Mazda CX-30 2020 Beoordeling

Prijs: AN
  • Design
  • Prestaties
  • Prijs en Kosten
  • motor en transmissie
  • Rijtest
  • Veiligheid
  • Interieur
4.2

Besluit

Dus, is dit de kleine Mazda SUV waar we op hebben gewacht? Als ze het goed waarderen, zal het een goede oplossing zijn en het zal ook een andere kleine SUV een beetje oud doen voelen. Bereid je voor om veel CX-30’s op de Belgische wegen te zien.

Mazda CX-30 2020 review:

De Mazda CX-30 2020 is de zoveelste SUV van het Japanse merk, waardoor het er in totaal 5 zijn, om werkelijk bijna elk segment en elke maat te bestrijken.

Aangezien we bijna geen SUV’s meer hebben, maar wel hebben opgegeven om te doen alsof SUV’s allesbehalve de norm zijn, is dit de auto die je nodig hebt om een Mazda 3 te kopen als je aan een Mazda 3 denkt. Dat komt omdat hij praktischer en ruimer is, zonder de wenselijke eigenschappen van zijn meer traditionele sedan of luikneefjes te verliezen.

Mazda CX-30 komt pas in 2020 in Belgie aan. De beste manier om de CX-30 te beschrijven is dat het een Mazda 3 op palen is. Hij moest echt een CX-4 genoemd worden, maar omdat Mazda al een auto met die naam in China verkoopt (en nergens anders), zitten we met de CX-30 vast. Dat is een beetje verwarrend omdat de rest van de SUV’s CX-3, CX-5, CX-8 en CX-9 zijn. In het verleden is er ook een CX-7 geweest. Dus, om van daaruit verder te gaan naar de CX-30 lijkt een bestuursvergadering die fout is gegaan.



Maar laat de vreemde naamgeving geen afbreuk doen aan het feit dat dit bijna een klap in het midden van de CX-3 en CX-5 is. Echter, in tegenstelling tot een van deze twee SUV’s, staat de CX-30 op het nieuwste SkyActiv-platform van Mazda, dus de CX-30 krijgt de nieuwste en beste in technologie en verfijning. Het voelt een generatie voor op de CX-3, en minstens een halve generatie voor op de populaire CX-5.

Van buitenaf kan niet worden ontkend dat de ontwerptaal vergelijkbaar is met die van de Mazda 3 luik. Het is een voortzetting van het Kodo-ontwerp, wat Mazda ‘strak en gedurfd’ noemt, en hoewel we over het algemeen een hekel hebben aan marketing buzz, is het waarschijnlijk een eerlijke keuze. De grille slaagt erin chroom en glanzend zwart te verwerken om zowel mensen met smaak aan te spreken. Het is een zeer mooie auto, hoe je er ook naar kijkt.

Op de een of andere manier, met het gebruik van veel zwart om het oog te misleiden, ziet de CX-30 er ook erg sportief uit, ook al schuift het dak niet naar beneden in de rug (zoals de 3 luiken). Dat betekent dat de hoofdruimte achterin niet in het gedrang komt zonder dat het lijkt op een boxy SUV.

Hoe praktisch is de binnenruimte (Interieur)?

Hier zal de CX-30 echt schitteren, met binnenafmetingen die veel dichter bij de CX-5 liggen dan bij het exterieur.

Een belangrijk ontwerpdoel was om comfortabel plaats te bieden aan vier volwassenen, die u waarschijnlijk in een CX-3 zult rijden, maar niet noodzakelijkerwijs comfortabel zal zijn.

Veel hiervan komt van een wielbasis die slechts 45 mm korter is dan die van een CX-5 en verklaart de relatief mollige staart.

Gelukkig is de achterbank voorzien van richtingsluchtsleuven en een centrale armsteun met bekerhouders (in de hoge specificatie versie die wij hanteren), plus twee ISOFIX-kinderzitjes, fleshouders in de deuren die overeenkomen met die voorin en twee andere bekerhouders in de middenconsole voorin.

De achterbank is voorzien van gerichte ventilatieopeningen en een centrale armsteun met bekerhouders. De achterbank is voorzien van richtingsroosters en een centrale armsteun met bekerhouders.

Een ander interessant detail is dat de voorstoelen net zo gescheiden zijn als een CX-5, ondanks het feit dat de carrosserie van de CX-30 45 mm smaller is, om de waarneming van de amplitude te vergroten.

De bagageruimte van Mazda CX-30 2020 ligt ook veel dichter bij de CX-5 dan de CX-3, en is ontworpen voor een full-size kinderwagen en meer. Dit zal geweldig nieuws zijn voor iedereen die hetzelfde heeft geprobeerd met een CX-3 en ontdekt dat er niet eens een parapluwagen in past.

Voorlopig kennen we alleen de VDA 430L Euro-spec kofferbaks van de VDA 430L, die geen vrije ruimtebeschermer onder de bagageruimtevloer heeft. Dit is binnen de 47L van de Europese CX-5, ook vrij van reserveonderdelen, dus het is gebaseerd op het Australische CX-5 cijfer van 442L VDA, dus we verwachten een definitief cijfer van ongeveer 395L VDA. Aangezien uw standaard Woolies auto 211L zal dragen, klinkt de CX-30 goed.

Mazda gelooft dat de CX-30 ideaal is voor jonge koppels met als doel hun eerste kind te brengen. Die visie voelt zeker aan in het geld, maar we hopen te bewijzen hoeveel ruimte er nog over is voor een achterwaarts gericht kinderzitje wanneer het onze kusten bereikt.


Is het een goede waarde voor de prijs? Met welke functies is het uitgerust?

Mazda heeft de prijzen en specificaties voor de Belgische CX-30 nog niet bevestigd, maar is ervan overtuigd dat de CX-3- en CX-5-uitlijningen elkaar overlappen met een vergelijkbare (zo niet identieke) matrix van uitrustingsniveaus zoals de nieuwe 3. De Commissie is van mening dat de CX-3 en CX-5-uitlijningen elkaar overlappen.

Dit betekent dat het waarschijnlijk met heel wat veiligheidsdingen zal komen die niet zelfs beschikbaar in sommige van zijn rivalen zijn, zodat zelfs als het hoger op de prijsschaal zoals nieuwe Mazda3 rangschikt, het waarschijnlijk een argument van fatsoenlijke waarde zal blijven.

U kunt ook rekenen op Apple CarPlay en Android Auto connectiviteit binnen het multimedia systeem. U kunt ook rekenen op Apple CarPlay en Android Auto connectiviteit binnen het multimediasysteem.

U kunt ook rekenen op Apple CarPlay en Android Auto connectiviteit binnen het multimediasysteem, zoals met alle nieuwe Mazda die sinds de laatste CX-9 update in september 2018 is gelanceerd.

Wat zijn de belangrijkste gegevens voor de motor en de transmissie?

Mazda moet ook nog de lokale aandrijvingsopties bevestigen, maar we zouden verbaasd zijn als het niet de 2,0-liter en 2,5-liter benzinemogelijkheden van de nieuwe Mazda CX-30 zou nabootsen. Een Skyactiv-X vlaggenschipoptie wordt ook verwacht, maar niet meteen.

Dit betekent dus de bekende 114 kW/200Nm Skyactiv-G 2.0 en 139 kW/252Nm 2.5 die nu voorzien is van een brandstofbesparende cilinderuitschakeling.

Mazda zal naar verwachting ook de trend van de Mazda CX-30 voortzetten om handmatige en autoversies met zes versnellingen over de verschillende uitrustingsniveaus aan te bieden, maar dit verder uit te breiden met een keuze uit twee- of vierwielaandrijving.

Hoeveel brandstof verbruikt Mazda CX-30 2020?

Dit is een ander gebied dat nog steeds opheldering behoeft voor Belgie, maar ik hoop dat de gecombineerde cijfers vrij dicht bij het Mazda CX-30 liggen.

Bereken dus iets meer dan 6,0L/100 km voor de 2,0 liter met een van de transmissies, en iets meer dan 6,5L/100 km voor de 2,5 versie, en beide zullen zeker doorgaan met Mazda’s traditionele vermogen om zijn best te doen. in de Regular 91 RON goedkoper zonder lood.

Hoe is het om in Mazda CX-30 2020 te rijden?

Wie met de nieuwe Mazda CX-30 rijden, zal niet verbaasd zijn over de CX-30, maar het is waarschijnlijk dat bijna iedereen anders verrast zal zijn.

Dit nieuwe platform is een grote stap boven de vorige in termen van verfijning en algemeen comfort, dat nog steeds de CX-3 en CX-5 ondersteunt.

Behalve dat het iets hoger is, voelt het echt alsof je een nieuwe 3 bestuurt met een beter zicht voor de bestuurder dankzij de dunnere C-stijlen en de hoogste ramen in alle opzichten.

Ook is er een gevoel van inhoud die verder gaat dan wat je voelt achter het stuur van een CX-3, wat waarschijnlijk komt doordat de voorstoelen net zo gescheiden zijn als de CX-5.

We hadden alleen de mogelijkheid om te rijden met de zachte hybride versie van de in Europa verkrijgbare 2.0-liter benzine en 1.8-liter dieselmotor.

Maar gezien de grootte en het gewicht vergelijkbaar met de nieuwe Mazda3, hoop ik dat de 2.0 en 2.5-liter benzineversies dezelfde smaken van capabele en veel capabelere versies bieden dan we gewend zijn.

Welke veiligheidsuitrusting is uitgerust? En Welke veiligheidsclassificatie?

Gezien Mazda’s recente staat van dienst zou ik zeer verbaasd zijn als de Mazda CX-30 2020 op beveiligingsapparatuur zou afglijden, en nog meer verbaasd als hij niet zou eindigen met de maximale 5-sterren veiligheidsclassificatie van ANCAP.

Ik zou ook airbagdekking verwachten voor beide rijen stoelen, AEB voor en achter, kruisverkeerswaarschuwingen voor en achter, hulp bij het onderhoud van de rijstrook en dodehoekbewaking. Mazda 

De Nieuwste auto’s

 

Facebook Comments

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

0 gedachten over “Mazda CX-30 2020 Beoordeling

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: