Nieuwe 2020 Acura RDX Beoordeling

Prijs: $ 37.600
  • Rij-Comfort
  • Brandstofverbuik
  • Exterieur Design
  • Betrouwbaarheid
  • Motor Prestaties
  • Interieur
  • Veiligheid
4.6

Samenvatting

Voordelen:

  • Goed uiterlijk
  • Krachtige turbo-4
  • Klassieke interieur inrichting
  • Indrukwekkend AWD-systeem
  • Prijs

Nadelen:

  • Gecompliceerde controles
  • Achterbank zou beter kunnen zijn
  • brandstofbesparing
  • Rivalen bieden meer

Acura RDX 2020 Review en Rating:

Acura RDX 2020 biedt iets anders in een kleine luxe SUV-klasse. Hij beschikt over veel technische mogelijkheden, een goed gebouwd interieur, een uitstekende ergonomie en meer dan gemiddelde laad- en passagiersruimte. Er is zeker veel liefde en, kenmerkend voor de uitrusting, het is beduidend goedkoper dan Europese alternatieven.

Maar RDX heeft een aantal nadelen ten opzichte van de grote concurrenten. De viercilinder met turbolader biedt een behoorlijk vermogen, maar geen optionele motorupgrade voor kopers die op zoek zijn naar meer vermogen of hybride keuze. Bovendien houden we niet van het infotainmentsysteem van de RDX. En de leercurve die nodig is om het systeem te bedienen kan kopers die niet geïnteresseerd zijn in het gebruik van nieuwe technologieën uitschakelen.

Maar over het geheel genomen is de nieuwe Acura RDX de moeite waard om te bekijken of u op zoek bent naar een goede waarde op een luxe SUV, vooral in vergelijking met Europese concurrenten zoals de Audi Q5, de Jaguar F-Pace en Mercedes GLC.

Motor Prestaties van de nieuwe Acura:

Met de nieuwste RDX heeft Acura zich ontdaan van een papperig rijgedrag en een zoemende motor voor een soepel voertuig, dat in staat is om met veel vermogen onder de motorkap te rijden.

Honda’s Acura RDX ziet er oud uit als een 2.0-liter turbo-4, die grotendeels wordt gedeeld door de energieke Civic Type R. Hier wordt de motor gewaardeerd met 272 pk en 280 Nw koppel, de laatste inzet in een breed bereik dat begint bij slechts 1.600 toeren per minuut. Snelle acceleratie vanaf elke snelheid. De automatische 10-versnellingsbak breekt in de aandacht en kan vier versnellingen tegelijk terugschakelen als hij wordt aangeroepen. Acura publiceert geen 0-100 km/u tijden, maar de 7 tweede sprint is een redelijke gok voor 2020.

Een grote bedieningsknop op de middenconsole om de RDX Acura NSX sportwagen te verbinden met een punt. De modus Comfort, Sport en Sport + geeft aan wanneer de aandrijving moet rijden en wanneer het publiek moet rijden. Een sneeuwmodus herwerkt dingen voor winterse tractie.

De RDX, die nog steeds bestaat uit een bochtige weg, met standaard 19 inch wielen op de meeste versies, doet zijn best om de kwaliteit van de rit in balans te brengen met een handvat. De Acura A-Spec-trims van de RDX op 20-inch wielen veranderen het karakter van de rit enigszins. De A-Spec RDX ziet er slechts voor het grootste deel sportief uit.

De RDX Front is voorzien van adaptieve schokdempers die het rijden met de A-Spec met de top van de crossover en het absorberende vermogen van de auto verbeteren. Zelfs de basis RDX neemt het trottoir van het wegdek met vertrouwen aan. We hebben gemerkt dat het rempedaal te sterk wordt bij een beperkte veerweg, een van onze weinige klachten met de crossover SUV-aandrijving.

Het optionele systeem met vierwielaandrijving kost ongeveer 2.000 Euro en kan tot 70 procent van het vermogen naar achteren sturen. Een koppel-vectoring systeem transporteert het vermogen tussen de achterwielen tot 100 procent. Met een bodemvrijheid van 8,2 inch is de RDX klaar voor de winter, maar hij was niet bedoeld als een echte terreinauto voor in 2020.

Hoe is het om met RDX te Rijden?

.De geteste A-Spec-versie had een responsief gaspedaal bij lage snelheden en werd door de autoriteiten van het rode licht gehaald.

Het is ook een ritssluiting van 0 tot 100 km/u in 6,6 seconden op de testbaan. De snelheid en de pedaalrespons zijn echter minder zichtbaar bij snelheden op de snelweg, waar de 2020 RDX er 5,2 seconden over doet om van 50 tot 70 km/u te komen.

De transmissie kan sneller terugschakelen met de gaspedaalinvoer, vooral bij gebruik van de op het stuurwiel gemonteerde schoepenraderen. Wij geven de voorkeur aan het gedrag van de transmissiemodus S, zodat de transmissie langer meegaat en sneller terugschakelt.

De RDX turbomotor maakt het geluid meer zoals de NSX Acura, met een hooggebrul bij harde acceleratie dat kunstmatig door de luidsprekers van het audiosysteem in de cabine wordt geperst.

Hoe is Acura RDX op de weg?

De geteste RDX heeft grote 20-inch wielen die bij het A-Spec-pakket zijn inbegrepen. Het heeft ook een standaard ophanging, een model zoals het Advance-pakket, dat adaptieve dempers toevoegt die een aangepaste rijkwaliteit bieden.

Hoewel onze testauto er niet in slaagde om de cabine van 2020 te isoleren van de harde effecten op ruwe wegen, werd hij nooit gestraft of luidruchtig. De SH-AWD met draaimomentregeling hielp ook om snel van richting te veranderen en werd ondersteund door de juiste besturing.

RDX leunde gewoon toen de auto snelweg op de oprit aanvielen, maar in tegendeel, het was zeer evenwichtig voor degenen die graag snel rijden in de Acura. Helaas is het rempedaal minder ervaring, vanwege de assertiviteit en de inconsequente reactiesnelheid.

Hoe ziet het Interieur eruit?

Acura RDX heeft zitplaatsen voor vijf personen. De stoelen zijn comfortabel en ondersteunend, zelfs op de tweede rij.

Er zijn twee volledige sets LATCH-connectoren voor de autostoel in de achterste buitenste stoelen en een RDX-stekker voor de tuier op de achterbank. De middelste zitplaats kan worden geleend van de onderste ankersteunen als deze niet worden gebruikt. Voor het gebruiksgemak geeft het Verzekeringsinstituut voor Verkeersveiligheid het systeem de hoogste Good+ rating, die sommige voertuigen krijgen in 2020. Het koordanker is gemakkelijk te vinden en kan niet verward worden met andere hardware.

acura rdx 2020 interieur design

Het Interieurkwaliteit heeft een van de meest kwetsbare hutten in de compacte luxe SUV-klassev voor 2020. Hij is gevuld met voornamelijk hoogwaardige materialen, en waarnemers zeggen dat zelfs een minimaal plastic dat een prettig gevoel geeft. Zittingen van synthetisch leer zijn standaard en er is een Milano lederen bekleding verkrijgbaar in RDX.



Acura heeft verschillende laadruimte voor RDX, met 29,5 kubieke meterachter de tweede rij stoelen en 58,9 kubieke meter met neergeklapte stoelen. Elke RDX heeft een opbergvak onder de vloer.

acura rdx 2020 design

Acura RDX is uitgerust met een 10,2-inch True Touchpad Interface, die een touchpad controller aan de onderkant van de middenconsole heeft. Dit systeem heeft veel functies, maar het kan even wennen zijn.

Standaard functies voor 2020 zijn onder andere Apple CarPlay, Siri Eyes Free, Wi-Fi hotspot, satellietradio, negen luidsprekers, Bluetooth, twee USB-poorten en AcuraLink-telematicasystemen.

Hoe ziet het exterieur design eruit?

Niet langer is slonzig Acura RDX. herontwerp vorig jaar tot een compacte crossover SUV-lijn bedrijf waardig een tweede blik te geven.

Dit jaar voegt de RDX een extra-kostenlak toe aan het palet van de Acura, maar in plaats daarvan brengt hij vorig jaar meer Design aan de auto. Dat vonden wij prima. De vijfpuntsgrillewagen was goed geïntegreerd in de voorkant. LED-breedtelampje klauwt zich een weg naar de uitstekende wielkasten die bij de meeste versies 19-inch wielen afdekken. Daklijnbogen sierlijk over het passagierscompartiment, voordat ze abrupt halverwege de achterste pilaar uitkwamen. Het effect is verbluffend, vooral in lichtere kleuren, en het draagt bij aan het drama waarin veel concurrenten een rustige aanpak kiezen.

Het RDX-interieur past in zijn basisuitvoering in 2020 en kan luxe zien terwijl u zich een weg omhoog baant door de voedselketen. Vele versies van de harmonieuze mix van aluminium, roestvrij staal en houten bekleding met lederen bekleding en lederen zetels met boter. Een 10,2-inch display zit hoog op het dashboard met een goed georganiseerde bediening hieronder. Knoppen transmissie en rijmodus knop die veel van het onroerend goed in beslag neemt geen hoogtepunten, echter.
A-Spec RDX trading modellen voor zwart verchroomde afwerking en stegen boven de 20-inch wielen. Binnenin werpen ze zachte houttinten en zwarte sierstrips met rustgevende kleuren en rode accenten.

Is Acura RDX een goeie auto voor in 2020?

Ja, de nieuwe RDX compacte luxe SUV is ongelooflijk. Hij beschikt over ruime, comfortabele stoelen en een ruime lijst van standaard en beschikbare voorzieningen. Deze crossover heeft een charmante en ontspannen reis, maar sommige recensenten betreuren het dat de motoropties niet krachtiger zijn.

Wat kunnen we zeggen over de brandstofverbruik?

RDX heeft EPA brandstofbesparingsclassificaties van concurrerende het naderen van hun medio-20s, met een front-aandrijving modellen krijgen de stad en snelweg schattingen iets hoger.

De voor-aandrijvingsversie is geschat op 10 l/100km stad en 8.40 snelweg, maar beide cijfers zijn met 1 liter gedaald met vierwielaandrijving. Ook vermindert het A-Spec-pakket elke EPA geschatte.

Is Acura RDX 2020 Veilig?

De nieuwste Acura RDX is een sterke speler als het gaat om de waarde van zijn crashtest, hoewel sommige versies een beter koplampje hebben dan andere.

Elke Acura verlaat de fabriek met een zwenk van airbags en een aanrijding-vermijdingstechnologie, omdat we verwachten dat de SUV’s in de prijsklasse van ongeveer € 40.000 kunnen worden gekruist. verstelbare hoofdsteunen bieden een verscheidenheid aan entiteiten de mogelijkheid om zich veilig en comfortabel te positioneren, ook.

IIHS Top Safety RDX 2020 rates Select +, hoewel het zeggen dat de lichten gemonteerd op de basis, technologie en A-Spec model beter is dan de mensen op het gezicht van de range-topping. Ondertussen, NHTSA woog vijfsterren algemene classificatie, hoewel met een verrassende vier sterren voor frontale neerstorting en het omvallen vier in de meting telde.

Het zicht naar buiten toe is ofwel naar voren als smalle dakstijlen, hoewel over-the-shoulder een uitdaging kan zijn vanwege de brede dakstijlen aan de achterkant. de dodehoek-monitor kwam op alle modellen behalve het basismodel en een Surround View-camerasysteem dat op de Advance is gemonteerd.

  • Adaptieve Cruise Control
    Verlaag de ingestelde kruissnelheid automatisch wanneer u de langzamer rijdende auto nadert.
  • Rijbaanassistent voor het houden van de rijstrook
    Detecteert wanneer de auto de rand van de baan nadert en past stuurkoppel toe om de auto te helpen recenter op de weg te komen.
  • Beperking van aanrijdingen Remmen
    Gebruik automatisch de remmen wanneer het de dreigende voorwaartse botsing detecteert.
    NHTSA Totale waardering

De Rijksdienst voor de veiligheid van het wegvervoer biedt een onafhankelijke analyse aan.

Wat is nieuw voor 2020?

Aangezien RDX voor 2019 volledig werd herontworpen, heeft de Acura slechts één wijziging aangebracht in het model van 2020, dat gespierd plaatwerk verkoopt en nu kan worden gecoat in de kleur van de gloednieuwe buitenverf, White Platinum genaamd. De rest van de sportieve crossover brengt meer van hetzelfde als vorig jaar.

Moet ik Acura RDX kopen?

RDX is een uitstekende waarde. Het wordt geleverd met een van de laagste initiële prijs in zijn klasse voor in 2020 en heeft een heleboel standaardfuncties. Andere auto’s bieden echter betere en betere prestaties, zoals de Audi Q5 en BMW X3.

De Afmetigen en het Gewicht:

2020 RDX meet ongeveer 5 meter lang. Het lege gewicht varieert van 3.780 tot 4.020 kg.

Welke Acura Modellen komt met de RDX 2020?

Net als alle Acura’s werd de nieuwe RDX aangeboden in een enkel uitrustingsniveau op zich, maar is de nieuwe RDX verkrijgbaar met drie optiepakketten. Bovenop het basisvoertuig kan de koper Technology, A-Spec en Advance pakketten toevoegen.

Alle RDX is uitgerust met dezelfde aandrijflijn, een 2.0-liter viercilindermotor met turbolader (272 pk, 280 Nw), die is aangesloten op de 10-versnellingsbak. Voorwielaandrijving is standaard en vierwielaandrijving is een optie die op zichzelf staat. Onze ventilatoren SH-AWD Acura optie voor extra tractie en handling mogelijkheden.

De basisversie van een vrij goed uitgeruste, met veel uitrusting van luxe kopers verwachten en een aantal extra’s die optioneel zijn op concurrenten. De standaard hulpaandrijving AcuraWatch-suite, samen met een infotainmentsysteem dat een touchpad-interface, een 10,2-inch centraal display en Apple-smartphoneintegratie CarPlay omvat.

Het Technologiepakket voegt meer eigenschappen zoals navigatie, leerzetels, blinde-vlek controle, achterste cross-traffic alarm, en een verbeterd 12-luidspreker geluidssysteem toe.

RDX A-Spec is gelijkaardig maar voegt grotere wielen en bredere banden en wat visuele flair door de verduisterde versiering binnen en buiten toe. Binnen, is een 16 spreker ELS een verpletterend Studio 3D omringing-geluidssysteem. We vonden het uiterlijk van de A-Spec mooi, maar er zijn geen significante prestatievoordelen die de moeite waard zijn.

Het vooruitstrevende pakket is het meest compleet van allemaal. De akoestische glazen voordeur en dikke tapijten kalmeren de zaken, terwijl de adaptieve veringdempers, een handsfree hefsysteem, de elektrisch verstelbare voorzetels, een 360-graden camera en een head-up display dat is aangepast om uitmuntendheid in comfort en gemak te bieden.

 

 

 

 

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: