Mercedes-Benz GLS 2019 Beoordeling

Rating
  • Rijtest
  • Interieur
  • veiligheid
4.3

Mercedes-Benz GLS 2019 prijzen:

Mercedes-Benz GLS 2019 afmetingen:

Lengte: 5.207 mm

Breedte excl. spiegels: 1.956 mm

Wielbasis: 3.135 mm

Mercedes-Benz GLS 2019 Vermogen (pk)

Vermogen: 286 pk / 210 kW  

Koppel: 600 Nm  

Acceleratie: (0-100 km/h) 7,0 s

Topsnelheid: 227 km/h

Mercedes-Benz GLS 2019 verbruik en CO2-uitstoot:

Gecombineerd verbruik: 7,6 – 7,9 l/100 km

CO2-uitstoot: 200 – 208 g/km

Mercedes-Benz GLS 2019 Rijtest

Het lijdt geen twijfel dat GLS meer op comfort dan op behendigheid vertrouwt. Tot nu toe hebben we alleen diesel gereden, die nooit extreem snel is, maar het onderliggende koppel is meer dan genoeg om de enorme massa en de zeven inzittenden snel uit de immobilisatie te halen. Een fatsoenlijke urgentie op middellange termijn betekent ook dat de acceleratie zonder stress in de versnelling gaat. De nieuwe 9-versnellingsbak schakelt moeiteloos van de ene versnelling naar de andere en heeft de neiging om de beschikbare tractie in een hogere versnelling te gebruiken in plaats van naar beneden te gaan.

De verfijning is niet helemaal bevredigend in klasse S, maar de V6 is grotendeels soepel en stil (met uitzondering van een beetje trillingen in de stuurkolom) en het weggeluid bij hoge snelheid is goed onder controle, zelfs met de winterbanden van onze auto. Er is vrijwel geen windgeruis.

Alle GLS’en worden standaard geleverd met vierwielaandrijving en adaptieve luchtvering, met vijf rijmodi die de versnellingsbak, de gasrespons, het stuurgewicht, de tractiecontrole en de stijfheid van de schokdemper veranderen. Er zijn de modi “Comfort”, “Schuiven”, “Sport” en “Off Road”, of de optie om uw voorkeuren te combineren met de “Individuele” modus. Onze auto werd ook uitgerust met een optioneel Active Curve-systeem, uitgerust met antirolbalken die eveneens aangepast zijn aan deze modi. Uiteindelijk is het beter om het GLS-systeem in Comfort te laten staan. Het verbergt voldoende gewicht in bochten en de besturing is relatief goed afgesteld, maar de Range Rover Sport, leider in zijn categorie, heeft niets te vrezen op het gebied van wendbaarheid.

De sportmodus maakt uw aanvallen urgenter, maar voorkomt dat een van de beste eigenschappen van GLS; zijn beurt. In de Comfort-modus, is er een vreemde schok op zeer slechte hobbels, maar het verwijdert gemakkelijk de belangrijkste obstakels en is opmerkelijk ingesteld op de snelweg. De overgang naar de sport voegt stijfheid toe aan de schokdempers en zorgt ervoor dat de schokdempers meer over scheuren en kuilen heen springen.

Het besteden van een extra € 1985 aan het off-road pakket voegt meer bescherming van de onderzijde toe, een afsluitbaar middendifferentieel, een low-range versnellingsbak en drie extra veringhoogtes die de rijhoogte en waaddiepte verhogen. Een zesde rijmodus is ook beschikbaar om te profiteren van extra capaciteit.

Mercedes-Benz GLS 2019 Interieur:

De bestuurder heeft een stoel en een stuurbekrachtiging om een breed scala aan mogelijke posities te garanderen. Het zicht is overal goed, mede dankzij een standaard 360 graden camera.

De Mercedes GLS 2019 is voorzien van de nieuwste infotainment- en interieurmaterialen van Mercedes, wat meestal een goede zaak is. Het nieuwe 8,0-inch display en het digitale instrumentenpaneel zijn veel nauwkeuriger dan voorheen en gemakkelijker te navigeren met een solide draaibare metalen draaiknop en een nieuw multifunctioneel stuurwiel.

De meeste dashboard en deurmaterialen hebben ook een hoogwaardige uitstraling, maar sommige kunststoffen voor schakelapparatuur en de oneven randen snijden de zijkant.

Mercedes-Benz GLS 2019 passagiersruimte, bagageruimte;

Er is voldoende ruimte voor de voorste twee inzittenden, terwijl de tweede rij is verdeeld in 60/40, maar er is voldoende ruimte voor drie volwassenen om naast elkaar te zitten. De twee buitenste stoelen bieden voldoende beenruimte, zodat volwassenen achter twee andere mensen kunnen zitten zonder dat hun knieën de voorranden hoeven te borstelen. De hoogte onder het hoofd is uitstekend, zelfs met het standaard panoramadak van Mercedes GLS 2019.

Hoewel de stoelen op de middelste rij niet kunnen worden geschoven, kan de rugleuning handmatig worden gekanteld, terwijl een andere knop de rugleuning klapt en vervolgens de hele stoel naar voren kantelt. Hierdoor blijft een zeer goede toegang tot de derde rij over, die voldoende ruimte biedt voor het hoofd en de benen van twee andere volwassenen.

Met de zeven zitplaatsen kunt u twee kleine koffertjes plaatsen, maar met de zesde en zevende zitplaats die elektronisch plat in de vloer van de kofferbak zijn gevouwen (ook daar in serie), kunt u met 680 liter spelen. Het is gemakkelijk genoeg voor twee grote kinderwagens of drie grote koffers en meer, alhoewel de meer achterste armleuningen steeds meer ruimte krijgen.

Mercedes-Benz GLS 2019 veiligheid, euronorm en betrouwbaarheid:

Mercedes GLS 2019 is duurder in aanschaf dan ooit, maar gaat ook gepaard met meer apparatuur. Satellietnavigatie, DAB Bluetooth-radio, driezoneklimaatregeling, dubbele rij voorverwarmde lederen zetels, geheugenfunctie voorin, sleutelloze instap en sleutelloze instap, en een upgrade van het Harmon Kardon-audiosysteem. Ook het stadsremsysteem, de dode hoek en de rijbaanassistentiesystemen zijn aanwezig.

De prijs lijkt sterk op die van de Range Rover Sport, maar ziet er duur uit naast een Volvo XC90 en een Audi Q7. Het probleem is dat de laatste twee even goede restwaarden hebben, dus zelfs het kopen van financiering zal de kloof niet dichten.

Van de twee motoropties is diesel verreweg de meest economische keuze – de AMG 63 is extreem duur in gebruik. Toch stoot Mercedes GLS 2019 naast een aantal grote concurrenten meer CO2 uit en verbruikt hij meer brandstof, waardoor het een duurdere auto is voor zowel personenauto’s als voor particulieren.

Euro NCAP heeft zijn crashtests op Mercedes GLS 2019 niet uitgevoerd, maar zeven airbags, rijbaanassistentie en rijbaanassistentie zijn standaard, net als de stedelijke remtechnologie. Eveneens, heeft Thatcham nog niet zijn veiligheidstests getest, maar een alarm en impregneringssysteem wordt voorzien van elk GLS systeem.

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: