Mercedes-Benz CLS-Classe 2019 Beoordeling

rating
  • Rijtest
  • Interieur
  • veiligheid
4.2

Samenvatting

De Mercedes-Benz CLS-Klasse 2019 staat op de 5e plaats in de Luxury Large Cars van de Mercedes-Benz CLS-Klasse 2019. Momenteel scoort de Mercedes-Benz CLS-Klasse een 8,4 op 10, wat gebaseerd is op onze evaluatie van 11 onderzoeken en data-elementen aan de hand van verschillende bronnen.

Mercedes-Benz CLS-Classe 2019 prijs:

Diesel

Mercedes-Benz CLS-Klasse Berline CLS 300 d 66.308 €
  • Diesel
  • Automatisch met manuele mode
  • 245 pk
  • 5.2 l / 100 km
  • CO2 : 139 g/km
  • 4 deuren
  • 5 zitplaatsen

Mercedes-Benz CLS-Klasse Berline CLS 350 d 71.390 €

  • Diesel
  • Automatisch met manuele mode
  • 286 pk
  • 5.5 l / 100 km
  • CO2 : 145 g/km
  • 4 deuren
  • 5 zitplaatsen

Mercedes-Benz CLS-Klasse Berline CLS 350 d 4MATIC 74.173 €

  • Diesel
  • Automatisch met manuele mode
  • 286 pk
  • 5.6 l / 100 km
  • CO2 : 156 g/km
  • 4 deuren
  • 5 zitplaatsen

Mercedes-Benz CLS-Klasse Berline CLS 400 d 4MATIC 78.650 €

  • Diesel
  • Automatisch met manuele mode
  • 340 pk
  • 5.7 l / 100 km
  • CO2 : 156 g/km
  • 4 deuren
  • 5 zitplaatsen

Hybride benzine

Mercedes-Benz CLS-Klasse Berline CLS 350 69.212 €
  • Hybride benzine
  • Automatisch met manuele mode
  • 299 pk
  • 6.9 l / 100 km
  • CO2 : 158 g/km
  • 4 deuren
  • 5 zitplaatsen

Mercedes-Benz CLS-Klasse Berline CLS 450 4MATIC 77.077 €

  • Hybride benzine
  • Automatisch met manuele mode
  • 367 pk
  • 7.5 l / 100 km
  • CO2 : 178 g/km
  • 4 deuren
  • 5 zitplaatsen

Mercedes-Benz CLS-Klasse Berline Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ 94.743 €

  • Hybride benzine
  • Automatisch met manuele mode
  • 435 pk
  • 8.7 l / 100 km
  • CO2 : 200 g/km
  • 4 deuren
  • 5 zitplaatsen

Mercedes-Benz CLS-Classe 2019 afmetingen:

Lengte   4.988 mm
Breedte excl. spiegels   1.890 mm
Hoogte  1.435 mm
Wielbasis  2.939 mm

De Mercedes-Benz CLS-klasse 2019 was een pionier in het concept van de “vierdeurs coupé”, die in feite een sedan is met een elegant profiel en de daaruit voortvloeiende vermindering van de functionaliteit. Het is zo’n succesvol concept, dat zelfs gewone oude sedans tegenwoordig veel eleganter zijn dan hun voorgangers van drie boxen.




De Mercedes-Benz CLS 450 en de AMG 53 van 2019 die hier te zien zijn, zijn van de nieuwe derde generatie. In onze ogen is het het meest elegante model, dat veel weg heeft van een coupé. Hoewel de nieuwe CLS nu minder bijzonder is, omdat ze een gelijkaardige stijl hebben die over de hele Mercedes-lijn verspreid ligt, is de nieuwe CLS nog steeds een prachtige auto om van binnen en van buiten over na te denken. Toen ik buiten ons kantoor geparkeerd stond, konden we er niet omheen uit het raam te kijken. Maar buiten zijn uiterlijk is het een onberispelijk ontworpen luxeauto met een indrukwekkende techniek die zich gunstig ontwikkelt voor elk van zijn concurrenten op het gebied van luxe sedan/coupé zoals de Audi A7 en Porsche Panamera.




Zoals altijd zullen sommigen echter een twijfelachtige waarde zien in de CLS. Het is minder praktisch en ruim dan een E-Klasse, maar het kost veel meer. Meestal wordt er echter een prijs betaald voor mode, en met de laatste CLS krijgt u zeker wat u ervoor betaalt.

Wat is er nieuw voor 2019?

De CLS  is totaal nieuw voor 2019, wat we in onze eerste unit review hebben benadrukt. Hij behoudt het bekende silhouet van de sedan/coupe dat de originele CLS aan de wereld heeft geïntroduceerd, maar is bijgewerkt met de nieuwste designtheorie van Mercedes. Het interieur neemt in feite het laatste interieur van de E-Klasse over, maar niet de nieuwe technologische interface van de MBUX.

Mechanisch gezien is er een nieuw platform dat gedeeld wordt met de nieuwste E-Klasse, maar het grote nieuws is wat er onder de motorkap zit. Geen V8-motoren meer, maar twee versies van een nieuwe zes-lijns turbomotor in combinatie met een gladde 48-volt hybride systeem. Het resultaat is uitstekende prestaties en brandstofbesparing.

2019 Mercedes-Benz CLS 4502019 Mercedes-Benz CLS 4502019 Mercedes-Benz CLS 450 Mercedes-Benz CLS 450

Hoe is de interieurtechniek en in de Mercedes CLS-klasse 2019?

De foto toont het interieur van de Mercedes-Benz CLS.

Hoewel het design van de E-Klasse goed aansluit bij dat van de E-Klasse, wil dat niet zeggen dat het interieur mooi is. In ieder geval past het bij de elegante CLS 2019. De organische rondingen ontmoeten de hightech schermen, terwijl het weelderige hout, het zachte leer en het rijk gedetailleerde metaal een lust voor het oog en de vingers zijn. Het is heel bijzonder Het is ook functioneel, met veel opbergruimte vooraf.




We zijn minder verliefd op de technologie in de auto, die overweldigend kan zijn. Het is de interface van de vorige generatie van de Mercedes-technologie, die eruit ziet als een ontbrekende schakel tussen het eenvoudigere, maar intuïtievere systeem dat het vervangt en de nieuwere en verfijndere MBUX-interface die profiteert van de verbeterde en extra interfaces. Hoewel de gebruikersinterface van het CLS-systeem vrij gelijkaardig aan MBUX is, behoudt het het zeldzame glanzende aanrakingspaneel dat over een controleknoop hangt. Beide zijn ongemakkelijk geplaatst en, in tegenstelling tot MBUX, is het 12,3-inch hoofdscherm geen aanraakscherm. We hopen dat MBUX volgend jaar of in 2021 in de CLS zal verschijnen.

Wat betreft de inhoud van de functies wordt elke CLS geleverd met het 12,3-inch hoofdscherm, maar de tweede is een optie die een traditioneel meterpakket vervangt. De CLS wordt ook standaard geleverd met twee USB-datapoorten, Apple CarPlay, Android Auto en geïntegreerde navigatie. Opties zijn onder andere een frontscherm, draadloos opladen (voegt alleen een derde USB-oplaadpunt toe), Wi-Fi in de auto, satellietradio, een 13-luidsprekers Burmester-geluidssysteem en een high-end Burmester 3D surround sound-systeem.

2019 Mercedes-Benz CLS 4502019 Mercedes-Benz CLS 450 Mercedes-Benz CLS 450

Hoe groot is de CLS?

De CLS is ongeveer twee centimeter langer dan de auto die hij vervangt, maar hij voelt eigenlijk kleiner aan tijdens het rijden, dat is een goede zaak. De binnenruimte is in principe hetzelfde, afgezien van de iets kleinere achterste hoofdruimte, wat zeker geen goede zaak is. Zelfs die van gemiddelde hoogte zullen daar achterin een beetje geknepen voelen, en als er een lange bestuurder voorin zit, zullen je benen ook behoorlijk geknepen zijn. Ook de ruimte voorin is niet veel beter, en de stoel kan iets te laag aanvoelen, ondanks de vele stoelverstellingen voor de bestuurder, leunt de stoel niet ver genoeg naar voren of naar achteren. Het zou een goed idee zijn om een optie te maken voor het maanddak.




De foto toont de Edition 1 van de Mercedes-Benz CLS.

Toch kan een 6 voet-3 bestuurder nog steeds comfortabel in het dak passen. Dus ja, de CLS is vrij smal in vergelijking met een traditionele sedan, maar dit is ook de inherente prijs die wordt betaald voor een “vierdeurs coupé” zoals de CLS. Het is vorm op functie.

Ook de kofferbak biedt 11,9 kubieke voet ruimte. Dat is eigenlijk iets meer dan voorheen, maar ook vergelijkbaar met een coupé. De meeste sedans van dit formaat zijn in het bereik van 13 tot 15 kubieke voet.

Wat zijn de prestaties en het brandstofverbruik van Mercedes CLS 2019?

Er zijn twee Mercedes-Benz CLS-Classe 2019-modellen, die overeenkomen met een verschillende motor.




Mercedes-Benz CLS-Classe 2019 450 wordt aangedreven door een 3,0-liter turbolader inline in combinatie met een automatisch systeem met negen versnellingen en een soepel hybride 48-volt (EQ Boost) systeem dat een zeer korte vermogensopname bij het accelereren (22 pk en 184 pk) biedt, evenals een lager brandstofverbruik. Het systeem verzacht ook de veranderingen en maakt een navigatiemodus mogelijk die de motor onder bepaalde omstandigheden tijdelijk uitschakelt om brandstof te besparen. Het totale vermogen van het systeem is 362 pk en 369 lb-ft aan koppel. Mercedes schat de tijd op 0-60 seconden met tractie op de standaard achterwielen en 4,8 seconden met optionele 4Matic vierwielaandrijving.
Dankzij de prestaties is het brandstofverbruik uitzonderlijk: 24 mpg in de stad, 31 mpg op de snelweg en 26 mpg in combinatie met RWD. 4Matic verlaagt deze schattingen alleen maar naar 23/30/26. In feite overtroffen we die schattingen in een CLS 450 4Matic, met een gemiddelde van 31,3 mijl per gallon in verschillende periodes, voornamelijk op de weg.

De AMG Mercedes-Benz CLS-Classe 2019 53 krijgt een verbeterde versie, getuned door AMG, van de inline-six met EQ Boost die 429 pk en 384 lb-ft aan koppel produceert. Hij wordt uitsluitend gecombineerd met een automatische versnellingsbak met negen versnellingen en 4Matic. Mercedes schat een tijd van 0-60 van 4,4 seconden. Schattingen van het brandstofverbruik zijn met 21/27/23 nog steeds vrij goed.
Voor wie op zoek is naar een serieuzer AMG-model, vergelijkbaar met de oude CLS 63, heeft Mercedes het effectief vervangen door de nieuwe 4-deurs AMG GT.

Mercedes-Benz CLS-Classe 2019 rijtest?

De foto toont de Mercedes-Benz CLS in zijdelings vooraanzicht.

Terwijl de oude CLS 550 reed als een klassieke Mercedes met een hoog vermogen en de CLS 63, een klassieke AMG-hamer met een klassieke zwaargewicht, voelt de nieuwe versie kleiner en lichter aan. Hij bewoog zich gelukkig tussen de krappe bochten van onze bergwegevaluatieroute, rijdt niet onderstuur en houdt zich maximaal gematigd tegen de onaangename kuilen in de middelste bocht. Het is terecht heel grappig, en de descriptor “coupe” is van toepassing op zowel uw rijervaring als uw stijl.

De bocht vanuit de richting is verfrissend scherp in de CLS 450, en blijft direct en nauwkeurig gedurende de hele reis. Voel wat de wielen met je handen doen, zelfs in de Comfort-modus, terwijl de Sport-modus een extra inspanning betekent om je controle te verbeteren terwijl je op de Mercedes-Benz CLS-Classe 2019 450 drukt. We hebben een auto getest met de adaptieve luchtvering Air Body Control, die een magisch vermogen heeft om de auto waterpas te houden in bochten. Het biedt ook drie configuraties van stevigheid (Comfort, Sport en Sport +), maar geen enkele is precies luxueus. Zelfs Comfort reageert beter op hoogfrequente stoten dan we hadden verwacht, maar dat betekent dat het gewoon de weg voelt. Het is nog steeds zeer comfortabel, maar hij verwacht dat 20-inch wielen minder tolerant zullen zijn.




De foto toont de Mercedes-Benz CLS in vooraanzicht.

In de AMG CLS 53 wordt alles nog versterkt. Het geluid van de motor wordt meer gedomineerd door de uitlaat, terwijl de veranderingen van de door AMG getunede negenversnellingsbak met details van de vier uitlaatpijpen achterin te vinden zijn. De richting voelt meer aangepast, ontvankelijker en zelfs een beetje meer communicatief op het wegdek. In slechts een paar gevallen konden we een beetje een eekhoorn van achteren krijgen toen we versnelden om uit een gesloten en natte bocht te komen.




Wat de motoren betreft, heeft de CLS 450 in lijn niet de zachte en zijdezachte voeding van de oude CLS 550 met V8 motor. Ook mist de CLS 53 absoluut dezelfde hoorbare histrionica en hamerversnelling als de oude CLS 63. Beide bieden echter overtuigende prestaties en een aanzienlijk beter brandstofverbruik. Ze zijn ook op zichzelf al vrij karakteristiek en bieden het zachte en mechanische gevoel dat inherent is aan een six in line. De reactie op het gaspedaal in de CLS 450 is bijzonder scherp, terwijl de veranderingen van de automatische versnellingsbak met negen versnellingen precies op het juiste moment plaatsvinden (en die directheid verschilt afhankelijk van de gekozen Eco, Comfort, Sport of Sport + modus). Wat het EQ Boost systeem betreft, merk je het niet echt en dat is goed. Het maakt het ook moeilijk om het automatische stop/start-systeem te detecteren, wat een zeer goede zaak is.

Wat zijn de veiligheidsuitrusting en CLS-schokgegevens?

Elke Mercedes-Benz CLS-Classe 2019 wordt standaard geleverd met een frontale botswaarschuwing, automatische noodstop, dodehoekwaarschuwing, zijwindondersteuning geïntegreerd in het stabiliteitscontrolesysteem, een waarschuwingssysteem voor onoplettendheid van de bestuurder en een communicatiesysteem voor noodgevallen. Het bestuurdersassistentiepakket voor 2.250 euro voegt een verbeterd front-end botssysteem toe dat cross-over-verkeer kan detecteren en richtingsassistentie die u kan helpen botsingen met voetgangers en objecten te voorkomen. Beide zijn unieke kenmerken. Ook inbegrepen zijn de hulp bij het onderhoud van de rijstrook, een verbeterd dodehoekwaarschuwingssysteem, geavanceerde adaptieve cruisecontrol (inclusief stuurhulp, automatische aanpassing van de snelheidslimiet en het gebruik van het navigatiesysteem voor het detecteren van motieven om de snelheid te verlagen). mercedes

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: