Nieuwe 2019 Mercedes-Benz G-Klasse Beoordeling

Prijs: 101.882 EUR
  • Interieur
  • Passagiersruime & Bagageruimte
  • Rijtest & Prestaties
  • Betrouwbaarheid
3.3

2019 Mercedes-Benz G-Klasse Rating en review:

Als je de laatste tijd door een beroemdheidstijdschrift hebt gebladerd, ben je waarschijnlijk bekend met de Mercedes-Benz G-Klasse 2019. De vierkante SUV aan deze kant is misschien populair bij de rijken en beroemdheden, maar werd oorspronkelijk in de jaren zeventig van de vorige eeuw ontwikkeld als militair voertuig.

G’ in de naam staat voor Gelandewagen, of ‘cross-country vehicle’, en het is zeker geen kwestie van stijl boven inhoud. Hoewel er een aantal aanpassingen aan de motor, versnellingsbak en interieur zijn doorgevoerd, is het uiterlijk en karakter van de G-Klasse sindsdien echt heel wat veranderd. Het is een old-school SUV met grove vering, een apart chassis en een hoog zwaartepunt – eigenschappen die de Mercedes-Benz G-Klasse tot een zeer competente terreinwagen maken.

Het is zeker een stuk duurder dan het 4×4-gemiddelde, maar met het basismodel van de G-Wagen – want het is liefdevol gemarkeerd op de Instagram – kost ongeveer hetzelfde als een mid-spec Range Rover of Audi SQ7 optioneel gewicht. Maar ondanks de utilitaire persoonlijkheid straalt ze de typische luxueuze Mercedes uit, met sommige delen van de huid, een hoogwaardig infotainmentsysteem en alle Mercedes-rijtechnologie die daartegenover kan staan. En als dat nog niet genoeg is, kunt u het ook met AMG-tuning en G63 V8-motor in de Mercedes-AMG hebben.

De afbeelding toont het exterieur van de Mercedes-AMG G 63 van opzij.

2019 Mercedes-Benz G-Klasse is een grote luxe SUV. Deze bedreven terreinauto, die ook op de stoep goed weggedrag heeft, biedt een vlotte, gecomponeerde, soepele en comfortabele uitvoering. Ook het vermogen is overvloedig aanwezig. De cabine is rijk aan hoogwaardige materialen en een zeer comfortabele stoel. Een royale lijst met voorzieningen, waaronder veel hulp voor de bestuurder, maakt het geheel compleet. Eén grote aanval op de G-Klasse is een deprimerende brandstofbesparing, maar we vermoeden dat het voor de meeste kopers van Mercedes-Benz G-Klasse 2019 geen dealbreker zal zijn.

2019 Mercedes-Benz G-Klasse Motoren en Prestaties:

Je hebt de keuze uit twee V8-motoren in de G-Klasse, en de twee bewegen deze enorme SUV met aplomb. De basismotor levert 416 pk en de krachtige Mercedes-AMG-modellen worden geleverd met een vermogen van 577 pk. Behalve dat de G-Klasse sterk en snel aanvoelt, hebben beide V8’s ook een zeer goede motornoot.



De G-Klasse is een van de zuinigste voertuigen op de weg. Hij produceert slechts 13 mpg in de stad en 17 mpg op de snelweg. Lincoln Navigator, uitgerust met een twin-turbo V6 motor, krijgt 16/23 mpg stad / snelweg. V8-aangedreven SUV’s, zelfs een andere SUV, hebben de neiging om meer kilometers te maken. Een goed voorbeeld is de Land Rover Range Rover, die 16/21 mpg terugbrengt met een V8-motor.

De afbeelding toont het exterieurdesign van de Mercedes-Benz G-Klasse van opzij tijdens een rit.

De vernieuwde G-Klasse 2019 heeft een betere wegligging van het uitgaande model. Mercedes is stil en rustig op de stoep, integendeel. Ondanks het feit dat de G-Klasse geen ultrasoepele ritten of solide behendigheids-luxe SUV’s zoals de Porsche Cayenne heeft, voelt de Mercedes-Benz G-Klasse 2019 over de meeste wegdekken glad aan en is hij relatief gecomponeerd voor zijn omvang.

Mercedes-Benz kan alle gebieden aan die het willen overnemen, dankzij de uitstekende bodemvrijheid en de vele off-road voorzieningen. Hij kan steile hellingen, dalingen en zijwaartse hellingen even gemakkelijk aan als andere auto’s op de parkeerplaats. Sommige concurrenten hebben een dergelijke terreinwaardigheid en bieden de G-Klasse aan.

Mercedes-Benz G-Klasse 2019 Interieur:

Sommigen zullen moeite hebben om comfortabel achter het stuur in nieuwe G-Klasse. Het stuur, de zitting en de pedalen staan allemaal mooi op een rij en er is een redelijke ruimte in het linkerbeen. In tegenstelling tot de vorige generatie voelt u zich ook niet beperkt door de royale binnenbreedte. Hoewel de elektrische stoel met standaard geheugenfunctie teleurstellend is, is het echter teleurstellend dat de verstelbare lendensteun strikt optioneel is. U kunt echter beter een betere keuze maken en in plaats daarvan een luxueuze massagestoelfunctie toevoegen.

De afbeelding toont de cockpit van de Mercedes-Benz G-Klasse.

Als u een plat stuurwiel met vlakke bodem achterover plaatst, wordt u begroet door een digitaal display van 12,3 inch – één voor infotainment en één in de conventionele fast. Beide zijn configureerbaar en gemakkelijk af te lezen en hebben een haarscherpe graphics.

De afbeelding toont de voorzijde van het interieur van de Mercedes-Benz G-Klasse van opzij.

Hoewel het infotainmentsysteem voornamelijk wordt bediend via een draaiknop tussen de voorstoelen, is er ook een touchpad dat u bijvoorbeeld met een touchpad kunt invoeren wanneer u het adres in het navigatiesysteem invoert. Als alternatief kunt u gebruik maken van de aanraakgevoelige pads op het stuurwiel, waardoor de infotainment controls en snelle controlerechten blijven staan. Het kan echter een beetje vervelend zijn; per ongeluk contact kan ertoe leiden dat het infotainmentsysteem van radiozender verandert.

De afbeelding toont het schuifdak van de Mercedes-Benz G-Klasse.

Hoewel het allemaal een beetje verwarrend klinkt, leer je het systeem snel te bedienen, wat je instinctief vindt. En, afgezien van de soms wat verwarrende menustructuur en de soms wat trage invoer, is het een systeem dat alleen door BMW iDrive wordt overtroffen. Android Auto en Apple CarPlay standaard, terwijl de 590W Burmester 590W Burmester surround-sound hifi kan worden toegevoegd als onderdeel van het Premium Package Mercedes’.

De gebruikelijke vlakke, rechtopstaande voorruit van de auto en de hoge rijpositie zorgen er ondertussen voor dat het zicht over het algemeen zeer goed is. Het zicht naar achteren is echter een uitzondering; het reservewiel van de op de truck gemonteerde auto verbergt gedeeltelijk het zicht door de achterruit en maakt het achteruitrijden een beetje lastig. Het parkeerhulpcamerasysteem 360° is echter al standaard, alhoewel het gemakkelijk te verduisteren is door modder, kan het langs de route van de avonturiers worden opgepikt.

Elders werken de knoppen en andere bedieningselementen met precisie plezier en er is een vrij traditioneel ontwerp met de Mercedes G-Klasse – de handgreep voor de passagier en de drie differentieelvergrendelingsknoppen zijn centraal geplaatst – om u eraan te herinneren wat u op het feit dat u op de deuren zit te herinneren hoe dicht de deuren zijn. – of misschien moeten we zeggen: slam – grijpt terug naar de oude G-Klasse, terwijl de centrale vergrendeling naar tevredenheid werkt met Clonk.

De afbeelding toont het entertainmentsysteem achter van de Mercedes-Benz G-Klasse.

Zoals zo vaak is de G-Klasse groter geworden naarmate hij ouder wordt. Dit 2de generatie model is langer en breder gemaakt om meer ruimte te bieden aan passagiers en hun bagage. Voorin zijn er meer dan breed genoeg om te voorkomen dat uw passagier met de ellebogen slaat en er zijn tonnen hoofdruimte, zelfs met het optionele elektrische schuifdak geïnstalleerd.

De verhuizing naar achteren en de ruimte was prima, maar verre van uitzonderlijk voor zijn klasse, waaronder Bentley Bentayga en de vette Range Rover. Beenruimte is waar u het grootste compromis zult vinden; er is genoeg ruimte voor een zesvoeter om achter de anderen te zitten, maar in tegenstelling tot de luxe rivalen van de Mercedes G-Klasse is er weinig ruimte om zich uit te strekken. de hoofdruimte is echter ruimschoots aanwezig – de passagiers kunnen een hoed dragen als ze daar zin in hebben – en er zijn voldoende breedtes voor drie personen om parallel te zitten. Ook was er geen bult op de vloer te zien voor de achterste middenpassagier naar de straddle.

De afbeelding toont het Burmester® surround sound system van de G-Klasse.

Zitflexibiliteit vrij standaard. De rugleuning is 60/40 gesplitst en is dankzij de basis van de neerklapbare zitting vrij vlak als hij neergeklapt is. Met een 667-liter bagageruimte (groter dan de Bentayga laars, alhoewel er een beetje te weinig ruimte is voor een Porsche Cayenne). Als je op zoek bent naar een zevenzitter, moet je echter elders zoeken.

Nieuwe G-klasse 2019 rijtest:

De Mercedes-Benz G-Klasse 2019 is een grote bodemvrijheid en een grote zachte vering op het ruwe materiaal, maar met een slechte wegligging.

Het is de moeite waard om op te merken dat de nieuwste G-Klasse een grote stap voorwaarts is voor de rit en het rijgedrag dan zijn voorganger, maar de grip in de levering van een relatief korte om de bocht, zelfs met brede banden en optionele adaptieve vering, en, nogmaals, de stabiliteitscontrole is snel en met de hand te beïnvloeden. Lichaamsgewicht van de toonhoogten in de bocht voelt, en voelt steeds ingewikkelder G350d hoe harder je duwt. Probeer een kronkelende weg met kracht in te rijgen en het slanke lichaam wordt steeds duidelijker. En als u uw voet uit de stilstand zet, aarzelt u al lang voordat de G-Klasse als een automatische versnellingsbak met negen versnellingen wegrommelt om de juiste uitrusting te vinden. Wat u ook zult merken als u begint te rijden met Mercedes-Benz G-Klasse 2019, is hoe traag en zwaar de besturing is en u zult zien hoeveel correctie u moet aanbrengen om in een rechte lijn te blijven.

De afbeelding toont het exterieurdesign van de Mercedes-Benz G-Klasse van opzij.

Vooral ook de G-Klasse cruiser is niet soepel. Zelfs met de adaptieve ophanging van de achteras – een combinatie van aandrijfas, auto en differentieel in één enkele starre eenheid – zorgt ervoor dat de auto’s over het wegdek stuiteren en omhoog komen te staan en dat uw hoofd over de weg wordt geslingerd, zelfs in de instelling van de meest comfortabele ophanging.

Gezien het feit dat de basis van de mechanische lay-out vergelijkbaar is met die van de Mercedes X-klasse, is het niet verwonderlijk dat de G350d zich als een pick-up truck voelde die op de openbare weg werd gesorteerd. Dat gezegd hebbende, hoewel de wegligging niet geweldig is met de luxe SUV-klasse, zou het hier niet het punt van de G350d missen, omdat de G350d altijd al een robuuste 4×4 in de oude zin van het woord is geweest. De laatste versie hiervan is zeker van toepassing.

Door de lage versnellingsbak, het differentieelslot en een lange vering is de G-Klasse inderdaad zeer capabel in het ruwe materiaal, mede dankzij de bewegingsvrijheid die een levende achteras biedt. En zelfs als je er al een hebt gekocht zonder de bedoeling om de wielen te schaven en je overweegt om iets geks te doen zoals off-road rijden, dan nog is er iets leuks om te weten dat als het nodig is, het dat ook kan zijn.

Is de Mercedes-Benz G-Klasse 2019 betrouwbaar?

2019 G-Klasse komt iets boven het gemiddelde van de voorspelde betrouwbaarheid van 3,5 op 5.

Mercedes-Benz G-Klasse omvat een beperkte garantie van vier jaar.

Is de 2019 Mercedes-Benz G-Klasse Veilig?

Zowel de Rijksdienst voor Verkeersveiligheid als het Verzekeringsinstituut voor Verkeersveiligheid heeft in 2019 de G-Klasse getest.



Standaardfuncties helpen de bestuurder met inbegrip van een achteruitkijkcamera, een herdenkingsmonument voor dwarsverkeer achteraan, een waarschuwing voor een aanrijding op de weg, automatische noodstop, adaptieve cruise control, herkenning van verkeersborden, controle van dode hoeken, waarschuwing voor het verlaten van de rijstrook, voortdurende hulp bij het verlaten van de rijstrook, parallelle en loodrechte hulp bij het parkeren en bewaking van de slaperigheid van de bestuurder. Elk model is ook uitgerust met actieve remhulp, die u helpt de juiste remdruk in te stellen, en Mercedes’ Pre-Safe, een systeem dat automatisch de veiligheidsgordels aanspant en het raam rolt wanneer de auto een aanrijding detecteert en deze dreigt te veroorzaken.

De afbeelding toont het exterieur van de Mercedes-Benz G-Klasse.

Besluit:

De herontworpen 2019 Mercedes-Benz G-Klasse krijgt een plekje op de top van de luxe grote SUV van 2019. Deze SUV is altijd superieur aan de weg, maar voegt zich nu met extra comfort, technologie en veiligheidsfuncties bij zijn concurrenten in de moderniteit. Ook op de stoep is hij comfortabeler. De hoge prijs en het lage brandstofverbruik kunnen sommige kopers afschrikken, maar als het budget geen probleem is, is de G-Klasse een aantrekkelijke keuze.

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Eén gedachte over “Nieuwe 2019 Mercedes-Benz G-Klasse Beoordeling

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: