Nieuwe 2020 Rimac C_Two Beoordeling

Prijs: $ 2.000.000
  • Design
  • Prestaties
  • Kosten
  • Interieur
  • Betrouwbaarheid
  • Veiligheid
4.5

2020 Rimac C_Two Prestaties:

Vermogen: 1408 kW / 1.914 pk
Motorkoppe:  2.300 Nm
Wielkoppel 1e versnelling: 17.047 Nm
Wielkoppel 2e versnelling: 8.227 Nm
Versnelling: 0-100 km/u in  1,85 seconden.
Versnelling: 0-100 km/u | 1,97 seconden.
Versnelling: 0-300 km/u* | 11,8 seconden.
Topsnelheid: 412 km/u / 258 km/u
Bereik: 650 km NEDC.

Aandrijflijn van 2020 Rimac C_Two heeft Vier onafhankelijke elektromotoren met permanente magneet, vierwielaandrijving met softwaregestuurde koppelvector.
Achterversnellingsbakken. Twee onafhankelijke tweeversnellingsbakken met twee versnellingen
Voorste versnellingsbakken . Twee onafhankelijke eenversnellingsbakken met één versnelling.

Het Batterij van 2020 Rimac C_Two:

Capaciteit: 120 kWh
Chemie: Lithium Mangaan-Nikkel
Celformaat: Cilindrisch, 21700 vormfactor 21700
Aantal cellen: 6960
Maximale spanning: 720V
Koeling; Vloeistof
Snelle lading: 250 kW DC Combo (<30 min. 0-80% SoC)
Opladen aan boord: 3-fasen 22 kW

Rimac C_Two Afmetingen:

Lengte: 4750 mm
Breedte: 1986 mm mm
Hoogte: 1208 mm.
Wielbasis: 2745 mm
Gewicht: 1.950 kg

2020 Rimac C_Two review en rating:

Rimac is alleen mogelijk in de automotive arena sinds 2009, maar laat u niet misleiden door 2020 Rimac C_Two relatieve nieuwheid: het bedrijf heeft een aantal grote golven in de wereld van all-electric hypercar gemaakt. Het eerste productiemodel dat in 2013 uitkwam van Rimac, is de Concept One, een sportwagen van 1288 pk die topprestaties kan leveren en een actieradius van 400 km heeft. Er werden er slechts 8 gebouwd, waarvan Richard Hammond er uiteindelijk één vernietigt tijdens de Grand Tour. Gelukkig raakte hij niet gewond en was het niet de schuld van de auto, terwijl de publiciteit de Rimac juist helpt om in de schijnwerpers te komen staan.

2020 Rimac C_Two Side View

Rimac’s nieuwste creatie is een C-Two, die een belangrijke specificatie biedt die leest als iets uit een futuristisch conceptvoertuig dat bestemd is voor productie in 2050. 2020 Rimac C_Two vermogen eiste 1.914 pk vermogen en het maakt Chiron een neerwaarts koppel van 1696 NW. Het was genoeg om de Rimac 0-100 km/u inde tijd van 1,85-seconden  te geven en het type versnelling in de versnelling wordt in een oogwenk gemeten. De meeste elektrische voertuigen zullen waarschijnlijk een grote daling van de acceleratie bij hogere snelheden ondervinden, dit is niet het geval bij nieuwe C_Two. Het beschikt over een tweeversnellingsbak met twee versnellingen aan de achterzijde die het mogelijk maakt om de grote kracht optimaal te benutten en die een topsnelheid van 400 km per uur heeft bereikt, wordt beweerd.

Het voorwiel heeft een eigen enkele versnellingsbak en elk wiel heeft zijn eigen elektromotor, wat een grote acceleratie in gladde omstandigheden betekent en zelfs de mogelijkheid om het vermogen van elk actiefwiel te beheren. Rimac Torque Vectoring (R-AWTV) vervangt de tractiecontrole- en stabiliteitsmanagementsystemen die traditioneel in andere voertuigen worden gebruikt. Deze instellingen kunnen een kracht uitoefenen in een nauwkeurig gedoseerde hoeveelheid van elk wiel en de auto in staat stellen zich te gedragen als een sportwagen die een minuut kan drijven of die vervolgens tractie op alle wielen biedt.

2020 Rimac C_Two Rear View

2020 Rimac C_Two 120kWh accucapaciteit is indrukwekkend; 6960 vloeistofkoeling maakt de cel op de optimale temperatuur, zelfs onder omstandigheden van volledige acceleratie. Rimac beweert dat de C_Two twee volledige ronden Nürburgring zal voltooien zonder zichtbare prestatievermindering. 2020 Rimac C_Two batterij kan met een snellader worden opgeladen tot 80% van de capaciteit in minder dan 30 minuten en een bereik van 402 km wordt ook geclaimd. de exacte details zijn nog niet beschikbaar, dus we zullen moeten wachten op de echte wereld cijfers om te zien hoe deze claims staan. De koolstofvezel monocoque heeft een gelijmd koolstofdak en de crashstructuur is een combinatie van koolstofvezel en aluminium.



Rimac C_Two beschikt ook over een actieve aerodynamica die zich aanpast om optimale koeling en downforce te bieden wanneer dat nodig is. In de C_Two-modus met lage luchtweerstand heeft de auto een indrukwekkende 0,28-weerstandscoëfficiënt. Dat wil zeggen, tenzij de achtervleugel fungeert als een Airbrake activeren of als hulp bij het nemen van bochten. Hoge -Intensitas units met LED-verlichting voor en achter bieden uitzonderlijke verlichtingsmogelijkheden en hebben elk een geïntegreerd koelsysteem om de 58-LED koud te houden. Deze carrosserie is misschien niet zo onderscheidend als de auto in die outfit. Aantrekkelijke designkenmerken zorgen wel voor een aantrekkelijk design, maar zien de gesmede wielen met een aerodynamisch design, het was het eerste wat in het oog springt.

Ze zijn ontworpen om de luchtstroom langs de zijkanten van de auto te vergemakkelijken en de eigen ontwerpen van de banden die in samenwerking met Pirelli op maat zijn gemaakt. De interactie tussen mens en machine is ook naar een hoger niveau getild. Zo is er bijvoorbeeld geen slot. In plaats daarvan kan de bestuurder met het voertuig communiceren via spraakbesturing, gezichtsherkenning en grafische interface. Een telemetriesysteem met meer dan 500 kanalen maakt een gedetailleerde beoordeling van het gedrag van de auto mogelijk. ook het extra rijden heeft een grote sprong voorwaarts gemaakt. Met rivalen zoals Tesla EV bedrijf integreert veel geavanceerde autonome functies in hun auto’s, C_Two ook uitgerust met AI-enabled geavanceerd aandrijfsysteem.

2020 Rimac C_Two Front View Driving

Deze systemen beoordelen de wegcondities en kunnen de reactie op basis van de weersomstandigheden wijzigen. Enkele van de functies aan boord zijn onder andere voorspelling van het botsingsrisico in combinatie met automatische rem- en uitwijkmanoeuvre, controle van de dode hoek, landcontinuïteit ter ondersteuning en volledig aanpasbare cruise control, inclusief verkeerspilootfunctie. In totaal biedt het vier niveaus van autonomie. Dit is te danken aan de echte waarde van de elektronische apparatuur. Het systeem bestaat uit acht camera’s, twee dekselsensoren, zes radarsensoren en twaalf ultrasone sensoren. Voeg daarbij een zeer nauwkeurig wereldwijd positioneringssysteem en Rimac beweert dat de C_Two misschien wel de meest gevoelige autoserie ter wereld is en aangesloten.

Met zo veel sensoren en computers beoordelen alles in en rond de auto, een van de interessante functies die zal worden iets Rimac verwijzen naar ‘sluit de gaming ervaring’. Dit verwijst naar de functie waarbij bepaalde circuits in de auto geladen kunnen worden en de ‘driving coach’ advies kan geven over de racebaan en de rem- en stuuringangen. Een display van de bijrijder zal graphics combineren met datalogging aan boord om passagiers in realtime nummers te kunnen plaatsen voor hun terreur. Wanneer de 2020 Rimac C_Two niet in de racemodus staat, is hij ontworpen om comfortabele accommodatie te bieden voor twee inzittenden en hun bagage.

2020 Rimac C_Two Dashboard

De vleugeldeuren van de lagere dorpels combineren in hun structuur zodat het in- en uitstappen veel sneller verloopt dan bij andere superwagens. De achterbak is compact maar kan op maat worden geconfigureerd en er zijn een aantal opbergoplossingen in interieur zelf, waaronder een draadloze telefoonoplaadcontainer. Infotainment interface ontwerp met behulp van Rimac eigen en belooft te zijn intuïtief en gemakkelijk te gebruiken. Terwijl de meeste fabrikanten nog steeds een glimp van hun aankomende EV’s aanbieden, die 2020 Rimac C_Two veel dichter bij de werkelijkheid lijkt te staan met de productie van de eerste proefset voor 2020. Een totaal van 150 eenheden zijn gepland op dit moment, 2020 Rimac C_Two kost  2 miljoen dollar.

Als het eindproduct zo goed is als de cijfers doen vermoeden, dan heeft niet alleen de Tesla Roadster iets om je zorgen over te maken. 2020 Rimac C_Two beloofde de betekenis van het woord ‘snel’ te veranderen zoals we het hebben leren kennen.

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: