Nieuwe 2020 Audi RS7 Sportback Beoordeling

Prijs: € 233,600,-
  • Rijtest
  • Interieur & laadruimte
  • Passagiersruimte
  • Prestaties
4.3

Audi RS7 Sportback 2020 review en rating:

Zou de nieuwe Audi RS7 Sportback 2020 de meest ‘hot hatch’ kunnen zijn? hij is gebaseerd op de vijfdeurs luxecoupé dan een familiecoupé, maar is nog steeds voorzien van een openende kofferbak in de vorm van een achterklep, wat goed is voor de bruikbaarheid en een zinderende prestatie.

Audi RS7 Sportback 2020 Topsnelheid:

Wel, als slanker zusje van de onlangs onthulde RS6 Avant stationcar, heeft een 4,0-liter twin-turbo V8 die 592 pk produceert. Het is 212 pk meer dan je in een Porsche 911 Carrera krijgt, de Audi RS7 Sportback 2020 kan in slechts 3,6 seconden van 0-100 km/u bereiken.

2020 Audi RS7 Sportback Design:

De Nieuwe Audi RS7 Sportback 2020 is prachtig, met strakke lijnen en een knappe voorkant die hem onderscheidt van de meer conventionele sedan rivalen van M en AMG. Wat direct duidelijk is met het 2020 model van houding. “Klanten vragen om een bredere auto”, aldus Hoffmann, die ook als hoofd van de technische ontwikkeling van audi fungeert. “Dus we voegen 20 mm toe voor elke zijde, dus de 40 mm bredere achterwand. Ook het voorspatbord is 40 mm breder dan de A7 Sportback waarop het is gebaseerd.

image

De nieuwe RS7 ziet er van tevoren veel agressiever uit. Het elegante ontwerp van de singlegrame kan worden voorzien van vier zwarte ringen en geflankeerd door een kwaadaardige set laserlicht. Het meest interessante deel van deze auto is ongetwijfeld het achterste deel van de auto, waar de verduisterende achterste diffusor mooie nieuwe uitlaat uitlaatpijpen heeft die een plat ovaal hebben. Verkleurde ring in overeenstemming met de voor- en achterlichten achter vloeibaar raffinement.

Audi RS7 Sportback 2020 mooi hellend dak geeft een mooi profiel, benadrukt door een nieuwe set wielen die uniek is voor RS7, die in de vorm van 22-inch wielen de bogen perfect vullen. Bestuurders moeten zeer alert zijn wanneer de auto dicht bij de weg komt.

image

De figuren (en de lichaamsvorm van de RS7) betekenen dat zijn naaste concurrent misschien wel een andere Porsche is: Panamera Turbo. Maar er zijn ook vierdeurs prestatiesaloons nodig, zoals de Mercedes CLS 63 AMG en de komende BMW Gran Coupé M8.



Om dit te helpen doen, wordt het de vierwielaangedreven Audi met quattro vierwielaandrijving. Bovendien zijn er aangepaste RS1- en RS2-rijmodi – geactiveerd via een knop op het stuurwiel met Alcantara-bespanning – waarmee je de machine en de reactie op de besturing snel kunt aanpassen.

imageimage

Audi RS7 Sportback 2020 kopers kunnen kiezen uit luchtvering en staal (de eerste een beetje comfortabeler scherpstellen) en een achterwielbesturing, waarbij de achterwielen in de tegenovergestelde richting draaien als de voorwielen om de wendbaarheid in de bochten te verbeteren.

Wanneer u minder haast heeft, kan de motor worden uitgeschakeld om brandstof te besparen, terwijl het milde hybride systeem, waarmee de auto tot 40 seconden in één keer met uitgeschakelde motor naar het strand kan rijden, ook in dit opzicht kan helpen.

Interieur:

Audi Interieur is al vele jaren toonaangevend en de RS7 Sportback 2020 zet die traditie voort en brengt deze in lijn met het allernieuwste interieur van rivaliserend Duitsland. Het nieuwe model ontleent de basisindeling van het interieur van de basis A6 aan de basis, maar voegt in zekere zin sportieve RS toe. De metalen bekleding met rode verlichting en rode stiksels in het hele interieur en de divisie Audi RS weet nog steeds een stoere stoel te maken in het bedrijfsleven. Gooi er een plat stuurwiel in en het interieur ziet er erg sportief uit.

image2020 Audi RS7 Sportback interior

Virtual Cockpit Audi heeft specifiek voor de RS7 2020 gezorgd met speciale graphics die een retro vibe hebben van de jaren tachtig. We zijn blij dat de nieuwe interface van Audi’s MMI Touch eenvoudig te bedienen is en intuïtiever aanvoelt dan de vorige fabrikant van infotainmentsystemen.

imageimage

Het Interieur is Net als de gewone A7 Sportback waarin hij is gebaseerd, biedt de Audi RS7 Sportback 2020 plaats aan vier zes-voeters en een aanzienlijke bagageruimte van 535 liter. Maar er is geen misverstand over de twee modellen, want de RS is 80 mm breder en heeft een carrosserie die grotendeels op maat is gemaakt; alleen de motorkap, de voordeuren, de achterklep en het dak worden vervoerd.

imageimage

De RS7 heeft altijd een enorme voorsprong behouden ten opzichte van BMW en Mercedes op het gebied van laadvermogen, omdat de RS7 Sportback 2020 carrosserie-uitvoeringen een enorme voorsprong hebben behouden ten opzichte van BMW en Mercedes. Het is in wezen een hatchback die eruitziet als een saloon, een idee dat nu in de hele branche is overgenomen. Audi heeft de exacte specificaties voor de bagage die de nieuwe RS7 niet onthuld, maar de A7 biedt momenteel een royale 24,9 kubieke meter ruimte met de stoelen omhoog (11,2 kubieke meter meer dan een sedan A6) en 49,1 kubieke meter met de stoel SUV-rivaal neergeklapt. Het lijkt er niet op dat Audi de laadcapaciteit met de nieuwe auto heeft vergroot, maar als de ruimte al een toonaangevende opslagruimte is, waarom zou je er dan meer aan toevoegen?

imageimage

Motorvermogen en Prestaties:

De tijden zijn veranderd ten opzichte van vroeger, toen bij elke nieuwe generatie een grote omzet onder tenten verwachtten. Audi (en zijn concurrenten) hebben geëxperimenteerd met V8’s, V8’s met turbolader en zelfs V10’s met turbolader, maar ze lijken zich allemaal te hebben gevestigd op een twin-turbo V8 als de ideale krachtbron. Ja, de nieuwe RS7 Sportback 2020 biedt nog steeds dezelfde verdringingsmotor – een 4,0-liter twin-turbo V8 – maar het is een volledig nieuwe motor met turbo in de V naar binnen voor betere verpakking en betere prestaties. Nieuwe RS7 2020 heeft ook een 48-volt mild-hybride systeem om energie terug te winnen bij het remmen, klimaatbeheersing tijdens een stop-start en zelfs bij lage snelheden.

2020 Audi RS7 Sportback frontimage

Het totale vermogen van RS7 Sportback 2020 bedraagt 591 pk en 590 NW koppel, wat een verbetering is ten opzichte van zijn voorganger: 560 pk en 516 NW koppel. Het vermogen wordt naar alle vier de wielen gestuurd via een tiptronische versnellingsbak met acht versnellingen en geoptimaliseerd met een nieuwe launch control. RS7 2020 kan van  0 naar 100 km/u in 3.6 seconden, alhoewel wij weten de bedrijven met deze voorspelling zeer conservatief neigen te zijn. De laatste biedt 605 pk RS7-versie en Audi’s prestaties is gekletst om te werken aan een hybride versie van de nieuwe auto met meer vermogen.

Prijs:

Prijs van Audi RS7 sportback 2020 begint ongeveer vanaf € 233,600,-

Besluit:

De enige weerhield om de RS7 Sportback 2020 op een M5 of E63 aan te bevelen is de relatieve leeftijd in het segment en de geheel nieuwe modellen, de Audi terug in de mix. Audi biedt nu opnieuw een selectie van de mooiste en meest praktische vasten in het middensegment en zal voor het eerst zelfs als wagen beschikbaar zijn. RS6 is nog steeds te hoog, maar we kunnen het u niet kwalijk nemen dat u kiest voor de sterk verbeterde audi RS7 Sportback 2020.

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: