doors

Achterruimte

Een zes-voets reiziger past waarschijnlijk achter een bestuurder met vergelijkbare talenten, maar hun knieën zullen zich toch dicht bij de achterkant van de voorstoelen bevinden. Op dezelfde manier eet de gebogen daklijn in de achterste hoofdruimte. Zo, zouden vier individuen van normale gestalte de optie moeten hebben om geregeld te worden, terwijl de kinderen geen kwestie door om het even welke rek van de verbeelding zullen hebben. De achterste ingangsvakken zijn iets kleiner, maar je kunt er op dit moment wel een klein bakje water in krijgen. Daarnaast krijg je een paar bekerhouders in de armleuning achterin en verschillende USB-aansluitingen tussen de voorstoelen.

Aanpasbaarheid van de zitting

Niet zoals veel SUV’s van tegenwoordig, zult u geen achterbank ontdekken die achterover leunt of achterover of naar voren en achteren glijdt. Ze doen in ieder geval split 40/20/40 en hebben handgrepen in de kofferbak om ze te overlappen. Eenmaal beneden, is er geen progressie naar hen toe vanaf de koffervloer, alleen een lichte helling.

Alfa Romeo Stelvio 2019 veiligheid en betrouwbaarheid?

Kosten, beschermingsbijeenkomsten en CO2

Of misschien verbazend genoeg straalt de sterkste vierwielaangedreven diesel Stelvio minder kooldioxide uit dan een evenredige Audi Q5; de Alfa houdt simpelweg toezicht op 127g/km en heeft een officieel cijfer van 58,8mpg. Met het oog daarop verwachten we dat de minder ongelofelijke diesel, met name wanneer deze is uitgerust met achterwielaandrijving, een gunstige invloed zal hebben op de prestaties van de minder ongelooflijke dieselmotor. Het is een ander verhaal voor de petroleumvorm, maar dat levert meer op dan de Q5, maar dat is nog steeds heel verstandig gezien de presentatie die wordt aangeboden.

Versnelling, keuzes & extra items

Sectieniveau Stelvio-modellen krijgen nog steeds een heleboel pakketten, waaronder 17-inch samengestelde wielen, een 6,5-inch infotainment frame, geprogrammeerd remmen met looprekidentificatie, reiscontrole, voor en achterremmingssensoren, elektrische achterklep naast de geprogrammeerde verlichting en ruitenwissers. Super modellen krijgen gedeeltelijke kalfsleer situeert, een bereik van binnen schaduw beslissingen, 18in heksen alternatief van luxe of Sport packs.

Betrouwbaarheid

We weten nog niet hoe solide Romeo Stelvio 2019 is als hij zo nieuw is, en we hebben ook geen continue informatie voor Alfa Romeo als merk. Wat we wel kunnen zeggen is dat zustermerk Fiat in onze laatste onwrikbare kwaliteitsbeoordeling in het bovenste gedeelte van de tafel scoorde. Hoewel de garantietermijn van drie jaar echt standaard is, is het veelzeggend dat er geen kilometerbeperking is.

Welzijn en veiligheid

Romeo Stelvio 2019 scoorde een hele vijf sterren in de Euro NCAP crashtest en versloeg elke schijn van de Audi Q5 en Mercedes-Benz GLC voor volwassen veiligheid. Het is achter die twee tegenstanders voor kinderen en passerby assurance, ondanks het feit dat het nauwelijks beter is dan de Q5 voor welzijnshulpkaders, (bv, crisisremmen en padvluchtverzeggingen).

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: