Nieuwe 2019 Jaguar I-Pace Beoordeling

Prijs: € 80.800,00
  • Prestaties
  • Rijtest
  • Interieur
  • Passagiersruimte
  • Bagageruimte
  • Transmissies
  • Veiligheid
4.6

Besluit:

Jaguar wordt geprezen voor zijn eerste elektrische voertuigbatterij, de I-Pace 2019. Deze luxe elektrische SUV zal een breed publiek aanspreken: Dynamische bestuurders die willen inzoomen door de kronkelende ravijnen, kleine gezinnen die op zoek zijn naar een luxe rit, forenzen die hun kostenbasisbrandstof willen behouden en milieubewuste mensen. Breng wat geduld mee voor uw reizen – u zult een aantal van de buggytechnologie van I-Pace moeten leren en gebruiken.

2019 Jaguar I-Pace Review en rating:

Jaguar I-Pace 2019, Het begon allemaal zo’n 20 jaar geleden toen Apple de eerste iMac introduceerde en niet alleen gered werd van het faillissement, maar ook een merk werd dat anderen wanhopig te zijn.

Sindsdien is de letter ‘i’ in alles gebruikt, van kranten tot teddyberen, in de hoop dat een deel van die magie wordt opgeruimd. De Jaguar I-Pace 2019 is echter ongebruikelijk, omdat het eigenlijk voelt alsof een Apple product van Apple zelf op de proppen had kunnen komen.

Als elektrische auto en SUV is het een trendmatige concurrent in twee snel groeiende sectoren van de automarkt. Maar net zo belangrijk is dat Jaguar niet veel veiligheid heeft gespeeld en gewoon in zijn conventionele F-Pace SUV met batterijvoeding is gestopt.

In plaats daarvan heeft hij een auto gecreëerd die trouw blijft aan het dramatische concept van I-Pace. de I-Pace lijkt te hebben geleid rechtstreeks uit de set van een film van Science fiction.

Het is waar dat Jaguar niet het eerste merk is dat een elektrische SUV heeft gebouwd, nadat het werd aangereden door Tesla en zijn Model X. Maar dat is een veel grotere auto en het kost vele duizenden euro’s.

In plaats daarvan is de Tesla die qua prijs het dichtst bij I-Pace staat, de Amerikaanse luxe salon, de Model S – althans tot het kleinste model SUV en komt ergens eind 2021.

Hoe is het om met de nieuwe Jaguar I-Pace te rijden?

Gelukkig, de standaard vering is goed genoeg om te zeggen dat u niet de optionele lucht spatten op zijn plaats, althans met de wielen 18 inch kleiner dan beschikbaar, hebben we geprobeerd. Het verstikt de hardheid van de meeste hobbels, u moseying rond de stad of riem langs een snelweg.

De enige kritiek is dat, zo zwaar, maar groter dan het S-model, Jaguar I-Pace moeilijker is om zijn gewicht te controleren. Het stuitert verticaal boven de pieken en de afstanden van meer dan één zijde naar de andere over oneffen oppervlakken, maar is verre van oncomfortabel.

Deze zelfde bewegingen zijn merkbaar, zelfs met de instelling van aanpassing optie in zijn comfortmodus, maar hier kunt u de schorsing in dynamische modus harder die sommige lichaam controle verscherpt. Echter, met het resultaat om weg onvolkomenheden door te geven via de binnenkant en harde geluiden, terwijl in de comfortmodus, zult u merken dat zelfs een I-Pace op grote 20inch wielen de eerste schokken beter kan absorberen dan een model S.

Het vullen van een auto vol met accu’s maakt het onvermijdelijk zeer zwaar (I-Pace balans tot iets meer dan 2,1 ton), wat verre van ideaal is voor wat betreft de handling. En natuurlijk, je hebt echt het gevoel dat het verplaatsen van het gewicht op de buitenste wielen bij het draaien in een bocht op snelheid, vooral op de banden als meer ballonnen gemonteerd op auto’s met 18 inch wielen.

De nieuwe Jaguar I-Pace hangt echter dapper aan uw keuze online zolang u niet een reeks van hobbels in het midden van de bocht ervaart die zijn evenwicht met een knop verstoren. Duw harder en je voelt de auto soepel van de voorkant lopen op een veilige en betrouwbare manier. Onze enige echte klacht is dat de stabiliteitscontrole vrij plotseling kan optreden.

Het helpt dat de accu’s onder de vloer zijn geïnstalleerd met een laag zwaartepunt en I-Pace 2019 beweert een perfecte gewichtsverdeling van 50/50 van voor naar achter te hebben. Voeg in een bepaalde richting met precies de juiste hoeveelheid gewicht toe en het is leuk voor een elektrisch Jaguar I-Pace.

Het is zelfs verrassend geschikt off-road, door middel van klim- en heuvelafdalingssystemen. Slim geleend van zusterbedrijf Jaguar Land Rover en het feit dat de optionele luchtvering in hoogte verstelbaar is.

Net als alle elektrische auto’s vangt regeneratief remmen een deel van de energie op die normaal gesproken verloren gaat bij het optillen van het gaspedaal. Maar als je het geluid van de nieuwe I-Pace maximaal draait, is het effect zo sterk dat je het rempedaal zelden aanraakt. Dat is handig, want de weerstand van het rempedaal is inconsequent en er gaan vaak vreemde impulsen en trillingen doorheen, waardoor het moeilijk kan zijn om je voortgang met de remmen soepel te vertragen.

Gelukkig is het, ondanks de felle gasrespons en goede prestaties, I-Pace, gemakkelijk om de remmen soepel af te koppelen omdat de vermogensafgifte mooi en geleidelijk verloopt.

Weg- en windgeluiden zijn over het algemeen goed onder controle. En afhankelijk van hoe je krachtig rijdt, zijn de elektromotoren ofwel bijna geruisloos of maken ze een geluid zoals de Starship Enterprise in warpsnelheid. geheime trekkies kunnen hier baat bij hebben, hoewel het waarschijnlijk niet aan te raden is om dit op een eerste afspraakje te demonstreren.

Nieuwe I-Pace motor en Prestaties:

De consensus is duidelijk: de Jaguar I-Pace op batterijen is snel, stil en opwindend om te rijden. De twee elektromotoren genereren direct koppel en 394 pk, de lancering van deze kleine SUV van 0 naar 100 km/u in 4,5 seconden.

Met een indrukwekkende geschatte actieradius van 234 km is nieuwe I-Pace als een van de weinige elektrische voertuigen met een actieradius van meer dan 200 km bij de Chevrolet Bolt, Tesla Model S en Tesla Model X gekomen. Volgens de lader duurt het een uur (met een snellader DC) en 10,1 uur (met een thuislader 220 volt) om de lithium-ion batterij I-Pace 80 procent op te laden.

Op de snelweg is 2019 Jaguar I-Pace wendbaar, samengesteld en beleefd. Deze veilige afstand maakt het mogelijk om nieuwe Jaguar I-Pace tot het uiterste te duwen zonder de controle te verliezen. Een instelbaar regeneratief remsysteem geeft de mogelijkheid van een lichte regeneratieve rem, zodat de I-Pace de uitloop van een SUV met alleen gas of een agressiever regenere rempedaal dat een gaspedaal biedt (een oefeninstelling bij het rijden door de straten van de stad), beter nabootst.

Door een Jaguar I-Pace elektrische motor voorin en een achterin te plaatsen, met vierwielaandrijving geeft. Deze SUV heeft een licht off-road vermogen. Met behulp van het standaard luchtveringssysteem kan de auto tot 5,6 centimeter bodemvrijheid worden verhoogd en door bijna 20 centimeter water worden gewaaid.

De afmeting Van bumper tot bumper, I-Pace strekt zich uit over 15,4 inch. Het stoeprandgewicht is 4.784 kg en het bruto gewicht is 5.886 kg.

Hoe ziet het interieur van de nieuwe I-Pace eruit?

U zit niet bijzonder hoog in de I-Pace 2019 in vergelijking met de SUV-normen, maar zelfs de instapmodellen van de S-auto’s als elektrisch verstelsysteem om bestuurders van verschillende afmetingen vertrouwd te maken, terwijl de stoelen in de duurdere versies volledig elektrisch zijn en een geheugenfunctie hebben. De sportstoelen voorin bieden een uitstekende ondersteuning die het comfort over lange afstanden.

Alle Jaguar I-Paces laten de traditionele analoge wijzerplaten achterwege voor een soepel digitaal 12,3-inch display, waarmee de bestuurder precies kan bepalen welke informatie hij direct voor hem wil weergeven en in welke configuratie.

U krijgt ook een aanraking lager deel van het paneel in de middenconsole, die de standaard knoppen vervangt en wordt gebruikt om secundaire systemen, met inbegrip van klimaatregeling, te controleren.

Het lijkt te knipperen, maar het nadeel van de aanraaktoetsen is dat ze vaak storend zijn om te gebruiken tijdens het rijden, waardoor je je ogen van de weg moet halen om het juiste gebied te vinden om te raken. Nieuwe Jaguar I-Pace schermen worden echter aangevuld met ten minste twee fysieke wijzerplaten die van functie kunnen veranderen afhankelijk van het geselecteerde menu.

het zicht naar voren is goed, maar de dikke achterpijlers en de ondiepe achterruit beperken de weergave van wat er achterin zit.

Het is daarom een goede zaak dat u een 360deg camera en een standaard verkeerswaarschuwing krijgt voor het achterste dwarsverkeer. Het display van de achteruitrijcamera kan echter een beetje achterblijvend zijn en het lijkt misschien dat je veel sneller een obstakel nadert dan je in werkelijkheid bent.

Net als in andere moderne Jaguars in het midden van de fascia top edge van de I-Pace is er een geweldig 12,3 inch touchscreen, waarmee je toegang hebt tot de satelliet-, telefoon- en stereofuncties. Het domineert het interieur, maar het is bijna net zo groot als het scherm van het grote stijltablet van de Tesla-modellen. Het is niet zo gevoelig of.

Er zijn echter een heleboel nette functies om te gebruiken, hoewel. De I-Pace 2019 kan gebruik maken van afzonderlijke key-fobs individuele geleiders naar hun voorkeur en ervoor zorgen dat hun gebruikelijke parameters klimaatregeling en infotainment klaar zijn elke keer dat ze achter het stuur zitten. Bovendien was de I-Pace de eerste Jaguar die Apple en Android carplay mirroring Auto smartphone aanbood.

Moderne interieurs Jaguar heeft niet altijd de beste materialen gebruikt, maar de Jaguar I-Pace 2019 voelt relatief chique aan. Oké, kunststoffen geven geen kwaliteitscontroleurs witte Audi-avonden, maar ze zijn een snee boven die van de F-Pace, en zijn zeer indrukwekkend door de standaard van de elektrische auto klasse. De middenconsole (de ruggengraat die de bestuurder en de voorste passagier van elkaar scheidt) voelt sterker aan dan die van het S-model, dat in sommige gebieden niet overeenkomt met nieuwe I-Pace.

Het feit dat het stuurwiel met leer omwikkeld is en een zachte binnenstructuur heeft, wordt gedomineerd door mooie graphics en verschillende digitale schermen, voegt ook een kleine wow-factor toe. Echter, terwijl de stengels die groeien vanuit het oogpunt van de stuurkolom en voelen solide, roterende agenda’s op het secundaire touchscreen in de middenconsole voelen iets flinterdunne.

Het is onwaarschijnlijk dat je een tekort aan hoofd of benen voorin zult vinden, zelfs als je echt groot bent. En de voorzetels zijn op enige afstand van elkaar gemonteerd, zodat je niet met je schouders of ellebogen over de persoon naast je schouders of ellebogen wordt geslagen.

Er is echter genoeg standaard voor de eindopslag die de I-Pace onderscheidt van de meeste andere elektrische auto’s, echter. Niet alleen deurbakken om een grote fles water in op te bergen, maar het is ook een handig kastje onderin het dashboard en een enorme opbergbak tussen de voorstoelen.

Achterin het I-Pace is er genoeg hoofd- en beenruimte voor een paar zesvoeters, alhoewel het een beetje claustrofobisch aanvoelt door de manier waarop het dak naar de zijkant van de auto buigt. Het S-model is iets meer accommoderend.



Het leven is vrij ongemakkelijk voor een centrale achterpassagier goed – hun stoel heeft een harder geval dan anderen. brede grenzen betekent ook dat het in- en uitstappen van Jaguar I-Pace 2019 misschien gemakkelijker is.

Er is geen optie met zeven zitplaatsen, wat een groot pluspunt is voor het model X, dat met een derde rij opstartschuifstoelen kan worden besteld.

De achterbank splitst en vouwt 60/40 in plaats van de meer veelzijdige 40/20/40 opstelling die u krijgt met de meest conventionele Jaguar SUV, de F-Pace. Maar in ieder geval zijn de platen in gevouwen toestand bijna vlak.

De laden onder de achterbank zijn schoon en dankzij de aanrakingen kunt u dure spullen uit de buurt houden van nieuwsgierige ogen.

Jaguar hoefde geen ruimte te boeken voor een frontmotorwagen en kon de passagier uitzonderlijk ver naar voren plaatsen. Dit heeft echter nog niet de uitzonderlijke bagageruimte bereikt die je zou verwachten. In feite hebben we zeven handbagagekoffers in de kofferbak van nieuwe Jaguar I-Pace kunnen bewaren, terwijl het S-model een duizelingwekkende 11 onder zijn tablet scoorde. Zelfs de Audi Q5, een gewone SUV, heeft er negen ingeslikt.

Maar toch is de startende I-Pace een bruikbare vorm, met een brede opening en een vrij kleine lip die helpt bij het transport van omvangrijke voorwerpen. Praktischer wordt het door meer ruimte onder de kofferbakvloer voor de oplaadkabel en een tweede start aan de voorzijde van de auto – al is deze zelfs voor een handbagage te klein.

Is de 2019 Jaguar I-Pace veilig?

Het Verzekeringsinstituut voor Verkeersveiligheid, de Rijksdienst voor Verkeersveiligheid heeft het I-Pace getest.

Elke I-Pace wordt geleverd met een bewonderenswaardig aantal veiligheidsvoorzieningen. De waarschuwing voor een aanrijding naar voren en de automatische noodstop versterken het vermogen van I-Pace om een ongeval eerder te voorkomen. De hulp van het management van het standaardpark om de I-Pace vakkundig te bevaren in een parallelle of loodrecht op elkaar staande parkeerplek. Een achteruitrijcamera, parkeersensoren rond het voertuig en een Cross Traffic Alert achterin verlichten ook een deel van uw stress bij het parkeren in krappe ruimtes. Waarschuwt de achterpassagiers om de uitvoermonitor te verlaten wanneer er een obstakel nadert (zoals een fiets of een auto voor u) voordat de deur wordt geopend. Rijbaanassistent, ruitenwissers met regensensor, controleer de toestand van de bestuurder en herkenningstekens vervolledigen de lijst met standaard veiligheidsvoorzieningen.

De opties omvatten de controle van de dode hoek, een head-up display, adaptieve cruisecontrol met stop-and-go-functionaliteit, een hogesnelheidsrem, een 360°-camerasysteem en de controller adaptieve cruise met besturing.

Is Jaguar I-Pace een goeie auto?

Jaguar I-Pace 2019 is een uitstekende elektrische luxe SUV. Het is leuk om te rijden en te kruisen met een van de meest complete elektrische voertuigen die u kunt kopen. De prestaties van de nieuwe I-Pace zijn de schuld van het geknutsel van de I-Pace. Deze EV accelereert gemakkelijk (en zeer weinig geluid) en behoudt een stevige grip op de weg. U kunt zelfs off-road rijden als u zo geneigd bent, geholpen door de AWD en het standaard adaptieve luchtveringssysteem dat de SUV kan verhogen (voor maximale veiligheid op de grond) of verlagen (om de aerodynamica op de snelweg te verhogen).

Weinig zal variëren angst door middel van opmerkelijke bereik 234-km I-Pace. Dit verfijnde interieur Jaguar heeft veel hoogwaardige materialen en elk model is voorzien van een overvloed aan technologie en veiligheidsfuncties. De interface-infotainment en de bijbehorende systemen houden de I-honderd niet vast, maar met de hik kan het voor sommige kopers een dealbreker zijn.

Extra:

  • Prijs: vanaf € 80.810
  • Transmissie: AWD automaat
  • Accu: 90 kWh
  • Vermogen: 294 kW/400 pk
  • Koppel: 696 Nm
  • Actieradius (volgens WLTP): tot 470 km
  • CO2-uitstoot: 0 g/km
  • Brandstofverbruik: 0 l/100 km
  • Acceleratie 0-100 km/h in 4,8 seconden
  • Topsnelheid: 200 km/u

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: