nieuwe 2019 Mercedes EQC Beoordeling

Prijs € 79.860
  • Rijtest
  • Interieur
  • Passagiersruimte
  • kosten, veiligheid en betrouwbaarheid
4

Samenvatting

De Mercedes EQC 2019 is een solide krachtinspanning en briljant als u de rust en stilte wilt maximaliseren die het elektrisch rijden biedt: hij is echt verstild tijdens het rijden. Maar hoewel hij over het algemeen comfortabel is op snelwegen, rijdt hij in andere opzichten minder goed dan zijn rivalen en de actieradius is niet altijd even goed als die van een Jaguar I-Pace.

Voordelen:

  1. Uiterst stil
  2. Comfortabel rijden op de snelweg
  3. Fatsoenlijk infotainmentsysteem

Nadelen:

  1. De Audi e-tron is praktischer
  2. Jaguar I-Pace is sneller en leuker

2019 Mercedes EQC review

De afbeelding toont de Mercedes-Benz EQC van opzij.

Als u nog steeds twijfelt of elektrische auto’s echt de toekomst zijn of in ieder geval een groot deel ervan, moet het feit dat de grote topmerken aan de slag gaan met de actie u al het vertrouwen geven dat u op zijn minst tijd kunt besparen. de overstap te overwegen.


De Mercedes EQC 2019 is eigenlijk een beetje laat voor het feest; deze luxueuze SUV met accuvoeding valt in een categorie die al de Audi E-tron, Jaguar I-Pace en Tesla Model X omvat.

Dit is niet de eerste volledig elektrische Mercedes, maar de EQC is de eerste elektrische auto van het bedrijf Mercedes – dat wil zeggen, er is ook geen benzine- of dieselversie. En dit is de eerste van vele puur elektrische modellen die het Duitse merk de komende jaren onder het EQ-merk op de markt wil brengen.

Het EQC-model is ongeveer even groot als de Mercedes GLC. Hij is daarom iets kleiner dan de concurrenten E-tron en Model X, maar iets groter dan de Jaguar I-Pace. Zoals bij de meeste elektrische auto’s is er niets aan de hand bij de keuze van een motor: de twee elektromotoren in de EQC bieden meer dan voldoende prestaties die een Mercedes-rijder met uitzondering van een bepaalde Lewis Hamilton) nooit zou willen.

Maar hoe staat de Mercedes EQC 2019 tegenover de concurrentie op belangrijke gebieden als elektrische autonomie, functionaliteit, rijcomfort en veiligheid? Lees meer hier onder:

2019 Mercedes EQC Rijtest en Prestaties:

Voordat we beginnen in te gaan op de details over hoe comfortabel het EQC 2019 is en hoe competent het is op de hoeken, zijn we van mening dat u waarschijnlijk wilt weten hoeveel km u zult reizen tussen de kosten. Nou, volgens de laatste en naar verluidt meer officiële WLTP-tests in de echte wereld, kan de EQC 259 km rijden voordat hij opraakt. Nochtans, in onze Echte tests van de Waaier, die een combinatie van weg, weg en stad impliceren, bereikte het 208 km met een volledige lading. Door de context, in dezelfde test, de Tesla Model X bereikt 233 km, de Audi E-tron 196 km, terwijl de Jaguar I-Pace leidt de lading op 253 km.

U zult echter geen klachten hebben over uw acceleratie, want de Mercedes EQC 2019 kan in slechts 5,1 seconde 62 km/u bereiken. Dat maakt het sneller dan de meeste hatchbacks of, meer specifiek, de Audi E-tron. De I-Pace en de Tesla Model X zijn nog sneller, maar je moet een echte snelheidsliefhebber zijn om je zorgen te maken.

In feite, bent u waarschijnlijk veel meer bezorgd over het comfort van de reis, dat is iets dat de Mercedes EQC goed doet, tot op zekere hoogte. Op de gemiddelde snelweg is de trip meestal rustig en comfortabel, en elimineert de eerste steek van kuilen. Dit komt omdat de configuratie is vrij zacht en absorberend, maar het behandelt de replica niet erg goed. Het resultaat is dat, in de stad of op een landelijke weg, elke onregelmatigheid ervoor zorgt dat de EQC eindeloos zwaait en wiebelt, wat nogal vervelend kan zijn. Daarom is de beter geregelde I-Pace (vooral wanneer deze is uitgerust met standaard 18-inch wielen) of E-tron een betere optie als het rijden belangrijk voor je is.

De Mercedes EQC is echter zeer stil, stiller dan de belangrijkste concurrenten. De elektromotoren zijn nauwelijks te horen bij het accelereren of afremmen, en slechts een licht windgeruis op de snelweg. Zelfs het weggeluid is niet meer dan een ver achtergrondgeluid, waardoor de enige vlieg in de zalf als vering overblijft: je kunt horen hoe het op de klappen schiet.

Eén ding is zeker: EQC 2019 is geen goede optie als je snel door de bochten wilt gaan. In tegenstelling tot de I-Pace, die opmerkelijk wendbaar is voor een SUV, of de Tesla Model 3, die een van de best behandelde elektrische auto’s is, houdt deze EQC er niet van te worden geduwd. Hoek met enige smaak of vraag hem om snel van richting te veranderen, voordat u zich dat kunt voorstellen. Rij echter normaal, en het is perfect geschikt, en de richting is licht, nauwkeurig en geschikt voor stadsverkeer; het geeft je echter geen helder gevoel van verbinding met de voorwielen tijdens een energiekere rit.

Hoe ziet het Interieur Mercedes EQC 2019 eruit?

De afbeelding toont de widescreen cockpit van de Mercedes-Benz EQC.

De EQC 2019 is iets kleiner dan de Audi E-tron, maar heeft nog steeds de sfeer van een SUV als je achter het stuur zit. Dit is grotendeels te danken aan een goed van de weg af geplaatste bestuurdersstoel.

De bestuurdersstoel van Mercedes EQC 2019 is op alle uitrustingsniveaus elektrisch verstelbaar. Verstelbare lendensteun helpt ook bij het voorkomen van kromming van de rugleuning tijdens lange ritten. Wie echter een geheugenfunctie wil (om alles automatisch te kunnen verplaatsen met een druk op de knop), moet betalen voor het dure Premium Plus-pakket (alleen beschikbaar op de AMG Line-uitvoeringen).

De hoge rijpositie en de relatief dunne voorpoten geven u zeker een goed zicht op de weg, wat een groot voordeel is ten opzichte van de jaguar I-Pace: het is niet de makkelijkste auto om te zien. En hoewel de hoge posities van de EQC 2019 de zichtbaarheid over de schouder niet zichtbaar maken, zijn alle uitrustingsniveaus voorzien van een achteruitkijkcamera en parkeersensoren aan de voor- en achterzijde van de auto. De toevoeging van het optionele Premium Pack brengt een 360-graden camera die de auto in vogelvlucht kan weergeven voor nog gemakkelijker manoeuvreren in krappe ruimtes.

Een aantrekkelijke mix van glanzend zwart plastic, echt lederen zetels (op alle instapniveau’s van de Sport bekleding) en veel gepolijst metaal geeft de Mercedes EQC een werkelijk luxe uitstraling aan de binnenkant. De bouwkwaliteit is over het algemeen vrij goed – beter dan de Tesla Model X – maar niet helemaal tot aan de E-tron. Sommige apparaten, zoals de centrale ventilatieroosters en de kunststof omrandingen, zijn onstabiel en een beetje teleurstellend.

Het infotainmentsysteem kan worden bediend door het 10,3-inch scherm te plaatsen of door een touchpad tussen de voorstoelen te gebruiken. Deze laatste methode is gemakkelijker en veiliger tijdens het rijden. alles wat je hoeft te doen is naar links en rechts vegen om door de pictogrammen op het scherm te scrollen en vervolgens op te drukken om een selectie te maken. U kunt er zelfs voor zorgen dat uw bestellingen zijn opgeslagen, ook al is het jammer dat u het dure Premium Package (alleen beschikbaar op AMG Line versies) moet toevoegen als u gebruik wilt maken van spiegeling en draadloos opladen van Apple CarPlay of Android Auto smartphones.

De afbeelding toont de Mercedes-Benz EQC van opzij.

Je krijgt ook standaard een persoonlijke assistent in Siri-stijl. Om hem wakker te maken, zeg je gewoon “Hey Mercedes” en gebruik je in theorie normale spraak om verschillende aspecten van de auto te bedienen, van satellietnavigatie tot binnentemperatuur. Het is echt leuk om te gebruiken en is vaak erg nuttig. Maar, zoals veel spraakherkenningstools, kan hij soms verkeerd begrijpen wat je zegt of het gewoon helemaal niet herkennen, zodat je je kunt afvragen waarom je de moeite hebt genomen.

Over het geheel genomen heeft de Mercedes EQC 2019 echter een beter infotainmentsysteem dan zijn naaste concurrenten, E-tron en I-Pace.

Passagiersruimte en Bagageruimte:

Je zou niet verwachten dat je voorruimteproblemen hebt in zo’n grote auto, – in ieder geval niet tenzij je extreem lang bent. Goed gedimensioneerde zakken, een dekselvak (met geïntegreerde bekerhouders) onder de bedieningselementen van de airconditioning en extra opbergruimte onder de middelste armsteun maken de EQC 2019 een ideale plek voor het gezinsleven.

De afbeelding toont een Mercedes-Benz EQC zijdelings van voren.

Het lijdt geen twijfel dat de Audi E-tron veel beter geschikt is voor mensen die achterin zitten. Inderdaad, de ruimte voor de benen en het hoofd in de Mercedes EQC is beperkter dan in die van de concurrent Jaguar I-Pace, maar de EQC 2019 heeft op zijn achterbank meer ruimte voor drie personen dan op de Jaguar. En we hebben alleen auto’s met een schuifdak geprobeerd, waardoor de hoofdruimte een beetje kleiner is geworden. Als je zeven stoelen wilt, moet je meer geld uitgeven aan een Tesla Model X: de EQC is slechts een vijfzitsmachine.

De Mercedes EQC heeft ook een kleinere start dan de E-tron en I-Pace modellen. Dit komt vooral doordat het vrij ondiep is, maar er is wel wat bergruimte in de kelder en het grootste deel van de laadbak is uniform van vorm, maar nuttig breed bij de ingang door diepe uitsparingen. Ook is er geen saaie lip om zware voorwerpen op te tillen en is het zeer eenvoudig om de 40/20/40 opklapbare achterbank op te vouwen; je hoeft alleen maar een schakelaar in te drukken en de mappen te laten zakken, waardoor een verlengde laadruimte volledig vlak blijft.

kosten, Veiligheid en Betrouwbaarheid:

De prijs van de Mercedes EQC 2019 is vergelijkbaar met die van de Jaguar I-Pace en de Audi E-tron; de Tesla Model X kost een paar duizend Euro’s meer om te kopen, maar het is een grotere auto.

Het is iets minder efficiënt dan een I-Pace Jaguar, maar we hebben het slechts over een cent per km. Sluit hem aan op een 7 kW oplaadpunt voor huishoudelijk gebruik en een volledige lading (0-100%) duurt ongeveer 11 uur. Natuurlijk kunt u uw Mercedes EQC veel sneller opladen bij openbare oplaadpunten; met de snelste 110 kW CCS-laders van 110 kW kunt u in slechts 40 minuten 10 tot 80% opladen.



Om u daarbij te helpen, wordt de EQC 2019 geleverd met een driejarig abonnement op Mercedes Me Charge. Zo hebt u toegang tot een groot aantal openbare oplaadpunten in heel Europa, waarvan de exacte locatie en beschikbaarheid op het infotainmentsysteem zijn aangegeven. De facturering is niet gratis, maar één contract dekt alle facturering. U hoeft zich niet aan te melden bij meerdere aanbieders van oplaadpunten.

De afbeelding toont een Mercedes-Benz EQC zijdelings van achteren.

De instapversie voor de sport is vrij goed uitgerust: 19-inch legeringen, airconditioning en verwarmde voorzetels, allemaal standaard. Wij raden echter aan om de AMG Line versies te gebruiken, grotendeels omdat ze u toegang geven tot het Premium Pakket, dat u nodig heeft als u de spiegelspiegel wilt gebruiken, maar ook tot de lederen zetels en enkele stijlverbeteringen.

Op het moment van schrijven hebben de onafhankelijke deskundigen van Euro NCAP de veiligheid van de EQC nog niet beoordeeld. Alle uitrustingsniveaus gaan echter gepaard met een aantal actieve manieren om ongelukken te voorkomen, waaronder AEB, dodehoekmonitoring en Lane Keeping Assist.

Intussen voegt het optionele Driving Assistance Plus-apparaat (beschikbaar op de AMG-lijnversies) veel veiligheidshulpmiddelen toe, waaronder Pre-safe Plus, die de veiligheidshulpmiddelen kunnen verbeteren als u op het punt staat om aangereden te worden. van achteren en zullen waarschuwen wanneer u ‘. Naderen van voetgangersoversteekplaatsen.

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

0 gedachten over “nieuwe 2019 Mercedes EQC Beoordeling

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: