Nieuwe Lotus Elise 2019 Beoordeling

Beoordeling
  • Rijtest
  • Interieur
  • Passagiersruimte
  • Veiligheid, Betrouwbaarheid
3

Lotus Elise 2019 Prijs:

Lotus Elise 2019 prijs begint ongeveer vanaf € 41,230

Lotus Elise Sport 220 2019 Gegevens:

Motor
Afmetingen
CO2
Prestaties

Type: 1798cc

Kracht: 220 pk tot 6800 tmp (162 kW)

Vermogen: 261 pk /1000 kg

Lengte: 3.824 mm

Breedte: 1.719 mm

Hoogte: 1.117 mm

Tank Inhoud: 40 Liter

CO²-UITSTOOT: 174 g / km

Hoogste snelheid: 233 km/u

Acceleratie 0-100 km /u: 4.6 seconden

Lotus Elise CUP 250 2019 Gegevens:

Motor
Afmetingen
CO2
Prestaties

Type: 1798cc

Kracht: 248 pk tot 7200 tmp (181 kW)

Vermogen: 266 pk /1000 kg

Lengte: 3.824 mm

Breedte: 1.719 mm

Hoogte: 1.117 mm

Tank Inhoud: 40 Liter

CO²-UITSTOOT: 177 g / km

Hoogste snelheid: 248 km/u

Acceleratie 0-100 km /u: 4.2 seconden

Rijtest
Interieur
Ruimtes
Veiligheid
Rijtest

De instapmodel Lotus Elise Sport 2019 gebruikt een 134 pk sterke 1,6-liter motor, terwijl de Sport 220 een 217 pk sterke 217 pk 1,8 heeft en de Cup 250 een 243 pk sterke versie van die eenheid.

Ook al is de Elise licht, de 1.6 is niet krachtig genoeg om te prikkelen; kom achter een andere auto en je hebt een behoorlijke hoeveelheid ruimte en planning nodig voordat je erdoorheen kunt, wat frustrerend is in een sportwagen. Daarentegen kan zelfs de minder krachtige 1.8 de Elise in slechts 4,2 seconden van 0-62 km/u naar een onstuimige topsnelheid van 145 km/u brengen. Het is enorm leuk en heeft meer dan genoeg drang om snel en veilig in te halen.

Lotus Elise 2019 zet ook nieuwe maatstaven voor auto’s van dit type met zijn superieure grip en verrassend comfortabel rijgedrag. Je moet oppassen dat je de achterkant niet van streek maakt als je het gaspedaal midden in de bocht optilt, maar de scherpe, nauwkeurige besturing is communicatiever dan de gemiddelde after-dinner luidspreker. Het resultaat is dat de wegen op het platteland met verve kunnen worden aangevallen, terwijl de remmen perfect zijn afgestemd op het tempo.

Verwacht gewoon niet dat de Lotus Elise 2019 een verkwikkend, verstild interieur heeft. Zelfs met het optionele hardtopdak fluit het windgeruis rond en de motor produceert een constante drone, die over lange afstanden zeer vermoeiend kan zijn.

Interieur

Er is geen hele hoop om achter het stuur van een Lotus Elise 2019 naar te kijken. Maar wat er wel is, is briljant aangelegd in een netjes, race-auto-achtig dashboard met digitale uitlezingen. Het stuurwiel is vast, maar de stoel is comfortabel en de rijpositie is uitstekend.

Bedenk wel dat het bij deze auto eerder om opwinding dan om comfort gaat, dus welke versie je ook koopt, je krijgt een even schamele uitrusting, waaronder centrale vergrendeling, een lederen stuurwiel en een CD-speler. Er zijn verschillende optiepakketten om de leemtes op te vullen, maar u betaalt nog steeds meer als u airconditioning wilt toevoegen.

Passagiersruimte
whatcar

Veel mensen zullen de spot drijven met het concept van een middenmotorige sportwagen, dat zelfs in de verste verte praktisch is. De Lotus Elise 2019 heeft echter wel een bagageruimte achter de motor die groot genoeg is voor twee zachte tassen en er is ruimte in het interieur voor twee zesvoeters.

Wat de Elise 2019 wel teleurstelt, is het gebrek aan opbergruimte in de auto en het vervelende stoffen dak, dat een leeftijd vergt om op te bouwen of te verwijderen. En de brede dorpel en de kleine deuropening betekent dat je de flexibiliteit van een gymnast nodig hebt om in en uit te stappen.

Veiligheid

Het idee om een Lotus Elise 2019 te bezitten als alledaagse auto was vroeger belachelijk. Maar als je het beperkte praktische nut van de Elise kunt verdragen, dan geeft hij een uitstekend brandstofverbruik voor zo’n sportwagen. De restanten zijn sterk en de auto wordt nu geleverd met drie jaar garantie, in plaats van de twee jaar oude modellen.

Lotus auto’s van weleer hadden de reputatie kwetsbaar te zijn, maar de Elise blaast dat recht uit het water. De kunststof composiet carrosserie is net zo sterk als oude laarzen en het aluminium chassis heeft bewezen robuust te zijn. Beide motoren moeten kogelvrij zijn.

De Elise wordt standaard geleverd met een alarm en startonderbreker. Aan de veiligheidskant krijg je standaard bestuurders- en passagiersairbags, plus antiblokkeerremmen, maar je moet wel de tractiecontrole specificeren tegen meerprijs.

Lotus Elise 2019 verbruik vermogen (pk) en motoren en topsneheid

Lotus Elise 2019 afmetingen- de nieuwste auto’s

denieuwsteautos.be

Alles over auto's op een site. Kom meer te weten over u toekomstige auto voor dat u het koopt!. Deze blog vertelt u als over de nieuwste auto merken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: